.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.kwi.2024 00:06:52

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: 3.0 TFSI trwałość silnika, czy taksamo słabo jak 2.0 TFSI?
PostNapisane: 19.lis.2021 13:00:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2010 09:12:44
Posty: 369
Jak w temacie, jak trwałe są silniki 3.0TFSI V6 ? Czy mają też tak słabe pierścienie jak 2.0TFSI ? Dojeżdżają w dobrej kondycji do 300...400tys km czy podobnie jak mniejsze 2.0 zjadają olej wcześniej przed tymi przebiegami ?

_________________
JEST -> Pajero 3.2 DID 200KM 441Nm [od 03.2017 do teraz ] (salon PL 2009r, od pierwszego właściciela, przebieg przy zakupie 167tys km, DPF typu otwartego :-) , tuning na 240KM 520Nm)
SPRZEDANE -> : Audi A6 2,5TDi AKE avant Tip 2001 [od 01.2008 do 12.2016] => [przebieg auta tylko u mnie to ponad 200 tys km, prawie żadnych oznak "zmęczenia", na zegarach przy sprzedaży 372tys km]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 3.0 TFSI trwałość silnika, czy taksamo słabo jak 2.0 TFS
PostNapisane: 19.lis.2021 13:05:36 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
Jeśli nasz na myśli te na kompresorze to nie są one obarczoną wadą olejową i specjalnie większych bolączek nie posiadają, oczywiście przy eksloatacji z poszanowaniem zdrowego rozsądku. Posiadają za to ogromny potencjał do zwiększania mocy ;)

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 3.0 TFSI trwałość silnika, czy taksamo słabo jak 2.0 TFS
PostNapisane: 19.lis.2021 13:11:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2010 09:12:44
Posty: 369
BiLu napisał(a):
Jeśli nasz na myśli te na kompresorze
Chyba na kompresorze, myślę o tych w Q7 4L , wiem ze można je zrobić na 400KM.

_________________
JEST -> Pajero 3.2 DID 200KM 441Nm [od 03.2017 do teraz ] (salon PL 2009r, od pierwszego właściciela, przebieg przy zakupie 167tys km, DPF typu otwartego :-) , tuning na 240KM 520Nm)
SPRZEDANE -> : Audi A6 2,5TDi AKE avant Tip 2001 [od 01.2008 do 12.2016] => [przebieg auta tylko u mnie to ponad 200 tys km, prawie żadnych oznak "zmęczenia", na zegarach przy sprzedaży 372tys km]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 3.0 TFSI trwałość silnika, czy taksamo słabo jak 2.0 TFS
PostNapisane: 19.lis.2021 13:22:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6200
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
To były inne 3.0 niż na kompresorze?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 3.0 TFSI trwałość silnika, czy taksamo słabo jak 2.0 TFS
PostNapisane: 19.lis.2021 13:26:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2010 09:12:44
Posty: 369
w necie jest film p.Klimka o rewizji 2.0 tsi po przebiegu około 100tys to jest tam masakra z gruboscia pierścieni na tłokach, stąd pytanie czy 3.0TFSI są też tak słabo zrobione, jakby projektowali to księgowi a nie inżynierowie ?

_________________
JEST -> Pajero 3.2 DID 200KM 441Nm [od 03.2017 do teraz ] (salon PL 2009r, od pierwszego właściciela, przebieg przy zakupie 167tys km, DPF typu otwartego :-) , tuning na 240KM 520Nm)
SPRZEDANE -> : Audi A6 2,5TDi AKE avant Tip 2001 [od 01.2008 do 12.2016] => [przebieg auta tylko u mnie to ponad 200 tys km, prawie żadnych oznak "zmęczenia", na zegarach przy sprzedaży 372tys km]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 3.0 TFSI trwałość silnika, czy taksamo słabo jak 2.0 TFS
PostNapisane: 19.lis.2021 13:28:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6200
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Temat pierścieni znany ale nie każdego silnika dotyczy w 2.0


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 3.0 TFSI trwałość silnika, czy taksamo słabo jak 2.0 TFS
PostNapisane: 19.lis.2021 13:37:08 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
hubos21 napisał(a):
To były inne 3.0 niż na kompresorze?

W B9 powrócili do turbiny.

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 3.0 TFSI trwałość silnika, czy taksamo słabo jak 2.0 TFS
PostNapisane: 19.lis.2021 14:18:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6200
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
BiLu napisał(a):
hubos21 napisał(a):
To były inne 3.0 niż na kompresorze?

W B9 powrócili do turbiny.


O kurka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 3.0 TFSI trwałość silnika, czy taksamo słabo jak 2.0 TFS
PostNapisane: 19.lis.2021 17:39:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2006 18:04:52
Posty: 1571
Lokalizacja: Wałbrzych
hubos21 napisał(a):
Temat pierścieni znany ale nie każdego silnika dotyczy w 2.0


Hubos, podziel się proszę wiedzą, które modele z jakich roczników nie mają tego problemu.

Dzięki

_________________
Były:
C4 A6 ACE 94' AVANT
C4 A6 AEL 94' AVANT
C5 A6 AFN 98' AVANT
B6 A4 AWX 01' AVANT
8P A3 BKC 04'
2x S6 C4 AEC 95'
B3 AVB 89' QUATTRO :)
COUPE NG/LPG 92'
B5 A4 ABC/LPG 97' QUATTRO
COUPE ALH 92' QUATTRO
A8 D2 AAT 01' QUATTRO

C5 A6 ASG 01'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 3.0 TFSI trwałość silnika, czy taksamo słabo jak 2.0 TFS
PostNapisane: 19.lis.2021 20:26:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6200
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
newman napisał(a):
hubos21 napisał(a):
Temat pierścieni znany ale nie każdego silnika dotyczy w 2.0


Hubos, podziel się proszę wiedzą, które modele z jakich roczników nie mają tego problemu.

Dzięki


Na pewno problemu nie mają silniki BPJ, BYK w A6 C6 i A4 B7, jest tam problem z pompą oleju bo jest ten wynalzek, dlatego przekładają na zwykłą pompę z 1.8T tak jak w 2.0 TDI, później najgorszy okres to lata produkcji w VAGach 2009-2011 oczywiście wykluczając wyżej wspomniane modele bo tam cały czas szło to samo na szerokich pierścieniach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 3.0 TFSI trwałość silnika, czy taksamo słabo jak 2.0 TFS
PostNapisane: 20.lis.2021 01:32:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2006 18:04:52
Posty: 1571
Lokalizacja: Wałbrzych
Wielkie dzięki!
O problemie z ciśnieniem czytałem na necie wątki.
Z opisów zapamiętałem, że nie zawsze jest problem z pompą, lecz czasem z jakimiś zaworkami przy filtrze.
Znasz może temat?

_________________
Były:
C4 A6 ACE 94' AVANT
C4 A6 AEL 94' AVANT
C5 A6 AFN 98' AVANT
B6 A4 AWX 01' AVANT
8P A3 BKC 04'
2x S6 C4 AEC 95'
B3 AVB 89' QUATTRO :)
COUPE NG/LPG 92'
B5 A4 ABC/LPG 97' QUATTRO
COUPE ALH 92' QUATTRO
A8 D2 AAT 01' QUATTRO

C5 A6 ASG 01'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 3.0 TFSI trwałość silnika, czy taksamo słabo jak 2.0 TFS
PostNapisane: 20.lis.2021 02:27:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6200
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Pompe to bym zrobił dla świętego spokoju ale konieczność to nie jest. Też spoglądam po mału na 2.0 TFSI na dupowóz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 3.0 TFSI trwałość silnika, czy taksamo słabo jak 2.0 TFS
PostNapisane: 20.lis.2021 10:16:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2006 18:04:52
Posty: 1571
Lokalizacja: Wałbrzych
A jak z poprzecznymi, są jakieś w miarę bezproblemowe kody?

_________________
Były:
C4 A6 ACE 94' AVANT
C4 A6 AEL 94' AVANT
C5 A6 AFN 98' AVANT
B6 A4 AWX 01' AVANT
8P A3 BKC 04'
2x S6 C4 AEC 95'
B3 AVB 89' QUATTRO :)
COUPE NG/LPG 92'
B5 A4 ABC/LPG 97' QUATTRO
COUPE ALH 92' QUATTRO
A8 D2 AAT 01' QUATTRO

C5 A6 ASG 01'


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 65 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: