.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.kwi.2024 03:50:21

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6C6 4.2 BAT] Wywala płyn korkiem po zgaszeniu silnika
PostNapisane: 17.lip.2020 11:18:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lip.2020 11:15:51
Posty: 26
Lokalizacja: Łosice
Auto: A6C6 4.2 BAT
Był robiony test na UPG, wszystko w porządku, płyn nie zabarwia się.
Przewody nie robią się twarde.
Z obu powrotów w zbiorniczku jest ładny strumień płynu bez bąbelków powietrza.
Testowane na trzech różnych korkach, Hans Pries, Febi i oryginał, na każdym jest tak samo.
Zbiorniczek testowany sprężonym powietrzem pod wodą i przy 1.5 bara puszcza korek (tak jak ma być) i nie ma żadnych pęknięć.
Myślałem też, że reduktor LPG puszcza gaz w płyn, ale po zakręceniu butli i wypaleniu gazu zrobiłem już ponad 200km i dalej to samo.
Wydaje mi się, że podczas jazdy też wywala ciśnienie, bo widziałem parę, ale jak zgaszę silnik to jest gorzej.

VIDEO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C6 4.2 BAT] Wywala płyn korkiem po zgaszeniu silnika
PostNapisane: 17.lip.2020 12:25:04 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5203
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Pamiętaj, że te silniki mają temperaturę roboczą w okolicach 100-105 stopni. Druga sprawa to każda nieszczelność zbiorniczka będzie zapowietrzać układ a co za tym idzie zły przepływ i gotowanie się płynu (tylko w zbiorniczku).

40V w Audi lubią mieć płyn bezwodny, który wrze w znacznie wyższej temperaturze niż zwykłe płyny. Podmień zbiorniczek na używany lub nowy OEM - zamienników nie polecam bo są średniej jakości.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C6 4.2 BAT] Wywala płyn korkiem po zgaszeniu silnika
PostNapisane: 17.lip.2020 13:51:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lip.2020 11:15:51
Posty: 26
Lokalizacja: Łosice
Auto: A6C6 4.2 BAT
Co do zbiorniczka, to sprawdzałem go pod wodą sprężonym powietrzem i poza korkiem (przy 1.5 bara) nigdzie nie ucieka powietrze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C6 4.2 BAT] Wywala płyn korkiem po zgaszeniu silnika
PostNapisane: 17.lip.2020 18:05:50 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5203
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
To jeszcze możesz zrobić mały test. Korek dokręć do końca i lekko popuść. Poobserwuj czy dalej się będzie gotował. Jeśli tak to zostaje kwestia ponownego sprawdzenia spalin w układzie chłodzenia (najlepiej kupić jednorazowy NOWY test).

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C6 4.2 BAT] Wywala płyn korkiem po zgaszeniu silnika
PostNapisane: 18.lip.2020 09:43:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lip.2020 11:15:51
Posty: 26
Lokalizacja: Łosice
Auto: A6C6 4.2 BAT
Ok, spróbuję tak zrobić. On niby się nie gotuje bo temp. wody max 102 stopnie łapie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C6 4.2 BAT] Wywala płyn korkiem po zgaszeniu silnika
PostNapisane: 20.lip.2020 10:35:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lip.2020 11:15:51
Posty: 26
Lokalizacja: Łosice
Auto: A6C6 4.2 BAT
Nie wiem co miałoby zmienić poluzowanie korka, bo on cały czas uszczelnia.
Zrobiłem kolejne dwa testy na UPG po 30 min., jeden zaczynając od zimnego silnika, drugi po trasie, jak auto ochłonęło przez 10 minut, żeby przy odkręcaniu korka nie wywaliło płynu chłodniczego i test nie zabarwił się.
Czy przyczyną może być jeszcze nieoryginalny zbiorniczek, bo np. przy ciśnieniu i temperaturze rozszerza się w miejscu uszczelnienia korka? Kolega w S4B7 ma niby taki sam Triclo i nic mu się nie dzieje.

Zacznę najpierw od tańszych rzeczy, wrzucę oryginalny zbiorniczek i zmienię termostat, aczkolwiek niby otwiera się przy dobrej temp. i silnik nie przegrzewa się.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C6 4.2 BAT] Wywala płyn korkiem po zgaszeniu silnika
PostNapisane: 20.lip.2020 15:55:01 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5203
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Popuszczenie korka ma dać możliwość ciśnieniu ujść jeśli korek jest niesprawny.

Termostat sprawdzisz sprawdzając chłodnicę po nagrzaniu się auta do temp roboczej.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C6 4.2 BAT] Wywala płyn korkiem po zgaszeniu silnika
PostNapisane: 07.sie.2020 11:43:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lip.2020 11:15:51
Posty: 26
Lokalizacja: Łosice
Auto: A6C6 4.2 BAT
Sprawę załatwił oryginalny zbiorniczek i korek.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C6 4.2 BAT] Wywala płyn korkiem po zgaszeniu silnika
PostNapisane: 07.sie.2020 13:20:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.maja.2008 14:24:28
Posty: 1094
Lokalizacja: DW
Auto: AFN, BPP, BDN
Nieszczelny układ chłodzenia i brak ciśnienia w nim tylko obniża temperaturę wrzenia płynu


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: