.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.kwi.2024 19:23:09

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4 2.5TDI AEL]brak mocy
PostNapisane: 26.gru.2007 16:00:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2007 17:01:29
Posty: 22
kupiłem a6 miesiądz temu i troche brakowało mocy bo w serwisie audi w grudziądzu podłączono do kompa i pokazało 84% wydajności turbiny ale czułem że turbina się załącza i w miare przyspieszał . teraz nagle przestał ciągnąć nic nie czuje żeby turbina się włączyła przyspiesza jak załadowany polonez .turbina jest sucha i nic oleju silnik nie bierze nawet przy takich mrozach jakie mamy odpala bez grzania czyli technicznie silnik ok.nie wiem co jest może ktoś też z grudziądza ma AEL-a 2.5tdi q. oraz vaga. i zechciał by pomóc.
a propo autko nie kopci nawet na pęłnym gazie i 6 bieg.
jeszcze jedno mam radio delta system bose ze zmieniarką i nie grają wcałe przednie głośniki co może być.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2007 22:22:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
Może WG się zaciął, w jaki sposób sprawdzili że turbina działa w 85%??

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2007 22:53:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 12:18:47
Posty: 538
Lokalizacja: PEKIN
Auto: Audi 100 c3 2.5 TDI
zrob logi wrzuc na forum wtedy napewno uzyskasz odpowiedz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2007 12:32:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2007 17:01:29
Posty: 22
85%-sprawdził po parametrach na monitorze miał maksymalne parametry na dole a wyżej parametry doładowania pracującego silnika przy pełnym gazie i obliczył procentowo. a co to jest WG.na kompie nie pokazuje żadnego błędu w serwisie. sprawdziłem jeszcze jedno złapałem gumowy przewód od kolektora dolotowego w ręke i ścisnołem a kolega wcisnoł pedał do oporu na około 10s i nic nawet nie puchnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2007 13:16:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 12:18:47
Posty: 538
Lokalizacja: PEKIN
Auto: Audi 100 c3 2.5 TDI
turbina nie pompuje
sprawdz szczelnosc przewodow lub
mozliwe ze zaciol ci sie zaworek ktory steruje turbina albo nieszczelnosc na wezyku ktory doprowadza cisnienie do zaworka
on jest umieszczony na przegrodzie silnika zaraz za paskeim napedzajacym pompe wtryskowa pierwszy z lewej caly metalowy wchodza do niego trzy wezyki jeden od dolu dwa od gory


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2007 16:47:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2007 17:01:29
Posty: 22
Byłem sprawdzić ten zaworek i przewody podciśnienia .Przewody całe a zaworek robi się ciepły jak odpaliłem auto .może zwarcie? czy tak ma być czy nagrzewa się od powietrza które doprowadzane jest do niego.sprawdziłem jego napięcie przy odpalonym silniku stoi na 13,22v.
A tak pozatym nie wiem jak sprawdzić czy się zacioł.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2007 22:37:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
A wystarczy sie przejechać autem i zrobić kilka logów i będzie wszystko jasne ;)

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2007 11:30:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 12:18:47
Posty: 538
Lokalizacja: PEKIN
Auto: Audi 100 c3 2.5 TDI
mozesz jeszcze spiac wezyki na krotko te przy zaworku
tzn dolny wezyk laczysz z gornym z tym co idzie do gruszki turbiny
nie pomyl z tym od odmy
wtedy cisnienie idzie caly czas na zawor upustowy turbiny
musisz uwazac tzn zrobic krotko probe i nie katowac silnika jak masz zablokowany zaworek to od razu poczujesz roznice
bo turbina wtedy pompuje na maksa zeby tloki nie splynely

sprwawdz jeszcze zaworek dla pewnoscii
podlacz go na krotko pod 12v powinien cykac
dzilala w ten sposob kiedy dostaje prad wtedy zamyka
przelot z dolnego wezyka do gornego tam gdzie 2 sa obok siebie
chodzie o ten z boku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2007 12:05:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2007 17:01:29
Posty: 22
[mozesz jeszcze spiac wezyki na krotko te przy zaworku
tzn dolny wezyk laczysz z gornym z tym co idzie do gruszki turbiny
nie pomyl z tym od odmy
wtedy cisnienie idzie caly czas na zawor upustowy turbiny
musisz uwazac tzn zrobic krotko probe i nie katowac silnika jak masz zablokowany zaworek to od razu poczujesz roznice
bo turbina wtedy pompuje na maksa zeby tloki nie splynely

sprwawdz jeszcze zaworek dla pewnoscii
podlacz go na krotko pod 12v powinien cykac
dzilala w ten sposob kiedy dostaje prad wtedy zamyka
przelot z dolnego wezyka do gornego tam gdzie 2 sa obok siebie
chodzie o ten z boku].

czy chodzi oten zaworek przy przepływomierzu czy ten na przegrodzie silnika pierwszy z lewej?
Byłem jeszcze raz w serwisie stwierdzono zapieczenie się turbiny i że jest do regeneracji nowa 5.500zL.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2007 21:23:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 12:18:47
Posty: 538
Lokalizacja: PEKIN
Auto: Audi 100 c3 2.5 TDI
chodzi o ten zaworek na przegrodzie
zapieczona tzn wirnik turbiny w miejscu stoi :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2008 13:21:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2007 17:01:29
Posty: 22
podłączyłem te wężyki razem i zero reakcji dalej nie ciągnie.
zdjołem wąż na turbinie i łopatki są całe lekko się obraca i nie ma luzu i jest suchutka.
przy dodaniu gazu na postoju ostro leci sadza z rury może mam zapchany katalizator i dlatego nie ma siły.Czy jest to możliwe żeby był zapchany do tego stopnia żeby nie miał mocy,może miał ktoś już taki przypadek.
Pozatym czy ktoś ma silnik 2.5tdi R5 nie koniecznie AEL z okolicy Grudziądza jak tak to prosze o kontakt ze mną.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2008 13:30:24 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
moze byc zapchany katalizator. moze byc zapchany filtr paliwa , moze byc rozrzad zle ustawiony. musisz sie do kogos wybrac z tym autem ktory nie tylko bedzie wiedzial jak podlaczyc kompa ale i gdzie dotknac zeby auto zaczelo jechac

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2008 14:28:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 12:18:47
Posty: 538
Lokalizacja: PEKIN
Auto: Audi 100 c3 2.5 TDI
bardzo mozliwe ze to katalizator wytnij go nic nie stracisz
a za niego wezmiesz jeszcze dobra kase u mnie bylo to samo po
wycieciu nie ten samochod
tez mam AELa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2008 11:38:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2007 17:01:29
Posty: 22
filtr paliwa i powietrza jest nowy, a katalizator wywale dopiero za 1,5 tygodnia i wtedy zobaczymy efekt.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2008 19:38:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 12:18:47
Posty: 538
Lokalizacja: PEKIN
Auto: Audi 100 c3 2.5 TDI
zreszta jesli chcesz byc pewny na 100% to rozepnij tlumik przy kacie
tylko chalasu bedzie co niemiara :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2008 15:17:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.gru.2007 20:33:37
Posty: 156
Lokalizacja: Biała Podlaska
Witam

I jak z tym katem - udało się usunąć?
Czy jest zmiana na lepsze?

Ja zamierzam zrobić to po świętach :)

pozdrawiam

_________________
Było:
Golf MkI 1,6 D >E34 525i >Passat B3 1,6 TD>Passat B4 2,0i >80 B4 2,0 >A6 AEL >A6 AEL >V40 2,0i
Jest:
Passat B5 AHU
Będzie:
???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2008 22:30:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2007 17:01:29
Posty: 22
katalizatory odkręciłem i zero poprawy,zregenerowałem turbine i dalej nic, sprawdziłem manometrem podciśnieniowym vacum w układzie i jest poprawne,włożyłem dobre wtryski od aat115km i jeszcze gorszy mół a moje sprawdziłem i są dobre,powymieniałem wszystkie zaworki na ścianie grodziowej od takiego samego modelu i dalej brak poprawy. martwi mnie jedno mianowicie:-w serwisie po zregenerowaniu turbiny(turbina nie była uszkodzona tylko miała troche nagaru na łożyskach-więc turbina jest dalej moja tylko umyta i nowe łożyska)podłączono pod kompa i pokazuje parametry przepływki zaniżone o około 500(nie wiem czego), oraz zaniżone parametry turbiny.założyłem drugą przepływke (używaną) i te same parametry kolega podjechał taką samą audi i jego przepływka powędrowała do mnie i znowu to samo a u niego jest ok. Czy jak turbina za mało zasysa powietrza to też przepływka za mało pokaże -tak? Więc szukam kogoś kto zechciał by zrobić mi logi jak najbliżej grudziądza ale też moge dojechać nawet do około 200km a najlepiej jakiś dobry magig. :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2008 14:02:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 12:18:47
Posty: 538
Lokalizacja: PEKIN
Auto: Audi 100 c3 2.5 TDI
jezeli przeplywka zle mierzy
to obcina dawke paliwa
a co za tym idzie jest za malo spalin zeby rozkrecic turbine
jaka miles wartosc powietrza przy pelnym obciazeniu
powino byc 800-1000 mg /skok
jesli masz 500 to przeplywka padla

_________________
AUDI 100 C3 2.5 TDI /GTB 2263/BOSIO 0.260/EDC 15VM+/Soft bezdymny/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2008 14:05:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 12:18:47
Posty: 538
Lokalizacja: PEKIN
Auto: Audi 100 c3 2.5 TDI
jesli jest tak zle jak mowisz uderz do rogala
z WA-wy pomorze ci napewno

_________________
AUDI 100 C3 2.5 TDI /GTB 2263/BOSIO 0.260/EDC 15VM+/Soft bezdymny/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2008 18:07:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2007 16:54:05
Posty: 231
Witam
Nie będę zakładał nowego tematu wiec zapytam w tym i być może koś mi łaskawie odpowie a mianowicie .Tak sie zastanawiałem czy lepiej regenerować turbo czy pokusiać sie o coś innego czyli wstawić większą i wydajniejsza suszare jak tak to jaka mowa o silniku 2.5 Tdi AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: