.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.mar.2024 19:46:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.7T BES] nie odpala
PostNapisane: 12.lut.2021 16:04:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sty.2009 14:17:11
Posty: 68
Lokalizacja: Łódź
Wyciągałem silnik z 2.7 biturbo, wymiana kolektora wydechowego, przy okazji demontaż i weryfikacja turbin, wymiana rozrządu. Po włożeniu silnika połączyłem z powrotem wiązkę silnika (w aucie jest lpg), próba odpalenia i nic. Przy włączonym zapłonie centralka gazu nie świeci się. Więc sprawdziłem, czy dostaje 12v po zapłonie. Nie dostaje. Pytam gazownika, gdzie się wpiął z zasilaniem po kluczyku. Mówi, że do plusa wtryskiwaczy. Sprawdzam więc wiązkę wtryskiwaczy i napiecia brak. Gdzie się mogło podziać 12v na wtryskach benzynowych?
Pompa paliwa podaje. Iskry nie sprawdzałem.
Będę wdzięczny za każdą podpowiedź.

Po podaniu 12v na zasilanie wtrysków silnik nadal nie odpala. Czy plus na wtryski idzie prosto z komputera?

_________________
V8 4.2 ABH 1992
100 c3 2.2 Avant quattro


Ostatnio edytowano 17.lut.2021 21:45:27 przez Kelmorian, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.7T BES] brak napięcia na wtryskach
PostNapisane: 14.lut.2021 11:40:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5982
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
nie pali na żadnym paliwie? plus idzie z ECU.

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.7T BES] brak napięcia na wtryskach
PostNapisane: 14.lut.2021 20:20:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11996
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
gazownik spalił ECU ?

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.7T BES] brak napięcia na wtryskach
PostNapisane: 14.lut.2021 21:31:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6191
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Z ECU zawsze idą masy. Na schemacie pokazuje, że wtryski w tym silniku są zasilane z plusa po zapłonie przez bezpiecznik. W większości wtryskiwacze są zasilane z przekaźnika pompy paliwa. Nie wiem jak sprawdzasz to napięcie bo jak nie zaczniesz kręcić to Ci nic nie pokaże. Jedynie możesz sprawdzić miernikiem plus z wtyczki wtryskiwacza i masę silnika będziesz wiedział czy plus dochodzi, jak nie to pierwsze trzeba sprawdzić bezpiecznik 32 a najlepiej wszystkie. Miernik nie wiem czy nie jest za wolny na test bo tam krótkie impulsy idą, ostatnio sprawdzałem diodą z rezystorem to ładnie widać. Wyjmij cewkę i sprawdź też iskrę. Ja tam na początek dałbym mu smostart w dolot i zobaczył czy
się odezwie.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.7T BES] brak napięcia na wtryskach
PostNapisane: 14.lut.2021 23:41:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.lip.2011 16:33:43
Posty: 309
Lokalizacja: Piła
Auto: 90
Jeżeli wtryski są sterowane plusem to gazownik nie mógł sie wpiąć zasilaniem LPG do wtrysków bo by tylko wszystko migało o ile by w ogóle było coś widać. Tak czy siak pomiar napięcia na wtryskach miernikiem uniwersalnym jest nie do zrobienia, mają za za małą częstotliwość próbkowania. Trzeba znaleźć +12 od sterownika LPG, może jakiś bezpiecznik lewy dołożył i go wywaliło albo jest jakieś zwarcie (ściśnięte przewody itp).

_________________
Audi 90 2.2 10VT Quattro jest
Audi A6 C5 2.4 Quattro jest
Opel Omega Bfl 2.6 było
Mazda 323f BG 1.6 było
Audi 80 1.8 Comfort edition było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.7T BES] brak napięcia na wtryskach
PostNapisane: 15.lut.2021 05:03:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6191
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Dżejkob napisał(a):
Jeżeli wtryski są sterowane plusem to gazownik nie mógł sie wpiąć zasilaniem LPG do wtrysków bo by tylko wszystko migało o ile by w ogóle było coś widać. Tak czy siak pomiar napięcia na wtryskach miernikiem uniwersalnym jest nie do zrobienia, mają za za małą częstotliwość próbkowania. Trzeba znaleźć +12 od sterownika LPG, może jakiś bezpiecznik lewy dołożył i go wywaliło albo jest jakieś zwarcie (ściśnięte przewody itp).


Jakie sterowanie plusem? Plus jest stały po włączeniu zapłonu, ECU steruje podając masę jak w każdym jednym Audi. Jak zobaczysz na schemat to widzisz że wszystkie plusy idące dp wtrysków łączą się za bezpiecznikiem, masa z ecu idzie osobno na każdy przez co może sterować każdym osobno.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.7T BES] brak napięcia na wtryskach
PostNapisane: 16.lut.2021 19:41:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sty.2009 14:17:11
Posty: 68
Lokalizacja: Łódź
Sprawdzałem bezpiecznik nr 32, jest cały. Po włączeniu zapłonu nie ma na nim napięcia.
Zapomniałem dodać, na zegarach pali się żółty napis EPC.

_________________
V8 4.2 ABH 1992
100 c3 2.2 Avant quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.7T BES] brak napięcia na wtryskach
PostNapisane: 17.lut.2021 07:14:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.lip.2011 16:33:43
Posty: 309
Lokalizacja: Piła
Auto: 90
hubos21 napisał(a):
Dżejkob napisał(a):
Jeżeli wtryski są sterowane plusem to gazownik nie mógł sie wpiąć zasilaniem LPG do wtrysków bo by tylko wszystko migało o ile by w ogóle było coś widać. Tak czy siak pomiar napięcia na wtryskach miernikiem uniwersalnym jest nie do zrobienia, mają za za małą częstotliwość próbkowania. Trzeba znaleźć +12 od sterownika LPG, może jakiś bezpiecznik lewy dołożył i go wywaliło albo jest jakieś zwarcie (ściśnięte przewody itp).


Jakie sterowanie plusem? Plus jest stały po włączeniu zapłonu, ECU steruje podając masę jak w każdym jednym Audi. Jak zobaczysz na schemat to widzisz że wszystkie plusy idące dp wtrysków łączą się za bezpiecznikiem, masa z ecu idzie osobno na każdy przez co może sterować każdym osobno.


Mówiłem hipotetycznie jakby były sterowane z plusa i ktoś by próbował sie podpiąć do + jako zasilanie.

_________________
Audi 90 2.2 10VT Quattro jest
Audi A6 C5 2.4 Quattro jest
Opel Omega Bfl 2.6 było
Mazda 323f BG 1.6 było
Audi 80 1.8 Comfort edition było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.7T BES] brak napięcia na wtryskach
PostNapisane: 17.lut.2021 07:30:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.lip.2011 16:33:43
Posty: 309
Lokalizacja: Piła
Auto: 90
Kelmorian napisał(a):
Sprawdzałem bezpiecznik nr 32, jest cały. Po włączeniu zapłonu nie ma na nim napięcia.
Zapomniałem dodać, na zegarach pali się żółty napis EPC.


Warto sprawdzić błędy sterownika, nie bez powodu coś sygnalizuje.

_________________
Audi 90 2.2 10VT Quattro jest
Audi A6 C5 2.4 Quattro jest
Opel Omega Bfl 2.6 było
Mazda 323f BG 1.6 było
Audi 80 1.8 Comfort edition było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.7T BES] brak napięcia na wtryskach
PostNapisane: 17.lut.2021 17:44:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sty.2009 14:17:11
Posty: 68
Lokalizacja: Łódź
Próbowałem dziś. Niestety tester diagnostyczny nie może nawiązać połączenia ze sterownikiem silnika. Z innymi systemami się łączy.

Dziś sprawdziłem więcej. Oto, co wiem:
- brak iskry
- wtryski nie otwierają się
- pompa paliwa nie podaje
- brak komunikacji testera ze sterownikiem silnika

Z auta był wyciągany silnik w celu wymiany kolektora wydechowego. Po włożeniu silnika objawy jak wyżej.

_________________
V8 4.2 ABH 1992
100 c3 2.2 Avant quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.7T BES] nie odpala
PostNapisane: 18.lut.2021 08:55:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.lip.2011 16:33:43
Posty: 309
Lokalizacja: Piła
Auto: 90
Wygląda to jakby uwalił się sterownik i nie wystawiał wyjść. Tym bardziej że nie można sie z nim połączyć. A napięcie +12 dochodzi do sterownika?

_________________
Audi 90 2.2 10VT Quattro jest
Audi A6 C5 2.4 Quattro jest
Opel Omega Bfl 2.6 było
Mazda 323f BG 1.6 było
Audi 80 1.8 Comfort edition było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.7T BES] nie odpala
PostNapisane: 18.lut.2021 12:21:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sty.2009 14:17:11
Posty: 68
Lokalizacja: Łódź
Czy ktoś dysponuje schematem zasilania sterownika silnika?

Znalazłem schemat pokazujący zasilanie pinów sterownika silnika. Do sterownika nie dochodzi napięcie na pin nr 3, czyli brak zasilania. Obok jest przekaźnik nr 219, on zasila sterownik. Przekaźnik jest sprawny, ale nie załącza się po przekręceniu zapłonu. Po zwarciu pinów 30 i 87 na sterowniku silnika pojawia się napięcie. W gnieździe przekaźnika na pinie T jest 12v, ale na pinie 86 nie ma nic. Jak zasilany jest ten przekaźnik?

_________________
V8 4.2 ABH 1992
100 c3 2.2 Avant quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.7T BES] nie odpala
PostNapisane: 19.lut.2021 15:49:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.lip.2011 16:33:43
Posty: 309
Lokalizacja: Piła
Auto: 90
Z tego co widze to na pinie T przekaźnika 219 powinno być +12 a na 86 powinna być masa ( - ). Na pinie 30 przekaźnika jest sygnał przełączany na styki 87 i 87a.

_________________
Audi 90 2.2 10VT Quattro jest
Audi A6 C5 2.4 Quattro jest
Opel Omega Bfl 2.6 było
Mazda 323f BG 1.6 było
Audi 80 1.8 Comfort edition było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.7T BES] nie odpala
PostNapisane: 19.lut.2021 18:28:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sty.2009 14:17:11
Posty: 68
Lokalizacja: Łódź
Ogarnąłem przekaźnik. Na pin 86 rzeczywiście powinna dochodzić masa, ale nie wiedziałem skąd. Idzie ze sterownika silnika, z pinu 23, a ja sprawdzałem na odpiętej wtyczce. Nie spodziewałem się że sterownik załącza zasilanie samego siebie :galy:
Po przekręceniu kluczyka z pinu 23 podawana jest masa na przekaźnik 219, zasilanie dochodzi do sterownika.
Jednak nadal nie ma iskry, sterownik nie załącza też pompy paliwa ani wtryskiwaczy. Gdy na pin 65 podam 12v pompa paliwa załącza się. Czyżby sterownik padł?

_________________
V8 4.2 ABH 1992
100 c3 2.2 Avant quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.7T BES] nie odpala
PostNapisane: 19.lut.2021 19:21:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6191
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Najpierw trzeba ożywić sterownik o ile jest sprawny. W pierwszym poście pisałeś że pompa paliwa podaje więc wyglądało że sterownik sprawny. Główne zasilanie sterownika to na moje jest PIN 21. NIe rób takich rzeczy, że podajesz +12V na PIN65 przecież to jest masa, którą ECU załącza przekaźnik pompy paliwa. Widzisz na schemacie że na cewkę przekaźnika od góry idzie + po zapłonie a ze sterownika masa. Niżej masz drugą część schematu. Czujnik położenia wału na pewno jest podpięty? I masy na silniku poprzykręcane?

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.7T BES] nie odpala
PostNapisane: 19.lut.2021 22:41:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sty.2009 14:17:11
Posty: 68
Lokalizacja: Łódź
Ten schemat trochę się różni od tego, co jest u mnie. Na przykład u mnie napięcie na wtryski nie idzie bezpośrednio po kluczyku, ale jest załączane przez przekaźnik pompy paliwa, ktory z kolei jest załączany plusem z pinu 65 sterownika. Drugi koniec cewki przekaźnika jest podłączony na stałe do masy.
Sprawdzę czujnik położenia wału.

_________________
V8 4.2 ABH 1992
100 c3 2.2 Avant quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.7T BES] nie odpala
PostNapisane: 19.lut.2021 23:07:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6191
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Z czego masz schemat, bo mam Auto Date ale dla BES nie ma i wziąłem tego z vivid


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.7T BES] nie odpala
PostNapisane: 24.lut.2021 19:44:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sty.2009 14:17:11
Posty: 68
Lokalizacja: Łódź
Sorry za późną odpowiedź, ale praca mnie pochłonęła. Schematy znalazłem na angielskich forach, przeglądałem ich kilka.

Znalazłem w końcu usterkę. Opiszę dla potomnych.
Przerwany był kabel sygnałowy (szary) w wiązce czujnika położenia wału, przy samej wtyczce, ale nie po stronie czujnika, tylko między wtyczką a sterownikiem silnika.

Niby proste, więc dlaczego tyle błądziłem? Po pierwsze błędnie założyłem, że napięcie 12v na wtryskach pojawia się po zapłonie. Nie było napięcia i podjąłem fałszywy trop. W rzeczywistości napięcie na listwie pojawia się dopiero podczas obrotów silnika, załączane przez przekaźnik pompy paliwa.
Następnie próbowałem połączyć się ze sterownikiem silnika, nie można było nawiązać połączenia, więc postawiłem błędną tezę o uszkodzeniu sterownika. I znowu sprawdzanie tego tropu. Nie wiedziałem też, że sterownik załącza sam siebie, tzn. po otrzymaniu 12v ze stacyjki na jeden z pinów, podaje masę na przekaźnik który załącza główne zasilanie sterownika.
Brak wiedzy razy brak wiedzy i kręciłem się w kółko.
Auto pali i zbiera się całkiem przyzwoicie :D

_________________
V8 4.2 ABH 1992
100 c3 2.2 Avant quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.7T BES] nie odpala
PostNapisane: 24.lut.2021 20:25:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6191
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
No jak nie ma sygnału z czujnika to sterownik nic nie podaje, dlatego Ci pisałem wyżej żebyś sprawdził czy podpięty i żebyś sprawdził plus z wtyczki i masę z silnika bo po zapłonie dochodzi tylko +, wiadomo, że we wtyczce nie będzie 12V po zapłonie bo wtryskiwacz by lał cały czas :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.7T BES] nie odpala
PostNapisane: 25.lut.2021 09:05:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sty.2009 14:17:11
Posty: 68
Lokalizacja: Łódź
hubos21 napisał(a):
No jak nie ma sygnału z czujnika to sterownik nic nie podaje, dlatego Ci pisałem wyżej żebyś sprawdził czy podpięty i żebyś sprawdził plus z wtyczki i masę z silnika bo po zapłonie dochodzi tylko +


Do wtyczki czujnika położenia wału nie dochodzi plus. Jest tam ekran (pin 1), masa (pin 2) i sygnal (pin 3).

Nie widzę też przeciwwskazań, żeby na listwie wtryskiwaczy było 12v po zapłonie, przecież wtryski sterowane są masą. Dopóki sterownik nie poda masy, wtrysk nie otworzy się.

_________________
V8 4.2 ABH 1992
100 c3 2.2 Avant quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: