.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.kwi.2024 07:16:59

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Ael C4] Momentami głośna praca, Metaliczny dźwięk.Stuki??
PostNapisane: 21.mar.2007 14:49:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.paź.2006 13:52:27
Posty: 183
Lokalizacja: Szczecin(Włocławek)
Jakiś miesiąc temu kończąc trase wysiadłem z auta i jak pracowało na biegu jałowym było słychac taki metaliczny dziwięk " Tyk Tyk" dość głośno, było go słychać przez 5 sekund po czym ustało na 1-2sek. zaklekotało jeszcze przez 3 sek. i całkowicie przestało. Potem coraz częściej to słyszałem i moge powiedzieć że po długiej jeżdzie zawsze zaklekotał zanim nie pochodził kilka sekund na biegu jałowym. Po osłuchaniu silnika wiem że odgłos pochodzi z okolic głowicy,ale dokładne zlokalizowanie przy pracy diesla jest ciężkie.Jest to Odgłos jakim charakteryzują sie stare klekoty Mercedes itd.

Pierwsze moje podejrzenie padło na Hydro-sztos(Hydro-regulator) ,że któryś sie przycina, ale ludzie mówią że może to być waku-pompa,bo w tych silnikach to standard że waku pada ,ale czy tak może hałasować ??

Po wymianie oleju pierwsze odpalenie to hałasował mi tak przez 5 min.!!! i czy na wolnych czy dodawałem gazu nadal klekotał. Po rozgrzaniu ustąpiło.

W tej chwili jak silnik odpalam po nocy nie hałasuje po rozgrzaniu go troche zaczyna na wolnych hałasowac i tu już jest dłużej może tak hałasować 1-2 min. a nawet słysze ten dzwięk jak powoli dodaje gazu ustępuje przy około 2 tyś. i tak jest do około 80 stopni temp. cieczy.

Natomiast jak silnik teraz rozgrzeje się już do max temp pracy,wtedy hałasu nie ma. Po wymianie oleju przy max. rozgrzaniu nie hałasuje,ale też nie robiłem po wymianie oleju trasy więc ciężko porównać,ale na starym oleju jak był zimny do temp. 80 stopni nie hałasował,a teraz często go słychać po lekkim rozgzaniu,ale gdy nie jest jeszcze max rozgrzany.Odwrotnie niż na starym oleju.Dziwne. Olej stosuje 10w 40(mobil,ale mogła mi trafić podróba bo dziwnie smierdział) Teraz mam 10W 40 orginalny z serwisu Renault.

Pytanko:
1. Czy może tak hałasować jeszcze coś innego oprócz hydroregulatorów??
2. A jeżeli to hydro to co?? Jak mam go zlokalizować czy wszystkie 10 wymienić, a to troche kosztuje.


Co wy na to ?? Z góry dzięki. Pozdrawiam

_________________
ObrazekObrazekObrazek

Audi A6 C4 2.5TDi quattro Avant było :(
BMW 330d sedan


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2007 14:54:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Typowe objawy ktore opisales daje VACUM pompka. To jest z boku glowicy i od niej idzie przewod do serva. Rozbierz wyczysc z oleju ale sciagnij tylko glowiczke ktore jest przykrecona na kilka srubek. Nie odkrecaj jej z glowicy. Uwazaj na tloczki zeby nie wylecialy. Nastepnie odpal silnik i powoli oczysc szmatka z oleju ktory wypchnie tarcza. Niech tak chodzi az przestanie wydostawac sie ten olej. Pomoze na 100%

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2007 19:06:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.paź.2006 13:52:27
Posty: 183
Lokalizacja: Szczecin(Włocławek)
Ty poważnie może tak Vacu hałasować??!! To takie stuki metaliczne,jestem w szoku, dzięki JACK. Spróbuje,może przejdzie. TZN. rozkręcić to Vacu tak jakby na pół,nie odkręcac od głowicy,tak??
Dzięki z góry

_________________
ObrazekObrazekObrazek

Audi A6 C4 2.5TDi quattro Avant było :(
BMW 330d sedan


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2009 01:06:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.paź.2005 23:42:25
Posty: 60
Lokalizacja: LEGNICA
witam serdecznie, mam ten sam problem co reszta, mianowicie klepanie zaczelo sie zima. Myslalem moze ze przejdzie ale jednak niestety :(: nigdy bym nie uwierzyl jak by ktos z poza forum mi powiedzial ze to pompa vacum, stawialem na popychacze ale nie moglem do konca uwierzyc bo wymienialem wszystkie 10 szklanek rok temu. Dzisiaj zrobilem ten test z pompowaniem hamulca i faktycznie ustaje. Mam prosbe o rade tych ktorzy robili to samemu lub widzieli jak to sie robi, aby napisali czy spokojnie mozna zrobic to samemu czy cos mozna tam latwo popsuc :?: Widze ze kolega Jack jest obeznany w temacie ;) Mechanik powiedzial mi cos, ze tam jest jakas membrana na ktora trzeba uwazac. Co najlepiej radzicie zrobic wyczyscic z tego oleju i nie obracac tego tloczka druga strona czy obrocic lepiej jak juaz bedzie na wierzchu? Mozna bez problemu odpalic silnik jak pompa juz rozbierzemy nic tam sie nie stanie ? PZDR.

_________________
an Audi can take on a 37,5˚ incline. Thanks to quattro®.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2009 07:09:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1249
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
U mnie czyszczenie pomoglo na krótko. Później obróciłem tłoczek i jak narazie (odpkuać) cisza.

Uważac należy przy rozbieraniu na te małe zaworki bo jak powypadają to nie wiadomo jak powinny być.

Co do samej Vacum to pomimo tego, że teraz jest cisza to i tak jak będzie trochę funduszy to mam zamiar zmienić bo pedał hamulca już cieżko chodzi.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2009 09:29:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 19:36:54
Posty: 1840
Lokalizacja: Bergson
Auto: Totalnie Dymiąca Idea
proponuję wymianę vacum pompy, to jest częsta przypadłość w AEL/AAT :/

_________________
quattro TDI + powerd by Spanky


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2009 10:10:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Pompa lubi hałasować, jeśli gładź wewnątrz jest przytarta/brudna/zniszczona. Pierwszy krok to oględziny gładzi pompy - po odkręceniu pokrywy na 6 (lub 8, nie pamiętam) śrubkach. Jeśli gładź jest czysta i gładka, można się bawić w wymianę i czyszczenie zaworków, obracanie popychacza. Jeśli gładź jest zużyta - nic jej nie pomoże i czas na nową pompę

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2009 14:07:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.paź.2005 23:42:25
Posty: 60
Lokalizacja: LEGNICA
Zaworki to sie wkoncu czysci czy wymienia, jezeli juz wymienic to mozna to kupic normalnie w sklepiej jako jakis zestaw naprawczy do vacum pompy? Czyli rozkrece i zobacze w pierwszej kolejnosci jak wyglada ta gladz jak jest ok to poczyszcze to wszystko, obroce popychacz i zrobie ten patent z odpaleniem silnika i czyszczeniem oleju wypchanego przez tarcze. Tak na przyszlosc to poradzcie w razie wymiany to lepiej kupic nowa pompe ale nie oryginalna czy uzywana oryginalna oooo ?

_________________
an Audi can take on a 37,5˚ incline. Thanks to quattro®.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2009 18:45:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Jeśli już kupować to nową ORAZ oryginalną.
Zacznij od sprawdzenia stanu Twojej obecnej pompy. Potem bedziemy się martwić

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2009 12:46:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.paź.2005 23:42:25
Posty: 60
Lokalizacja: LEGNICA
Zrobilem wszystkie mozliwe zabiegi jakie przeczytalem na forum, odkrecilem glowiczke i gladz ma pare drobnych rysek ale mysle ze jest jeszcze OK. Poczyscilem zaworki wszystkie i niestety zeby zamienic popychacz trzeba bylo calkiem odkrecic vacum, jak juz odkrecilem to cala pompe w srodku przeczyscilem benzyna zamienilem popychacz i faktycznie od strony krzywki bylo widac ze jest na srodku troche wybity. Skrecilem wszystko i jak narazie cisza i spokoj :D Narazie bede tak jezdzil jak sie odezwie znowu (odpukac) to wtedy bedzie trzeba kupic juz nowa pompe. Dzieki wielkie za wszelkie rady i pozdrawiam.

_________________
an Audi can take on a 37,5˚ incline. Thanks to quattro®.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Ael C4] Momentami głośna praca, Metaliczny dźwięk.Stuki
PostNapisane: 29.lis.2021 12:31:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.maja.2021 12:45:13
Posty: 8
Auto: Audi Q7 3.0 tdi 231 km, rok 2018
Czesc, czy mozecie podpowiedziec czy jak coś klekocze w audi Q7 3.0 tdi od 2 tys obrotow na 7 biegu to może być to pompa vacuum ? Film z dźwiękiem dostepny jest tu: https://youtu.be/IGfAVjUAYI8
Z góry dzięki za sugestie.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: