.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.lis.2024 01:12:49

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 152 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ALL] TIPTRONIC ZF-zbiór wiedzy. Wymiana filtra i oleju ATF
PostNapisane: 19.kwi.2008 18:24:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Witam serdecznie wszystkich :peace:

Na wstępie mała uwaga ;) - Temat dotyczy skrzyń produkowanych przez ZF-Getriebe posiadających 5 biegów. Są to skrzynie tiptronic stosowane w CCCO i VW a także w BMW i Jaguarze. Skrzynie 4 i 6 biegowe są także produkcji ZF-Getriebe i choć temat traktuje o skrzyniach 5-cio biegowych, to śmiało możemy podpierać się nim, jednak należy pamiętać, że oleje stosowane w poszczególnych skrzyniach będą się różnić.

Natchniony tematem:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=76791
postanowiłem że napiszę kolejny mini tutorial o obsłusze TIPTRONICA :diabel: :): :D
Miał to zrobić Krysti, ale niestety nie znalazł czasu (na dzisiaj ma kąt wtrysku i EGR) więc ja się za to zabrałem... ;)

SPIS TREŚCI:

- OGÓLNE INFORMACJE O TIPTRONICU, SCHEMATY

- RUTYNOWE CZYNNOŚCI SERWISOWE

- SPRAWDZANIE STANU OLEJU ATF W SKRZYNI

- ELEMENTY EKSPLOATACYJNE PODLEGAJĄCE WYMIANIE

- SAMODZIELNA WYMIANA FILTRA I OLEJU ATF W SKRZYNI BIEGÓW

- DIAGNOZA ORAZ OPIS BLOKÓW WARTOŚCI MIERZONYCH, A TAKŻE STANDARDOWE WARTOŚCI, KTÓRE POWINNY TAM SIĘ ZNAJDOWAĆ

- PRZYDATNE PORADY

A więc zaczynamy!

OGÓLNE INFORMACJE O TIPTRONICU, SCHEMATY
Nie będę się rozwodził nad budową i zasadą działania skrzyni. Myślę, że w linku do opisu ZF (zjandującego się kilka linijek niżej) wszystko jest wyjaśnione w zadowalający sposób ;) :d

Automatyczna skrzynia biegów TIPTRONIC jest bardzo udaną konstrukcją. Jeżeli jest odpowiednio serwisowana, szanowana i przy okazji tuningu nie przesadzimy z momentem obrotowym, który ma ona przenosić, z całą pewnością będzie wam służyła długie lata :peace:

Obrazek

Występuje wiele rodzajów skrzyń Tiptronic, które posiadają różne kody literowe.
Miejsce w którym widnieje kod, opisane jest w linku poniżej:
http://sleev.neostrada.pl/akp/Tiptronic/oznaczenie.pdf
Jednak ten tutorial odnosi się praktycznie do wszystkich skrzyń TIPTRONIC

W A4/A6 z 5-cio biegową skrzynią najczęściej montowana jest konstrukcja ZF - 5HP19FLA

Szczegółowe dane techniczne producenta:
http://sleev.neostrada.pl/akp/Tiptronic ... uattro.pdf
Jest to naprawdę koplania wiedzy o skrzyniach TIPTRONIC...

Poglądowy schemat skrzyni biegów dla przedniego napędu:
http://sleev.neostrada.pl/akp/Tiptronic/naped-oska.pdf

Poglądowy schemat skrzyni biegów dla napędu quattro :peace:
http://sleev.neostrada.pl/akp/Tiptronic ... uattro.pdf

Szczegółowe dane techniczne - przełożenia, osprzęt, kody literowe dla przedniego napędu
http://sleev.neostrada.pl/akp/Tiptronic/dane_oska.pdf

Szczegółowe dane techniczne - przełożenia, osprzęt, kody literowe dla napędu quattro :peace:
http://sleev.neostrada.pl/akp/Tiptronic ... uattro.pdf

Przegląd podzespołów skrzyni z hydraulicznym sterowaniem E17:
http://sleev.neostrada.pl/akp/Tiptronic ... zeglad.pdf

Przegląd podzespołów skrzyni z hydraulicznym sterowaniem E18/2:
http://sleev.neostrada.pl/akp/Tiptronic ... zeglad.pdf

Wykaz elektrycznych i elektronicznych podzespołów skrzyni biegów:
http://sleev.neostrada.pl/akp/Tiptronic/elektronika.pdf

Ułożenie przewodów chłodzenia oleju ATF:
- 2,5 V6 TDI http://sleev.neostrada.pl/akp/Tiptronic ... yV6TDI.pdf
- 2,7 BiTurbo http://sleev.neostrada.pl/akp/Tiptronic ... iturbo.pdf
- silniki benzynowe 6 cylindrowe http://sleev.neostrada.pl/akp/Tiptronic ... dy6cyl.pdf
- silniki 4 cylindrowe http://sleev.neostrada.pl/akp/Tiptronic ... dy4cyl.pdf

Dodatkowa chłodnica oleju ATF:
http://sleev.neostrada.pl/akp/Tiptronic/ch%B3odnica.pdf

Wskazówki:

Obrazek


Na tym zakończę ten rozdział. Materiały znajdujące się w linkach są bardzo szczegółowe i dadzą Wam odpowiedzi na większość pytań - a już na 100% podstawy, które potrzebne są przy wymianie oleju i filtra ;)


RUTYNOWE CZYNNOŚCI SERWISOWE
Pomimo tego, że (jak już wcześniej zaznaczyłem) tiptronic jest bardzo udaną i wytrzymałą konstrukcją, wymaga on jednak choć trochę opieki :przytul:

Nistety oficjalne stanowisko AUDI jest takie, że nie wymienia się oleju w tiptronicu, i to w większości autoryzowanych serwisów usłyszycie :/ :wpale:
Jednak znajdą się też perełki wśród ASO (np. MAGRO w Rybniku), gdzie mechanicy zalecają zmianę filtra i oleju co max 80kkm.

I ta, niewielka ingerencja w skrzynię - wymagajaca nieporównywalnie mniejszych kosztów finansowych i nakładów pracy niż późniejsze naprawy, spowodowane zaniedbaniami serwisów - jest "RUTYNOWĄ CZYNNOŚCIĄ SERWISOWĄ"

Jednak w przypadku gdy, dopuściliście do tego (lub kupiliście takie auto), gdzie olej nie był zmieniany od więcej niż 150kkm to należy przeprowadzić trochę inną wymianę... dynamiczną (szczegóły poniżej) - lub w przypadku braku możlwiości wykonania takiej wymiany, można pokusić się o zrobienie dwóch wymian statycznych, w niedługim czasie (500-1000km od pierwszej zmiany - oczywiście jest to szacunkowy dystans, ponieważ można to zrobić także po 100km i różnicy prawdopodobnie nie będzie) Jeżeli zdecydujecie się na ten zabieg to pierwsza zmiana obejmuje tylko spuszczenie oleju i ponowne napełninie, a druga już kompletny przegląd olejowy...

RODZAJE WYMIAN OLEJU W SKRZYNI:
- statyczna - wymiana 60-70% oleju w układzie (nad tą wymianą skoncentrujemy się w kolejnych rozdziałach)
- dynamiczna - wymiana całego oleju - tzw. płukanie skrzyni

Różnice pomiędzy tymi sposobami znajdziecie w linku poniżej
http://www.automat.pl/pdf/statidyn.pdf

Olej w skrzyni należy zmieniać co max 80kkm (ZF Getriebe podaje że okres między wymianami wynosi 120kkm) - jest to bezpieczna granica - przy zachowaniu takich odstępów pomiędzy zmianami, śmiało możecie robić wymiany statyczne.

Jeżeli jednak, skrzynia jeździła na niewłaściwym oleju (np Dextron), lub okresy pomiędzy wymianami oleju przeciąglęły się do 150kkm wzwyż - zalecana jest wymiana dynamiczna.

Oczywiście w przypadku, gdy zauważycie wycieki płynu lub to że samochód podczas zmiany biegów szarpie - należy sprawdzić poziom oleju w skrzyni - właśnie tego zagadnienia będzie dotyczył kolejny rozdział :):


SPRAWDZANIE STANU OLEJU ATF W SKRZYNI
W przypadku kiedy mamy podejrzenia, że w przekładni może brakować oleju, należy przeprowadzić kontrolę jego poziomu.

Jest to bardzo prosta czynność i przy zachowaniu odpowiedniej kolejności czynności i spełnieniu kulku warunków można to śmiało zrobić w garażu.

Co bedzie nam potrzebne?
- VAG (do odczytania tmperatury oleju ATF)
- kanał/podnośnik
- pierścień uszczelniający 01V-321-379 - minimalne koszty w ASO
- zestaw kluczy (jeżeli posiadacie klucz dynamometryczny z zakresem obejmującym 80nm - to jest świetnie)

Warunki konieczne do spełnienia, aby pomiar był miarodajny:
- samochód stoi na płaskiej powierzchni (lub jest uniesiony na podnośniku)
- silnik pracuje CAŁY CZAS i włączony jest zakres P
- temperatura oleju ATF 30-35*C

Procedura krok po kroku:
- jeżeli mamy osłonę pod skrzynią - należy ją zdemontować

- Podpinamy interfejs do auta. Wybieramy sterownik skrzyni biegów - blok 004 - pozycja 1 (temperatura oleju ATF)
Należy obserwować wskazanie, do momentu, kiedy osiągnie ono wartość 30*C

- podkładamy dużą misę lub jakieś naczynie pod skrzynię

- odkręcamy śrubę nr 2 (z poniższego rysunku) Należy zrobić to z głową - śruba jest dokręcona momentem 80nm więc będzie ciężko. Dobrym wyjściem jest odkręcanie jej przy użyciu klucza-krzyżaka (takiego jak do kół)

Obrazek

- obserwujemy temperaturę oleju, i gdy osiągnie ona 35*C olej powinien delikatnie wyciekać przez otwór kontrolny - w przypadku nadmiaru oleju - należy pozwolić mu wycieknąć.

Obrazek

- jeżeli temperatura osiągnie 40*C a olej nadal nie wycieka, świadczy to o konieczności uzupełnienia go (opis uzupełniania zamieszczony jest w rozdziale o wymianie oleju i filtra)

- najpóźniej przy temperaturze 45*C należy zamknąć otwór w skrzyni.

- korek należy dokręcić momentem 80nm, trzeba także założyć nowy oring uszczelniający!

Jeżeli ktoś ma jeszcze wątpliwości, myślę że ta instrukcja powinna je rozwiać:
http://sleev.neostrada.pl/akp/Tiptronic ... ie_ATF.pdf

W przypadku kontroli poziomu oleju ATF w samochodach wyposażonych w dodatkową chłodnicę oleju, należy postępować zgodnie z instrukcją:
http://sleev.neostrada.pl/akp/Tiptronic ... odnica.pdf


ELEMENTY EKSPLOATACYJNE PODLEGAJĄCE WYMIANIE
Elementy podlegające obligatoryjnej zmianie (podczas przeprowadzania wymiany statycznej):
- olej ATF (przynajmniej 6 litrów - bezpiecznie kupić 7) - BG052162A2 - końcówka świadczy o pojemności opakowania (A2 - 1l A1 - 0,5l A6-20l) - cena ASO około 65zł/l
- filtr siatkowy oleju ATF - 01V325429 - cena ASO około 150zł
- uszczelka pod miskę olejową - 01V321371 - cena ASO około 95zł
- korek spustowy (ze zintegrowanym uszczelniaczem) - 01V321377
- uszczelka (oring) korka wlewu

Schemat z ETKI:
http://sleev.neostrada.pl/akp/Tiptronic ... c_etka.pdf



KILKA SŁÓW O OLEJU:

Wykaz olejów jakie powinny być stosowane poszczególnych skrzyniach ZF:
http://sleev.neostrada.pl/akp/Tiptronic ... olejow.pdf

Olej BG052162A2 jest stosowany we wszystkich nowszej konstrukcji skrzyniach typu TIPTRONIC (wykluczając konstrukcje 6-cio biegowe).
Jest on produkowany przez ESSO, jego oznaczenie fabryczne to:
ATF Esso EGL 71141 75W90

Dostępny jest w 20 litrowych baniakach za... max 25zł/litr :diabel: :peace: :):

Obrazek Obrazek

Szczegółowa specyfikacja oleju:
http://sleev.neostrada.pl/akp/Tiptronic ... _71141.pdf

Zwróćcie uwagę na numer oleju z ASO: bg052162a2 i na numer świadectwa kwalifikacji (podany w linku wyżej) VW TL 52162 - ciekawy zbieg okoliczności :peace: :diabel: ;)

Pewnie dostanie mi się od niektórych za to, że proponuję wymianę na nie ORI część, ale w specyfikacji ZF (umieszczonej na początku tematu) widnieje tabela, w której polecanym olejem do tej skrzyni jest... właśnie olej ESSO.

Oczywiście każdy zrobi jak uważa, ale lepszym rozwiązaniem jest kupno 20l w cenie 7l (i zrobienie dwóch wymian w odstępie 500km - za taką kąpiel skrzynia odwdzięczyłaby się dłuuuugą bezawaryjną pracą... :diabel: ) Pozatym można kupić także ten olej na litry...

Na poniższym rysunku przedstawione zostały typy olejów stosowane w skrzyniach 6-cio biegowych:

Obrazek

Typuję że olej LifeGuardFluid6 to olej żółty, zaś LifeGuardFluid6Plus to olej niebieski. Nie można stosować ich zamiennie ponieważ grozi to uszkodzeniem skrzyni!

SAMODZIELNA WYMIANA FILTRA I OLEJU ATF W SKRZYNI BIEGÓW
Nadeszła pora na opisanie procedury wymiany oleju oraz filtra :peace:

W co należy się zaopatrzyć?
- kanał/podnośnik
- Vaga (do sprawdzenia temperatury oleju)
- dużą miskę/naczynie na płyn
- zestaw kluczy (dobrze było by mieć klucz dynamometryczny 20-100nm - lub inny z zakresem 25-80nm)
- wszystkie elementy wymienione w rozdziale: ELEMENTY EKSPLOATACYJNE PODLEGAJĄCE WYMIANIE
- max 2 godziny
- zimne piwko :piwo:
- i najważniejsze: PRZYRZĄD DO NALEWANIA OLEJU!! Fabrycznie wygląda on tak jak na poniższym schemacie:

Obrazek

Jednak na 100% takiego sprzęcioru nikt nie posiada i z pomocą przyjdzie mu:
a) olejarka (tylko jest to strasznie upierdliwe rozwiązanie)
b) baniak po płynie do spryskiwaczy (dokładnie umyty i wysuszony), do którego włożony jest wąż igielitowy o średnicy np. 8mm. Wąż musi mieć około 2,5 - 3m. Wyglądać ma to tak:

Obrazek

gdzie:
- płyn do spryskiwaczy bedzie olejem ATF ;)
- czerwony wąż będzie wężem igielitowym (szczelnie umieszczonym w pojemniku)
- żółty element (nieobowiązkowy) - zagiąta rurka - coś na kształt orginalnej końcówki w sprzęcie audi (nawiasem mówiąc w ASO zmieniają olejarką)

Ja polecam zrobić taki sprzęcior - bo nie upaćkamy się po łokcie w oleju... :peace:
Oczywiście podczas nalewania oleju korek pojemnika musi być odkręcony :!:

Będąc tak wyposażonym możemy się zabierać za robotę :diabel: :):

OPIS WYMIANY KROK PO KROKU:

ETAP 1 - miska:

- ustawiamy auto na kanale/podnośniku i gasimy silnik

- demontujemy osłony spod silnika i skrzyni

- podstawiamy pod skrzynię misę/pojemnik na stary olej

- odkręcamy korek spustowy nr 1 z poniższego rysunku i czekamy spokojnie aż spłynie olej

Obrazek

- odkręcamy korek otworu do napełniania - nr 2 na powyższym rysunku

- luzujemy śruby miski olejowej (po przekątnej) i zdjąć miskę

Obrazek

- czyścimy dokładnie miskę z oleju, opiłków (z hamulca postojowego), i resztek uszczelki. W misce znajdują się magnesy, które należy także wyczyścić - a następnie umieścić je w tym samym miejscu

ETAP 2 - filtr:

- należy odkręcić dwie śruby mocujące go do skrzynki zaworów

Obrazek

- zakładamy nowy filtr. Należy posmarować uszczelkę filtra olejem ATF i wsunąć go ostrożnie aż do oporu. Moment dokręcania śrub mocujących filtr to 5nm

ETAP 3 - montaż miski:

- miskę montuje się w odwrotnej kolejności do demontażu, przy czym należy zwrócić uwagę na zachowanie czystości powierzchni uszczelniającej (styku miski ze skrzynią). Należy dokręcać śruby momentem 10nm - po przekątnej, w kilku etapach.

- należy zakręcić nowy korek spustowy - moment dokręcania to 40nm

ETAP 4 - napełnianie skrzyni olejem:

- teraz nadeszła pora na uruchomienie naszego sprzęcioru do napełniania :diabel:
Wkładamy końcówkę do otworu kontrolnego

Obrazek

- wlewamy olej do sprzęciora, unosimy baniak w ten sposób, aby znajdował się wyżej końcówki (którą wetknęliśmy do skrzyni) i czekamy aż z otworu kontrolnego zacznie wypływać olej. Wyjmujemy sprzęcior ze skrzyni.

- odpalamy i pozwalamy pracować silnikowi około 20 minut i następnie go wyłączamy

- znowu dolewamy płyn, aż do momentu kiedy zacznie się wylewać przez otwór kontrolny

- zapalamy silnik, dolewamy olej już na pracującym silniku i kiedy będzie się on wylewał zakręcamy lekko korek otworu kontrolnego.

- wsiadamy do samochodu, wciskamy hamulec i trzymamy go podczas dalszych czynności. Przeskakujemy przez wszystkie zakresy pracy skrzyni (przesuwamy lewarek) przytrzymując go na każdym zakresie przez 15-20 sekund, włączamy P i wysiadamy z samochodu (silnik dalej pracuje)

- podpinamy Vaga i wybieramy sterownik skrzyni, blok 004, pozycja 1 (temperatura ATF) - będziemy obserwowali temperaturę. Jeżeli oscyluje w granicach 30-35*C to możemy przystąpić do ostatecznej kontroli poziomu oleju, jeżeli jest wyższa to wyłączamy silnik i czekamy aż spadnie do 30*C

ETAP 5 - ostateczna kontrola poziomu oleju:

Procedura jest już opisana w trzecim rozdziale. Ale powtórzę :peace:

- zapalony silnik i pozycja lewarka P

- jeżeli temp oleju ATF znajduje się w granicach 30-35*C odkręcamy korek kontrolny i dolewamy olej aż zacznie delikatnie wyciekać

- najpóźniej przy temperaturze 40-45*C zakręcamy korek zakładając nowy oring uszczelniający. Korek dokręcamy momentem 80nm

I w ten sposób mamy porządnie zmieniony olej i filtr w skrzyni :diabel: :peace: :D

Materiały pomocnicze dla osób, które czegoś nie zrozumiały z mojego opisu:
- spuszczanie oleju i odkręcanie miski
http://sleev.neostrada.pl/akp/Tiptronic/miska.pdf

- wymiana filtra siateczkowego ATF
http://sleev.neostrada.pl/akp/Tiptronic/filtr.pdf

- napełnianie skrzyni olejem
http://sleev.neostrada.pl/akp/Tiptronic/Wymiana_ATF.pdf

Przy okazji w/w czynności można łatwo wykonać:

- wymontowanie skrzynki zaworkówelektromagnetycznych
http://sleev.neostrada.pl/akp/Tiptronic/zaworki.pdf

- czyszczenie przewodów olejowych
http://sleev.neostrada.pl/akp/Tiptronic ... ,demon.pdf
http://sleev.neostrada.pl/akp/Tiptronic ... czenie.pdf


DIAGNOZA ORAZ OPIS BLOKÓW WARTOŚCI MIERZONYCH, A TAKŻE STANDARDOWE WARTOŚCI, KTÓRE POWINNY TAM SIĘ ZNAJDOWAĆ
NA WSTĘPIE PRAGNĘ ZAUWAŻYĆ ŻE DIAGNOZA VAGIEM NIE ZASTĄPI PRAWDZIWEGO FACHOWCA, KTÓRY "CZUJE" TEMAT...

Ale mam nadzieję że ten opis komuś się przyda :peace:

Potrzebujemy:
- interface
- laptop
- VAG-COM'a

Opisy bloków wartości mierzonych oraz prawidłowe wartości jakie powinny się tam znajdować:
- dla skrzyni ze sterowaniem E17
http://sleev.neostrada.pl/akp/Tiptronic/blokie_e17.pdf
http://sleev.neostrada.pl/akp/Tiptronic/tabele_e17.pdf

- dla skrzyni ze sterwaniem E18/2
http://sleev.neostrada.pl/akp/Tiptronic/blokie_e18.pdf
http://sleev.neostrada.pl/akp/Tiptronic/tabele_e18.pdf

Testy elementów wykonwaczych - Basic Settings:
- dla skrzyni ze sterowaniem E17
http://sleev.neostrada.pl/akp/Tiptronic/test_E17.pdf

- dla skrzyni ze sterowaniem E18/2
http://sleev.neostrada.pl/akp/Tiptronic/test_E18.pdf

Kody błędów wraz z ewentualnymi rozwiązaniami:
http://sleev.neostrada.pl/akp/Tiptronic/usterki1.pdf
http://sleev.neostrada.pl/akp/Tiptronic/usterki2.pdf
http://sleev.neostrada.pl/akp/Tiptronic/usterki3.pdf

Tabela przedstawiająca sytuacje, kiedy pracują dane elementy przełączające:

Obrazek


Wyjmowanie sterownika skrzyni biegów J217:

Obrazek


PRZYDATNE PORADY
Po pierwsze nie należy pałować auta, dopuki olej w silniku się nie zagrzeje :!:

Po drugie trzeba pamiętać o regularnych wymianach oleju i filtra w skrzyni

Po trzecie nie można podczas jazdy włączać luzu :!:

Po czwarte lać 300-500ml MIXOLA na bak ropy ;) :diabel:

Po piąte można holować tiptronica (w/g materiałów serwisowych AUDI), ale tylko w przypadku, gdy jest to krótki dystans, i prędkość nie przekroczy 50km/h (a i tak to już jest prędkość świetlna)

Obrazek


POLECAM LEKTURĘ TYCH TEMATÓW:
http://sserwis.pl/start_pl.php?kategoria=automaty1_pl
http://sserwis.pl/start_pl.php?kategoria=automaty2_pl
http://sserwis.pl/start_pl.php?kategoria=automaty3_pl

OPIS JAK USTAWIĆ TIPTRONICA W TEN SPOSÓB, ABY PODCZAS JAZDY NA D lub S NADAL DZIAŁAŁY PRZYCISKI ZMIANY BIEGÓW NA KIEROWNICY
Ta modyfikacja jest w pełni odwracalna, bezpieczna, a do tego banalnie prosta do wykonania. Polega na zmianie kodowania sterownika skrzyni biegów.
Dzięki temu jadąc w trybie automatycznym będziecie mieli możliwość zmiany biegów za pomocą przycisków na kierownicy. Skrzynia po naciśnięcu przycisku zmiany biegu przełączy się w tryb Tiptronic na około 30 sekund. Bardzo fajna sprawa - używam tego na codzień i nie umiałbym jeżdzić inaczej...

Potrzebujemy:
- Vaga
- 5 minut
- kartkę i długopis/telefon - do zanotowania kilku cyferek ;)
- umiejętność obsługi najprostszych funkcji Vaga...

Opis krok po kroku:
- podpinamy interface do auta
- włączamy zapłon
- wybieramy sterownik skrzyni biegów 02
- wciskamy przycisk recode 07
- zapisujemy na kartce wartość znajdującą się w okienku "software coding" - to na wszelki wypadek, gdyby skrzynia nie chciała przyjąć nowej watrości, lub chcielibyście później wrócić do standardowych ustawień
- teraz wpisujemy nową watrość 00032 i klikamy na przycisk "DO-IT"
- sprawdzamy czy sterownik przyjął nowe kodowanie (nie widzę powodów, dla których miałby nie przyjąć ;) :D )
- wyłączamy Vaga, wyjmujemy kluczyk, pakujemy notebooka, zapalamy samochód i jedziemy na cudowną przejażdzkę ulepszonym Tiptroniciem :peace: :diabel: :):


FACHOWE SERWISY ZAJMUJĄCE SIĘ TIPTRONICIEM:
www.sserwis.pl - Tego serwisu to nie muszę chyba nikomu polecać ;) :peace: :peace:
www.automat.pl - Nadarzyn



SERDECZNE PODZIĘKOWANIA ZA POPCHNIĘCIE MNIE DO NAPISANIA TEGO TEMATU, ORAZ DANE N/T OLEJU ESSO DLA KRYSTI'ego - Dzięki :peace:


Dołożyłem wszelkich starań, żeby wiedza zawarta w tym temacie była jak najbardziej kompletna, rzetelna i pomocna. Jednak jestem tylko człowiekiem, a w dodatku na codzień nie mam nic wspólnego z mechaniką, więc mogły wkraść się tutaj pewne błędy - które proszę mi wytknąć jeżeli ktoś je wychwyci.

Mam nadzieję że was nie zanudziłem :peace: :): :diabel:

Pozdr!

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Ostatnio edytowano 10.gru.2008 22:26:44 przez Stamlej, łącznie edytowano 25 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] TIPTRONIC - Wymiana filtra i oleju ATF - zbiór wie
PostNapisane: 19.kwi.2008 23:33:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
I kawal dobrej roboty zrobiles :), tak trzymaj :)

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2008 08:32:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.cze.2007 19:12:35
Posty: 164
Lokalizacja: Kołobrzeg
Wooow, czad kolego :diabel:

_________________
CCCO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2008 11:27:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.wrz.2007 19:48:59
Posty: 113
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Proponuję zamknąć,podkleić a ewentualne uwagi na PW do "właściciela"

PS.Aha i jakiś "tymbark" mu się należy :)

_________________
było Audi 100 C3 2,0b(115KM) 1991r.
było A4 B5 1,9TDI(110KM) 1996r.
było A6 C5 Avant quattro 2.5TDI(180PS) 2000r.
jest A8 D2 quattro 3,7(260PS) 2000r.

"Czasami lepiej milczeć lub sprawiać wrażenie idioty, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2008 12:28:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2008 16:37:25
Posty: 323
Lokalizacja: Łowicz
Szacunek Stamlej :peace: ...ale mini tutorial to nie jest - raczej maxi :D

_________________
a6 c5 2.5TDI V6 AKE 206ps mtm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2008 22:31:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Ciesze się bardzo, że się Wam podoba Chłopaki :peace: :diabel: :):
Mam nadzieje że się przyda :)

EDIT:
Dodałem opis zmiany kodowania sterownika Tipa - dla osób które mają przyciski zmiany biegów na kierownicy :peace: POLECAM :!: :diabel: :):

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.kwi.2008 20:32:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2007 15:19:04
Posty: 220
Lokalizacja: Trójmiasto
Auto: A6 C7
Stamlej jesteś wielki :!: :)
Czy Ty czasem wieczorami nie piszesz wierszy? hehe :D
Tak trzymaj...i chcemy więcej :!:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2008 00:08:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lip.2007 18:30:35
Posty: 32
Lokalizacja: Legnica
No Stamlej, wyrazy szacunku :peace: :peace: :peace: Dobra robota !!!

Od jakiegoś czasu pracujemy wspolnie z Paw1972 nad zrobieniem czegoś podobnego odnosnie multitroniców w topicu http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?p=1180797

Może zachcialbyś się dołączyć i zamiescić kilka informacji? Pałujemy się np. nad identyfikacją poprzez VAG sterowników skrzymi w autach z multi przed i po modyfikacji na 7 lamelek. Może mógłbyś zamieścić w naszym temacie opsiy bloków mierzonych dla multi ?

Bedziemy wdzieczni i zaprawszamy do współpracy !!!

pzdr
Rafał

_________________
bylo wiele aut...
ostatnio A4 B5 1,6
obecnie A6 C5 Avant 2,5TDI AYM 2002


Ostatnio edytowano 28.kwi.2008 01:28:18 przez netuser, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2008 00:46:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Dzięki Rafał :peace: - sprawdź PW
Oczywiście pomogę jak tylko będę potrafił.
Trzymaj się!

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2008 14:37:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 10:02:47
Posty: 169
Lokalizacja: 3miasto
Kosztowało Cię to sporo czasu ;) ;) wielki szacunek za tak szczegółowy opis na pewno nam się przyda.

:): :): pozdrawiam


A6 AKE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2008 15:07:18 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Stamlej - widzę, że chcesz opanować to forum swoimi HOWTO - Powodzenia i trzymam kciuki :peace:

P.S.
Na PW odpiszę jak tylko będę miał trochę czasu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2008 22:03:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
danek3miast napisał(a):
Kosztowało Cię to sporo ;) czasu ;) wielki szacunek za tak szczegółowy opis na pewno nam się przyda.

Nie było tak źle :) Jeden samotny wieczór (coś koło 9 godzin) - do tego na kacu (urodziny znajomego poprzedziły pełną "uroku" sobotę) - jakoś trzeba było sobie poradzić :diabel:
Ciesze się że wiadomości w nim zawarte przydadzą się innym AKPowiczom :D
W porównaniu do topicu o zawieszeniu, była to bułka z masłem lub jak to mówią niektórzy "Piece of cake" :):

GrzesB napisał(a):
Stamlej - widzę, że chcesz opanować to forum swoimi HOWTO - Powodzenia i trzymam kciuki :peace:

P.S.
Na PW odpiszę jak tylko będę miał trochę czasu.

Hehe - szatańki Stamlej, który opanuje tutoriale na AKP ;) ;) ;)
A tak serio, narazie nie mam koncepcji na nowy tutorial/HOWTO - ale jak coś będę robił przy aucie, z pewnością powstanie materialik i opublikuje go na łamach forum :peace:

Na PW czekam z niecierpliwością :peace:

Pozdr!

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2008 11:39:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.cze.2008 23:03:32
Posty: 3
Lokalizacja: Wielkopolska
Opis ASB faktycznie dobry - rzecz żadko spotykana na forach. Od siebie dodam, że gdy trafi się jednak jakiś problem, to nie warto samemu go rozwiązywać. W dłgim okresie czasu kosztuje to znacznie więcej niż wizyta u fachowca. Gdy tylko zaczyna się dziać coś niepokojącego (inne zachowanie skrzyni niż to do któego przywykliśmy) niezwłocznie jedźmy do warszatatu (albo przynajmniej zadzwońmy z pytaniem). Widziałem sporo osób, które zlekceważyły drobne objawy, a potem słono za to płaciły. ASB jest jak szwajcarski zegarek - i warto by dotykał się do niej tylko 'zegarmistrz'. Ja miałem sporo przygód z różnymi warsztatami i wuem, że trafienie na odpowiedniecgo człowieka graniczy z loterią.

_________________
VW Passat B5.5 2.8 30v AMX 4Motion - stąd zaglądam na forum Audi (na forum Passata praktycznie nie ma takich egzemplarzy i nie ma z kim pogadać)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2008 01:20:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.maja.2006 07:37:22
Posty: 103
Lokalizacja: Bielsko-B
Dużo ciekawych info - ale nie ma nic na temat starszej skrzyni 4HP25A...
tu http://wuffer.net/MyFiles/ZFOilRef.pdf info o specyfikacji olejów do skrzyń mowi akurat o Dexronie III (a nie Esso LT 71141) w tych skrzyniach...? jaki wtedy olej powinno sie zalać? Dexron III robi wiele firm - które spełniają właściwe parametry - może wszystkie? moze ktos to wyjaśnić?
Wyczytałem także że Dexron IV spelnia wymagania Dexrona III i starszych - czyli można lać nowsze? dziwne to wszystko... a nikt nie chce zepsuć skrzyneczki :)

a właśnie przymierzam się do zmiany..
z góry dzieki, pozdrawiam

_________________
A8 4,2 quattro '96 - aktualnie do sprzedania
Obrazek
Audi A4 1,8 kombi 96
no i.. Renault Espace - szkoda że Audi takiego czegoś nie zrobiło


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2008 11:32:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Napisz PW do użytkownika AR Wiesław - z tego co można wyczytać na forum - zna się on na rzeczy - może Ci omoże w sprawie wymiany oleju :peace:

Pozwoliłem sobie dopiąć plik z wykazem olejów do mojego posta.
A co do Twojego oleju - skoro pisze że ma być Dextron III to zalej właśnie taki tylko dobrej firmy i będzie OK.

Niestety nie jestem mechanikiem i temat pisałem w "czynie społecznym" w wolnych chwilach. Łączy się on bezpośrednio z moim autem więc miałem motywację - a jeżeli chciałbym opisywać wsztstkie procedury serwisowe AUDI to musiałbym chyba wogóle nie spać ;) :):

Pozdr!

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.cze.2008 13:33:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.maja.2006 07:37:22
Posty: 103
Lokalizacja: Bielsko-B
Dzięki!! co do pliku z wykazem - cała przyjemność po mojej stronie ;)

jeżeli mógłby ktoś jeszcze szepnąc coś na temat pojecia Dexron III - czy nowszy (IV) faktycznie spełnia warunki użytkowe III - czy tylko tak piszą w ulotkach reklamowych... i czty produkty różnych firm spełniają te same parametry skoro pisze na nich Dexron III? macie coś sprawdzonego już - pytanie szczególnie do serwisantów skrzyń?

pozdrawiam

_________________
A8 4,2 quattro '96 - aktualnie do sprzedania
Obrazek
Audi A4 1,8 kombi 96
no i.. Renault Espace - szkoda że Audi takiego czegoś nie zrobiło


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2008 14:07:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
W modelach Tiptronic 6 stosowany jest olej
- złółty G055005 A2
- niebieski G055162 A2

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2008 21:35:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Dokładnie - Pablo ma rację - skrzynie tiptronic 6 biegowe są także produkcji ZF natomiast ja opisywałem procedurę dla skrzyń ZF Getriebe 5cio biegowych. Zaraz zmienię temat topica bo chyba należy go uścislić :peace:

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Ostatnio edytowano 28.lis.2008 10:15:40 przez Stamlej, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2008 11:33:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
Wczoraj dostalem odpowiedz od Audi DE dotyczaca wymiany oleju w ww. skrzyniach - poniewaz w ksiazce serwisowej Audi jest tylko informacja dotyczaca wymiany oleju w skrzyniach multitronic co 60 tys.
Zero informacji dotyczacej tiptronica.
Zadziwila mnie informacja ze wymiana oleju co 400 tys km.
Czy jest to mozliwe?




:/

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2008 17:32:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Pablo nie wiem jak jest z 6-cio biegowymi ale:
- w jednym ASO (ihmo najlepszym w jakim byłem - a wiele już zwiedziłem) mechanik (najlepszy z ASO jakiego spotkałem kiedykolwiek) potwierdził to że wymiana oleju w tipie max co 80kkm (chociaż audi nie zaleca wcale...). Jest to potrzeba dyktowana troską o skrzynię i przekładająca się na długo bezawaryjną pracę. (zobacz na ostatnie posty z forum - co chwilę pada jakiś tip (pewnie upały robią swoje...) - wystarczy pstyać czt kiedykolwiek kotś zmieniał w nich oleum i ewentualnie jeżeli tak to czy na ori albo esso... - myślę że odpowiedzi nie będą na tak :/ )

W związku z powyższym propaguję stwierdzenie że wymiana oleju w 6-cio biegowych też nie żadziej niż 100 (a nawet 80kkm) - koszt dla posiadacza auta z taką skrznią nie powinien być odstraszający. Przełoży się to na bezawaryjność tych konstrukcji.

Pozdr!

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 152 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: