.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.mar.2024 09:53:30

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: EPC Błąd 19404.. AUDI A 3 8V 1,4 TFSI
PostNapisane: 28.wrz.2020 08:56:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.wrz.2020 08:44:07
Posty: 7
Witam serdecznie.

Pojawiła mi się się na blacie pomarańczowa lampka EPC. po wyłączenie i właczeniu zapłonu się już ne pojawiła.
VCDS powiedział że jest błąd 19404 i błąd nie znany...

Wyczytałem że to coś z turbo. Lecz auto normalnie przyspiesza i nie wskazuje osłabienia.
światła stop itp.. są Ok.. Nic nie widze aby nie działało.
Jedno mnie jeszcze niepokoi że w komorze silnika czuć jak by przypalony kabel...lecz lokalizacja jest trudna.

panowie prosze o pomoc..
Pacjent to Audi a3 8v 1,4 tfsi 122 km. 2013 rok. kod silnika cmbe..

Jeszcze jedno pytanie...
miałem tak od roku że jak np jade na 6 biegu i wcisne do dechy to auto wchodzi na wyższe obroty i sugeruje niższy biegi 5 potem 4
tak samo jadąc np na 3-4 biegu. wciskam np do dechy obroty się zwiększają i sugeruje auto zmiane biegu na niższy...czy to normalny objaw?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: EPC Błąd 19404.. AUDI A 3 8V 1,4 TFSI
PostNapisane: 28.wrz.2020 09:08:37 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Bład mowi o niewydolnym systemie regulacji cisnienia doładowania.

Ja bym poki co skasował i jezdził dalej jeśli to pierwszy raz.

Jesli bład wroci(bedzie wracał) do sprawdzenia

- szczelność przewodów ukladu doladowania
- zawór N75 - polaczenia do niego i sam zawór

Odpowiadając na Twoje dodatkowe pytanie - wg mnie to normalne.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: EPC Błąd 19404.. AUDI A 3 8V 1,4 TFSI
PostNapisane: 28.wrz.2020 09:48:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.wrz.2020 08:44:07
Posty: 7
przemik napisał(a):
Bład mowi o niewydolnym systemie regulacji cisnienia doładowania.

Ja bym poki co skasował i jezdził dalej jeśli to pierwszy raz.

Jesli bład wroci(bedzie wracał) do sprawdzenia

- szczelność przewodów ukladu doladowania
- zawór N75 - polaczenia do niego i sam zawór

Odpowiadając na Twoje dodatkowe pytanie - wg mnie to normalne.


Dziękuje serdecznie za odpowiedz @kol. przemik..

Tak pierwszy raz...o roku jak mam auto zapaliło się cokolwiek....a zapaliło się własnie EPC..

Wykasowałem bład VCDS i nie pojawia się więcej ale to narazie minęło 2 dni.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

To jest z mojego odczytu VCDS.
Address 01: Engine (J623-CMBA) Labels: None
Part No SW: 04E 906 016 J HW: 04E 907 309 A
Component: 1.4l R4 TSI H08 4908
Revision: WAH08---
Coding: 02190032232401082000
Shop #: WSC 06314 790 00021
ASAM Dataset: EV_ECM14TFS01104E906016J 002009
ROD: N/A
VCID: 295DF997FB39

No ASAM data for: "EV_ECM14TFS01104E906016J" ()
1 Fault Found:
19404 - ROD - Unknown Error Code
- MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 104098 km
Date: 2020.09.26
Time: 08:52:49

Readiness: 0000 0000

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

A ten jak mi się wydaje zapach przypalonego kabla ?

Jest jakieś połączenie turbo lub podzespół zwiazany z turbo przewodem elektrycznym...Może coś się przytarło i kabel jest ogołocony z izolacji...Mokro jest i deszczowo..

Powiedz mi jeszcze prosze czy po VCDS mozna jakoś to sprawzić i w jakich blokach pomiarowych...

miałem zawsze TD ostatnio 1,9 golfa V silnik BKC i tak troszeczke znałem diagnostyke. W benzin jestem zielony.

pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: EPC Błąd 19404.. AUDI A 3 8V 1,4 TFSI
PostNapisane: 28.wrz.2020 13:01:32 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Zawór N75 jest zasilany/sterowany elektrycznie. Trzeba by zobaczyć czy jakis kabel/wiazka/przewód nie dotyka do jakiegoś elementu gorącego.
Jesli problem bedzie się powtarzał nalezy sprawdzić jak zachowuje sie turbosprezarka... nie pamietam z pamięci :-) który to blok pomiarowy.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: EPC Błąd 19404.. AUDI A 3 8V 1,4 TFSI
PostNapisane: 02.paź.2020 17:25:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.wrz.2020 08:44:07
Posty: 7
Witam serdecznie...

Po tygodniu ponownie error...

1 Fault Found:
19404 - ROD - Unknown Error Code
- MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 2
Mileage: 104288 km
Date: 2020.10.02
Time: 08:23:57

Niestety nie wiem czy światła stop się paliły przy błędzie .Żona smiga autem..powiedziała że się zapaliło i po pracy dalej się paliło EPC.
Jak ja poszedłem z vcds i przekręciłem stacyjkę to zgasło więc nie miałem możliwości sprawdzenia ze stopem.

Nie moge zlokalizować zaworu n75... albo jestem niedowidzący albo tak gł..i...
Nadal odczuwalny jest z komory silnika zapaszek upalonego kabla..Oglądałem tak gdzie światło z latarki dociera i nic nie widze niepokojącego...

================================

EDIT

Kol. przememik

Odpowiedziałeś mi na to drugie pytanie co do sugerowania zmiany biegu po agresywnym wciskaniu gazu..

Chyba się mylisz bo dzisiaj po skasowaniu błędu puściłem się na autostrade...Auto szło jak perszing wciskając do dechy..począwszy od jedynki do szóstego biegu wciskając gaz agresywnie na każdym biegu auto miało moc bez podwyższania obrotów i sugerowania biegu niższego..
Wcześniej nie miałem pojęcia że auto może mieć takiego kopa...Jestem zwolennikiem spokojnej jazdy i nie przeszkadzało mi to..Ale po błędzie epc że tocoś zdoładowaniem zainteresował mnie ten objaw.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: EPC Błąd 19404.. AUDI A 3 8V 1,4 TFSI
PostNapisane: 07.paź.2020 21:14:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.wrz.2020 08:44:07
Posty: 7
Witam i przepraszam za brak edycji posta...

Panowie bardzo prosze o pomoc zlokalizowania wiazekelek elekryczch powiązanych z turbo..
N75 itp.....
EPC i błąd 19404 z VCDS zapala sie tylko rano jak obecnie jest wilgotno..za każdym razem...Po południu jest OK...

Jak się pali ECP to brak mocy...

Proszę Panowie o pomoc zanim oddam do mechaników którzy zapewne wymienią turbo...

Pozdro...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: EPC Błąd 19404.. AUDI A 3 8V 1,4 TFSI
PostNapisane: 25.paź.2020 15:18:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.wrz.2020 08:44:07
Posty: 7
Znalazłem ciękawy wątek ..Opis dotyzy GOLFA VII ale to te same silniki ea211.

https://www.golfmk7.com/forums/index.ph ... on.349117/

Identyczne objawy jak w opisie...
Ja u siebie wszystko sprawdziłem. Kable przewody i są OK..

Z LINKU za wiele nie kumam o jaki pręt lotto

Przetłumaczony ostatni wpis..
=========================================
Żadnych problemów, dokładnie tak, jak podejrzewałem na początku ...
Wiem, że będzie to dobrze znana usterka w ciągu najbliższych kilku lat ... uwaga, to teraz ...
Tylko po to, aby raz na zawsze posortować wyjmij serwomechanizm i usuń / zeskrob cały brud z osi, a następnie nasmaruj odpowiednim smarem ...

„po prostu nasmaruj” to tylko tymczasowa naprawa, ponieważ stary osad nadal przeszkadza w ruchu osi ...
Jeśli jesteś majsterkowiczem praca użyj gorącej pasty VW jako tańszej niż to, co mam i jest to, czego VW używa fabrycznie (teraz)

Także na rosyjskiej stronie..

https://www.picuki.com/media/2120366077564616095

TŁUMACZENIE

Audi #A3 regulacja, regulacja i dostosowanie regulacji ciśnienia doładowania (siłownik) V465 8V na silniku 1.4 TSI CMBA Pomógł właściciel AudiA3 2014 wyeliminować błędy turbiny! Właściciel AudiA3 8V zastąpiony w turbinie siłownik CMBA 1.4 należytym TSI ze względu na swoje usterki po wymianie nadal spalał CheckEngine , EPC aw bloku silnika wystąpiły następujące błędy: - 19404 P2263 nie działa układ sprężarki turbosprężarki - 16436 P2562 turbosprężarka czujnik położenia łopatki kierowniczej awaria W związku z tym wykonaliśmy serwisową regulację regulatora ciśnienia doładowania na standardowe wartości 3,31-3,5V! Po - jego adaptacji. Potem wszystkie błędy zniknęły! Turbina zaczęła działać poprawnie, jak z fabryki! Jako bonus aktywowaliśmy wskaźnik temperatury oleju na desce rozdzielczej! Po raz kolejny pomogliśmy właścicielowi uniknąć kosztownych napraw! Cała lista ukrytych funkcji dla # AudiA38V jest na naszej stronie internetowej!




Pozdro...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 47 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: