.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.kwi.2024 07:58:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ BES 2.7 biturbo]Co to za zaworek??? Potrzebna szybka rada.
PostNapisane: 19.paź.2022 21:52:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lip.2020 15:44:09
Posty: 27
Witam.
Objawy były takie, że nagle jadąc przy dodawaniu gazu, zaczeło coś pierdzieć i szumić powietrzem pod maską. Tak jakby reklamówka na wietrze - takie odgłosy. Abo jakby coś sie mocno rozszczelniło, ale to nie było syczenie powietrza. Przy zmniejszeniu obrotów na wolne, po jakimś czasie uspokajało się i tak na 1000 obrotów dojechałem do domu. Zajrzałem pod maskę i słysze, że gdzieś syczy. Na szczęsie usterka jest łatwo dostępna. Widać pęknięcie połączenie plastikowe jakiegoś zaworku..
Pytanie:
1. Co to za zaworek i jaki jest jego numer seryjny jeśli można.
2. Od czego to jest, co to za ustrojstwo i czy to poważna sprawa? Czy coś moglo innego się przy tym popsuć?? Jaka przyczyna mogła być.
3. Czy niedziałająca popma powietrza mogła mieć wpływ na to pęknięcie??

4. Miałem niedawno błędy typu "Fuel Trim; Bank1-2: system too lean" . Czy to mogło mieć z tym związek, z tą nieszczelnością??

Z góry dziękuje i czekam na szybką podpowiedź.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ BES 2.7 biturbo]Co to za zaworek??? Potrzebna szybka r
PostNapisane: 19.paź.2022 23:27:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lip.2020 15:44:09
Posty: 27
Chyba znalazłem. Czy to jest to????? ZAWÓR ZWROTNY 078611933B

https://archiwum.allegro.pl/oferta/zawo ... 82044.html

Nigdzie nie moge tego znaleźć.. na alledrogo też nie ma.. :506:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ BES 2.7 biturbo]Co to za zaworek??? Potrzebna szybka r
PostNapisane: 20.paź.2022 15:09:45 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5204
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Zawór kierunkowy od układu SAI (ekologia).

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ BES 2.7 biturbo]Co to za zaworek??? Potrzebna szybka r
PostNapisane: 21.paź.2022 10:51:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lip.2020 15:44:09
Posty: 27
Od pompy powietrza?? Ale on ma połączenie z kolektorem dolotowym, bo skąd to syczenie by było, jak silnik pracuje? Tam wyraźnie p[owietrze uciekało.. Pompa Sai mi padła jakiś czas temu. Może to ma związek..ale ona ona sie załacza na starcie tylko.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ BES 2.7 biturbo]Co to za zaworek??? Potrzebna szybka r
PostNapisane: 21.paź.2022 13:15:44 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5204
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
SAI działa na zimnym silniku - potocznie mówiąc. Po prawdzie uzależniona jest od odczytu temperatury katalizatorów. Silnik może być ciepły a katy się wystudzą i SAI i tak zadziała - jego celem jest jak najszybsze ich dogrzanie do temp roboczej.

Układ jest wpięty w podciśnienia z kolektora ssącego bo one sterują zaworami na tyłach głowic.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ BES 2.7 biturbo]Co to za zaworek??? Potrzebna szybka r
PostNapisane: 21.paź.2022 23:48:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lip.2020 15:44:09
Posty: 27
Ale SAI mam padniętą, nie działa. Zastanawiam sie czy to miało związek.. Czy wymienić ta pompe Sai, żeby działała? Ponad 200zł krzyczą za uzywkę.. Tymczasem zamówiłem zamiennik tego zaworka. Mam nadzieje, że bedzie pasowac. https://allegro.pl/oferta/zawor-zwrotny-v10-2518-vaico-12137173357?bi_s=ads&bi_m=listing:desktop:query&bi_c=MWE4Y2Y2MTUtOTczZS00ZGUzLTk3ZGQtOTk4M2MxZjMwODI1AA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=d364ce21-d2cf-4fa4-9677-6bac43a3ac14


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ BES 2.7 biturbo]Co to za zaworek??? Potrzebna szybka r
PostNapisane: 22.paź.2022 07:38:38 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5204
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
SAI możesz wywalić. Jeśli masz auto do 2000 roku to nie trzeba zmieniac softu. Po już tak bo zawory kombinowane będą się uchylać - można tez ich wysterowanie zaślepić (podciśnienie). Zatkać wejścia od strony odkurzacza (pompy). I z głowy.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ BES 2.7 biturbo]Co to za zaworek??? Potrzebna szybka r
PostNapisane: 23.paź.2022 08:11:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6200
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Po co Ci ta pompa, wymysł na potrzeby ekologii nic więcej, wyje to po odpaleniu i jeszcze prąd zużywa :) Jak padnięta to nic nie rób, później w zimie lubi przymarznąć i cyrki się robią.

bloku napisał(a):
SAI działa na zimnym silniku - potocznie mówiąc. Po prawdzie uzależniona jest od odczytu temperatury katalizatorów. Silnik może być ciepły a katy się wystudzą i SAI i tak zadziała - jego celem jest jak najszybsze ich dogrzanie do temp roboczej.

Układ jest wpięty w podciśnienia z kolektora ssącego bo one sterują zaworami na tyłach głowic.


Skąd sterownik widzi temp katalizatorów?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ BES 2.7 biturbo]Co to za zaworek??? Potrzebna szybka r
PostNapisane: 23.paź.2022 08:32:02 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5204
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Z sond kontrolnych po odczycie temp spalin. Zapewne jakiś algorytm jest w ECU, który przelicza różnice między S1 a S2. 40V też tak mają.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ BES 2.7 biturbo]Co to za zaworek??? Potrzebna szybka r
PostNapisane: 23.paź.2022 08:35:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6200
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
bloku napisał(a):
Z sond kontrolnych po odczycie temp spalin. Zapewne jakiś algorytm jest w ECU, który przelicza różnice między S1 a S2. 40V też tak mają.


Tylko nie wszystkie 40V mają te drugie sondy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ BES 2.7 biturbo]Co to za zaworek??? Potrzebna szybka r
PostNapisane: 23.paź.2022 08:57:12 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5204
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Zgadza się. Od lipca 2000 juz wszystkie powinny mieć.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ BES 2.7 biturbo]Co to za zaworek??? Potrzebna szybka r
PostNapisane: 09.lis.2022 13:38:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lip.2020 15:44:09
Posty: 27
Zaworek wymieniony, nawet kolektora nie trzeba było ściągać. Natomiast hałas pochodził z układu pneumatycznego. Po przekroczeniu 50km/h załacza w Allroadzie załacza sie dobijanie zbiornika ciśnieniowego. Tam może wejsć 16 atmosfer. I coś sie rozszelniało, puszczało i hałąsowało. Pogmerałem prze rozdzielaczu, przewodach i problem zniknął. W VAG-u wskazuje ciśnienie zbiornika od 10 - 13,5 atmosfer, wiec chyba jest OK. Czasem wyskakuje jakiś bląd od czujnika ciśnienia G291
01772 - Signal from Level Control Pressure Sensor (G291)
008 - Implausible Signal - Intermittent
Inna sprawa, że jest delikatny wyciek powietrza na brązowym przewodzie przy rozdzialaczu , którym kompresor doprowadza ciśnienie do rozdzielacza. Próbowąłem to badać, ale nic nie zrobie, bo tam jest dziwna wtyczka, inna niż przy kołach i nic tam nie zrobie, bo to jest jakieś nierozbieralne. Może ta nieszczelność powoduje te bład.

Wracając do pompy SAI, to może jedank trzba ją wymienić, bo zaczął sie pojawiać sporadycznie nowy błąd:

16805 - Warm Up Catalyst Bank 1 : Efficiency Below Threshold
P0421 -35-00.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ BES 2.7 biturbo]Co to za zaworek??? Potrzebna szybka r
PostNapisane: 11.lis.2022 00:12:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lip.2020 15:44:09
Posty: 27
Jest chyba jeszcze jeden problem. Dziś zrobiłem test nieszczelności dolotu i wygląda, ze jest potężna nieszczelność w układzie rurek od tej gruszki, która wchodzi w kolektor. Czy to idzie do tej pomy Sai?? Jak zaślepie ten otrów w kolektorze dolotym gdzie wchodzi gruszka, to wygląda, że jest szczelne. A jak podłacze ta gruszkę, to gdzieś tam na dole, gdzie wkładam ręke jest potężna nieszczelność na rurze idącej od tej gruszki. Czy to jest normalne?? To jest podciśnienie sterujące SAi?? Można to zaślepić???

Przesyłam filmik: https://www.youtube.com/watch?v=UasBwki3Xao


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 110 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: