.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.kwi.2024 17:33:29

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Rozrząd A6C5 3.0 v6 2004r.
PostNapisane: 30.maja.2019 10:51:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6200
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Sam rozrząd jest na pasku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Rozrząd A6C5 3.0 v6 2004r.
PostNapisane: 01.cze.2019 21:10:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2007 21:05:21
Posty: 2792
Lokalizacja: WWL
Dla spokojnej glowy zmien.
Co by zaraz nie bylo tematu przeskoczyl rozrzad....

_________________
życie jest za krótkie żeby jeździć diesel'em
BEZ TRANSPORTU NIE MA NIC
..........................................................................
100C4/S4 4.2 V8...było
accord V .....było
Łoś V70 w AEL'u było
w211 3.2lpg 2003r czarny sedan było
A6c6 3.0 tdi było
s124 605.911 pojechał dalej nabijać km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Rozrząd A6C5 3.0 v6 2004r.
PostNapisane: 01.cze.2019 22:59:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.maja.2008 09:49:15
Posty: 84
Lokalizacja: Rybnik
Auto: A6 C5 2002r 3.0 ASN avant quattro tiptro
Rozumiem że 3.0 benzyna czylu ASN? Jak tak to rozrząd na pasku 4 wariatory itd, nim to dasz do zrobienia to niech ci ktoś sprawdzi stan wariatorów jak do regeneracji odrazu regeneruj i pamiętać o sterowaniu "wariatami", bo rozrząd na 120tys. km także lepiej raz a porządnie.
Polecam przy okazji zmienić termostat i przyjrzeć się alternatorowi bo dostęp tragiczny bez rozbierania przodu.

Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka

_________________
A6 C5 2002r 3.0 ASN avant quattro tiptronic
A6 C5 1998r 1.8T ojciec jeździ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Rozrząd A6C5 3.0 v6 2004r.
PostNapisane: 03.cze.2019 11:37:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Tylko zanim pozwolisz komuś wymieniać rozrząd w ASN, sprawdź ile takich rozrządów już wymienił. Inaczej dołączysz do popularnej grupy: "sprzedam audi 3.0 ASN, rozrząd do ustawienia". Niby wszystko poskładane jak trzeba, a każdy wałek żyje swoim życiem. Poczytaj, jest tego w sieci sporo.
Ogólnie jest to silnik specjalnej troski. Bardzo fajny, dość mocny i ekonomiczny, ale zaniedbany potrafi stać się koszmarem.
Obowiązkowy punkt po zakupie ASN to zdjęcie i wymycie miski olejowej oraz wyczyszczenie smoka pompy oleju. Syf w misce to wysokie ryzyko zatarcia panewek.
Zapchane katy to prosta droga do uszkodzenia głowicy.
Śniedziejące piny w kostce ECU to źródło problemów z elektroniką i sypania błędami.
Cewki potrafią padać, kiedy mają ochotę (ale to drobiazg, używki są po 30 zł, a wymiana zajmuje chwilę).
NIE WOLNO oszczędzać na oleju.
I jeszcze wiele innych drobazgów :) Ale jak będziesz dbał, to będziesz zadowolony.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Rozrząd A6C5 3.0 v6 2004r.
PostNapisane: 03.cze.2019 14:19:09 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5204
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
wordeck napisał(a):
Tylko zanim pozwolisz komuś wymieniać rozrząd w ASN, sprawdź ile takich rozrządów już wymienił. Inaczej dołączysz do popularnej grupy: "sprzedam audi 3.0 ASN, rozrząd do ustawienia". Niby wszystko poskładane jak trzeba, a każdy wałek żyje swoim życiem. Poczytaj, jest tego w sieci sporo.
Ogólnie jest to silnik specjalnej troski. Bardzo fajny, dość mocny i ekonomiczny, ale zaniedbany potrafi stać się koszmarem.
Obowiązkowy punkt po zakupie ASN to zdjęcie i wymycie miski olejowej oraz wyczyszczenie smoka pompy oleju. Syf w misce to wysokie ryzyko zatarcia panewek.
Zapchane katy to prosta droga do uszkodzenia głowicy.
Śniedziejące piny w kostce ECU to źródło problemów z elektroniką i sypania błędami.
Cewki potrafią padać, kiedy mają ochotę (ale to drobiazg, używki są po 30 zł, a wymiana zajmuje chwilę).
NIE WOLNO oszczędzać na oleju.
I jeszcze wiele innych drobazgów :) Ale jak będziesz dbał, to będziesz zadowolony.

Pozdrawiam


Cóż nic dodać nic ująć. Jednak ja bym dodał, że cewki umierają nie same z siebie. Podobnie sondy. Wszystko ma związek ze śle ustawionym rozrządem lub niesprawnością wariatorów. Jak już rozrząd będziesz robił to wyciągnijcie wariatory praz sam nastawnik. W wariatorach masz 3 uszczelki, które sam wymienisz. Ważne tylko aby przy zakładaniu zblokować go w pozycji 0 - zresztą nie da się inaczej ich ustawić ale podczas zakładania paska potrafi się przestawić względem nastawnika.

Jak tu będzie dobrze poskładane i termostat na 78st założony to problemy wszelkie znikną. SAI warto sprawdzić przy okazji czy jest szczelny i działa poprawnie. Nie usuwaj katów ale też nie można doprowadzić aby były zatkane bo uwalisz silnik.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: