.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.kwi.2024 16:19:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [200Q '86 2.2T] hydraulika sprzęgła...
PostNapisane: 01.lut.2004 20:53:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2004 15:17:25
Posty: 410
Lokalizacja: dolnyśląsk
Witam wszystkich klubowiczów... :)
i od razu z prośbą bo mam wielki problem ze sprzęgłem-a dokładniej z odpowietrzeniem takowego ustrojstwa... może tak zacznę jak i co się wydarzyło...

1. Auto to: Audi 200 2.2 TQ, '86 rok, skrzynia biegów (5) manual - sterowana hydraulicznie
2. problem: sprzęgło (odpowietrzenie układu hydraulicznego)

a więc tak jakiś 1 m-c temu skończył mi się docisk (słoneczko pękło i nie dało się wbijać biegów... :?: oki pomyślałem - kupię nowe i będzie gicior... no ale cóż do mojego niestety ale nie ma na stanie - BA NIE MA SAMEGO DOCISKU tylko kompletne sprzęgło - więc co tam kupiłem, odstałem swoje i po tygodniu przywieżli mi... super no i teraz schodki... aby wyciągnąć skrzynie QUATTRO trzeba rozmontować pół samochodu od spodu i przy okazji zerwać kilka śróbek zapieczonych od nowości i połamać cztery klucze płaskooczkowe... ale spox dwa dni z głowy i skrzynia na zewnątrz... krótka przemianka sprzęgła i zakładamy spowrotem...następny dzień w kanale i z bólem skrzynka na miejscu (przy okazji wyciągania musieliśmy rozłączyć układ hudrauliczny sterowania sprzęgłem) NIESTETY NIE POWINNO SIĘ TEGO ROBIĆ - O CZYM DOWIEDZIAŁEM SIĘ Z KSIĄŻKI...ALE JUŻ BYŁO ZAPÓŹNO... :!: trudno trzeba jakoś to teraz naprawić... niby prosta sprawa a siedzieliśmy całą noc, przepompowaliśmy 1,5 litra płynu hamulcowego przez układ i co.... :galy: no i wielka kupa!!! Sprzęgło dalej wbija się w podłogę i nie odbija :zly: ... chociaż przez chwilkę było już lepiej - tak gdzieś od połowy pedał sprzęgła zaczynał stawiać jako taki opór... no ale tylko przez chwilkę i dalej nic...
PANOWIE POMOCY!!! BO NIE WIEM CO NIUNI DOLEGA I TAK SOBIE MARZNIE BIEDNA ;) , ZAMIAST CICHO MRUCZEĆ W CIEPŁYM GARAŻYKU... :P
powiedzcie proszę czy jest jakiś specjalny DYNKS czy PATENT na odpowietrzenie tego... co z tym fantem zrobić aby sprzęgło dalej śmigało tak jak się należy...tylko nie mówcię abym jechał z tym do serwisu pleaseeee!!!
wszelkie rady będą bardzo pomocne... pozdrawiam jeszcze raz i czekam na wszelkie info... :peace:
aha odpowietrzałem najpierw:
1. po wiejsku ;) jak hamulce - z tym że wiosłowałem ręcznie pedałem sprzęgła - ale to za dużo efektu nie dało - troszeczkę się usztywniło ale bez porównania z orginałem...
2. więc następnie wg. książki połączyłem układ hamulcowy (odpowietrzenie)z lewego koła przez rurkę do odpowietrzenia układu sprzęgła i to troszkę pomogło ale przez chwilkę dopuki nie rozwaliło rurki - i układ znowu zapowietrzał się...po wymianie rurki nie dało się więcej "napompować" sprzęgła (pedałem hamulca) niż do połowy...
więc już teraz nie wiem czy coś robię źle czy potrzebny jest jakiś patent... :?:

pozdrówka Krzysiek

_________________
AUDI 200 TURBO QUATTRO
KG - POWER + junkers


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2004 23:36:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
teoretycznie to powinno być tak żę jak popuścisz zaworek przy siłowniku w skrzyni to się samo powinnop odpowietrzyć (przynajmniej na tyle zęby dzaiałać) a pote mto do jakiegoś warsztatu gdzie mają ciśnieniowe odpowietrzanie. Tam "wypcha" całe powietrze napewno. MOże akurat tak się stało że i któryś z elamentów ci się skopał.

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2004 23:53:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2004 15:17:25
Posty: 410
Lokalizacja: dolnyśląsk
Teoretycznie to nie ma tam za wiele elementów, aczkolwiek zawsze jest możliwość zepsucia... tak tylko gdybam :?: jakby siłownik wypychającytę łapkę z łożyskiem był padnięty to pewnie przepuszczałby olej... ale skrzynka sucha od środka... poza tym jest jeszcze ta pompeczka (co wytwarza ciśnienie) tu przy pedale sprzęgła - i ona też jest sucha i po cofnięciu pedału ten tłoczek w środku też wraca na swoje miejsce i nie zacina się.... hmmm dziwna sprawa.... a coś wspomniałeś o ciśnieniowym odpowietrzeniu??? jak to mniej więcej wygląda i jakim ciśnieniem??? bo w książce natknąłem się na info o jakimś przyrządzie który wytwarza jakieś tam ciśnienie chyba 250 mega pascali :galy: ( czy jakoś tak bo nie mam przy sobie książki - została w aucie) ale nie wiem cóż to takiego i gdzie tego szukać...???

_________________
AUDI 200 TURBO QUATTRO
KG - POWER + junkers


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2004 02:16:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
hmm ja mialem taki problem i walczylem z nim 2 tyg

a wiec zaczynij od tego czy do pompki dochodzi hydrol poznij odkrec przewod za pompka i zobacz czy pompuje

hmm zestaw naprawczy do pompki kosztuje 25 zl nowa chyba 150 zl

w skrzynii jest silowniczek moze on zapowietrzac caly uklad i nie odpowietrzysz wtedy sprzegla najlepiej go wyjac, wyjmujac zawleczke (nie wiem jak w quattro mowie na podstawie audi 200 manual) wterdy bedziesz widzial co sie z nim dzieje

gdy pompka i silowniczek sa dobre wystarczy kilka ruchow i odrazu poczujesz roznice ,
odpowietrzanie sprzegla jest duzo latwiejsze i nie trzeba przy tym uzywac cisnienowego odpowietrzania takiego jak w hamulcach


pozdrawiam

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2004 11:00:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2004 15:17:25
Posty: 410
Lokalizacja: dolnyśląsk
a więc tak :

1. przewód odłączyłem od zbiorniczka wyrównawczego - w przewód wstawiłem lejek (taki mały-idealnie pasował na wymiar - jednak mamcia nie będzie zadowolona ze mnie, bo sobie go niedawno kupiła - ale co tam...) ;)

2. zalałem do niego płynu... i delikatnie ale sukcesywnie "ręcznie" pompowałem pedałem sprzęgła... po jakiejś chwili pedał zaczął się robić troszkę twardszy...ale nie na tyle co był w orginale... po rozkręceniu odpowietrzenia przy skrzyni-wylatywał płyn - więc na moje oko to pompka pracuje ok! ale jakie ciśnienie powinno tam być to nie mam pojęcia...(zaznaczam że w układzie przed i po pompie nie ma żadnych widocznych wycieków i nieszczelności) :!:

3. następna sprawa - siłowniczek przy skrzyni - teoretycznie sprzawny, bo po wyciągnięciu skrzyni i wyciągnięciu jego na zewnątrz nie widać również śladu zbytniego zużycia i wycieków oleju - jedynie co to była pęknięta osłonka ta gumowa na tym trzpieniu wyciskającym... dlatego tak sobie gdybam, że jakby się skończył to ciekł by płyn do środka skrzyni... a w środku sucho... :!:

w związku z tym pytanie : czy może być rombnięty siłownik i w tym samym czasie nie przepuszczać oleju??? i analogicznie z pompą...też bez widocznych wycieków może nie pracować jak się należy..??? :galy:

jadę jeszcze raz dokładnie oblookać ten układ - bo nie daje mi to spokoju... a wymieniać siłownik i pompkę "w ciemno" to nie koniecznie najlepsze wyjście... dzięki za info o zestawie naprawczym.. przy okazji zajadę u mnie do sklepu i zapytam - na kiedy - przy dobrym wietrze mi coś takiego przywiozą... ;)

pozdrówka...

_________________
AUDI 200 TURBO QUATTRO
KG - POWER + junkers


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2004 20:21:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
moze byc tak ze nie bedzie ciekl ale bedzie zapowietrzal uklad np cofajac sie bedzie zasysal powietrze czy jakos tak

po za tym pompka moze miec wytarte gumki (ktore mozna kupic za 25 zl ) i bedzie dawac za male cisnienie


a po za tym wyciagnij ten silowniczek i zobacz jak on dziala i tyle pozdrawiam

wiecej czasu stracisz na mysleniu niz jak to w koncu rozkrecisz wezmiesz sobie na stol w warsztacie i zaczniesz robic (takie sa moje praktyki)


pozdrawiam

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2004 22:10:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
sprzęgłą nie odpowietrzysz pompująć nim - ono samo musi się napełnić. Jak odkręcisz odpowietrznik w siłowniku to płyn sam musi lecieć. W soiłowniku jest tylko jedna gumka i ona może zapowietrzać kiedy się cofa a w pompie są 2 gumki i też możę mielić płyn miedzy sekcjami i nie będzie pompować jak należy. Dlatego właśnie stosuje się niskociśnieniowe odpowietrzanie. Wygląda to tak żę nakręca się na zbiorniczek ten przyrzą który wtłacza DOT-4 pod ciśnieniem a odkręca się odpowietrznik i czeka aż się samo przepompuje. Zakręcasz odpowietrznik i po zabawie. To najlepszy sposób o ile nie jedyny żeby to dobrze zrobić.

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2004 22:32:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5205
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Hej, sprawdź teraz, czy nie masz mokro pod sprzęgłem (od dołu skrzyni biegów). Skoro masz uszkodzony "mieszek" gumowy na trzpieniu siłownika to może przy składaniu ten trzpien wypadł i teraz płyn leci do wewnątrz "komory sprzęgłowej"?

Ja odpowietrzałem układ klasycznie i banalnie prosto. Wężyk założyłem na odpowietrznik siłownika i koniec wetknąłem spowrotem do zbiorniczka. I na odkręconym odpowietrzniku tak długo pompowałem (najpierw ręcznie potem nożnie) pedałem sprzęgła aż zadziałało normalnie. Nawet mama mi w tym pomagała :)

Powiem jeszcze tak, raz mechanik wymieniał mi przewód elastyczny w układzie sprzęgła. I po przejechaniu jakichś 500 km pedał sprzęgła wpadł do podłogi i już tak został. Obmacanie nie wykazało żadnych wycieków. Po zgaszeniu silnika i ręcznym ruszeniu sprzęgła, podeptaniu po hamulcu i włączeniu silnika okazało się, że wszystko działa normalnie. Co się stało? Nie mam pojęcia. W każdym razie po mojej późniejszej wymianie płynu hamulcowego nie zdażyło mi się nic podobnego. I nie mam pojęcia jak on to odpowietrzał...

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2004 22:43:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
też miałęm kiedyś kilka razy taki numer żę dałęm w pędzel i nagle mi się sprzęgło skończyło. wyłączyłem silnik włączyłęm znowu i było ok. W końcu spieprzyło nię na dobre to wymieniłem gumki w pompce i kupiłem nowy siłownik do skrzyni. Po tym jak ręką odjoł.

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2004 16:24:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
cezary ale jezeli on nie moze odpoiwtrzyc ukladu to znaczy ze jest zjebany
wiec jak mu odpowietrza cisnieniowo to sie zapowietrzy ponownie

wiec najtanszym sposobem jest kupno uzywanej pompki albo silownik zalezy jakie masz dostep do uzywanych czesci i jak sie z kolesiami dogadasz ale mozesze przeciez sobie sprawdzic albo pompke albo silowniczek


pozdrawiam

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2004 18:25:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2004 15:17:25
Posty: 410
Lokalizacja: dolnyśląsk
Oblukałem dokładnie wszystko z zewnątrz i od wewnatrz - auto suche...żadnych wycieków, w skrzynce sucho - siłownik na swoim miejscu pod wpływem ciśnienia wyciska sprzęgło... :!:

zabrałem się za pompkę - tę przy pedale sprzęgła - fakt że nie ma wycieków - ale ciśnienie tłoczone nie za bardzo mi się podoba (cieknie jak krew z nosa) więc nie ma nad czym dumać - tylko działać i wymieniać!!! pewnie siadły te uszczelki gumowe :?:

jutro z rana zamawiam zestaw naprawczy lub pompę kompletną jak będzie w rozsądnej cenie... i zobaczymy efekty... :)

pozdrówka for all :peace:

_________________
AUDI 200 TURBO QUATTRO
KG - POWER + junkers


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2004 18:22:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2004 15:17:25
Posty: 410
Lokalizacja: dolnyśląsk
Na wstępie to bardzo serdecznie chciałbym podziękować kolegom za wszelkie rady i pomoc z tym defektem - (szególne THX`y dla Czarka który zaoferował mi nawet części w dobrej cenie - napewno jeszcze będziemy w kontakcie odnośnie tego)... :peace:

następnie - pragnę się podzielić moim szczęściem... FURKA ZNOWU GOLI JAK TALALA... problem tkwił w pompce tej przy pedale sprzęgła - ale zestaw naprawczy problem rozwiązał... i teraz tylko śmigać, śmigać... :diabel:

pozdrówka dla wszystkich - jeszcze raz... :peace:

_________________
AUDI 200 TURBO QUATTRO
KG - POWER + junkers


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2004 18:24:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2004 15:17:25
Posty: 410
Lokalizacja: dolnyśląsk
Na wstępie to bardzo serdecznie chciałbym podziękować kolegom za wszelkie rady i pomoc z tym defektem - (szególne THX`y dla Czarka który zaoferował mi nawet części w dobrej cenie - napewno jeszcze będziemy w kontakcie odnośnie tego)... :peace:

następnie - pragnę się podzielić moim szczęściem... FURKA ZNOWU GOLI JAK TALALA... problem tkwił w pompce tej przy pedale sprzęgła - ale zestaw naprawczy problem rozwiązał... i teraz tylko śmigać, śmigać... :diabel:

pozdrówka dla wszystkich - jeszcze raz... :peace:

_________________
AUDI 200 TURBO QUATTRO
KG - POWER + junkers


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 148 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: