.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.kwi.2024 05:01:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Niedziałające wentylatory chłodnicy Audi A6 C5
PostNapisane: 26.maja.2020 22:05:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2020 17:10:19
Posty: 3
Witam wszystkich.
Pojawił się problem z wentylatorami chłodnicy w Audi A6 C5 2.8 Q z 1999 roku. Jak włączę klimę na ECO to mały wentylator nie działa w ogóle, a duży cały czas kręci się bardzo powoli, niezależnie jaką temperaturę osiąga płyn chłodzący. Samochód potrafi się grzać do 100-110 st. i żadnej reakcji ze strony wentylatorów. Czy jest jakiś czujnik odpowiedzialny za załączanie wentylatorów? Może bezpiecznik albo sterownik? Ogólnie problem pojawił się podczas trasy, najpierw temperatura wzrosła nieznacznie powyżej 90 st., a po przejechaniu około 150 km zaczęła wzrastać jeszcze bardziej.
Z góry dzięki za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Niedziałające wentylatory chłodnicy Audi A6 C5
PostNapisane: 28.maja.2020 08:10:38 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5198
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Żebyśmy się zrozumieli. Duży działa na wiskozie i "załącza" się zależnie od temperatury oraz działa zależnie od obrotów silnika. Jeśli olej w nim jest już zużyty to jego zasada działania nie pozwala mu osiągnąć prawidłowych obrotów i nie chłodzi. Zrób prosty test. Rozgrzej auto i na jałowym biegu wkręć do 4k obr. Powinno zacząć huczeć jak startujący odrzutowiec. Pow 4k obrotów wiskoza się "rozpina". Jeśli tego efektu nie będzie to masz wiskozę od wentylatora do wymiany.

Drugi mały wentylator jest od klimy oraz od wspomagania przy granicznej temperaturze silnika, bodajże 112-115st. Będzie działał tylko jak klima działa lub temp silnika przekroczy wspomnianą wartość. Sprawdź jakimś diagnoskopem (np vcds) jaka jest prawdziwa temperatura silnika a nie ta na liczniku.

Jeśli masz 1999 rok być może masz już normę Euro 3/4 i temp robocza silnika jest podniesiona do 95-100st.

Jeśli wyeliminujesz usterki wentylatorów i sprawdzisz realną wartość temp silnika to zacznij szukać problemu w termostacie, zakamienionej chłodnicy, pompie wody albo co najgorsze UPG.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: