.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.kwi.2024 06:17:59

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: 1.8t agu zawór n75
PostNapisane: 16.lip.2020 17:32:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2019 00:29:40
Posty: 11
Witam, dokonalem dziś testu szczelnosci dolotu za pomoca puszki i pompki z manometrmem.
Okazało sie, ze powietrze uchodzi przez zawór n75, tzn nie można osiągnąć prawie żadnego ciśnienia tylko wyraźnie słychać i czuć syk powietrza z gdzies z wnętrza zaworka. Czy to oznacza, ze jest on niesprawny, bo wydaje się, ze raczej do 0,6 powinno trzymać.
Czy taka przypadłość może powodować parskanie przy puszczeniu gazu przy większym booscie?
Proszę o pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1.8t agu zawór n75
PostNapisane: 17.lip.2020 06:24:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
parskanie zazwyczaj powoduje nieszczelny DV....

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1.8t agu zawór n75
PostNapisane: 17.lip.2020 11:14:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2019 00:29:40
Posty: 11
DV mam sprawny, mam tez drugi na podmiane i tez jest szczelny, a na jedynce jak był słaby tak jest nadal.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1.8t agu zawór n75
PostNapisane: 18.lip.2020 12:16:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Zamiast wróżyć z fusów wypadałoby wykonać diagnostykę i logi dynamiczne.
Wówczas będziemy mieli jak na tacy materiał do dalszych dywagacji.
Niech się OTTOwcy wypowiedzą, które grupy zlogować, choć podejrzewam że w VAG`u 010 i 011 są chyba dla każdego motoru identyczne...
Jeśli się mylę, proszę o korektę.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1.8t agu zawór n75
PostNapisane: 22.lip.2020 09:17:22 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Cisnienie doladowania sprawdza się w 115 i 118 grupie. :)

Do autora... a czy DV jest na pewno dobrze podlaczony ?

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1.8t agu zawór n75
PostNapisane: 27.lip.2020 22:07:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2019 00:29:40
Posty: 11
Dvka dobrze podlaczona, ciśnienia vagiem nie sprawdze, bo agu nie ma map sensora wiec pozostaje tylko zakupić wskaźnik. N75 podmienilem na taki, który nie puszcza w ogóle ciśnienia, przynajmniej przy próbie ustnej, oryginał używany z końcówka"c". Może miimalna poprawa jest ale nadal na jedynce nie mogę zgubić trakcji tak jak było to bezpośrednio po wymianie turba na k03s. Na drugim i trzecim biegu wydaje mi się, ze jest okej. Na 4 i 5 jakby brakowało juz mocy przy 3,5k obrotów.

No i martwi mnie zjawisko parskania, dzieje się to gdy np na czwórce depne do podłogi i szybko puszcze gaz, kiedy operuje gazem dlikatniej wtedy tego nie słychać. Zauwazylem tez, ze na postoju kiedy przekrece przepustnice (mam ja na lince) to slychac z okolic n75 lub DV gwizd zaysanego powietrza. To chyba nie jest normalne. Czy przy sprawdzaniu szczelności dolotu te wezyki idące do turba tez powinny syczec w razie nieszcselosci?

Edit: dodalem flmik ze światem przy lekkim gazowaniu. To normalne?

https://www.youtube.com/watch?v=Wx8AiNt ... e=youtu.be


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1.8t agu zawór n75
PostNapisane: 30.lip.2020 07:19:03 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6615
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
EDIT: Na filmie nie słychać żadnego parskania, bo tam nie buduje się żadne ciśnienie.

DV będzie parskać bo takie jego zadanie. Z tym tylko zastrzeżeniem, że gdy układ dolotowy - puszka filtra, jest kompletny, to po prostu tego nie słychać, bo dźwięk jest stłumiony. Gdy modyfikujemy dolot np. filtrem stożkowym, to dźwięk parskania się uwydatnia znacznie.

Do autora postu. Po pierwsze sprawdź szczelności wszystkich węży ciśnieniowych - małych i dużych. Po drugie, czy po zmianie turbo był robiony remap?

Pozdr

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1.8t agu zawór n75
PostNapisane: 30.lip.2020 10:21:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2019 00:29:40
Posty: 11
he,j remapu nie było, co do szczelnosci to zrobiłem test i wyglądało na szczelne, z tym, ze nie jestem pewien co do wężyków podciśnienia. Na filmie może dokładnie tego nie słychać, ale jest świst jakby zasysanego powietrza gdzieś z okolic zaworkow n75, DV wydaje mi se, ze moze miec to cos wspolnego z jakąś nieszczelnoscia, ale żaden test nie wykazuje tego. Dziwi mnie tylko, ze na jedynce tylko odczuwalny jest słabszy boost, na reszcie biegów w zasadzie jest ok.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: