.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.kwi.2024 11:28:03

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 3.0 ASN] wentylator chłodnicy, kierownica powietrza
PostNapisane: 14.lis.2021 18:11:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2021 13:34:29
Posty: 9
Uprzedzam, że mechanik ze mnie kiepski...

Mam problem z układem chłodzenia w skrajnych warunkach . Po ok 20-30 min stania w korku, w temperaturze 30-35 st. C i do tego w mocnym słońcu temperatura płynu do chłodnic przekroczyła 100 st. C. Mechanior stwierdził, że najprawdopodobniej przyczyną tego było brak kierownic powietrza.

https://webautocats.com/pl/etka/audi/a6/264/121960/

Zauważył też, że mam jeden wentylator chłodnicy, a na aukcjach do ASN'a sprzedają po dwa wentylatory w komplecie. Widzę, że na tym schemacie są dwie opcje. Czy jak dołożę dodatkowy wentylator to parametry chłodzenia się poprawią? Czym to jest spowodowane, że do tego samego silnika mogę mieć albo jeden wentylator albo dwa i jakie to ma znaczenie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 3.0 ASN] wentylator chłodnicy, kierownica powietr
PostNapisane: 14.lis.2021 18:48:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2006 19:29:29
Posty: 373
Lokalizacja: KRAKÓW
Auto: 90Q b2,S8d2,cqV8,RS4b7,A7
seryjnie asn włącza wentylator dopiero jak przekroczy ponad 100 stopni

_________________
quattro-service


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 3.0 ASN] wentylator chłodnicy, kierownica powietr
PostNapisane: 14.lis.2021 19:13:19 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5204
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Jak wyżej. 100st to temp robocza, wentyl uruchomi się przy 103-105st. Przy 112 masz tzw tryb bezpieczeństwa.

Zanim dorzucisz wentyl sprawdź czy zapłony są ok, czy katy są drożne oraz czy sam rozrząd nie jest przestawiony. ASN jest bardzo czuły na to i potrafi podbić temp pracy z powodu źle działającego układu WN.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 3.0 ASN] wentylator chłodnicy, kierownica powietr
PostNapisane: 21.lis.2021 19:32:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2021 13:34:29
Posty: 9
Dzięki za sugestie.
Katy to wiem, że mam mało wydajne, czasami wyskakuje kontrolka z błędem kata, że jest mało wydajny. Samochód ma przejechane ok 400 tys. km... ale co z resztą to nie wiem, sprawdzę jak sugerujecie.
Planuję za ok rok zrobić remont silnika i nie wiem czy jest sens wymieniać katy przed remontem. Dużo mi oleju spala, ok 1l na 1000 km, jak wsadzę nowe katy i będzie jeździć przy palącym olej silniku to skrócę żywotność katów. Dobrze myślę?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 3.0 ASN] wentylator chłodnicy, kierownica powietr
PostNapisane: 21.lis.2021 19:39:44 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5204
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Jak ma takie spożycie oleju to się dobrze zastanów czy chcesz rok czekać. Na moje jak tak dalej będzie to usmażysz silnik i wystawi kopyto.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 3.0 ASN] wentylator chłodnicy, kierownica powietr
PostNapisane: 21.lis.2021 20:34:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2021 13:34:29
Posty: 9
Nawet jak pilnuję poziomu oleju i regularnie dolewam? Czytałem w kilku miejscach, że ten 1l na 1000km to jest "norma".


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 3.0 ASN] wentylator chłodnicy, kierownica powietr
PostNapisane: 22.lis.2021 08:24:21 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5204
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Jest to norma ale bardziej jako zabezpieczenie dla producenta. O ile przy ostrym traktowaniu można to uznać za normę o tyle przy normlanym uzytkowaniu jest to już spore zużycie. Zrób sobie próbę olejową. Bo jesli cały olej idzie ze spalinami to katalizatory są już tak zapchane, że zaraz może dojśc do cofnięcia spalin w komorę i skończy sie zywot tego pieca.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: