.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.kwi.2024 17:01:33

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Źle złożony silnik
PostNapisane: 13.lut.2022 13:32:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.sie.2013 09:51:33
Posty: 10
Witajcie
Był robiony remont silnika.Okazalo się że cylinder jest porysowany i mądry mechanik tak złożył silni...
Od tego momentu silnik bierze olej 1litr na 1000km
Nie kopci,kompresja ok i reszta też ok tylko ten pobór oleju.
Została zmieniona lepkość z 5W40 na 10W40 i dodawane specyfiki Ligui Moly m.in na ograniczenie spalanie oleju.Efekt zerowy.Pobór taki sam.
Czy jeszcze coś można zrobić oprócz ponownego rozbierania silnika...?
Przebieg 310000
Pomocy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Źle złożony silnik
PostNapisane: 13.lut.2022 16:51:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6200
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Co za silnik? Co Ci miała dać zmiana z 5w40 na 10w40, jak chcesz ograniczyć zużycie przez wymianę oleju to trzeba był próbować z 5w50 chociaż przy takim spalaniu to tylko więcej za olej będziesz dopłacał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Źle złożony silnik
PostNapisane: 13.lut.2022 18:04:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.sie.2013 09:51:33
Posty: 10
Silnik to 1.6 benzyna.
Da się jakoś ograniczyć takie spalanie oleju przez właśnie zmianę na jeszcze inną lepkość?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Źle złożony silnik
PostNapisane: 14.lut.2022 07:40:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Kup silnik używkę z gwarancją, będzie najtaniej.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Źle złożony silnik
PostNapisane: 14.lut.2022 09:31:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10303
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Litr na 1000 , to norma według instrukcji w starych V8 :D . Ja bym zalał jakiś zwykły mobil pół syntetyk po 14 za litr , jeździł i dolewał.Może być tak że z czasem silnik się dotrze i ułoży....ostatecznie ceramizer jakiś można wlać, ale się nie wypowiadam w tym temacie.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Źle złożony silnik
PostNapisane: 14.lut.2022 09:49:12 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Jeśli jest pionowa rysa na gładzi cylindra, to nic się nie ułoży... Pytanie jest inne. Czy masz pewność, że olej przedostaje się do cylindra właśnie tędy? Czy wszystkie świece mają taki sam kolor? Mierzyłeś kompresję? Przy porysowanym cylindrze będzie wyraźnie mniejsze ciśnienie sprężania. 2/3 problemów ze zużyciem ojeju wynika ze stwardniałych uszczelniaczy prowadnic zaworowych... Masz możliwość sprawdzenia cylindra endoskopem? Jeżeli jest ta rysa, to kupuj używany silnik. 1.6 kosztują grosze.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Źle złożony silnik
PostNapisane: 14.lut.2022 10:59:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6200
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
mały v8 napisał(a):
Litr na 1000 , to norma według instrukcji w starych V8 :D . Ja bym zalał jakiś zwykły mobil pół syntetyk po 14 za litr , jeździł i dolewał.Może być tak że z czasem silnik się dotrze i ułoży....ostatecznie ceramizer jakiś można wlać, ale się nie wypowiadam w tym temacie.


Niektórzy 1,5L dolewają i twierdzą, że w normie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Źle złożony silnik
PostNapisane: 14.lut.2022 13:14:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.sie.2013 09:51:33
Posty: 10
Kompresja ponoć jest ok,świece również wprzadku.wyciekow brak.a możecie mi podesłać link lub gdzie znajdę takie info że 1l/1000km poboru oleju jest w normie.Bo szukałem i nigdzie nie mogę znaleźć


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Źle złożony silnik
PostNapisane: 14.lut.2022 15:31:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10303
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
W starych silnikach V8 było w instrukcji obsługi. U ciebie pewnie mniej,masz połowę cylindrów i 1/4 zaworów, co nie zmienia faktu że jak wszystko jest ok nie dymi, ma moc, to olać i jeździć w czym problem dolać litr oleju raz w miesiącu?

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Źle złożony silnik
PostNapisane: 14.lut.2022 19:24:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Bez przesady z tymi normami zużycia... Sprawny 1.6 nie weźmie więcej niż litr na 10 tys. km... Bfm 4.2 z przebiegiem prawie 400 kkm bierze mi nie więcej niż litr na 15 kkm... Litr na 1 kkm, to bym lał baniak co tydzień...

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Źle złożony silnik
PostNapisane: 21.lut.2022 18:35:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 22:02:25
Posty: 497
Lokalizacja: Gdańsk
Silnik nie może brać tyle oleju. Jeśli był porysowany to peszek. Pytanie o jakich rysach mowa. Znając życie klient zakręcił kurek z pieniędzmi a mechanik za swoje robić nie chciał. Więc poskładał.

W tych silnikach padają pierścienie olejowe. Tak więc jeśli była zdejmowana tylko głowica i robiona była obróbka gniazd i zaworów to w pełni normalne, że brać olej będzie. Złożyłem ze 20 takich silników i wszystkie ganiają, nie biorąc oleju. Wzrost ciśnienia sprężania po naprawie czapki dobija i tak już nie żywe pierścienie i się zaczyna....

Pozostaje rozbiórka do gołego, jeśli się blok i tłoki nadają to honowanie, modernizacja pierścieni olejowych jak w 1.8 tfsi poskładanie wszystkiego na nowo i radość ze stu kunióf które oleju nie żrą...

_________________
Audi 100 QUATTRO C3 2.3NF ( BYŁO )
Audi V8 D11 4.2 ( BYŁO )

Audi Coupe QUATTRO B2 2.2 10V
Audi 200 2.2 20V Turbo Quattro Avant
Audi 200 2.1 10V Turbo Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 110 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: