.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.kwi.2024 19:27:55

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2.3 20V 7A] - stukanie w silniku - POMOCY
PostNapisane: 09.sty.2008 06:05:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2007 17:57:32
Posty: 36
Lokalizacja: Warszawa
Witam.
Kupiłem parę miesięcy temu auto Audi CQ 20v z silnikiem 7A i od kilku dni mam problem ze swoim cudeńkiem. Mianowicie auto stało jakieś 7-8 dnie jak byłem na wyjeździe i zaraz po odpaleniu z silnika wydobywa się dziwny stukot. Dźwięk zaczyna być słyszalny powyżej 1500-2000 obrotów i jest to metaliczny dźwięk.
Piszę bo być może ktoś z Was spotkał się czymś takim. Osobiście ciężko mi zrozumieć fakt że stało się to tak po prostu a nie np po katingu czy podczas jazdy tylko właściwie po odpaleniu. Auto stoi w tej chwili u mechaników ale niestety mechanicy nie chcę podjąć się naprawy:(

Z Góry dziękuję za wszystkie uwagi i sugestie.
Pozdrawiam

_________________
Jest i będzie: Audi CQ 20V 7A '88
Było: Audi Coupe B2 1,9 WN 5S '81
Dawno i nieprawda BMW E-36 316i '91


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2008 07:24:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
a ciśnienie sprawdzałeś oleju? Może się tylko tłoczek w pompie ojeu zatarł....

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2008 09:00:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2007 10:42:34
Posty: 7
Jak dźwięk dochodzi koło aparatu zapłonowego to stawiam na jego zębatkę ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2008 09:41:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
A jakie masz ciśnienie oleju na wskaźniku? Zmieniło się coś?

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2008 10:13:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Jeśli auto stało 7-8 dni nieodpalane, to cały olej mógł spłynąć z góry silnika na dół i po odpaleniu coś w głowicy jest niedosmarowane. Stawiam na którąś ze szklanek lub łańcuch między wałkami.
- Postaraj się dokładnie zlokalizować miejsce stuków
- czy stuk jest rytmiczny z obrotami czy jakiś inny?
- wymień filtr oleju, bo jeśli jest przypchany, ogranicza ciśnienie oleum, ato nie jest dobre (masz wskaźnik ciśnienia oleju?,jeśli tak - ile pokazuje?)
- dolej do oleju dodatek Liqui Moly z MoS2 - baaaaardzo pomaga

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2008 10:24:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2007 17:57:32
Posty: 36
Lokalizacja: Warszawa
Jestem zaskoczony tak szybkimi odpowiedziami.
Odpowiadam na to co narazie wiem:
Dźwięk jest rytmiczny i przyśpiesza wraz z obrotami.
Sprężanie na wskaźniku nie zmieniło się ale od momentu zakupu jest niskie:
na zimnym jest 5 barów i w miarę rozgrzania spada do 2 barów, z tego co wiem to nie jest to najlepiej bo u znajomego ciśnienie na ciepłym przy 1tyś obrotów jest 3 bary i do 5 barów wskakuje przy niecałych 2tyś a u mnie 5 barów jest bardzo wysoko albo i wcale jak silnik jest ciepły.

Olej faktycznie jest już do wymiany ale zastanawiam się też czy jest sens go zmieniać i zaraz spuszczać bo raczej małe szanse cobym się obył bez tego jeśli to coś w bloku:(
Mechanicy którzy rzekomo osłuchali silnik i powiedzieli że coś stuka w bloku ale nie jestem pewien co ich opinii.

_________________
Jest i będzie: Audi CQ 20V 7A '88
Było: Audi Coupe B2 1,9 WN 5S '81
Dawno i nieprawda BMW E-36 316i '91


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2008 10:46:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
ciśnienie oleju masz wzorowe!
jesli na wolnych na ciepłym masz 2 bar a na wysokich czasem nie dochodzi do 5 to możliwe że jest przeciągnięty pokaźnik oleju lub czujnik dwupinowy na bloku oszukuje. Proponuje zmierzyć na wszelki wypadek ciśnienie zew. manometrem.

1. któryś popychacz/e daje ciała - pojeździj troche jesli będzie stukać na ciepłym to wymień.
2. możliwe że pęknął kolektor wydechowy (też będzie ładnie stukać) ;)
3. możliwe poluzowane osłony kolektora wydechu (będzie odgłos rozwalającego się silnika) ;)
4. zębatka aparatu zapł. napinkala w zakresie obr. 1800-2200.

stawiam na standart.. opcja nr 1 :peace:
nie daj sie zrobić w balona mechanikom :)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2008 14:42:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2004 09:01:10
Posty: 39
Lokalizacja: Warszawa
Jeżeli stuka przeważnie na zimnym a na gorącym tylko okazyjnie to warto sprawdzić przede wszystkim pompe podciśnieniową, o ile sie nie mylę to masz to ustrojstwo na popychaczu od wałka rozrządu- potrafi napędzić strachu a wystarczy ją tylko przeczyścić :peace:

_________________
Dajewo Nubir - tymczasowa mobilność
BMW R1100 RS - do wietrzenia pach
Audi 100 C4 2.3E - PJD 04.10.2009


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2008 16:48:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Bambo31 napisał(a):
Jeżeli stuka przeważnie na zimnym a na gorącym tylko okazyjnie to warto sprawdzić przede wszystkim pompe podciśnieniową, o ile sie nie mylę to masz to ustrojstwo na popychaczu od wałka rozrządu- potrafi napędzić strachu a wystarczy ją tylko przeczyścić :peace:

W 2.3 20V nie ma tego

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2008 19:03:58 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
obstawiam ostatnie szklanki czyli ten najblizej grodzi i ewentualnie aparat zaplonowy ale jezeli wczesniej tego nie bylo to szklaneczki sie wyprozily i teraz musisz troche pogrzac auto a w szczegolnosci olej zeby z powrotem szzklanki sie wypelnily . a jak nie to wymiana szklanek.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2008 17:56:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2007 17:57:32
Posty: 36
Lokalizacja: Warszawa
po osłuchaniu silnika stukanie słychać, przynajmniej wg mnie z góry bloku lub w głowicy:(
muszę skołować słuchawki lekarskie i jeszcze raz dokładniej sprawdzę...

_________________
Jest i będzie: Audi CQ 20V 7A '88
Było: Audi Coupe B2 1,9 WN 5S '81
Dawno i nieprawda BMW E-36 316i '91


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2008 20:14:23 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
przez kij od miotly osluchaj :)

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2008 20:51:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2007 17:57:32
Posty: 36
Lokalizacja: Warszawa
Jakoś zdiagnozować muszę więc każdy sposób dobry:P Poza tym nie chcę aby ktoś ściągnął ze mnie kasę za szklanki a okaże się że zrobił co innego i napchał się hajsem.

_________________
Jest i będzie: Audi CQ 20V 7A '88
Było: Audi Coupe B2 1,9 WN 5S '81
Dawno i nieprawda BMW E-36 316i '91


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2008 22:16:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2006 17:46:54
Posty: 1140
Lokalizacja: Kraków
Jak HANS powiedział - styl od miotły ale drewniany (byle patyk drewniany) i bez zadnych koncówek plastikowych i słyszysz kazdy szmer w silniku, zaleznie gdzie kija przystawisz. Dla niektórych smieszne moze byc ale sami sprawdźcie :) Jakby to był Polonez to bys sie dosłuchał nawet który "konik" ma za duzy luz :diabel:

pzdr

_________________
Bart


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2008 12:17:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2007 17:57:32
Posty: 36
Lokalizacja: Warszawa
Jest jeszcze jedna rzecz która mnie niepokoi.
W oleju silnikowym zauważyłem mleko, tak jakby wydmuchało uszczelkę pod głowicą:( nie wiem czy może mieć to związek ze stukaniem.
Poza tym może ktoś z Was orientuje się jakie są objawy kiedy aparat zapłonowy jest uszkodzony?? Poza tym znajomy który orientuje się w tych silnikach powiedział że prawdopodobnie jeżeli aparat jest OK to padł któryś zawór. Ciekawi mnie jednak to czy uszkodzony zawór może uderzać aż tak mocno że będzie słychać uderzenia jakby spod podrywy głowicy??

_________________
Jest i będzie: Audi CQ 20V 7A '88
Było: Audi Coupe B2 1,9 WN 5S '81
Dawno i nieprawda BMW E-36 316i '91


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2008 19:45:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
niech ten znajmomy lepiej idzie paść owce a nie zajmuje sie silnikami :peace:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2008 13:27:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.kwi.2007 20:32:17
Posty: 1158
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: ACOQ NG
Aparat zapłonowy raczej nie stuka. Jeżeli nie ma kilku zębów to będzie brzęczeć.
Mówię tu o plastikowej zębatce. Jak się wysypie to auto zgaśnie i nie odpali.

_________________
była Pantera na A80KP
Kamei


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2008 08:58:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 08:41:56
Posty: 2
Lokalizacja: Wałbrzych
Pablog1 napisał(a):
... jeżeli aparat jest OK to padł któryś zawór.

można spróbować odpalić silnik i kiedy słyszysz stukanie odłączać po kolei każdą świecę, może uda się namierzyć o który cylinder chodzi. zawór może tak stukać , że będzie go słychać w kabinie :( a jeszcze jedno: stuka niezależnie od temperatury silnika? i na ciepłym i na zimnym?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2008 09:09:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2007 17:57:32
Posty: 36
Lokalizacja: Warszawa
OK. Dzięki za sugestię. Na pewno wszystko sprawdzę i dam odpowiedź.

Co do stukania to stuka tak samo niezależnie od temperatury. :(

_________________
Jest i będzie: Audi CQ 20V 7A '88
Było: Audi Coupe B2 1,9 WN 5S '81
Dawno i nieprawda BMW E-36 316i '91


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2008 09:40:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
mateo napisał(a):
Pablog1 napisał(a):
... jeżeli aparat jest OK to padł któryś zawór.

można spróbować odpalić silnik i kiedy słyszysz stukanie odłączać po kolei każdą świecę, może uda się namierzyć o który cylinder chodzi. zawór może tak stukać , że będzie go słychać w kabinie :( a jeszcze jedno: stuka niezależnie od temperatury silnika? i na ciepłym i na zimnym?

Boszsz... że Ty czytasz i nie grzmisz...

Mateo, wyjasnij proszę szanownej społeczności, na czym miałby polegać stuk zaworów przy zapętej świecy, ustający przy jej odpięciu? Wiesz, jak krowie na rowie - o co kaman...

A jak już (byłoby cudownie!) zorientujesz się, że piszesz głupoty, domagam się publicznej samokrytyki i deklaracji że więcej nie będziesz pisał o rzeczach na których się nie znasz. Ok?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 154 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: