.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.mar.2024 12:31:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.8 AQD + 5HP19 ECD] Problemy ze skrzynią
PostNapisane: 12.lut.2020 18:24:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lis.2019 11:15:30
Posty: 5
Lokalizacja: Gostynin
Auto: A6 C5 2.8Q Tip
Witam szanowne grono.

Mam problem ze skrzynią, a raczej kilka. Pierwszy problem to przy rozgrzanej skrzyni podczas przyspieszania z pedałem gazu wciśniętym od połowy do maksa, występuje objaw jakby przejeżdżania przez tarkę podczas zmiany biegów z 1 na 2, czasem z 2 na 3. Przy delikatnym przyspieszaniu problem nie występuje. Drugi problem wygląda następująco - przy dohamowaniu samochodu prawie do zera i późniejszym przyspieszaniu (np. przy dojeżdżaniu do skrzyżowania i późniejszym ruszeniu - bez zatrzymania) występuje dosyć znaczne szarpnięcie (uderzenie), silnik podnosi sobie delikatnie obroty ale samochód nie ciągnie, uderzenie i jedzie dalej - o dziwo nie występuje to zawsze.

Skrzynia była już naprawiana dwukrotnie w tym samym serwisie (nie będę nazwy podawał ale polecany tutaj na forach). Po naprawach było ok przez pewien okres, później problemy wracały. Od remontu zrobione jakieś 5000km, ale minęło jakieś 1,5 roku więc gwarancja minęła (Specyfika pracy dlatego mało jeżdżone). "Naprawiany" był sterownik z tego co mi panowie w serwisie mówili.

Teraz moje dwa pytania. Czy według opisanych przypadłości może to być faktycznie sterownik ? Drugie pytanie - skrzynia zalana był olejem Petro Canada DURADRIVE MV SYN ATF i czy jak wleje oryginalny ZF'a olej to nic się nie stanie ? Jeśli potwierdzicie że to sterownik to po wymianie chciałbym zalać ori olejem - stąd to pytanie.

Pozdrawiam.
Daniel


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.8 AQD + 5HP19 ECD] Problemy ze skrzynią
PostNapisane: 14.lut.2020 17:37:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2006 07:57:29
Posty: 1453
Lokalizacja: Szczecin
Dan_P napisał(a):
Witam szanowne grono.

Mam problem ze skrzynią, a raczej kilka. Pierwszy problem to przy rozgrzanej skrzyni podczas przyspieszania z pedałem gazu wciśniętym od połowy do maksa, występuje objaw jakby przejeżdżania przez tarkę podczas zmiany biegów z 1 na 2, czasem z 2 na 3. Przy delikatnym przyspieszaniu problem nie występuje. Drugi problem wygląda następująco - przy dohamowaniu samochodu prawie do zera i późniejszym przyspieszaniu (np. przy dojeżdżaniu do skrzyżowania i późniejszym ruszeniu - bez zatrzymania) występuje dosyć znaczne szarpnięcie (uderzenie), silnik podnosi sobie delikatnie obroty ale samochód nie ciągnie, uderzenie i jedzie dalej - o dziwo nie występuje to zawsze.

Skrzynia była już naprawiana dwukrotnie w tym samym serwisie (nie będę nazwy podawał ale polecany tutaj na forach). Po naprawach było ok przez pewien okres, później problemy wracały. Od remontu zrobione jakieś 5000km, ale minęło jakieś 1,5 roku więc gwarancja minęła (Specyfika pracy dlatego mało jeżdżone). "Naprawiany" był sterownik z tego co mi panowie w serwisie mówili.

Teraz moje dwa pytania. Czy według opisanych przypadłości może to być faktycznie sterownik ? Drugie pytanie - skrzynia zalana był olejem Petro Canada DURADRIVE MV SYN ATF i czy jak wleje oryginalny ZF'a olej to nic się nie stanie ? Jeśli potwierdzicie że to sterownik to po wymianie chciałbym zalać ori olejem - stąd to pytanie.

Pozdrawiam.
Daniel



Chciałbym się mylić , ale :
Do tych skrzyń wlewasz tylko i wyłącznie olej oryginał z aso , albo olej z mobila ATF LT 71141 - i to jest chyba jedyny olej , który ma takie same parametry jak ten z aso - albo wcale nie wlewasz nic innego . Jeżeli wlałeś cokolwiek innego , to mogłeś sobie zrobić bardzo dużą "przykrość" . Jedyne co mi teraz przychodzi do głowy , to to abyś zrobił konkretną płukankę skrzyni ,z demontażem mechatroniki , wszystko co możesz to zrzuć , i wypłukaj , i zalej taki olej co powinien być . Albo się uda , albo nie - wiadomo , że to są jakieś koszta , no chyba , że od nowa robisz cały remont , i zalewasz skrzynię od razu konkretnie przeznaczonym do tego olejem .
Poczekaj jeszcze na wypowiedz bardziej doświadczonych osób .
I taka moja uwaga : jeżeli ten serwis nie zalał Ci skrzyni olejem taki jaki powinien być według specyfikacji , to masz już po części odpowiedź > I na temat jakości serwisu , i na temat tego , co mogło się stać ze skrzynią .

pozdrawiam Łukasz

p.s.
w tym dziale masz podwieszony wątek o wymianie oleju w naszych skrzyniach .

_________________
Audi 80 b3 1.8 było .... pożyczyli , i nie oddali ehhh...
Audi 80 b3 2.0 16v było ... rozwalili , i nie naprawili ... odkupione , i naprawione :D
Audi a6 C5 2.4 v6 Quattro .....jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.8 AQD + 5HP19 ECD] Problemy ze skrzynią
PostNapisane: 14.lut.2020 17:47:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.kwi.2008 16:32:36
Posty: 180
Na początek sprawdź stan oleju w skrzyni biegów. Na niedobór oleju wskazywałoby ........ występuje objaw jakby przejeżdżania przez tarkę ....... oraz ..... (np. przy dojeżdżaniu do skrzyżowania i późniejszym ruszeniu - bez zatrzymania) występuje dosyć znaczne szarpnięcie (uderzenie), silnik podnosi sobie delikatnie obroty ale samochód nie ciągnie, uderzenie i jedzie dalej.

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Audi A3 1.8L 20V

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.8 AQD + 5HP19 ECD] Problemy ze skrzynią
PostNapisane: 14.lut.2020 18:00:36 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5192
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Luki147 napisał(a):


Chciałbym się mylić , ale :
Do tych skrzyń wlewasz tylko i wyłącznie olej oryginał z aso , albo olej z mobila ATF LT 71141 - i to jest chyba jedyny olej , który ma takie same parametry jak ten z aso - albo wcale nie wlewasz nic innego . Jeżeli wlałeś cokolwiek innego , to mogłeś sobie zrobić bardzo dużą "przykrość" . Jedyne co mi teraz przychodzi do głowy , to to abyś zrobił konkretną płukankę skrzyni ,z demontażem mechatroniki , wszystko co możesz to zrzuć , i wypłukaj , i zalej taki olej co powinien być . Albo się uda , albo nie - wiadomo , że to są jakieś koszta , no chyba , że od nowa robisz cały remont , i zalewasz skrzynię od razu konkretnie przeznaczonym do tego olejem .
Poczekaj jeszcze na wypowiedz bardziej doświadczonych osób .
I taka moja uwaga : jeżeli ten serwis nie zalał Ci skrzyni olejem taki jaki powinien być według specyfikacji , to masz już po części odpowiedź > I na temat jakości serwisu , i na temat tego , co mogło się stać ze skrzynią .

pozdrawiam Łukasz

p.s.
w tym dziale masz podwieszony wątek o wymianie oleju w naszych skrzyniach .


No nie do końca jest tak, że tylko SWAG/ZF lub Mobil. Jest sporo zamienników spełniające normy dla skrzyń ZF serii 4HP i 5HP. Osobiście jednak szedłbym w OEMowy olej (zestaw ZF) lub Motul. Te skrzynie bardzo dobrze znoszą Motula. Gorzej jest z Ravenolem (dość szybko traci właściwości odprowadzania ciepła).

Ale wskazówki koledzy podają dobre, warto zobaczyć czy stan jest na dobrym poziomie a następnie zrobić logi dynamiczne dla 2 i 3 biegu. Wskaże to gdzie i jakie są uślizgi. Bo może to być pęknięty kosz forwardu ale może to też być zawieszający się zawór lub nawet zły stan konwertera.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.8 AQD + 5HP19 ECD] Problemy ze skrzynią
PostNapisane: 17.lut.2020 21:05:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lis.2019 11:15:30
Posty: 5
Lokalizacja: Gostynin
Auto: A6 C5 2.8Q Tip
Dzięki Panowie za zainteresowanie.

Zrobię według waszych wskazówek tj. najpierw sprawdzę poziom oleju, następnie zrobię logi i opublikuję na forum. Co do oleju to zaleje oryginalnym i później wymienię jeszcze raz - koszty się nie liczą - ma działać ! :) . Odnośnie serwisu to powiem że bardzo chwalony, dlatego zdecydowałem się skorzystać z ich usługi. Wiem że przed pierwszą naprawą skrzynia zalana była olejem Ravenol 4/5HP.

Prosiłbym o sprostowanie jeśli źle rozumuję - czy jeśli kosz byłby uszkodzony to czy ww. usterka nie występowała by od razu, a nie po rozgrzaniu skrzyni ?

Edit:
Gdzie mogę znaleźć opis jak wykonać pomiar dynamiczny logów ?

Pozdrawiam.
Daniel


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 60 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: