.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.kwi.2024 17:02:48

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ALLROAD C5] Sonda lambda i check engine
PostNapisane: 10.paź.2020 11:23:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.wrz.2009 14:18:19
Posty: 139
Cześć

Mam mały problem z autkiem. Silnik 2.7BT, czysta benzyna. Jakiś czas temu wyrzuciło mi check engine na tablicy, auto jeździło normalnie. Podjechałem na komputer i wyszedł błąd sondy, błąd skasowany, ale po około 5-6 dniach powrócił. Auto trafiło na warsztat razem ze zrobieniem innych rzeczy. Warsztat stwierdził, że sonda nie pracuje (podłączana do oscycklockopu), padła decyzja o wymianie - zamontownay nowy zamiennik (jak mnie pamięć nie myli na 90% sonda za katalizatorem, bo sprawdzaliśmy obie i już szczerze mówiąc, mi się myli), auto odebrane i dzisiaj znów wyrzuciło check engine - ponownie po około 6 dniach. Za pierwszym razem jak wyrzuciło check i kasowaliśmy błąd pokazywali mi na kompie jakby jej "zacięcie" - widocznie dwie sondy, jedna pracowała (zmieniały się wartości przy "gazownaiu", druga stała dłuższą chwilę w bezruchu i dopiero po jakiejś chwili "zaskoczyła" i coś się zmieniło - stąd najpierw skasowaliśmy błąd.
Po drugie powiedzieli mi, że znaleźli lekki przedmuch na "przelotce", ale tyle, co mieli dojścia to do podspawali, i na razie muszą się zastanowić jak to ogarnąć, bo podobno trzeba wyciągać cały silnik, aby tam się dostać (przelotka to tłumik drgań wydechu, taka jakby rura pleciona, gdzieś w okolicach kolektorów(?)). Zastanawiałem się, czy to może mieć wpływ na ten błąd i samą prace sondy - coś na zasadzie brania "lewego" powietrza? Powiedzieli mi, ze generalnie nie, bo to jest już jakby "za sondą", i to wydech i raczej jedyny objaw to trochę głośniejsza praca. Z błędem auto jeździ normalnie, nie zauważyłem, aby raz za dużo paliło, dwa nie zwiększa się poziom oleju (wnioskuję, że nie podaje zbyt dużej ilości paliwa, bo chyba by tego nie spalało i nadmiar mieszałby się z olejem), nie widze spadku mocy itp. Chciałbym jednak to ogarnąć i zastanawiam się, co może powodować przyczynę problemu.

Co do samego błędu niestety dopiero w poniedziałek podjadę na komputer, to postaram się zgrać lub zrobić zdjęcie co wyrzuci, ale na 90% będzie to samo. Przy okazji może ktoś wie, jak ogarnąć tę przelotkę - serio muszę wyjąc silnik? Może jakaś instrukcja z ETKI, coś? Znajdę to gdzieś w ETCE, żeby chociaż schematycznie zobaczyć?

Może ktoś ma jakiś pomysł, spotkał podobny problem?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALLROAD C5] Sonda lambda i check engine
PostNapisane: 10.paź.2020 15:04:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5982
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
Katalizatory są? jeżeli są wydłubane to błąd będzie wracał. Najlepiej będzie jak mechaniki cofną lambdę (emulator) i powinno to rozwiązać problem. Pierwsza sonda jest regulacyjna i to ona wpływa na pacę silnika, druga jest tylko diagnostyczna i monitoruje pracę katalizatora.

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALLROAD C5] Sonda lambda i check engine
PostNapisane: 10.paź.2020 15:21:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.wrz.2009 14:18:19
Posty: 139
metyoo napisał(a):
Pierwsza sonda jest regulacyjna i to ona wpływa na pacę silnika, druga jest tylko diagnostyczna i monitoruje pracę katalizatora.

Masz na myśli pierwszą jako tą przed katalizatorem i drugą jako tą za katalizatorem? Czy tam za i przed jest więcej niż 1 szt., bo szczere powiedziawszy nie wiem.


metyoo napisał(a):
Katalizatory są? jeżeli są wydłubane to błąd będzie wracał. Najlepiej będzie jak mechaniki cofną lambdę (emulator) i powinno to rozwiązać problem

Tak, sonda wymieniona na sondę, jeżeli to masz na myśli - nie emulator w stylu tej takiej jakby miedzianej kocówki "przelotki".


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALLROAD C5] Sonda lambda i check engine
PostNapisane: 11.paź.2020 09:38:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5982
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
pierwsza sonda znajduje się przy prekatalizatorze, druga (przynajmniej u mnie tak było) znajdowała się przed katalizatorem głównym.

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALLROAD C5] Sonda lambda i check engine
PostNapisane: 15.paź.2020 16:11:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.wrz.2009 14:18:19
Posty: 139
Ok, wybaczcie zwłokę, ale wyjazd zrobił swoje.

Więc tak. Błędy po ponownym wykasowaniu to:

18010 - Zasilanie napięciowe zacisku 30
P1602 - 3510 napięcie za niskkie - Sporadyczny
17584 - Zespół 1, korekta lambda za katalizatorem
P1176 - 35-00 - osiągnięta granica regulacji

Obie sondy na uruchomionym silniku pracują, ale ich wartości (pisze z pamięci, ale różnica w granicach do 0.150)), są rozbieżne, powiedzmy 0,300V i 0.450V

Przy okazji znalazłem fotkę jakby tej części tłumików:
https://ibb.co/Wvf2gXt
Czy teraz dobrze myślę:
Jasnozielone kółka - sondy lambda przed katalizatorem
Ciemnozielone ramiki - katalizatory wstępne (nazywane chyba pre-cat)
Pomarańczowe kółka - sondy za katalizatorem (chociaż patrząc od strony wydechu sa przed)
Żółte kółka - to są te plecionki? Bo nic nigdzie wyżej nie widzę szczerze mówiąc, żadnych elementów "elastycznych", wszystko wydaje mi się sztywne.

Teraz czy dobrze rozumiem i dobrze to oznaczyłem. Czy to się patrzy od przodu auta, czy od tyłu kolejność sond itp.?

Zastanawiam się, czy ten przedmuch w przelotce może mieć wpływ na odczyt sondy i te błędy na zasadzie za dużej ilości powietrza, która "widzi"?
T jedyna przelotka to jest to, co tutaj znalazłem, to jest to miejsce, a ta rura idzie "do góry"?
https://ibb.co/yRwppwL

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALLROAD C5] Sonda lambda i check engine
PostNapisane: 15.paź.2020 20:17:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5982
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
zaznaczone dobrze, te w zielonych kółkach to sondy regulacyjne, te drugie są diagnostyczne. wątpię, żeby przedmuch miał wpływ, ale skoro jest to wymień te plecionki. Katalizatory tam jeszcze są, czy puste puchy?

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: