.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.mar.2024 08:35:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5 V6 TDI] Urwany kołek sygnałowy czujnika G28
PostNapisane: 29.sie.2019 07:42:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2004 10:35:24
Posty: 181
Lokalizacja: Sanok/Podkarpacie
Witam forumowiczów.
Allroad w tiptronicu po przyjęciu strzała przed przejściem dla pieszych w tylny zderzak wypluł błąd czujnika obrotów silnika 00513. Okazało się, że złamał się jeden z sześciu kołków sygnałowych z koła zamachowego. 2 kołki są skrzywione, czujnik uszkodzony.
Jest mi ktoś w stanie powiedzieć dlaczego urwało kołek? Wieniec przykręcony jest do wału a czujnik jest w obudowie skrzyni. Ja widzę tylko jedną możliwość - musiało przesunąć skrzynię względem silnika tylko czy to możliwe?

_________________
SEAT LEON 4Cupra 1M 1.9 TDI ARL+ '02 163/342 -> 197/439 by Bartpol
---------------------------------
12>14> VW PASSAT B5 VARIANT 1.9 TDI AFN '98
09>13> AUDI A6 C5 2.8 quattro
ACK '99
08>09> VW PASSAT B5 (3BG) 1.9 TDI AWX '01
05>08> AUDI B4 1.9 TDI 1Z '93
04>05> VW GOLF III 2.0 GTI '92
03>04> VW PASSAT B3 VARIANT 1.8 '91
02>03> OPEL KADETT GSI 16V '89
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 V6 TDI] Urwany kołek sygnałowy czujnika G28
PostNapisane: 02.wrz.2019 21:40:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.sty.2011 14:19:57
Posty: 137
Lokalizacja: WLKP
nivre napisał(a):
Witam forumowiczów.
Allroad w tiptronicu po przyjęciu strzała przed przejściem dla pieszych w tylny zderzak wypluł błąd czujnika obrotów silnika 00513. Okazało się, że złamał się jeden z sześciu kołków sygnałowych z koła zamachowego. 2 kołki są skrzywione, czujnik uszkodzony.
Jest mi ktoś w stanie powiedzieć dlaczego urwało kołek? Wieniec przykręcony jest do wału a czujnik jest w obudowie skrzyni. Ja widzę tylko jedną możliwość - musiało przesunąć skrzynię względem silnika tylko czy to możliwe?


Z logicznego punktu widzenia jest to nie możliwe choć z życiu to są dwie rzeczy nie możliwe: wywinięcie chelmu na lewą stronę i otwarcie parasola w du.ie :D
A na serio to z przypadku który mnie spotkał to poprzedni mechanior dokręcając
Hydrokinetykę blokował sobie zamach właśnie o kołki.

_________________
100 C4 [AAR]
A6 C4 [ABC]
A6 C5 [AKE]
A6 C6 [ASB]
AUDI A8 [AEW]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 V6 TDI] Urwany kołek sygnałowy czujnika G28
PostNapisane: 03.wrz.2019 07:03:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2004 10:35:24
Posty: 181
Lokalizacja: Sanok/Podkarpacie
Dzięki gumiss64 - nie pomyślałbym nawet żeby tak zrobić, ale jak widać pomysłowość ludzka nie zna granic. Mogło być tak że kiedyś ktoś "naruszył" te kołki, a przy dzwonku jego stan się pogorszył. Tylko że uderzenie nie było jakieś mocne - do wymiany oprócz koła zamachowego w zasadzie jest tylko zderzak. Na forum elektrody znalazłem podobny temat, tylko tam kołek urwał się po gwałtownym hamowaniu - tu jest link: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3373245.html

_________________
SEAT LEON 4Cupra 1M 1.9 TDI ARL+ '02 163/342 -> 197/439 by Bartpol
---------------------------------
12>14> VW PASSAT B5 VARIANT 1.9 TDI AFN '98
09>13> AUDI A6 C5 2.8 quattro
ACK '99
08>09> VW PASSAT B5 (3BG) 1.9 TDI AWX '01
05>08> AUDI B4 1.9 TDI 1Z '93
04>05> VW GOLF III 2.0 GTI '92
03>04> VW PASSAT B3 VARIANT 1.8 '91
02>03> OPEL KADETT GSI 16V '89
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 V6 TDI] Urwany kołek sygnałowy czujnika G28
PostNapisane: 03.wrz.2019 09:27:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.sty.2011 14:19:57
Posty: 137
Lokalizacja: WLKP
Zwyczajnoe nie ma za co :D Zbieg okoliczności, w pewnym stopniu zmęczenie materiału, poprzedni właściciel/ mechanik i człowiek później rwie włosy z głowy szukając przyczyn usterki. Większości przypadków awaryjność pojazdu nie wynika z wad konstrukcyjnych lecz z osób je eksploatujacych/ naprawiajacych.

_________________
100 C4 [AAR]
A6 C4 [ABC]
A6 C5 [AKE]
A6 C6 [ASB]
AUDI A8 [AEW]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 V6 TDI] Urwany kołek sygnałowy czujnika G28
PostNapisane: 29.mar.2020 17:49:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2004 10:35:24
Posty: 181
Lokalizacja: Sanok/Podkarpacie
W końcu miałem czas zająć się allroad'em. Przyczyną urwania kołka była wykręcona śruba od kołnierza uszczelniającego - jedna wpadła pomiędzy obudowę silnika a tarczę zabierakową i tam sobie leżała, natomiast druga mieliła się w przestrzeni skrzyni z konwerterem. Podczas uderzenia musiała zostać podbita przez konwerter i fruwała sobie zadając mu liczne zadrapania aż spotkała się z czujnikiem i kołkiem. Temat do zamknięcia. Pozdrawiam

_________________
SEAT LEON 4Cupra 1M 1.9 TDI ARL+ '02 163/342 -> 197/439 by Bartpol
---------------------------------
12>14> VW PASSAT B5 VARIANT 1.9 TDI AFN '98
09>13> AUDI A6 C5 2.8 quattro
ACK '99
08>09> VW PASSAT B5 (3BG) 1.9 TDI AWX '01
05>08> AUDI B4 1.9 TDI 1Z '93
04>05> VW GOLF III 2.0 GTI '92
03>04> VW PASSAT B3 VARIANT 1.8 '91
02>03> OPEL KADETT GSI 16V '89
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: