Witam. Pacjent to VW Touran z silnikiem 1.9TDI BLS, auto mojego ojca. Ten sam silnik występował też w A3/A4. Był wyciek oleju na zewnątrz silnika na połączeniu głowica-blok. Głowica poszła do obróbki, nowa uszczelka, rozrząd itd. Po odebraniu z warsztatu ojciec zauważył, że na jałowych obrotach na postoju auto więcej pali, przed robotą było to ok. 0,6-0,8, teraz 1,1. Ogólne zużycie paliwa też wzrosło i teraz przy jeździe miejskiej nie udaje się zejść poniżej 10 l, wcześniej wynosiło ok. 8l. Postanowiłem sprawdzić kąt synchronizacji VCDS'em. Zgodnie z instrukcjami z internetów wartość kąta synchronizacji to grupa 4, pole 4 "Torsion Value". Zalecana wartość to mieszcząca się w przedziale -3 do +3, u mnie wartość ta wynosi -62,7*KW. Co jest przyczyną takiej dużej wartości? Gdzie został popełniony błąd? Co sprawdzić?
_________________ B2 1.6D '84 - 7.2000->4.2005 B4 ABT '94 "Limited Edition" - 5.2005->5.2009 http://sylwiasty.fotosik.pl/albumy/644756.html A4 1.8T (AEB)Q Avant '97 - 5.2009->... http://sylwiasty.fotosik.pl/albumy/655385.html Saab 9-3 1.8i (Z18XE) SC '05 - 8.2019->11.2020 Volvo C30 2.0 HDI (D4204T) '08 - 11.2020- TEAM AUDI SUWAŁKI
|