.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.kwi.2024 00:08:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [S6 C5 4.2 ANK] kompresja i bujanie silnika
PostNapisane: 09.lut.2020 12:01:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lut.2020 11:01:38
Posty: 3
Cześć, ostatnio mierzyłem kompresję w V8 ANK, lewa głowica ma ciśnienie między 12,5 a 13 bar (więc praktyczne fabryka), a prawa między 10,5 a 11,5. Czy taka różnica między głowicami jest dopuszczalna? I czy może powodować dość mocne bujanie silnika na pustoju?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 C5 4.2 ANK] kompresja i bujanie silnika
PostNapisane: 09.lut.2020 12:03:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lut.2020 11:01:38
Posty: 3
Dodam że silnik jest rok po remoncie (głowice, zawory, uszczelnienia, rozrząd itp)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 C5 4.2 ANK] kompresja i bujanie silnika
PostNapisane: 09.lut.2020 15:20:45 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5198
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
W 40V jest niedopuszczalna. Zresztą w każdym silniku benzynowym V nie powinno być różnic większych niż 1 bar. Jeśli pomiar prawidłowo zrobiony i jest 10,5 bara to już jest informacja, że góra silnika do zrobienia.

Jeśli głowice były robione to pytanie co dokładnie? Czy koniki od popychaczy były zmienione czy nie (one też się zużywają powodując większy luz w skoku zawora). Kolejna sprawa to sam rozrząd - czy tylko przód zmieniany czy też łańcuchy i napinacze? Jeśli nie to tu można szukać przyczyn - złe ustawienie wałka powoduje nie domykanie się zaworów i kompresja ucieka.

Zawory były docierane do gniazd czy tylko głowice liźnięte i poskładane wszystko?

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 C5 4.2 ANK] kompresja i bujanie silnika
PostNapisane: 10.lut.2020 00:28:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lut.2020 11:01:38
Posty: 3
No właśnie nie wiem do końca, takie auto kupiłem, miałem mieć dosłaną fakturę za remont silnika, ale chyba się nie doczekam. Dodatkowo przez swoją głupotę praktycznie odciąłem sobie możliwość reklamowania auta u sprzedawcy. Na tyle na ile widziałem to głowice wyglądają jak po remoncie, więc podejrzewam (a raczej mam nadzieję) że to tylko kwestia źle ustawionego rozrządu. Jaką kompresję ma mieć ten silnik? Bo mechanik w autodacie pokazywał mi że 11 bar, ale dane miał tylko do A6 300 HP. Ale cVhyba nie powinno być różnicy między AWN/ARS a ANK?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 C5 4.2 ANK] kompresja i bujanie silnika
PostNapisane: 10.lut.2020 10:00:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6197
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
W Autodacie dla ANK jest podane 7-13bar


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 C5 4.2 ANK] kompresja i bujanie silnika
PostNapisane: 10.lut.2020 17:52:13 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5198
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Błędnie podaje. 10 bar to min dla tego silnika. Fabryka jako nowe wypuszczała 12,5-13. Ale nie sama kompresja jest ważna a różnice między głowicami. Słabsza za chwilę uwali też tą zdrową z racji różnic w działaniu.

40V na pasku mają wszystkie taką samą komprechę bez względu na moc.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 C5 4.2 ANK] kompresja i bujanie silnika
PostNapisane: 10.lut.2020 20:05:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6197
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Każdy silnik nawet 4 czy 6 cylindrowy jak będzie miał bar różnicy chociaż na jednym cylindrze będzie już delikatnie kulał na wolnych


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: