.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.mar.2024 09:38:30

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Opinie i informacje o silniku CNTC
PostNapisane: 15.wrz.2021 10:07:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.wrz.2021 06:06:52
Posty: 5
Hej! Stoję przed zakupem A3 z 2015 z USA silnik 2.0 162kW/220km o oznaczeniu CNTC.
Niestety nie mogę znaleźć żadnej informacji na jego temat poza tym że to musi być seria EA888 gen3, natomiast produkowany był 2015-2016 więc pytanie czy jeszcze coś udoskonalili?? Z

Z góry dziękuję za pomoc!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Opinie i informacje o silniku CNTC
PostNapisane: 15.wrz.2021 10:15:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika
Online

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11996
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
jak będziesz dbać to będzie OK. Te silniki zabija serwis longlife.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Opinie i informacje o silniku CNTC
PostNapisane: 15.wrz.2021 10:22:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.wrz.2021 06:06:52
Posty: 5
Nie sprawdzałem jeszcze książki serwisowej z ASO usa ale z tego co wyczytałem to w Ameryce serwis olejowy robią co 10-15 tkm zatem byłoby extra. Przebieg ok 95tkm. Czy znasz średni przebieg gdzie zaczynają się problemy i najważniejsze jak sprawdzić czy ten silnik jest jeszczezdrowy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Opinie i informacje o silniku CNTC
PostNapisane: 15.wrz.2021 10:49:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika
Online

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11996
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
sto tysięcy ;)

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Opinie i informacje o silniku CNTC
PostNapisane: 15.wrz.2021 12:37:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.wrz.2021 06:06:52
Posty: 5
Aha świetnie… a czy sama odmiana CNTC coś wnosi do tematu? Bo widzę że jest niezwykle rzadka a wręcz nie istnieje w sieci ;p


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Opinie i informacje o silniku CNTC
PostNapisane: 15.wrz.2021 12:40:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika
Online

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11996
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
nic nie wnosi. Coś tam po 11 czy 13 poprawili z tymi silnikami, ale to nadal są ekowrażliwe goonwa.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Opinie i informacje o silniku CNTC
PostNapisane: 15.wrz.2021 14:09:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.wrz.2021 06:06:52
Posty: 5
Hehe dobrze to określiłeś czyli kupując to auto trzeba naprawę wliczyć w ewentualne koszty i tyle.
Zakładam źe jak temat tak powszechnym to i o fachowców nie będzie trudno.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Opinie i informacje o silniku CNTC
PostNapisane: 15.wrz.2021 14:18:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika
Online

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11996
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
ano. Najlepiej pod względem finansowym, kupić, wykastrować silnik ze wszystkich ekobadziewi i mieć diagnostę który to pacnie co roku...

Bo na samą trwałość silnika to masz wpływ, jeśli od nowości dbasz i robisz co 10k wymiany oleju filtrów, ale to i tak nic czasem nie da, bo się napinacze ślizgi łańcuch kończą, a w skrzyni mechatronika, bo nikt nie robi wymian oleju w skrzyni co 60.000 jak powinno to być robione...

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Opinie i informacje o silniku CNTC
PostNapisane: 15.wrz.2021 16:30:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.wrz.2021 06:06:52
Posty: 5
No tu jedyne co mnie przekonuje to „normalne” interwały olejowe w USA bo tam nie ma aż takiej eko sraki. W książce jest też wbita wymiana oleju w skrzyni przy 60tkm więc wydaje się wszystko po bożemu a i dokumenty pewne (przynajmniej po stronie Polskiej) bo to auto znajomy ogarnia. W ASO Audi chcią 1400za wymianę oleju w skrzyni ale teraz czytam że są jakieś 2 miejsca z tym olejem i teraz znów do ASO co zawiera wymiana… i tak można się zagłębiać bez końca. Tak czy siak przekonuje się trochę na siłę bo auto mi się mega podoba.

PS
W tej jednostce właśnie nie ma łańcuszka tylko wrócili do paska.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: