.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.kwi.2024 00:09:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: AEL błędy z klimatronika.
PostNapisane: 09.cze.2019 18:04:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2019 19:08:18
Posty: 23
WItam. W mojej A6 C4 2,5tdi 140 km na klimatroniku wyswietlają mi się następujące błędy :

05.3 Czujnik temperatury zewnętrznej (otoczenia) przód, czasem przerywa.
06.1 (G110) czujnik temperatury chlodzenia silnika (ECT), klimatyzacja
ciagla przerw
07.3 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy swiezego powietrza, czasem
przerwa
07.4 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy swiezego powietrza, czasem
zwarcie
08.3 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, czasem przerwa
08.4 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, czasem zwarcie
08.5 Klapa regulacji temperatury, ciagla blokada(08.5 Silnik jest zapetlony, probowac programowo usunac blokade )
08.6 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, uszkodzenie
11.5 Klapa centralna, ciagla blokada(11.5 Silnik jest zapetlony, probowac programowo usunac blokade )
13.5 Klapa nogi/odszraniacz, ciagla blokada(13.5 Silnik jest zapetlony, probowac programowo usunac blokade)
15.7 Klapa powietrza, czasem blokowana
18.3 Napiecie dmuchawy swiezego powietrza, sporadyczne
29.4 Detekcja poslizgu pasa "hard", sporadycznie

Jestem laikiem w sprawach samochodowych więc chciałbym Was forumowiczów prosić o pomoc.
Ostatnio zauważyłem wzrost spalania z 7 na ponad 10l. i teraz moje pytanie czy z tych błędów może wynikać problem tego spalania czy da się je jakoś naprawić bez usuwania przez komputer. Bardzo was proszę o pomoc. Chciałbym wizytę u mechanika zostawić na ostatnią deskę ratunku i spróbowac coś samemu z tym zrobić.
Ponadto zauważyłem że temperatura nie osiąga 90 stopni a 80. zastanawiałem się nad wymianą filtra powietrza oraz termostatu nie wiem czy warto to zrobić ale to chyba takie dwie najprostsze czynności. Jeśli jest jakaś DOBRA DUSZA która doradzi powie co może być problemem czy wynikającym z tych błędów czy ogólnie bardzo, ale to bardzo będę wdzięczny.

Z góry dziękuję za każdą pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AEL błędy z klimatronika.
PostNapisane: 09.cze.2019 19:27:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Cześć
Mogę się wypowiedzieć w temacie błędów 8.3, 8.4, 8.5 i 11.5
Klapa jest sterowana silnikiem, a aktualne położenie klapy jest "czytane" przez potencjometr.
Po wyjęciu podszybia między ścianą grodziową a dolną krawędzią szyby musisz odnaleść wtyczkę 5-cio pinową, której wiązka idzie do czarnego małego pudełka po prawej stronie tunelu powietrza czyli od strony mechanizmu wycieraczek Trzy piny wtyczki to potencjometr, pozostałe dwa to styki zasilające silnik klapy. Jeśli omomierzem ustalisz które piny są od potencjometru, to na pozostałe dwa możesz podać +7V i jest szansa, że silnik ruszy. Zmieniaj bieguny, aby próbować rozruszać go w lewo / w prawo. Jeśli ruszy - usłyszysz go i zobaczysz ruch dżwigni klapy po drugiej stronie tunelu nawiewu. Jeśli nie ruszy - czeka Cię wyjęcie silnika --> czytaj niżej.

Wyjęcie silnika:
- odkręcasz ramiona wycieraczek
- odkręcasz kraktę nad szybą (4 śruby na klucz imbus 4 lub 5 mm) i demontujesz ją
- odkręcasz mechanizm wycieraczek (silnik + ramiona) --> trzy duże śruby
Po tym masz dostęp do obudowy silnika klapy grzania

- odkręcasz 5 albo 6 małych śrubek mocujących pokrywę silnika (chyba małe toxy)
- po zdjęciu pokrywy widzisz silnik we wspólnej obudowie z potencjometrem, trzy śruby trrzymają go do tunelu nawiewu. Demontując silnik trzeba wyhaczyć zaczep przenoszący ruch na klapę

Potem część II czyli walka z samym śilnikiem - rozkręcasz jego obudowę i wyjmujesz silnik, który do wiązki podłączony jest na dwie wsuwki. zrób zdjęcie który przewód idzie do którego pinu, bo jak żle złożysz, to będzie wywalało kolejne błędy.
Po wyjęciu silniczka wracasz do próby rozruszania go napięciem 7V, jeśli nie ruszy - tak jak u mnie - musisz rozebrać silniczek, wyczyścić komutator, szczotki i MUSI ruszyć.
Dobra wskazówka - do silniczna po naprawie warto przylutować dwa przewody i wyprowadzić je na podszybie, aby w przyszłości łatwiej było podejmować próby rozruszania silnika.
Taki sam silnik steruje klapą główną (stauklappe po niemiecku) więc jak dorwiesz go na Allegro, można przełożyć.....

Tak - termostat warto zmienić, tym bardziej że w silnikach R5 to 5 minut roboty.
Błędy klimatronica nie powinny być odczuwalne w spalaniu.
Napisz skąd jesteś - możę warto podjechać do kogoś "z naszych"
Wyjęcie silnika wraz z potencjometrem jest dość/ średnio łatwe

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AEL błędy z klimatronika.
PostNapisane: 11.cze.2019 19:33:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2019 19:08:18
Posty: 23
Jestem z okolic Kielc.

A co doradzilibyscie sprawdzić jeśli chodzi o wzrost spalania. Dodam ze po wyżej 3 tys obrotów zaczyna dymić na czarno, ale po chwili jak go dociśnie bardziej jakby wyrzuca go i przestaje dymić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AEL błędy z klimatronika.
PostNapisane: 13.cze.2019 08:11:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
- zatankuj na dobrej stacji
- może troche mixolu dodaj do oleju
- czy hamulce nie trzymają Ci?
- odpala na zimnym i ciepłym ładnie?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AEL błędy z klimatronika.
PostNapisane: 13.cze.2019 11:45:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2019 19:08:18
Posty: 23
Odpala pięknie w każda pogodę i o każdej porze roku. Hamulce nie trzymają, w sumie to się już chyba kończą i tarcze i klocki. Tankuje zawsze na Bp. I ile tego mixolu dodać ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AEL błędy z klimatronika.
PostNapisane: 14.cze.2019 08:44:09 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Odpuść sobie lanie mixolu.

Zrob lepiej diagnostyke... bo bładzisz po omacku...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 63 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: