.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.kwi.2024 10:56:42

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2.5TDI V6]BAU a AKE jakie różnice
PostNapisane: 10.wrz.2007 12:17:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lut.2006 19:05:07
Posty: 588
Lokalizacja: Łódź
Auto: S4 B6 Cabrio
Jak w temacie,

Pytanie do fachmanów.
Jaka jest między tymi motorami różnica?

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2007 12:33:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 21:57:39
Posty: 186
Lokalizacja: Warszawa
Głowica, wałki (materiał), wał korbowy, pompa wtryskowa - tutaj są różnice o ile się nie mylę ;)

_________________
A4 2.5 V6 TDI Quattro S-line (AKE/2003)
http://www.a4-klub.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2007 13:49:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Podstawowa różnica dotyczy oczywiście głowic, w których zastosowano:
- bardzo lekkie i składane z wielu elementów wałki rozrządu.
- ułożyskowane dźwignie zaworowe /eliminujące jakiekolwiek tarcie na styku krzywki wałka a dźwignią zaworową/

Oprócz tego zmiany obejmują:

- zmodyfikowany system olejowy
- inna pompa vacuum
- zmodyfikowany układ zasilania w paliwo (pompa, chłodzenie paliwa, wtryskiwacze)
- zmodyfikowany układ ssący i wydechowy (najbardziej kolektory wydechowe)
- ECU (sterownik silnika, elektronika VP44)

Układ korbowo-tłokowy (blok silnika, wał korbowy, tłoki, korbowody, panewki) pozostają identyczne dla AKE i BAU, za wyjątkiem zmienionej /po pewnym czasie/ końcówki wału korbowego ale to dotyczy już połączenia na styku silnik - skrzynia biegów i pozostaje bez wpływu na "zawartość" skrzyni korbowej.
W razie wymiany silnika można się ratować specjalną tuleją (część zamienna ujęta w ETKA)

Dzięki zmianom w BAU, BDG, BDH i BCZ uzyskano:
- silnik w którym opory wewnętrzne zredukowano o > 50%
- zlikwidowano problem wycierających się krzywek wałków rozrządu w silnikach obsługiwanych niezgodnie z instrukcją serwisową i przy braku zdrowego rozsądku użytkownika ;)
- zoptymalizowanie pracy silnika w każdych warunkch (poprawione ECU i zwiększony strumień informacji)
- praktycznie "niezniszczalną" jednostkę silnikową i tańszą w obsłudze od nowych 2.7 i 3.0 TDi (należy jednak wiedzieć, że oszczędności bilansują się dopiero po przebiegu > 250 tyś.km.)
- zablokowanie dostępu firmom tuningowym do sterownika pompy wtryskowej
(rozsądni tunerzy szukają cały czas rozwiązania*, mega-druciarze łamią blokadę dodatkowym napięciem co zawsze kończy się zgonem VP44 - najpóźniej po przebiegu 30000 km)

* - nie dotyczy tunerów ściśle współpracujacych z AUDI AG (np. MTM i ABT)


To wszystko co aktualnie przychodzi mi do glowy, jeżeli coś sobie przypomnę - uzupełnię wypowiedź .

:517:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2007 15:39:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lut.2006 19:05:07
Posty: 588
Lokalizacja: Łódź
Auto: S4 B6 Cabrio
Wielkie dzięki,

To więcej niż się spodziewałem i informacje, dla mnie, po prostu rewelacyjne.
Bo wiecie, po ponad roku użytkowania, zorientowałem się, że mam BAU a nie AKE robione w Neckarsulm, wyszło po VINie (mój mechanik wiedział to od dawna ale przecież o to nie pytałem) ;)

Mój właśnie dobija 240 tysi i chodzi jak zegarek (nawet nie przykopci skubany).
Jestem drugim właścicielem, oczywiście sprawdziłem pochodzenie i przebieg, i wychodzi na to, że pierwszy też bardzo dbał.

Ale prezent na imieniny, już mi się japa cieszy.

Panowie, wielkie dzięki jeszcze raz.

Pozdrawiam

PS. Podpis muszę zmienić... :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2007 17:35:03 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Piotruś napisał(a):
Podstawowa różnica dotyczy oczywiście głowic, w których zastosowano:
- bardzo lekkie i składane z wielu elementów wałki rozrządu.
- ułożyskowane dźwignie zaworowe /eliminujące jakiekolwiek tarcie na styku krzywki wałka a dźwignią zaworową/

Oprócz tego zmiany obejmują:

- zmodyfikowany system olejowy
- inna pompa vacuum
- zmodyfikowany układ zasilania w paliwo (pompa, chłodzenie paliwa, wtryskiwacze)
- zmodyfikowany układ ssący i wydechowy (najbardziej kolektory wydechowe)
- ECU (sterownik silnika, elektronika VP44)

Układ korbowo-tłokowy (blok silnika, wał korbowy, tłoki, korbowody, panewki) pozostają identyczne dla AKE i BAU, za wyjątkiem zmienionej /po pewnym czasie/ końcówki wału korbowego ale to dotyczy już połączenia na styku silnik - skrzynia biegów i pozostaje bez wpływu na "zawartość" skrzyni korbowej.
W razie wymiany silnika można się ratować specjalną tuleją (część zamienna ujęta w ETKA)

Dzięki zmianom w BAU, BDG, BDH i BCZ uzyskano:
- silnik w którym opory wewnętrzne zredukowano o > 50%
- zlikwidowano problem wycierających się krzywek wałków rozrządu w silnikach obsługiwanych niezgodnie z instrukcją serwisową i przy braku zdrowego rozsądku użytkownika ;)
- zoptymalizowanie pracy silnika w każdych warunkch (poprawione ECU i zwiększony strumień informacji)
- praktycznie "niezniszczalną" jednostkę silnikową i tańszą w obsłudze od nowych 2.7 i 3.0 TDi (należy jednak wiedzieć, że oszczędności bilansują się dopiero po przebiegu > 250 tyś.km.)
- zablokowanie dostępu firmom tuningowym do sterownika pompy wtryskowej
(rozsądni tunerzy szukają cały czas rozwiązania*, mega-druciarze łamią blokadę dodatkowym napięciem co zawsze kończy się zgonem VP44 - najpóźniej po przebiegu 30000 km)

* - nie dotyczy tunerów ściśle współpracujacych z AUDI AG (np. MTM i ABT)


To wszystko co aktualnie przychodzi mi do glowy, jeżeli coś sobie przypomnę - uzupełnię wypowiedź .

:517:


Fiuuu, fiuuu... :)
Szczerze pochwaliłbym Cię za wiedzę, ale nieżyczliwi zaraz znowu zaczną pisać o kółku wzajemnej adoracji... :/

Ukłony...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2007 19:07:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Piotruś napisał(a):
Podstawowa różnica dotyczy oczywiście głowic, w których zastosowano:
- bardzo lekkie i składane z wielu elementów wałki rozrządu.
- ułożyskowane dźwignie zaworowe /eliminujące jakiekolwiek tarcie na styku krzywki wałka a dźwignią zaworową/

Oprócz tego zmiany obejmują:

- zmodyfikowany system olejowy
- inna pompa vacuum
- zmodyfikowany układ zasilania w paliwo (pompa, chłodzenie paliwa, wtryskiwacze)
- zmodyfikowany układ ssący i wydechowy (najbardziej kolektory wydechowe)
- ECU (sterownik silnika, elektronika VP44)

Układ korbowo-tłokowy (blok silnika, wał korbowy, tłoki, korbowody, panewki) pozostają identyczne dla AKE i BAU, za wyjątkiem zmienionej /po pewnym czasie/ końcówki wału korbowego ale to dotyczy już połączenia na styku silnik - skrzynia biegów i pozostaje bez wpływu na "zawartość" skrzyni korbowej.
W razie wymiany silnika można się ratować specjalną tuleją (część zamienna ujęta w ETKA)

Dzięki zmianom w BAU, BDG, BDH i BCZ uzyskano:
- silnik w którym opory wewnętrzne zredukowano o > 50%
- zlikwidowano problem wycierających się krzywek wałków rozrządu w silnikach obsługiwanych niezgodnie z instrukcją serwisową i przy braku zdrowego rozsądku użytkownika ;)
- zoptymalizowanie pracy silnika w każdych warunkch (poprawione ECU i zwiększony strumień informacji)
- praktycznie "niezniszczalną" jednostkę silnikową i tańszą w obsłudze od nowych 2.7 i 3.0 TDi (należy jednak wiedzieć, że oszczędności bilansują się dopiero po przebiegu > 250 tyś.km.)
- zablokowanie dostępu firmom tuningowym do sterownika pompy wtryskowej
(rozsądni tunerzy szukają cały czas rozwiązania*, mega-druciarze łamią blokadę dodatkowym napięciem co zawsze kończy się zgonem VP44 - najpóźniej po przebiegu 30000 km)

* - nie dotyczy tunerów ściśle współpracujacych z AUDI AG (np. MTM i ABT)


To wszystko co aktualnie przychodzi mi do glowy, jeżeli coś sobie przypomnę - uzupełnię wypowiedź .

:517:

Czyli bez obaw moge szukać B6 BAU*, BDG*, BDH* i BCZ* quattro bez obaw że podpalę je w przypływie złości ? ;)
Pytanie jak najbardziej poważne, jako że rozważałem jakichś czas temu B6 AKE q, ale z wiadomych względów odpuściłem...

* - niepotrzebne skreslić

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2007 19:20:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
Baskecior napisał(a):
Piotruś napisał(a):
Podstawowa różnica dotyczy oczywiście głowic, w których zastosowano:
- bardzo lekkie i składane z wielu elementów wałki rozrządu.
- ułożyskowane dźwignie zaworowe /eliminujące jakiekolwiek tarcie na styku krzywki wałka a dźwignią zaworową/

Oprócz tego zmiany obejmują:

- zmodyfikowany system olejowy
- inna pompa vacuum
- zmodyfikowany układ zasilania w paliwo (pompa, chłodzenie paliwa, wtryskiwacze)
- zmodyfikowany układ ssący i wydechowy (najbardziej kolektory wydechowe)
- ECU (sterownik silnika, elektronika VP44)

Układ korbowo-tłokowy (blok silnika, wał korbowy, tłoki, korbowody, panewki) pozostają identyczne dla AKE i BAU, za wyjątkiem zmienionej /po pewnym czasie/ końcówki wału korbowego ale to dotyczy już połączenia na styku silnik - skrzynia biegów i pozostaje bez wpływu na "zawartość" skrzyni korbowej.
W razie wymiany silnika można się ratować specjalną tuleją (część zamienna ujęta w ETKA)

Dzięki zmianom w BAU, BDG, BDH i BCZ uzyskano:
- silnik w którym opory wewnętrzne zredukowano o > 50%
- zlikwidowano problem wycierających się krzywek wałków rozrządu w silnikach obsługiwanych niezgodnie z instrukcją serwisową i przy braku zdrowego rozsądku użytkownika ;)
- zoptymalizowanie pracy silnika w każdych warunkch (poprawione ECU i zwiększony strumień informacji)
- praktycznie "niezniszczalną" jednostkę silnikową i tańszą w obsłudze od nowych 2.7 i 3.0 TDi (należy jednak wiedzieć, że oszczędności bilansują się dopiero po przebiegu > 250 tyś.km.)
- zablokowanie dostępu firmom tuningowym do sterownika pompy wtryskowej
(rozsądni tunerzy szukają cały czas rozwiązania*, mega-druciarze łamią blokadę dodatkowym napięciem co zawsze kończy się zgonem VP44 - najpóźniej po przebiegu 30000 km)

* - nie dotyczy tunerów ściśle współpracujacych z AUDI AG (np. MTM i ABT)


To wszystko co aktualnie przychodzi mi do glowy, jeżeli coś sobie przypomnę - uzupełnię wypowiedź .

:517:

Czyli bez obaw moge szukać B6 BAU*, BDG*, BDH* i BCZ* quattro bez obaw że podpalę je w przypływie złości ? ;)
Pytanie jak najbardziej poważne, jako że rozważałem jakichś czas temu B6 AKE q, ale z wiadomych względów odpuściłem...

* - niepotrzebne skreslić
Basket nie podpuszczaj :): :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2007 19:23:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 21:57:39
Posty: 186
Lokalizacja: Warszawa
Baskecior napisał(a):
Pytanie jak najbardziej poważne, jako że rozważałem jakichś czas temu B6 AKE q, ale z wiadomych względów odpuściłem...


Czemu odpusciles? Przeciez nie kazdy egzemplarz na sprzedaz ma wytarte walki. Dbajac o niego jezdzilbys bezstresowo.

_________________
A4 2.5 V6 TDI Quattro S-line (AKE/2003)
http://www.a4-klub.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2007 20:04:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Senior,

BCZ i BDG to 163PS - tylko ośka.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2007 21:34:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Padre, co z moim pytaniem ?
Celuję w 180 KM q w B6.
Wiem że > 2003 r, a Piotruś mnie zaintrygował, czekam zatem na rozwinięcie, bez zbednego spamu, retoryki i kółka wzajemnej adoracji (ochy i achy ;) )

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2007 21:54:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Senior - odnośnie Twego pytania,

uważam, że jeżeli znajdziesz zadbany egzemplarz, to tak.
...wszak nawet czołg można popsuć.

tyle z mojej strony - wszystko zostało napisane powyżej.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2007 10:15:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Roger_35 napisał(a):
Mój właśnie dobija 240 tysi


Moja porada - wymień hydropopychacze podczas najbliższej wymiany "rozrządu".
240 tkm. to już naprawdę czas, żeby wysłać je na emeryturę, zresztą tak samo jak we wszystkich innych jednostkach napędowych (diesel/PB/LPG/CNG).
Bezwzględnie należałoby conajmniej wyczyścić, a najlepiej wymienić - filtr odpowietrzenia skrzyni korbowej ("odma").

Po takim przebiegu zafundowałbym mojemu silniczkowi jeszcze nowe dźwignie zaworowe i podkładki na trzpieniach ale to już według własnego uznania i "dobrej woli" właściciela :P .

Myślę też, że warto znaleźć serwis dysponujący stosownym miernikiem do pomiaru ciśnień oleju. Powyższe zalecenie odnosi się również do wszelkich innych jednostek silnikowych z podobnym przebiegiem ... .
Poprostu jestem zdania, że 240 tkm. to dla dobrego silnika pestka ale z powodu zróżnicowanych warunków eksploatacji warto sprawdzić czy np. olej nie odłożył nagarów tam, gdzie absolutnie nie powinno ich być. Jak wiadomo - szczególnie ważne dla silników wcześniej eksploatowanych na LL ... .

Generalnie - byłoby ideałem gdyby istniała pewność, że np. środek do płukania silnika jaki kiedyś dołączano do Motula - pozostanie obojętny dla uszczelniaczy. Taka kuracja dla silniczka, który pokonał około 200 tkm. na syfiarskim LL - to byłoby coś wspaniałego ... ;) .

Na pocieszenie - najnowsze oleje LL, te z normą 507.xx (chyba niczego nie pomyliłem ...), to już "niebo a ziemia" w zestawieniu z LL-ami wcześniejszych generacji ... :-) .

carlnova napisał(a):
Fiuuu, fiuuu... :)
Szczerze pochwaliłbym Cię za wiedzę, ale nieżyczliwi zaraz znowu zaczną pisać o kółku wzajemnej adoracji... :/


Dziękuję Carl :oops: :oops: :) .
Wsadziłbym w tym miejscu komentarz ale (przynajmniej narazie...) wolałbym nie zostać zbanowany, ponieważ za bardzo przywiązałem się do Robokopa, Miłościwego Wodza i całej rzeszy innych - przefantastycznych ludzi :D :peace: .
Jednak żenująca decyzja człowieka (?), o którym moje wyobrażenie (jeszcze do wczoraj) stało na wysokim poziomie - sprowokowała mnie do trochę głębszych przemyśleń nad sensem poświęcania czasu na to Forum. I nie chodzi tutaj o moją urażoną dumę tylko uwiera mnie konkretne pytanie: "po co pisać?", skoro połowa i tak znika ... :/ .
Dzięki za ukłony :d , które z przyjemnością odwzajemniam :P :peace:
PS: Lepsze kółko wzajemnej adoracji od kółka demonstracji "władzy" ... :): :/ .

Baskecior napisał(a):
Czyli bez obaw moge szukać B6 BAU*, BDG*, BDH* i BCZ* quattro bez obaw że podpalę je w przypływie złości ? ;)


Baskecik - jeżeli dochowasz należytej staranności podczas weryfikacji kupowanego samochodu [w co akurat wcale nie wątpię !!] - możesz śmiało kupować ;) . Ja osobiście - w kazdej chwili jestem gotowy służyć Ci wszelką pomocą / konsultacją, jeżeli tylko zgłosisz taką potrzebę ;) . Namiary masz :peace:

Baskecior napisał(a):
Pytanie jak najbardziej poważne


Odpowiedź również ... :d .

Baskecior napisał(a):
* - niepotrzebne skreslić


Niczego nie trzeba skreślać - silniki wytypowałeś w 100% prawidłowo :P (chwilowo pomijam słusznie podniesioną przez Meszruma kwestię napędu FWD/Q).

Flyer napisał(a):
Czemu odpusciles? Przeciez nie kazdy egzemplarz na sprzedaz ma wytarte walki. Dbajac o niego jezdzilbys bezstresowo.


Flyer - jest w tym zdaniu dużo racji ale rozmowy na tym Forum podlegają tendencyjnemu ocenzurowaniu (nie mylić z nader przydatnym moderowaniem), jakiego nie powstydziłby się nawet stalinowski aparat ucisku - dlatego lepiej nie prowokować takich porównań, bo zaraz zablokują nam cały wątek (albo i całkiem go wykasują ... :(: ). Reszta - najlepiej na PW ... :d :peace:

meszrum napisał(a):
BCZ i BDG to 163PS - tylko ośka.


Miłościwy Wodzu ... :d : czyżby uleciała Ci już z pamięci nasza "polemika" :peace: (.... :oops: ) na temat BCZ w Allroad ... :-) .
Ukłoniki Meszrum :diabel: :peace:
(wiem, wiem - Baskecika interesuje chyba tylko B6 :D (??), czyli faktycznie zostaje BAU i BDH do połączenia z Q)
:607:

:diabel: :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2007 11:29:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Piotruś napisał(a):
Baskecik - jeżeli dochowasz należytej staranności podczas weryfikacji kupowanego samochodu [w co akurat wcale nie wątpię !!] - możesz śmiało kupować ;) . Ja osobiście - w kazdej chwili jestem gotowy służyć Ci wszelką pomocą / konsultacją, jeżeli tylko zgłosisz taką potrzebę ;) . Namiary masz :peace:

Jak, że dojrzałem swiatełko nadziei w tunelu - nie omieszkam skorzystać z pomocy :peace:



Piotruś napisał(a):
(wiem, wiem - Baskecika interesuje chyba tylko B6 :D (??), czyli faktycznie zostaje BAU i BDH do połączenia z Q)
:607:

:diabel: :peace:

O to chodziło. :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2007 14:00:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lut.2006 19:05:07
Posty: 588
Lokalizacja: Łódź
Auto: S4 B6 Cabrio
Piotruś,

Wielkie, wielkie dzięki za wszystkie super fachowe informacje. Zastosuję się do wszystkich rad, ja najszybciej.

Mam jedno pytanie ekstra, przy 170 tysiącach w Niemczech rozsypał sie rozrząd na autostradzie. Nie ma tego w książce ale mój znajomek z ASO to znalazł. Auto zabrali z autostrady do ASO, facio miał auto w leasingu z Audi Mobility czy jak to się tam nazywa. A teraz konkret, przy 235 tysiach wymieniłem rozrząd, komplet rolek, pasków, pompa wody, mój mechanik stwierdził, że silnik wygląda jakby nigdy nie był ruszany, a śrubki są dokręcone idealnie takim momentem jak w fabryce. A teraz pytanie, jakie wnioski mogę z tego wyciągnąć?

Dodam, że chodzi jak szwajcarski zegarek, cicho, równo nabiera mocy, nie kopci.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2007 14:19:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Roger,

ja bym się nie zdziwił gdyby to był całkiem nowy motor, ba - jestem tego "prywatnie" niemalże pewny.
Dokumentacja (niemieckiego) ASO w takich przypadkach bywa "celowo" niepełna i/lub myląca (temat rzeka do opowiadania na całą noc ale przy dobrym cognac'u :D :P ) ... .
Generalnie to nie jest temat na forum publiczne, a poza tym nie będę edukował w tym miejscu mega-druciarzy z PL-ASO (tutaj Europy jeszcze nie widać i na bardzo dłuuugo tak pozostanie :(: :/ ) :P :-) .


Roger - a weź :): i odczytaj kilka dat z silnika (z głowic najlepiej odczytać datę "z pieczątki", bo odlew sam w sobie może być nieco starszy)... :diabel: :diabel: :diabel: .

Z ciekawości chyba mnie possssskręca ..... :D :peace:

PS: Dopóki nie dojdziesz całej prawdy, to chyba nie ma sensu kupować nowej hydrauliki .... :): :-) .
No i NAJWAŻNIEJSZE - jeżli nawet Twój motorek nie jest wymieniony ale naprawili go dokładnie jak "książka pisze", to logiczne, że hydraulika i w takim przypadku jest nowa ... :diabel: :diabel: . Jeśli dobrze liczę, "zrobiła" dotychczas maksimum 80 tkm. ... :D :D :!!:
Wniosek - hydraulikę zostaw w spokoju ... :diabel: :diabel: :!:

PS 2: Sam fakt, że BAU (lub jakiekolwiek inne V6) z prawdziwym przebiegiem ca. 240 tkm. pracuje jak pszczółka - nie jest dla mnie żadnym zaskoczeniem ... :P :d .

PS 3: Siurczysz :): (reglamentujesz) nam informacje o swoim motorku całkiem tak, jakby to był jakiś egzamin ... :-)

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2007 20:40:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lut.2006 19:05:07
Posty: 588
Lokalizacja: Łódź
Auto: S4 B6 Cabrio
Piotruś,

Z całym szacunkiem, ale skąd mogłem wiedzieć, że na moje, krótkie w sumie, pytanie uzyskam taki elaborat (to w odpowiedzi na ostatnie zdanie z Twojego posta) :D :D

No i postanowiłem trochę Cię wykorzystać... :D :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.5TDI V6]BAU a AKE jakie różnice
PostNapisane: 06.lip.2019 04:30:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lip.2019 03:42:00
Posty: 5
witam,
jakie różnice w AKE 1. i 2. generacji ?
może lata produkcji ?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 148 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: