.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.kwi.2024 06:19:47

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 126 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2009 14:54:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
maciek2 napisał(a):
witam wszystkich jestem nowy.... czy po każdej wymianie filtra paliwa tszeba odpowietszać układ nawed po zalaniu go paliwem. pytanie poza tematem jle oleju wchodzi do silnika :D :D :D

http://www.audiklub.org/phpBB2/search.php

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2009 22:12:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2007 15:45:15
Posty: 18
Lokalizacja: Gdynia Dąbrowa
W jakich przypadkach powinno się robić bezpieczne odpowietrzanie ? Czy po wymianie filtra paliwa także?

_________________
Zibi
Audi A6 Avant/2.5TDi/180Km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2009 20:34:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2009 17:55:39
Posty: 52
Lokalizacja: Center Of The Puszczy Kozienickiej
Po wymianie filtra paliwa to przede wszystkim a myślałeś że po wymianie filtra oleju!!!! :diabel:

_________________
A4 AKN 2.5TDI V6 Avant 150KM 99r. lifting
FORD SIERRA 2.0 EFI 125KM 92r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2010 14:24:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.gru.2005 13:36:14
Posty: 343
Lokalizacja: Otwock
Czy możecie powiedzieć czemu trzeba zakładać obejmy na przewodzie zwrotnym przed i za podgrzewaczem? I czy zapłan powinien być włączony przy odpowietrzaniu chodzi mi o zawór w pompie czy on jest wtedy otwarty.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: auto po odpowietrzeniu nie odpala
PostNapisane: 28.maja.2011 17:17:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.maja.2011 17:12:33
Posty: 23
Lokalizacja: Dongen - Holandia
Witam

Mam problem.Mianowicie rok temu wymienialem pompe paliwowa VP44 - przod i pompe w baku paliwa .Oraz pasek rozrzadu.Tydzien temu jade obroty 3 tys.setka - dodaje gazu a ..tu NIC.Za chwile wszystko ok.I tak na odcinku 29 km ze 30 razy.Poczytalem na forum i stwierdzilem ze pewnie musze wymienic filtr paliwa.Kupilem nowy wydrukowalem instrukcje i wymienilem.Zastartowalem auto - pochodzil z 5 sekund i zgasl.

Przeczytalem o odpowietrzaniu.Widzialem luki powietrza w wezyku przezroczystym.Tak wiec zgodnie z instrukcja zbudowalem : pojemnik dwa wezyki - jeden do krucca - podlaczylem a drugi do odkurzacza (zakleilem duzy otwor korkiem-wlozylem wezyk i sylikonem uszczelnilem)

Potem postepowalem zgodnie z instrukcja.
T,z - najpierw wyjolem bezpiecznik 28 - kabel i do + w akumulatorze.Potem podlaczylem to urzadzenie ssace.

odpowietrzylem.I dalej NIE CHCE ODPALIC.

a wyczerpalem akumulator - ale w aucie zeby nie odlanczac (komputer) naladowalem.

Teraz siedze i mysle.

Dzwonilem juz do paru znajomych - w tym jednego mechanika od silnikow dizla - i ten powiedzial ze nigdy nie slyszal o odpowietrzaniu pompy.

Jak mi juz Wy nie pomozecie - to klops !!! No i moja zona ,ktora nigdy nie holowala auta - bedzie musiala mnie wziasc na hol i chyba do mechanika zaciagnac.Nie ukrywam ,ze nie wiem jak to bedzie wygladac.
BARDZO prosze o jakies sugestie - co moge jeszcze zrobic.

Pozdrawiam serdecznie

Piotr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2011 19:55:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
czy dwukrotnie zalałeś filtr paliwa przed wymianą?
czy poluzowałeś przewody paliwowe na wtryskiwaczach po pierwszej części odpowietrzenia? jakie jest ciśnienie paliwa na tych przewodach?

nie kręć tyle, bo uszkodzisz pompę.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2011 21:34:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.maja.2011 17:12:33
Posty: 23
Lokalizacja: Dongen - Holandia
Nie zalewalem filtra paliwa.Po wymianie zalalem filt paliwa - paliwem.Dzisiaj zrobilem tak jak mi poradzono.Sciagnalem waz od filtra do pompy paliwowej.Zalozylem przezroczysty i wlozylem do karnistra z paliwem.Nastepnie to urzadzenie - gdzie pisze na forum - czyli dwie rurki uszczelnione silikonem - jedna podlaczylem do krocca powrotu paliwa a druga do odkurzacza.Po 2 godzinach nie bylo powietrza w przewodach.Nastepnie nalalem ponownie paliwo do filtra paliwa.Potem podlaczylem waz od pompy do filtra.i zablokowalem - zaciskiem stolarskim dwa weze powrotne .W baku jest okolo 3/4 paliwa.Ale wlaczylem przez bezpiecznik 28 i acumulator pompe tylna w baku i wlaczylem odsysanie.Najpierw szlo dobrze ale po 20 min zaczelo isc duzo powietrza.Jeden zbiornik 1 litr 3/4 sie napelnil paliwem.W wezu przezroczystym od filtra do pompy znowu pusto.Juz pozno to zalozylem na weze zaciski - zeby wiecej powietrza nie pociaglo - przez ten wezyk do odkurzacza i ... jutro znowu wlacze odsysacz.Dzisiaj nie probowalem zapalic.Jutro bede dalej odsysal powietrze.Tylko robie to samo juz drugi raz.Za pierwszym razem - nie zaskoczyl i padl mi acumulator.Dlatego teraz nawet sie balem probowac.

Bardzo prosze o porade - bo ja juz z tym moim autem nie wiem co robic.Kable sa dobre - bo 2- pompy wymienilem na nowe - bosch - w czerwcu tamtego roku w warsztacie - gdzie zona od 20 lat naprawia swoje auta i zawsze wszystko gra.Tylko duzo kosztuje :-(((

pozdrawiam serdecznie

peter


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2011 21:53:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
czy odkręcałeś metalowe przewody paliwowe od wtryskiwaczy i na odkręconych kręciłeś rozrusznikiem?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2011 23:37:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.gru.2008 17:41:02
Posty: 377
Lokalizacja: Wadowice
ostatnio moja A6 tez sie zapowietrzyla,wymienilem filtr na nowy zalalem go do pelna i zaczelem odpowietrzac zgodnie z instrukcjami,jak sie okazalo w przezroczystym przewodzie bylo bez przerwy powietrze i widac bylo tylko troszke paliwa,odessalem prawie 2 litry paliwa do zrobionegeo pojemnika a przewod nadal był pusty wiec odpielem go z mocowania i delikatnie poruszalem nimw góre i w dól,dopiero po tej czynosci paliwo zalalo przezroczysty przewod,odpowietrzalem juz kilka audi z tymi silnikami i powietrze zawsze leci,nie da sie odpowietrzyc tak zeby nie lecialo powietrze,ale pozniej wystraczy tylko popuscic wtryski 5 sekund krecenia na kazdej glowicy i silniczek zawsze odpala bez problemu,nie krecilem nigdy dluzej niz 7 sekund po odpowietrzeniu przewodów wysokiego cisnienia.

Jak sie okazalo przyczyna ostatniego zapowietrzenia byl nieszczelny przewód przelewowy.

_________________
http://www.audiklub.org/club/car/241.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2011 10:07:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.maja.2011 17:12:33
Posty: 23
Lokalizacja: Dongen - Holandia
Witaj MESZRUM

odkrecilem.

Za pierwszym razem wszystko zrobilem tak jak pisalo i NIC ! Teraz robie drugi raz - na logike odpowietrzylem tylko od filtra pompe .No i ok - wszedzie paliwo.Jak napisalem wczesniej chcialem odpowietrzyc caly uklad - to znowu leci okropnie duzo powietrza.Jeszcze sprobuje odkrecic ten wezyk przezroczysty - jak pisze kolega nizej.U mnie znowu tez jest pusty.

bardzo dziekuje i pozdrawiam

peter


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2011 10:09:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.maja.2011 17:12:33
Posty: 23
Lokalizacja: Dongen - Holandia
Witaj Tomek

No to odkrecam wezyk - i odpowietrzam - oby pomoglo - .

Dziekuje za rade.

Pozdrawiam serdecznie

peter


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2011 13:26:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.gru.2008 17:41:02
Posty: 377
Lokalizacja: Wadowice
peter1965 napisał(a):
Jeszcze sprobuje odkrecic ten wezyk przezroczysty - jak pisze kolega nizej.U mnie znowu tez jest pusty.


hej ale troche chyba mnie zle zrozumiales,bo ja nie odkrecalem tego przezroczystego weza,odpielem go jedynie z mocowania,takiego plastikowego który trzyma oba przewody,zasilajacy i powrót,nie zapomnij zalozyc zacisków na powrót przed filtrem i za filtrem.

_________________
http://www.audiklub.org/club/car/241.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2011 14:14:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.maja.2011 17:12:33
Posty: 23
Lokalizacja: Dongen - Holandia
Witaj Tomku

No to ja odkrecilem od pompy ,poruszalem i dokrecilem.Jeszcze znalazlem ze uszczelka na nowym filtrze paliwa (oring) - przy wezach powrotnych - byla nie szczelna - troche powietrza szlo.Zalozylem jeszcze jedna.Na teraz - to po paru godzinach odsysania - mam 1/3 przezroczystego weza od filtra do pompy napelnionego paliwem - 2/3 puste.I caly czas schodzi 2-3 cm - paliwa i 2-3 cm powietrza - narazie raz wymienilem - zeszlo 1/2 litra paliwa do tego pojemnika - z wezykiem ssacym.Dalej jest wlaczona ta ,,popka,, ssaca - polaczylem ja z odkurzaczem.Takze sie nie mecze z pompowaniem.Tylko ile to ma w calosci trwac? bo juz od godziny 12 odsysam.

pozdrawiam

peter


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2011 15:52:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.gru.2008 17:41:02
Posty: 377
Lokalizacja: Wadowice
Ja to robie maxymalnie 30 minut ale poruszaj tym przezroczystym przewodem w góre i w dól to zobaczysz ze powinno naplynac do niego.Jak juz Ci zapali samochód to dodaj troche gazu tak zeby obroty byly ok2 tys i trzymaj przez jakies 30 sekund.

_________________
http://www.audiklub.org/club/car/241.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2011 16:38:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.maja.2011 17:12:33
Posty: 23
Lokalizacja: Dongen - Holandia
Witam Tomku

Zrobilem jak mowiles.Paliwa jest ok 3-4 cm od pompy a od filtra jest powietrze.Juz od 12 zasysam. Okolo 2 litrow scignelo paliwa.

Boje sie zapalac - startowac.Co Ty o tym myslisz ? odsysam wezykiem srednica ok 3-4 mm i podlaczylem do odkurzacza.Ssa dosyc mocno.

Tylko trwa to juz okolo 4-5 godzin i efekt tak jak pisalem - od filtra powietrze (przezroczysty waz) 3-4 cm do pompy zaczyna sie paliwo.Na poczatku odsysania byl ten waz calkiem pusty.

Co mam robic dalej ?

pozdrawiam serdecznie

peter


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2011 16:57:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.gru.2008 17:41:02
Posty: 377
Lokalizacja: Wadowice
Mialem kiedys tez tak ze bardzo dlugo nie chcialo naplynac paliwo i zalozylem ścisk na chwile na przewód zasilajacy przed filtrem paliwa,czyli miedzy bakiem a filtrem nastepnie zdjelem przewód po drugiej stronie zasilajacy wychodzacy z filtra w strone pompy i za pomoca lejka nalalem paliwa do pełna do tego przewodu i nastepnie zalozylem go spowrotem ostroznie i szybko zeby jak najmniej paliwa sie z niego wylało(nie mozesz wtedy miec wlaczonego odkurzacza),jesli nie zalozysz scisku na przewód to paliwo odplynie do baku,mam nadzieje tez ze masz zalany filtr paliwa i ze zalales go przez ten otwór gdzie wchodzi do filtra powrót,dokrec dobrze tez cybanty na przewodach zeby byly szczelne i bardzo wazne zeby pompa w baku byla cały czas uruchomiona,ja ja zalaczam nawet wtedy gdy w baku mam wiecej paliwa.Jak juz zrobisz tak jak wyzej napisalem to 1,5 litra powinno wystarczyc odessanego paliwa,wtedy sciagasz wszystkie zaciski z przewodow i wpinasz bezpiecznik,przewód z przewału spowrotem na miejsce i mozesz probowac popuscic przewody wysokiego cisnienia po lewej stronie jak stoisz przed silnikiem,wszystkie 3 na raz,wsiadasz do samochodu i krecisz 5 sekund(odliczaj),jesli wszystkie wtryski sa mokre to znaczy ze jest paliwo,wiec je zakrecasz i taka sama operacje robisz na drugiej glowicy, jak juz sie z nia uporasz to wsiadasz do samochodu i krecisz maxymalnie 10 sekund,jesli nie zapali to widocznie za slabo jest odpowietrzony,nawet jesli po takiej probie nie zapali to nic sie z pompa nie stanie bo ma jescze na tyle paliwa zeby miala smarowanie,tylko nie krec dłuzej niz napisalem.
3mam kciuki i powodzenia.

_________________
http://www.audiklub.org/club/car/241.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2011 21:00:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.maja.2011 17:12:33
Posty: 23
Lokalizacja: Dongen - Holandia
Witam Tomku

Zrobilem wszystko jak napisales.Z lewej strony z pod wtryskow ,,strzykalo,, paliwo - z prawej tez.Potem krecilem 10 sekund.I NIC !!!

Pod maska - waz przezroczysty znowu PUSTY .

Logicznie - pompy dwie nowe - maja prawie rok

Przed wymiana filtra paliwa jeden dzien nagle w trakcie jazdy jade sto - dodaje gazu i nic - dopiero za moment dostaje moc.Obroty 2-3 tysiace.

Nie wymienialem filtra paliwowego okolo 3 lat.Zapomnialem

Sasiad doradzil zeby wymienic filter.

Wymienilem - tak jak pisalo na forum i ... auto ciagle nie odpala.

Slychac jak pompa tylna chodzi po podlaczeniu - bezpiecznik 28.

Co to u licha moze byc ????

Czy moglbym do ciebie zadzwonic?

moj e-mail :

b1964@hotmail.nl

lub

barbaravelderen@home.nl

bardzo Cie prosze o pomoc.

pozdrawiam serdecznie

peter i barbara


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2011 21:32:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.maja.2011 17:12:33
Posty: 23
Lokalizacja: Dongen - Holandia
Witam Tomku

Nakrecilem film - jak odpowietrzam.Czy mozesz zobaczyc? Moze ja cos zle robie?

To jest link

http://www.youtube.com/watch?v=qdXgLhyIf4I


pozdrawiam

peter


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2011 22:11:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.gru.2008 17:41:02
Posty: 377
Lokalizacja: Wadowice
hej z tego co widze na filmiku to to urzadzenie do odpowietrzania jest albo nieszczelne albo odkurzacz za slabo ciagnie,w tym przewodzie od pompy paliwo powinno sie lac siurkiem do słoika czy co to jest za zbiorniczek,ja odpowietrzalem za pomoca pompki podcisnieniowej do naczyn prozniowych http://www.zepter.com/zepter.com/files/ ... 226da5.jpg

aha i gdzie Ty to podlaczyles do pompy?? do górnego krucca mam nadzieje i ze na dolnym jest przewód zalozony.

moj email: tomek83f@wp.pl

_________________
http://www.audiklub.org/club/car/241.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2011 22:37:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.maja.2011 17:12:33
Posty: 23
Lokalizacja: Dongen - Holandia
Witam

Tak podlanczalem do krucca gornego a dolny waz jest zalozony.

Dzieki zaraz sprawdze ta pompe - Twoj link.

Jesli myslisz ze za slabo ciagnie - to jutro bede cos innego szukal.

Bardzo dziekuje

peter

_________________
Audi A6 2.5 T.D.I Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 126 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 118 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: