.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.kwi.2024 20:11:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 135 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Dziwne polaczenie
PostNapisane: 07.mar.2007 13:52:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2007 14:40:43
Posty: 42
Lokalizacja: Ostroda
...znowu zle to cos nazwalem AGR oczywiscie.

_________________
A6 '99 2.5 TDI Quattro Sport Tip - No moment You Enjoy Is Ever Wasted


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2007 14:20:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Dobrze nazwałeś :diabel:
A więc jeżeli te "taśmy" są na tym połączeniu to nieszczelności w nim mogą bezpośrednio wpłynąć na przycinanie się zaworu recyrkulacji spalin EGR.
O ile pamiętam - to nie wrzuciłeś logu 003 basic settings (w nastawach podstawowych).
Tam widać to jak na dłoni.
Prawidłowe podłączenie:
Lewy (czarny) zawór AGR -> "srebrna puszka" na zaworze EGR, radziłbym Ci sprawdzić też drożność tego przewodu - u mnie była w nim "zapora" z metalowej kuleczki... ;)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2007 23:12:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Wrzuciłem dodatkowe szczegółowe fotki dla zainteresowanych, zwłaszcza dla xslawox'a, który jest właśnie w trakcie zabiegu na odmie :diabel:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2007 14:20:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.paź.2006 21:08:07
Posty: 319
Lokalizacja: Pułtusk (PL),Gloucester (UK)
Wawaweeeewa....
odemka nowiusienka i blysk w kazdym calu,czego nie moge powiedziec o mnie, moim obolalym mlodym kregoslupie (od schylania sie nad silnikiem) i calej reszcie niedomagajacych podzespolow mojego ciala. O braciszku ktory pomagal mi to robic juz nie wspomne. A wiec tak, troche was przeraze.....zajelo mi to bagatela.........ok 11 godz w garazu :(: :zly: :galy: , wszystkie sruby byly tak zapieczone ze poswiecalem srednio 2 godz na kilka z nich, nie wspomne o kluczach, uszczelkach, i innych pierdolach wpadajacych w zakamarki silnika czego wylowienie magnesem zajmowalo mi kolejne godziny (no i sprawdzalem tez waleczki :zly: )W ogromnym skrocie go****na robota ale chyba warto bylo. Kosztowalo mnie to ok 500pln + 10 paczkow babci + 4 herbatki + 1 zolta bluza z bazaru (reebok)zapaprana olejem i smarami :D :D. To na dobra sprawe byla moja pierwsza powazniejsza robota przy jakimkolwiek silniku i....odpalil za 3 - cim razem oczywiscie po odpowietrzeniu przewodow wys cisnienia. Chodzi spoko i wsz gra.(pomijajac fakt ze na naszych polskich drogach wczoraj urwalem miske od Tipa i oleju nima :zly: a dopiero co zmienilem.Remoncik wyceniono na 1000pln :zly: :( .Jutro odbieram :diabel: Wazne ze znow bede mogl sie cieszyc autkiem, jednak problem walkow pozostaje :banghead: Wymienilem tez olej i oglaszam bankructwo. Troche malo mam radosci z tej niuni ale co tam...zycie. Podziekowania dla Carlnovy za instrukcje wymiany odmy... :peace:

_________________
A6 SE AEB MANUAL - wierny zmiennik (RHD :/)
A6 AKN TIPTRONIC - ETRONIC powered...180ps zbalaganione(...bo cos bylo do cholery za zakretem.. :-( )
Brava 1.8
Peugeot 405
Fiacior 126P
Obrazek


:) Przylookaj :)


Ostatnio edytowano 12.kwi.2007 01:32:50 przez xslawox, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2007 14:31:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Mam kilka pytanek, do tych którzy są świeżo po wymianie odmy. Wiadomo, że nawet przy drożnej odmie jakieś ciśnienie w układzie jest, a więc:
1. Gdy silnik ma temperaturę około 90*C odkręcamy koreczek i co widzimy?? (nie widzimy w zasadzie nic, czy moze delikatny dymek, opary wydostające się z korka)
2. Przystawiamy ucho do korka i czy przy jego odkręcaniu słyszymy delikatne psss, czy jest zupełnie cisza??

Pomijam sytuację, jaką miałem (całkowicie zapchana odma) że podczas odkręcenia "psssyknięcie" było bardzo donośne i był problem z przytknięciem korka. niewidzialna siła skutecznie go odpychała :/

Wrócę jeszcze do tematu pomiaru nadciśnienia:
carlnova napisał:
Cytuj:
Jeden z końców wężyka umieszczamy szczelnie w otworze miarki poziomu oleju. Na czas wykonywania pomiaru odpowietrzenie silnika należy odprowadzić do atmosfery.

... no właśnie jak z tym jest?? Ktoś wykonywał ten pomiar??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2007 14:47:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
wowo napisał(a):
1. Gdy silnik ma temperaturę około 90*C odkręcamy koreczek i co widzimy?? (nie widzimy w zasadzie nic, czy moze delikatny dymek, opary wydostające się z korka)


Widać trochę "mgiełki olejowej" wydobywającej się "bez impetu". Ciśnienie gazów pod deklami jest zbliżone do ciśnienia atmosferycznego ale całkiem naturalnym zjawiskiem jest to, że gorący i "mocno rozdrobniony" olej trochę "odparowuje".

wowo napisał(a):
2. Przystawiamy ucho do korka i czy przy jego odkręcaniu słyszymy delikatne psss, czy jest zupełnie cisza??


Raczej bez "psss" :): ("neutralnie").

wowo napisał(a):
Pomijam sytuację, jaką miałem (całkowicie zapchana odma) że podczas odkręcenia "psssyknięcie" było bardzo donośne i był problem z przytknięciem korka. niewidzialna siła skutecznie go odpychała :/


Zależy co i jak jest przytkane. W niektórych przypadkach bywa odwrotnie ... [korek jest wręcz zasysany] .

Moja prywatna teoryjka jest taka, że ilość i "gęstość" mgiełki wydobywającej się z "lejka" zależy od jakości i gatunku oleju.

PS: Opisane powyżej "zjawiska" :): dotyczą biegu jałowego. Wraz ze wzrostem obrotów silnika sytuacja zmienia się znacząco !!

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Ostatnio edytowano 14.mar.2007 19:08:39 przez Piotruś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2007 17:01:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
xslawox napisał(a):
.....zajelo mi to bagatela.........ok 11 godz w garazu :(: :zly: :galy: , wszystkie sruby byly tak zapieczone ze poswiecalem srednio 2 godz na kilka z nich, nie wspomne o kluczach, uszczelkach, i innych pierdolach wpadajacych w zakamarki silnika czego wylowienie magnesem zajmowalo mi kolejne godziny (no i sprawdzalem tez waleczki :zly: )



Hej :peace:
Gratulacje, xslawox ;) :D :):
Cieszę się, że misja zakończyła się sukcesem.
11 godzin - nie jest tak źle jak na pierwszy raz ;)
Co do gubienia kluczy w zakamarkach silnika to normalka :diabel:
Tylko ja powyciągałem wszystkie, które mi tam wpadły po zabiegu - zdejmując po prostu plastikową dolną osłonę sinika i skrzyni biegów z wygłuszeniem.
Dopiero wtedy odzyskałem narzędzia :diabel: :peace:
Ja oprócz magnesu używałem jeszcze chirurgicznych szczypiec :diabel:


xslawox napisał(a):
W ogromnym skrocie go****na robota ale chyba warto bylo. Kosztowalo mnie to ok 500pln + 10 paczkow babci + 4 herbatki + 1 zolta bluza z bazaru (reebok)zapaprana olejem i smarami :D :D.



Najbardziej szkoda tego bazarowego Reeboka :/ :D :diabel:
Ja wróciłem do domku "uwalony" jak świnia (żona nie chciała mnie wpuścić), a rąk nie mogłem domyć przez tydzień czasu - tłumacząc się klientom za każdym razem jak podejrzliwie na mnie zerkali :diabel:

xslawox napisał(a):

To na dobra sprawe byla moja pierwsza powazniejsza robota przy jakimkolwiek silniku i....odpalil za 3 - cim razem oczywiscie po odpowietrzeniu



... i zdałeś egzamin celująco ;) Brawo Xslawox :peace:

xslawox napisał(a):


Podziekowania dla Carlnovy za instrukcje wymiany odmy... :peace:



Nie ma problemu - trzeba sobie pomagać...
Cieszę się, że się komuś przydała moja historyjka "z mchu i paproci"...

wowo napisał(a):
1. Gdy silnik ma temperaturę około 90*C odkręcamy koreczek i co widzimy?? (nie widzimy w zasadzie nic, czy moze delikatny dymek, opary wydostające się z korka)
2. Przystawiamy ucho do korka i czy przy jego odkręcaniu słyszymy delikatne psss, czy jest zupełnie cisza??

Pomijam sytuację, jaką miałem (całkowicie zapchana odma) że podczas odkręcenia "psssyknięcie" było bardzo donośne i był problem z przytknięciem korka. niewidzialna siła skutecznie go odpychała :/



Nie ma żadnych objawów, oprócz tych opisanych przez Piotrusia, czyli delikatna mgiełka olejowa utrzymująca się chwilkę po odkręceniu korka, żadnego pssst, czy efektu ssania...
Jest rewelka :diabel: :peace:


wowo napisał(a):

Wrócę jeszcze do tematu pomiaru nadciśnienia:
carlnova napisał:
Cytuj:
Jeden z końców wężyka umieszczamy szczelnie w otworze miarki poziomu oleju. Na czas wykonywania pomiaru odpowietrzenie silnika należy odprowadzić do atmosfery.

... no właśnie jak z tym jest?? Ktoś wykonywał ten pomiar??


Nie wykonywałem pomiaru - chociaż mam zamiar...
Wowo, na naszych studiach była mechanika cieczy i gazów oraz słynna u - rurka. Zrób sobie we własnym zakresie ;)
Ja pożyczę od naszych speców z GPT...
Zresztą jak masz wymienioną odmę - nie masz się czego obawiać.
Ja teraz jestem w trakcie kolejnego zabiegu - dokładnie umyłem całą górę i szczególnie dół silnika oraz osłony wygłuszające i obserwuję, czy nie pojawią się gdzieś strużki oleju, obydwie miski olejowe (górna i dolna), wszystkie uszczelnienia i uszczelki.
Na razie jest OK. Jeżdzę już trzeci dzień bez osłon i lookam :diabel:
Mam nadzieję, że nie wymieniłem odmy za poźno...

Piotruś napisał(a):

Widać trochę "mgiełki olejowej" wydobywającej się "bez impetu". Ciśnienie gazów pod deklami jest zbliżone do ciśnienia atmosferycznego ale całkiem naturalnym zjawiskiem jest to, że gorący i "mocno rozdrobniony" olej trochę "odparowuje".



Dokładnie takie są u mnie objawy, wowo...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2007 17:47:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
carlnova napisał:
Cytuj:
Zresztą jak masz wymienioną odmę - nie masz się czego obawiać.

No właśnie, na pewno nie wymieniona. Podejzewam że majstry "przepchali i umyli" To było zaraz po kupnie, jeszcze nie siedziałem w temacie. Dzis z ciekawości odkręciłem korek i miałem takie objawy jak pisałem.
Zamówiłem juz kpl. odmowy :diabel: Będzie na piątek, więc w sobote wymiana.

carlnova napisał:

Cytuj:
Wowo, na naszych studiach była mechanika cieczy i gazów oraz słynna u - rurka. Zrób sobie we własnym zakresie
Ja pożyczę od naszych speców z GPT...


...to chyba mieliśmy podobne studia :) Robię w zawodzie więc u-rurka jest stale na moim wyposażeniu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2007 18:12:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
wowo napisał(a):
...to chyba mieliśmy podobne studia :) Robię w zawodzie więc u-rurka jest stale na moim wyposażeniu.


Inżynieria Środowiska - specjalność SIS :diabel: :peace:

Można jeszcze wykorzystać cudeńko, które znalazłem, ale to już niestety kosztuje :/ :(

http://www.allegro.pl/item172984036_sup ... ienia.html

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2007 20:41:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Taki miernik też posiadam :peace:
W sobote wymiana i wykonanie pomiaru.

Kierunek studiów jest oki :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2007 13:13:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.gru.2006 12:18:43
Posty: 236
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Audi A3 Sportback 1,9 TDI BXE
Hejka.
A ja studiowałem mechanike - eksploatacja poj. samoch. :) Też miałem coś z U-rurką :) Były to Podstawy techniki cieplnej. Będe musiał odświerzyć wiadomości i odszukać notatki :)

Co do odmy to u mnie nie ma żadnego psssyt i dymek jest taki jak Piotr opisał

Cytuj:
Widać trochę "mgiełki olejowej" wydobywającej się "bez impetu". Ciśnienie gazów pod deklami jest zbliżone do ciśnienia atmosferycznego ale całkiem naturalnym zjawiskiem jest to, że gorący i "mocno rozdrobniony" olej trochę "odparowuje"


Spać mi już nie daje ta odma i dzisiaj jade do znajomego na warsztat umówić się na wymianę. Porobimy logi i zobaczymy o co biega w tym silniku. Może to że nie zbiera sie tak jak powinien to przepływka?

Carl u mnie w ASO odma kosztuje 270 :( Czy serwisy nie powinny mieć jednakowych cen tych samych części?

_________________
A6 2,5 TDI Avant quattro AKN '99
- był
A3 Sportback 1,9 TDI BXE '07 - jest :)

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2007 14:09:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
konrad_1977 napisał:
Cytuj:
Carl u mnie w ASO odma kosztuje 270 Czy serwisy nie powinny mieć jednakowych cen tych samych części?


U mnie 280zł :/ Oczywiście będzie rabat :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2007 14:15:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
konrad_1977 napisał(a):

Carl u mnie w ASO odma kosztuje 270 :( Czy serwisy nie powinny mieć jednakowych cen tych samych części?



Według mnie ceny powinny być takie same, ale to przecież chory kraj :/
Pikanterii całej sprawie dodaje fakt, że Szczecin i Koszalin to ten sam autoryzowany dealer Audi - koszaliński J.T. Dudojć, a więc ta sama firma... :/ :(
Pewnie dzielą ludzi na zasobniejszych i biedniejszych - Szczecin jest zdecydowanie bogatszy ku Twojemu zmartwieniu... :diabel:
I ceny dostosowane do realiów szczecińskich.
Nie do pomyślenia, ale prawdziwe...

Jeszcze trochę, Konrad i będziemy kupowali części u naszych zachodnich sąsiadów, a nie dawali się "rżnąć" rodzimym ASO... :peace:

wowo napisał(a):
U mnie 280zł :/ Oczywiście będzie rabat :peace:


Łomża to też bogaty region... ;)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2007 18:56:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.gru.2006 12:18:43
Posty: 236
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Audi A3 Sportback 1,9 TDI BXE
carlnova napisał(a):

Według mnie ceny powinny być takie same, ale to przecież chory kraj :/
Pikanterii całej sprawie dodaje fakt, że Szczecin i Koszalin to ten sam autoryzowany dealer Audi - koszaliński J.T. Dudojć, a więc ta sama firma... :/ :(


U mnie jest Koacz-Łopiński. Dudojć ma Skode.


carlnova napisał(a):
Jeszcze trochę, Konrad i będziemy kupowali części u naszych zachodnich sąsiadów, a nie dawali się "rżnąć" rodzimym ASO... :peace:


No i tak będzie jak mówisz. Właśnie jutro z Berlina wybiera sie do Gdańska znajomy tak jak pisałem Ci mailem i poprosze aby jednak kupił mi filterek i pozostałe części potrzebne do całej operacji wymiany. Tam kosztuje 49 euro + 19% podatku. I tak taniej niź u nas. Pewnie za dowór do Polski prowizje sobie pobierają :(


wowo napisał(a):
U mnie 280zł :/ Oczywiście będzie rabat :peace:


Wowo Ciekawe jaki rabacik :) Jak coś to bede pamiętał. [/quote]

_________________
A6 2,5 TDI Avant quattro AKN '99
- był
A3 Sportback 1,9 TDI BXE '07 - jest :)

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2007 11:08:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Dodam jeszcze mały szczegół o którym zapomniałem.
Mianowicie, przed rozpoczeciem prac "wydobywczych" :diabel: odmy z Waszego V6, proszę o uzbrojenie się w jakiś środek typu WD-40 lub podobny i spryskanie wszystkich połączeń, które będziemy demontować juz dzień wcześniej dla ułatwienia odkręcenia śrub.
Zdecydowanie ułatwi to wszystkie prace i pozwoli skrócić czas całej operacji.
Dodam jeszcze, ze względu na powtarzające się pytania, że ceny części użytych przy wymianie kształtowały się na poziomie 340 PLN, w tym:
1. Sama odma - 221,78 PLN
2. Wszystkie nowe uszczelki wyżej wymienione - 120 PLN

Niestety jednak z uwagi na tzw. "co kraj to obyczaj" musicie zweryfikować te ceny w rodzimych ASO, bo jak pokazuje smutna rzeczywistość sa bardzo zróżnicowane w innych miastach...

Pozdrawiam i życzę powodzenia przy wymianie zwłaszcza dla kolegów, którzy będą to robili w weekend: konrad_1977 i wowo...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2007 18:34:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Odma wymieniona. Operacja trwała 2h. Obeszło sie bez odkręcania EGR.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2007 03:36:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.paź.2006 21:08:07
Posty: 319
Lokalizacja: Pułtusk (PL),Gloucester (UK)
wowo napisał(a):
Odma wymieniona. Operacja trwała 2h. Obeszło sie bez odkręcania EGR.

:galy: :galy:

_________________
A6 SE AEB MANUAL - wierny zmiennik (RHD :/)
A6 AKN TIPTRONIC - ETRONIC powered...180ps zbalaganione(...bo cos bylo do cholery za zakretem.. :-( )
Brava 1.8
Peugeot 405
Fiacior 126P
Obrazek


:) Przylookaj :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2007 06:18:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.gru.2006 12:18:43
Posty: 236
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Audi A3 Sportback 1,9 TDI BXE
I u mnie odma wymieniona lecz operacja trwała 6 godzin. Połowa sukcesu jest posiadanie dobrych kluczy. Przede wszystkim krótkiej oczkowej 13 i bardzo krótkiej przedłużki na klucze nasadowe. Do tego należy posiadać klucze imbusowe 5, 6 i 8, klucze płaskie.

NIE OBESZŁO SIE BEZ NIESPODZIANEK :(
Ciesząc sie że odpowietrzenie układu paliwowego łatwo poszło okazało się że mam wielką plame oleju pod autem. Zapomniałem dokręcić śrubę przy turbo od przewodu olejowego :( Podczas odpowiewtrzania nie było widać wycieków oleju tylko jak już z olejem sączyło sie powietrze. Więc prawdopodobnie wyleciał cały olej. Na miarce oleju nie ma NIC :(
Silnik nie pracował dłużej jak minute razem z odpowietrzaniem, a kontrolka oleju sie nei zapaliła. Czy możliwe aby przez ten czas wyleciało 5 litrów oleju przez taki mały wężyk? Czy z turbince nic sie nie stało itp?

Pozdrawiam

_________________
A6 2,5 TDI Avant quattro AKN '99
- był
A3 Sportback 1,9 TDI BXE '07 - jest :)

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2007 10:12:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
wowo napisał(a):
Odma wymieniona. Operacja trwała 2h. Obeszło sie bez odkręcania EGR.


Pozostawię tą prowokację bez komentarza, bo musiałoby się to skończyć kłótnią :/
Zresztą nie powinno mnie to dziwić, bo jak sięgnę pamięcią - wowo zawsze robił wszystko najlepiej, najszybciej i najtaniej :/ :):
Spodziewałem się takiego posta...
Wowo -> Chciałbym tylko kiedyś doczekać chwili, kiedy Ty założysz taki topic opisujący jakąś operację, np. wymiana termostatu w V6 w 2 godziny i jeszcze bez ruszania rozrządu... :diabel:
Tylko się pewnie nie doczekam...

konrad_1977 napisał(a):
NIE OBESZŁO SIE BEZ NIESPODZIANEK :(
Ciesząc sie że odpowietrzenie układu paliwowego łatwo poszło okazało się że mam wielką plame oleju pod autem. Zapomniałem dokręcić śrubę przy turbo od przewodu olejowego :( Podczas odpowiewtrzania nie było widać wycieków oleju tylko jak już z olejem sączyło sie powietrze. Więc prawdopodobnie wyleciał cały olej. Na miarce oleju nie ma NIC :(
Silnik nie pracował dłużej jak minute razem z odpowietrzaniem, a kontrolka oleju sie nei zapaliła. Czy możliwe aby przez ten czas wyleciało 5 litrów oleju przez taki mały wężyk? Czy z turbince nic sie nie stało itp?

Pozdrawiam


Cieszę się, że masz to za sobą, Konrad - a pomyłki - cóż - zdarzają się nawet najlepszym :): :D
Martwi mnie tylko Twoja turbina pracująca przez minutę na niewłaściwym smarowaniu, o resztę podzespołów raczej się nie martw - wszystko będzie OK.
I tak miałeś niedługo zalewać Motulka :diabel:
Zalej teraz auto jakimś tańszym syntetykiem, czy nawet mineralnym wg wskazań Piotrusia i przepłukaj dobrze układ zanim zmienisz olej na właściwy.
Reszta w rozmowie telefonicznej... :diabel:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Ostatnio edytowano 18.mar.2007 10:18:46 przez carlnova, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2007 10:16:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
O termostacie już pisałem. Wymieniłem bez ruszania rozrządu. Zajęło mi to około 5h :peace:

Co do wymiany odmy to wprowadzę małą poprawkę :)
EGR był ruszany - odkręcone 2 imbusy przy kolektorze ssącym (przykręcona rura z plecionką) i 1 imbus który trzymał EGR przy głowicy. Po wykręceniu tych 3 śrub EGR można było delikatnie nagiąć tak, by odma wyszła. Ważne jest to że wszystkie śruby są na wierzchu, łatwo dostępne)Przewód olejowy oczywiście odkręcony.
Czas operacji tak jak pisałem wyszedł 2h i nie była to robota w pośpiechu. Przy okazji umyłem sobie silniczek.

Czasem zamiast bez sensu się narobić, trzeba popatrzeć i pomyśleć. Oszczedza się kupe czasu i daremnej pracy.

A już przed godz 12 był u mnie kolega Marjojr któremu zlogowałem auto :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 135 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 140 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: