.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.kwi.2024 17:56:19

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 195 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2010 15:29:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sty.2010 18:17:59
Posty: 7
Lokalizacja: dolnośląskie
kolega ma vaga pl ale nie wszystko niz zdiagnozuje ,
na ang idzie wsio??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [TDI] Diagnostyka (aktualizacja: 26 VII 2009)
PostNapisane: 19.gru.2011 20:50:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.gru.2011 20:39:08
Posty: 5
Witam,
Po przeczytaniu pierwszego posta/instrukcji nie wiem jakie są dopuszczalne różnice temperatur podawanych przez czujniki temperatury (olej, powietrze, paliwo, ciecz chłodząca), np 5, 7 czy 10oC. Jak wyglądają wskazania przy uszkodzonych czujnikach?
Mam problem z nagrzewaniem swojego TDI (BJB), który przy aktualnych temperaturach osiąga maksymalną temperaturę podawaną przez G62 równą 81oC. Przeważnie osiąga 78oC po 15km przy średniej prędkości ok 62km/h.
Natomiast wskaźnik temperatury na desce rozdzielczej wskazuje 90oC już wtedy gdy temperatura podawana przez G62 wynosi 73oC.
Czy powyższe temperatury są poprawne?

Pozdrawiam,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [TDI] Diagnostyka (aktualizacja: 26 VII 2009)
PostNapisane: 20.gru.2011 11:29:08 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Nie są poprawne....termostat niedomaga...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [TDI] Diagnostyka (aktualizacja: 26 VII 2009)
PostNapisane: 20.gru.2011 12:23:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
ernestowski napisał(a):
Witam,
Po przeczytaniu pierwszego posta/instrukcji nie wiem jakie są dopuszczalne różnice temperatur podawanych przez czujniki temperatury (olej, powietrze, paliwo, ciecz chłodząca), np 5, 7 czy 10oC. Jak wyglądają wskazania przy uszkodzonych czujnikach?
Mam problem z nagrzewaniem swojego TDI (BJB), który przy aktualnych temperaturach osiąga maksymalną temperaturę podawaną przez G62 równą 81oC. Przeważnie osiąga 78oC po 15km przy średniej prędkości ok 62km/h.
Natomiast wskaźnik temperatury na desce rozdzielczej wskazuje 90oC już wtedy gdy temperatura podawana przez G62 wynosi 73oC.
Czy powyższe temperatury są poprawne?

Pozdrawiam,

Tak ma być , bo od czasów pierwszego A4/6/8 wskaźnik temp. chłodziwa właśnie tak działa. Wskazówka wskakuje na 90 st już przy ok 80 st i wychyla się w górę > 105 st C i spada < 75 st C.
To po to aby kierowcy nie marudzili serwisowi, że im się buja wskaźnik temperatury.
Ciebie interesuje to co jest w 01/007, nie na desce.

PS: oczywiście termostat u Ciebie niedomaga i podlega wymianie.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [TDI] Diagnostyka (aktualizacja: 26 VII 2009)
PostNapisane: 23.gru.2011 20:49:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.gru.2011 20:39:08
Posty: 5
Dziękuję za pomoc. Po wymianie termostatu temperatura silnika podawana przez G62, podczas jazdy, stabilizuje się na poziomie 90oC, więc jak komuś wskazuje mniej to powinien rozważyć wymianę termostatu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [TDI] Diagnostyka (aktualizacja: 26 VII 2009)
PostNapisane: 22.sty.2012 12:54:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.kwi.2008 18:50:04
Posty: 239
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6C5 AKE
Koledzy, mam watpliwośc dotyczącą procedury sprawdzania czujnika temperatury cieczy G2/G62:

"1. pomiar na zimnym silnku*.
*najlepiej jest dokonać pomiar rano przed rozruchem silnika.

a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury paliwa, powietrza oraz płynu chłodzącego [G62] powinny być zbliżone do siebie.
jeżeli temp. płynu chłodzącego odbiega od dwóch pozostałych - możliwe uszkodzenie czujnika G62.
temperatury należy zanotować.

b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - poznamy odczyt z czujnika G2.
wartość powinna być zbliżona do wartości z punktu 1a.
jeżeli jest różna przy założeniu, że temperatury z pkt. 1a są zbliżone do siebie - możliwe uszkodzenie czujnika G2."

Chodzi o to, że na zimnym silniku mam temperatury zbliżone, obecnie 2-8 stopni, natomiast w odczycie z Instruments mam 30 stopni.
Wymieniłem czujnik temperatury na nowy ori z ASO i odczyty dokładnie takie same, tzn. s Engine róznią się o 0,5 do 1 stopnia od starego czujnika ale z Instruments dalej równo 30 stopni.

Wg instrukcji powinienem rozwazyć ponowna wymianę czujnika ale nie bardzo w to wierzę, zbyt mało prawdopodobne.

Ale z drugiej strony to przecież na zegarach nie może być pokazane 2,5 stopnia bo nie ma skali dla takiej temperatury. Skala zaczyna się od (no właśnie teraz nie pamiętam wzrokowo a auto na parkingu, ale na pewno jest to kilkadziesiąt stopni, może właśnie owe 30 ?).

Na ciepłym silniku wartości są zblizone.

Czy ja mam coś popsute czy instrukcja mówiąca, że na zimnym tez ma być zbliżona temperatura jest w tym punkcie hmmmm.... no nieścisła trochę ???

_________________
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman

A6 C5 2,5 TDI AKE Avant 2000


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [TDI] Diagnostyka (aktualizacja: 26 VII 2009)
PostNapisane: 23.sty.2012 14:23:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
30 stopni to minimalna temp jaka pokazuje czujnik w zegarach

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [TDI] Diagnostyka (aktualizacja: 26 VII 2009)
PostNapisane: 23.sty.2012 22:27:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.kwi.2008 18:50:04
Posty: 239
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6C5 AKE
spanky napisał(a):
30 stopni to minimalna temp jaka pokazuje czujnik w zegarach


Jesli tak, to znaczy, że u mnie jest OK :)


Natomiast zapis opisujący badanie G2/G62 przy zimnym silniku należałoby by zmienic, bo obecnie jest napisane, że odczyty z Engine i z Instruments powinny być zblizone (dokładny cytat w poprzednim moim poscie). Jeżeli nie są to -wskazuje na wadliwy czujnik.

Przecież 1 stopień i 30 stopni to nie są wartości zblizone !

_________________
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman

A6 C5 2,5 TDI AKE Avant 2000


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [TDI] Diagnostyka (aktualizacja: 26 VII 2009)
PostNapisane: 12.cze.2012 09:18:53 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Tak mozemy...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [TDI] Diagnostyka (aktualizacja: 26 VII 2009)
PostNapisane: 12.cze.2012 11:19:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
a czemu temat nie jest podwieszony ... chyba zawsze byl ?

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [TDI] Diagnostyka (aktualizacja: 26 VII 2009)
PostNapisane: 13.cze.2012 08:49:39 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Jest podwieszony w tym zbiorze
viewtopic.php?f=27&t=92020

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [TDI] Diagnostyka (aktualizacja: 20 VIII 2012)
PostNapisane: 13.lut.2013 10:19:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lut.2013 22:40:08
Posty: 16
Lokalizacja: Kielce
Auto: Audi a6
Witam.Chciałbym się poradzić co do mojego interfejsu ponieważ wszystko śmiga oprócz bassic setting nie mogę tam wejść.Ściącnąłem vag com 409.1 oraz 311 nawet vcdsa i nie mogę tam wejść,poza tym wszystko śmiga.Nawet windowsa zmieniłem na professionala żeby wszystko było kompatybilniejsze.Już tyle cuduje z tym vagiem że mi się odechciewa,no bo na oryginalny kabel z licencjonowanym oprogramowaniem mnie nie stać,z resztą nieopłacalna sprawa.Także jakby kto s podrzucił na pw jakiegoś vag coma żebym mógł sprawdzić kąt wtrysku w 1,9tdi 110km.Wiem że trzeba zkrakować taki program i niby jest tych programów mnóstwo ale wszystkie niedziałają.Wiem również że trzeba mieć pełną wersje vaga,i że trzeba ją uaktualnić więc jeśli ktoś by mógł podesłać taką wersje to byłbym bardzo wdzięczny.Mam kabelek niebieski obdII.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [TDI] Diagnostyka (aktualizacja: 20 VIII 2012)
PostNapisane: 13.lut.2013 14:27:05 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Sciagnij 3.11 z witaminą.... pelno tego na necie...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [TDI] Diagnostyka (aktualizacja: 20 VIII 2012)
PostNapisane: 13.lut.2013 16:25:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lut.2013 22:40:08
Posty: 16
Lokalizacja: Kielce
Auto: Audi a6
Z witaminką,to znaczy z crackiem tak?Sory ale jestem troszkę zielony w tych sprawkach.Jakbyś kolego jakiegoś linka podesłał to bym był pewien że śmiga.No ale kwestia tego crackowania bo to też czarna magia jak na razie.Mógłby ktoś napisać krok po kroku jak to crackować,metodą prób i błędów nie daje rady.Prośba,,,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [TDI] Diagnostyka (aktualizacja: 20 VIII 2012)
PostNapisane: 13.lut.2013 17:59:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lut.2013 22:40:08
Posty: 16
Lokalizacja: Kielce
Auto: Audi a6
Dodam że kabel mam z allegro za grosze ten niebieski oraz czarny obdII na jednym jak i na drugim jest to samo,nie mogę zrobić żeby był full wersja.Robie jak w instrukcji tzn:
- Zainstaluj Vag-COM.
- Zainstaluj Interfejs
- Wybierz port COM1 w menager urzšdzeń.
- Uruchom Vag-a i zatwierdz, oraz wykonaj połacznie z silnikiem.
- Wyjdz z programu.
- Włšcz Vag-a i w lewym dolnym rogu jest przycisk about.
- Kliknij na niego i wyskoczy nowe okienko.
- Pod napisem serial number będzie cišg liter i cyfr.
- Zaznacz go i skopiuj.
- Następnie wklej go do keygena do okienka serial number.
- W pozycji key pojawi się cišg znaków.
- Skopiuj ten wygenerowany klucz i w okienku Vag-a nacinij
guzik activate/deactivate.
- Wyskoczy nowe okienko i w polu pod enter your activation
code here wklej kod.
- Nacinij activate i masz Vag FULL

No i na etapie jak wchodzę w about i mimo że zrobie test tzn połącze się z silnikiem to nie wyskakuje tem ciąg znaków.więc nie mam co skopiować do tego keygena.Dodam że pozatym to łącze się z wszystkimi funkcjami bezproblemowo.Być może złego tego vaga ściągnąłem ale ważył 1.1mega czy to o tego chodziło koledze?Bardzo zależy mi na funkcji bassic setting bo chce kąt zczytać.Miał ktoś może taki problem że po połączeniu z silnkiem w about nie pokazuje ciągu cyfr i liter?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [TDI] Diagnostyka (aktualizacja: 20 VIII 2012)
PostNapisane: 13.lut.2013 23:28:57 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
wyslij mi maila na PW...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [TDI] Diagnostyka (aktualizacja: 20 VIII 2012)
PostNapisane: 15.lut.2013 21:19:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lut.2013 22:40:08
Posty: 16
Lokalizacja: Kielce
Auto: Audi a6
Witam ponownie właśnie udało mi sę aktualizować tego vag-coma.Smiga dobrze ale zapytam o pewną kwestie czy tak powinno być jak wejdę w w basic setting →tdi timing i dodam gazu powyżej 1500obrotów to pokazuje na wagu error na czerwono i tak jakby się chwilowo zawiesza vag czy tak ma być czy coś jest nie tak?

Poza tym to powiedzcie jak sprawdzić vagiem przepływomierz i turbinke w w 1.9tdi 110km.
Także jak sprawdzić czujnik temperatury,chodzi o temp płynu jak i tą co idzie do ecu.

A jak zrobie np. logi to musze wrzucać je do jakiegoś pliku czy programu żeby te dane przeliczyło czy coś czy jak to jest przosze o porade jak to się robi bo jestem w tym temacie początkujący.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [TDI] Diagnostyka (aktualizacja: 20 VIII 2012)
PostNapisane: 15.lut.2013 22:12:13 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Wszystko tutaj
viewtopic.php?p=1014882#p1014882

w czym problem...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [TDI] Diagnostyka (aktualizacja: 20 VIII 2012)
PostNapisane: 19.lut.2013 09:31:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
hades500 napisał(a):
Witam ponownie właśnie udało mi sę aktualizować tego vag-coma.Smiga dobrze ale zapytam o pewną kwestie czy tak powinno być jak wejdę w w basic setting →tdi timing i dodam gazu powyżej 1500obrotów to pokazuje na wagu error na czerwono i tak jakby się chwilowo zawiesza vag czy tak ma być czy coś jest nie tak?

Poza tym to powiedzcie jak sprawdzić vagiem przepływomierz i turbinke w w 1.9tdi 110km.
Także jak sprawdzić czujnik temperatury,chodzi o temp płynu jak i tą co idzie do ecu.

A jak zrobie np. logi to musze wrzucać je do jakiegoś pliku czy programu żeby te dane przeliczyło czy coś czy jak to jest przosze o porade jak to się robi bo jestem w tym temacie początkujący.

Basic settings mają zastosowanie dla prędkości obrotowych do 1500 rpm. Wszystko działa u Ciebie jak należy.
Co do reszty - szukaj na forum.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [TDI] Diagnostyka (aktualizacja: 20 VIII 2012)
PostNapisane: 19.lut.2013 11:28:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lut.2013 22:40:08
Posty: 16
Lokalizacja: Kielce
Auto: Audi a6
Dzięki,to teraz jestem pewny że ok działa i prawidłowo mierzy.
A zapieczony egr może powodować ze auto wchodzi w tryb awaryjny?bo ja mam akurat uszkodzony bo jak podam podciśnienie do egra to zachowuje się tak jakby był nieszczelny czyli podciśnienia nie utrzymuje (robiłem to szczykawką dużą)
A co jest przyczyną że jak przegazuje autko na maxa i puszcze gaz to słysze turbine jak jeszcze bardzo mocno chodzi tzn tak buczy,i motor zaczyna kuleć przez pare sekund tak jakby na wszystkie gary nie palił,czyżby kierownice?bo sztanga pracuje góra dół.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 195 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 126 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: