.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.kwi.2024 12:49:47

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 135 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2007 21:38:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.gru.2006 12:18:43
Posty: 236
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Audi A3 Sportback 1,9 TDI BXE
To wszystko przez weekend :) Jakbyś zamówił w poniedziałek to zapewne na wtorek też by było.

_________________
A6 2,5 TDI Avant quattro AKN '99
- był
A3 Sportback 1,9 TDI BXE '07 - jest :)

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2007 09:42:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.maja.2007 16:41:36
Posty: 96
Lokalizacja: Beskid Sadecki
Panowie!!!

a jesli na obudowie silnika patrzac z góry widac zbierajaca sie rope nie olej nie ma nieszczelnosci na wezykach przelewowych tzn nie ma zadnych oznach mokrych okolic to skad moze sie pojawiac ta ropa i czy przez odme tez moze wylatywac ropa czy raczej sam olej
i jakie dokladnie sa objawy zapchania odmy?
dzieki
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2007 13:09:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
falco napisał(a):
Panowie!!!

a jesli na obudowie silnika patrzac z góry widac zbierajaca sie rope nie olej nie ma nieszczelnosci na wezykach przelewowych tzn nie ma zadnych oznach mokrych okolic to skad moze sie pojawiac ta ropa i czy przez odme tez moze wylatywac ropa czy raczej sam olej
i jakie dokladnie sa objawy zapchania odmy?
dzieki
pozdrawiam


Kolego falco ;)
Masz te wszystkie informacje na forum - wystarczy poszukać... :/
Głównych objawów kończącej sie odmy nie sposób nie zauważyć - to przede wszystkim podwyższone nadciśnienie w komorze korbowej, objawiające się cieknącym prawie wszystkimi uszczelnieniami i uszczelkami silnikiem - (silnik jest wręcz zalany olejem) i drugi objaw - właśnie spaliny o niebieskawym zabarwieniu z ewidentnym "posmakiem" :diabel: olejowym.

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2007 16:34:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Kopcenie jak parowóz i syk spod korka to najczęstsze objawy totalnie zasyfionej odmy :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lip.2007 13:07:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lip.2007 09:36:15
Posty: 393
Lokalizacja: DĘBICA/podkarpacie
witam wszystkich forumowiczów, zamówiłem wszystkie częśći do wymiany odmy oraz zamierzam wyczyśćić kolektorki,EGR oraz klapę. Pytanie moje związane jest z wymontowaniem kolektorów. Czy da się to zrobić od "góry" silnika czy trzeba włazić do kanału.
Pozdrawiam

_________________
" only four rings "
było AUDI B4 ABT,
jest A4 AHL & A6 AKN,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lip.2007 13:55:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
tylko z góry. od dołu tego nie zrobisz.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2007 06:28:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lip.2007 09:36:15
Posty: 393
Lokalizacja: DĘBICA/podkarpacie
dzięki serdeczne, jak tylko dostaanę części zabieram się do roboty,
pozdrawiam

_________________
" only four rings "
było AUDI B4 ABT,
jest A4 AHL & A6 AKN,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2007 00:48:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
Ja tez chciałbym wymienić odmę bo straszne wycieki mam wszędzie oleju:/(jak sprawdzić gdzie?? EGR przeczyścić i cały układ dolotowy.
panowie napiszcie mi jakie części potrzebuję do mojego AFB tylko zaznaczam że nie mam klapy gaszącej. I czy przy wymianie odmy filtr oleju tez trzeba wymienić?:)
I chciałbym zalac nowym olejem:) tylko jakim
A co do termostatu to czy da się to zrobić bez rozkładania całego przodu?(chyba nie):) no i kąt początku wtrysku ustawić muszę.


może powie mi ktoś za co mam się najpierw zabrać??????


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2007 08:23:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lip.2007 09:36:15
Posty: 393
Lokalizacja: DĘBICA/podkarpacie
lukmat77 napisał(a):
dzięki serdeczne, jak tylko dostaanę części zabieram się do roboty,
pozdrawiam


odma wymieniona juz dawno temu, teraz przypomniałem sobie że zapomniałem wyczyśćić gniazdo odmy z oleju. Czy wpłynie to negatywnie na nową odmę? Oby nie :/

_________________
" only four rings "
było AUDI B4 ABT,
jest A4 AHL & A6 AKN,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2007 13:49:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
lukmat77 napisał(a):
lukmat77 napisał(a):
dzięki serdeczne, jak tylko dostaanę części zabieram się do roboty,
pozdrawiam


odma wymieniona juz dawno temu, teraz przypomniałem sobie że zapomniałem wyczyśćić gniazdo odmy z oleju. Czy wpłynie to negatywnie na nową odmę? Oby nie :/


Nie... nie wpłynie negatywnie... wyluzuj :)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2007 16:06:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lip.2007 09:36:15
Posty: 393
Lokalizacja: DĘBICA/podkarpacie
carlnova napisał(a):
lukmat77 napisał(a):
lukmat77 napisał(a):
dzięki serdeczne, jak tylko dostaanę części zabieram się do roboty,
pozdrawiam


odma wymieniona juz dawno temu, teraz przypomniałem sobie że zapomniałem wyczyśćić gniazdo odmy z oleju. Czy wpłynie to negatywnie na nową odmę? Oby nie :/


Nie... nie wpłynie negatywnie... wyluzuj :)


już myślałem że będe musial robić wszystko od nowa :diabel:

Pozdrawiam Carl :peace:

_________________
" only four rings "
było AUDI B4 ABT,
jest A4 AHL & A6 AKN,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2007 21:50:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
i jak lukmat77 ile zajęła ci ta cała operacja z odmą i co przy tym jeszcze zrobiłeś?? Pochwal się:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2007 06:37:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lip.2007 09:36:15
Posty: 393
Lokalizacja: DĘBICA/podkarpacie
teodor2424 napisał(a):
i jak lukmat77 ile zajęła ci ta cała operacja z odmą i co przy tym jeszcze zrobiłeś?? Pochwal się:)


no więc:
sama wymiana odmy i czyszczenie kolektorów dolotowych zajęlo okolo 6 godzin ( dużo syfu w dolocie )
problem wystąpił przy odpowietrzaniu układu paliwowego, ponieważ rozładowałem aku, więc musiałem go ładowac do następnego dnia :diabel:

podsumowywując jeśli zastosowałbym się do instrukcji odpowietrzenia układu Carla, cała operacja nie zajęłaby więcej niż 6 godzin :peace:

_________________
" only four rings "
było AUDI B4 ABT,
jest A4 AHL & A6 AKN,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2,5 TDI V6 AFB, AKN, AKE] odma - samodzielna wymi
PostNapisane: 16.lis.2007 22:54:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sie.2007 21:17:06
Posty: 4
Lokalizacja: Kraków
[Witam wszystkich uzytkowników audi. Mialem taki przypadek ze moje auto spalalo 1l olju na 1000 km, byl za mna nie zly dymek, normalnie oslona dymna. Bylem u kolegi mech, mowi turbina, ale i tak nic nie pomoglo, powiedzial ze za duze podcisnienie i wymiana pierscieni. Oczywiscie wierzac ze mowi prawde zgodzilem sie na remont, wymienil pierscieni i jest ok. Prosze o komentarz czy mial racje, teraz auto nie kopci, tylko jest problem z ciesnieniem doladowania, jest gdzies nieszczelnosc, pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2008 10:19:41 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Ze smutkiem i ku przestrodze pozwoliłem sobie dodać topik Seby w cyklu "jak nie należy usprawniać odmy" w tutorialu z odmą...
Mam nadzieję, Seba, że nie masz nic przeciwko
...innym na pewno pomoże...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2008 01:12:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.wrz.2006 00:16:02
Posty: 144
Lokalizacja: dolnyśląsk
cześć koledzy w moim A8 3.o tdi są praktycznie identyczne objawy z tym dymkiem z wydechu. Zatem również zaczne od wymiany tej odmy, orientujecie sie czy cała operacja przy moim silniku będzie podobna czy trzeba się zabrać do tego zupełnie inaczej.
W silniku podczas odpalania wyraźnie słychąć popychacze, przestaje chałasowac po sekundzie. Czy to można powiąząć z odma (z małym cisnieniem oleju przy odpalaniu).

I pewnie było na forum ale konkretnie na temat tego silnika nie znalazlem. Jak odpowietrzyć układ po demontazu przewodów? Czy tutaj też to bedzie nieuniknione? Dodam ze mam sporo wolnego czasu i chciał bym zabrac sie do tego osobiście.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2008 06:43:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Ravek - nie ruszaj odmy, bo to nic nie da. Jeżeli odgłosy pracy zimnego silnika rzeczywiście są niepokojące (a nie jest to tylko Twoje "przewrażliwienie") - najprawdopodobniej musisz się przygotować do wymiany napinaczy łańcuchów rozrządu (ale o tym powinien pomyśleć każdy user silników 2.7, 3.0 i 4.0 TDi - po przekroczeniu 150 tyś.km.) .
Chodzi o to, żeby zapobiegać zanim łańcuch "przeskoczy" o kilka zębów i zanim narobi większego ambarasu w układzie rozrządu. To tyle "gdybania", a jeżeli coś Cię irytuje - koniecznie zwróć się do rzetelnego fachowca, który prawidłowo zweryfikuje istotę problemu ... .

Nie znam Twoich możliwości "warsztatowych" (i nie mnie to oceniać) ale zastanów sie trzy razy - czy aby na pewno jesteś dobrze przygotowany do prac przy takim silniku ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2008 10:42:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.wrz.2006 00:16:02
Posty: 144
Lokalizacja: dolnyśląsk
dzięki za odpowiedź. Te dziwne odgłosy są nie tylko przy zinmym silniku a praktycznie przy każdym odpaleniu. Bardzo wyrażnie słychać te stuki w górnej części motoru. Byłem u dwóch mechaników i obaj stawiaja na popychacze. Ale nie sa to fachowcy najwyższej klasy. Do tego nie same stuki ale dymek o białym zabarwieniu.

Moje warunki warsztatowe nie sa na najwyzszym poziomie, ale wymiana wydała mi się niezbyt skąplikowana. Jednak chyba zostawie to dla kogos z wiekszym bagażem wiedzy.

Czy możecie mi kogoś polecić w okolicy Legnicy kto mógłby mi pomóc w zdiagnozowaniu usterki. Może ktoś z forumowiczy bedący w temacie mieszka blisko.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2008 15:09:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.wrz.2006 00:16:02
Posty: 144
Lokalizacja: dolnyśląsk
witajcie.

Dzisiaj przejechałem się moją audi i w pewnym momęcie smuga białego dymu była większa niż z huty Katowice. Trwało to jakiś czas nawet na wolnych obrotach na postoju wydobywał się biały dym!! oraz czuć zapach oleju.
Przejechałem się kilka kilometrów z pedałem w podłodze i dymienie praktycznie ustało. (chyba że to tylko wrażenie) Zgasiłem auto i zapaliłem po około godzinie i auto nadal lekko dymi. Ale już nie tak jak wcześniej z rana.

Rozebrałem wąż od stronu interculera i tam sucho, rozebrałem wąż przy wlocie powietrza do turbiny i tam jest odrobinkę mokro. Po zgaszeniu silnika i odkręceniu korka oleju widoczne są opary.

Z waszych rozmów na forum wnioskuję że to opisane przez was objawy odmy. Już się umówiłem na wymianę niestety muszę poczekać na wolny termin na warsztacie.

Napiszczie jakie mogą być jeszcze inne powody opisanych przeze mnie objawów żeby opodpowiedzieć ewentualnie mechanikowi który bedzie się tym zajmował.

Dodam że jak auto dymi to nie jest to lekki dymek, tylko bardzo duże smugi białego dymu.

Poratujcie!!!!!!

ewentualnie dajcie namiar na dobrego fachowca w okolicy Legnicy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.kwi.2008 23:30:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Ravek - skoro już tak bardzo chcesz wymieniać części na "chybił-trafił", to razem z odmą wymień przede wszystkim znajdujący się "nad" nią zawór. Rolą tego zawora jest przede wszystkim zlikwidowanie nadmiernej dekompresji w skrzyni korbowej silnika (dekompresja jest w zasadzie nieunikniona ale redukuje się to zjawisko przede wszystkim dla ochrony uszczelnień silnika) .
Jeżeli Twój problem wogóle pochodzi od układu smarowania/odpowietrzanie, to wwym. zawór jest dużo bardziej podejrzany od samej odmy ... ale takim sposobem (bez fachowej diagnozy) - pół silnika możnaby wymienić ... :( .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 135 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 136 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: