.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.kwi.2024 19:25:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 403 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [2.0 TDI] Pad napedu pompy oleju... UWAGA!!
PostNapisane: 24.lis.2013 14:53:45 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
solaris napisał(a):
Zarat to czytałem ale myślałem, że ktoś miał widział rozbierał itd ;
piszą tutaj, że po 2007 poprawiono ale czy mój się łapie? i co z tym napędem? pewnie siedzi imbusik :/



No ale piszą tam, że ten silnik nie ma wałków wyrównoważających, wiec nie ma problemu z napędem pompy oleju. Innym problemem jest pękanie głowicy na 1, 2 lub 3 cylindrze i to ten problem praktycznie wyeleminowano po 2007 roku.

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.0 TDI] Pad napedu pompy oleju... UWAGA!!
PostNapisane: 24.lis.2013 17:39:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
ale Zarat to na pewno chodzi o napęd pompy olejowej?

Ma ktoś większą wiedzę po którym miesiącu poprawiono te głowice?

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.0 TDI] Pad napedu pompy oleju... UWAGA!!
PostNapisane: 24.lis.2013 18:33:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2007 21:41:10
Posty: 23
Lokalizacja: lubelskie LPA
Witam
dawno nie przeglądałem tego forum bo zdradziłem AUDI ale wracam do porządnej marki !!!
przeczytałem kilka stron ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi na moją wątpliwość,

chcę sprawdzić pompę oleju w A4 B7 2008r. 2.0TDI BRE - uda się zdjąć miskę bez wyjmowania silnika - wątpię ?????


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.0 TDI] Pad napedu pompy oleju... UWAGA!!
PostNapisane: 24.lis.2013 19:35:51 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
solaris napisał(a):
ale Zarat to na pewno chodzi o napęd pompy olejowej?

Ma ktoś większą wiedzę po którym miesiącu poprawiono te głowice?



To info z ww podanego linku:

"Najpoważniejszym z problemów 2.0 TDI jest zacierająca się pompa olejowa która bardzo często doprowadza do zatarcia turbosprężarki oraz silnika. Tego typu awaria często wiąże się z wymianą silnika na który kosztuje w granicach 5000 – 6000 zł (używany) + koszty montażu 1000 zł, sama regeneracja turbo to 1300 zł. Usterka ta występuje w silnikach wyposażonych w wałki wyrównoważające. Jest tam źle rozwiązany napęd pompy za pomocą 77 mm imbusa który z czasem się wyciera i powoduje utratę napędu pompy. Problem zacierania 2.0 TDI jest charakterystyczny dla wersji BLB szczególnie popularnej w takich modeli jak: VW Passat, Audi A4 B7, Audi A6 C7
Problem feralnego napędu pompy można rozwiązać poprzez usunięcie całego moduł wałków wyrównoważających wraz z pompą oleju i zastępują go tradycyjnym napędem znanym z 1.9 TDI czy 2.0 TDI BKD, koszt takiej przeróbki około 2000 zł z oryginalnymi częściami i robocizną.

Podsumowując silnik 2.0 TDI ma więcej wad niż zalet. Jeśli będziemy mieli pecha to trafimy na egzemplarz w który będziemy musieli zainwestować kilka tysięcy złotych. Z drugiej strony są użytkownicy którzy bardzo chwalą ten silnik za świetną dynamikę oraz umiarkowane spalanie. Jeśli szukasz 2.0 TDI to w szczególności można polecić wersję BMM oraz BKD (od 2007) oraz wszystkie wersje oparte na wtrysku common rail min. CBB,CBAB,CBAA. Wiele osób również poleca wersję BMN która miała 170 km, jest raczej bezawaryjna ale ma droga osprzęt w postaci DPF oraz wtrysków Siemensa. Najgorzej pod względem awaryjności, kosztów serwisu wypadają BKP oraz BMR."

BRE:
"BRE (Audi A4, A6 140 km nie ma wałków zrównoważających, ale pozostał problem zacierającej się pompy spowodowany wycieraniem się zębatki na wale korbowym)"

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.0 TDI] Pad napedu pompy oleju... UWAGA!!
PostNapisane: 24.lis.2013 19:45:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2013 13:00:42
Posty: 19
s27 napisał(a):
Witam
dawno nie przeglądałem tego forum bo zdradziłem AUDI ale wracam do porządnej marki !!!
przeczytałem kilka stron ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi na moją wątpliwość,

chcę sprawdzić pompę oleju w A4 B7 2008r. 2.0TDI BRE - uda się zdjąć miskę bez wyjmowania silnika - wątpię ?????

grupa vag-a nie jest taka prosta-"tępa" i nie utrudnia "mechanikom" życia.do zdjęcia miski nie trzeba wyciągać silnika-wystarczy go tylko unieść i wszystko jest jak na dłoni-przerabiałem to jak zapaliła się czerwona kontrolka oleju w moim a4 b7...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.0 TDI] Pad napedu pompy oleju... UWAGA!!
PostNapisane: 07.gru.2013 17:56:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2007 21:41:10
Posty: 23
Lokalizacja: lubelskie LPA
Kolega rozebrał już silnik i zdjął miskę oleju, wyjął zabierak i jest lekko poddarty, na zabieraku znalazłem cyferki w/g których chcę zamówić nowy ale google nic mi nie podpowiadają - magiczne cyferki 58657- 0 03G281A może ktoś coś podpowie długość 77 mm.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.0 TDI] Pad napedu pompy oleju... UWAGA!!
PostNapisane: 10.gru.2013 20:27:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2013 13:00:42
Posty: 19
Zarathustra napisał(a):
solaris napisał(a):
ale Zarat to na pewno chodzi o napęd pompy olejowej?


BRE:
"BRE (Audi A4, A6 140 km nie ma wałków zrównoważających, ale pozostał problem zacierającej się pompy spowodowany wycieraniem się zębatki na wale korbowym)"


sam jesteś wałek zrównoważający-każdy jeden ma wałki od 2005 roku do dnia dzisiejszego


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.0 TDI] Pad napedu pompy oleju... UWAGA!!
PostNapisane: 11.gru.2013 01:04:52 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
Maniek37 napisał(a):
Zarathustra napisał(a):
solaris napisał(a):
ale Zarat to na pewno chodzi o napęd pompy olejowej?


BRE:
"BRE (Audi A4, A6 140 km nie ma wałków zrównoważających, ale pozostał problem zacierającej się pompy spowodowany wycieraniem się zębatki na wale korbowym)"


sam jesteś wałek zrównoważający-każdy jeden ma wałki od 2005 roku do dnia dzisiejszego


Pretensje możesz mieć do autora bloga, z którego pochodzi cytat, nie do mnie, o ile prawdą jest co napisałeś, a inwektywy na poziomie przedszkola zachowaj dla siebie.

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.0 TDI] Pad napedu pompy oleju... UWAGA!!
PostNapisane: 11.gru.2013 21:12:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2013 13:00:42
Posty: 19
Zarathustra napisał(a):
Maniek37 napisał(a):
Zarathustra napisał(a):
solaris napisał(a):
ale Zarat to na pewno chodzi o napęd pompy olejowej?


BRE:
"BRE (Audi A4, A6 140 km nie ma wałków zrównoważających, ale pozostał problem zacierającej się pompy spowodowany wycieraniem się zębatki na wale korbowym)"


sam jesteś wałek zrównoważający-każdy jeden ma wałki od 2005 roku do dnia dzisiejszego


Pretensje możesz mieć do autora bloga, z którego pochodzi cytat, nie do mnie, o ile prawdą jest co napisałeś, a inwektywy na poziomie przedszkola zachowaj dla siebie.


najpierw upewnij się co cytujesz-bo takimi głupotami wprowadzasz ludzi w błąd


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.0 TDI] Pad napedu pompy oleju... UWAGA!!
PostNapisane: 11.gru.2013 22:15:01 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
Maniek37 napisał(a):
Zarathustra napisał(a):
Maniek37 napisał(a):
Zarathustra napisał(a):
solaris napisał(a):
ale Zarat to na pewno chodzi o napęd pompy olejowej?


BRE:
"BRE (Audi A4, A6 140 km nie ma wałków zrównoważających, ale pozostał problem zacierającej się pompy spowodowany wycieraniem się zębatki na wale korbowym)"


sam jesteś wałek zrównoważający-każdy jeden ma wałki od 2005 roku do dnia dzisiejszego


Pretensje możesz mieć do autora bloga, z którego pochodzi cytat, nie do mnie, o ile prawdą jest co napisałeś, a inwektywy na poziomie przedszkola zachowaj dla siebie.


najpierw upewnij się co cytujesz-bo takimi głupotami wprowadzasz ludzi w błąd


Inni też się na tym opierali i nikt nie zarzucił nieprawdy, więc uznałem to za wiarygodne źródło.
Skoro tak nie jest to napisz sprostowanie bez głupich komentarzy.

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.0 TDI] Pad napedu pompy oleju... UWAGA!!
PostNapisane: 13.gru.2013 19:54:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2013 13:00:42
Posty: 19
http://a4-klub.pl/2-0-197/all-b7-likwid ... ju-113704/

poczytaj a wszystkiego sie dowiesz.wałki montowane były od 2004r i stosowane sa do dnia dzisiejszego-tylko że do ok listopada 2005r. był wadliwy napęd na łańcuch który wycierał zębatkę na wale,pękały napinacze itd...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.0 TDI] Pad napedu pompy oleju... UWAGA!!
PostNapisane: 14.gru.2013 16:04:08 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
Maniek37 napisał(a):
http://a4-klub.pl/2-0-197/all-b7-likwidacja-walkow-wyrownowazajacych-silnika-2-0-tdi-swap-pompy-oleju-113704/

poczytaj a wszystkiego sie dowiesz.wałki montowane były od 2004r i stosowane sa do dnia dzisiejszego-tylko że do ok listopada 2005r. był wadliwy napęd na łańcuch który wycierał zębatkę na wale,pękały napinacze itd...



Ok, dzięki, poczytam.

BTW, podejrzewam, ze autor bloga i kolega jaro444 to ta sama osoba...

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.0 TDI] Pad napedu pompy oleju... UWAGA!!
PostNapisane: 16.gru.2013 15:56:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.gru.2013 16:03:01
Posty: 3
To jak jest z tymi wałkami? Posiadam niunie z 2007r (modelowo 2008 ale to chyba nic nie zmienia?). 2.0 TDI, 140KM, oznaczenie BRE. Czy warto isc w podmiane osprzetu i pompy oleju? Czy jest tak jak napisano na blogu - nie ma wałków wyrównoważających i wyciera sie zębatka?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.0 TDI] Pad napedu pompy oleju... UWAGA!!
PostNapisane: 17.gru.2013 19:29:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2013 15:48:22
Posty: 2
Witam. Mam strasznie duży problem. Oddałem mechanikowi samochód żeby wymienił zabierak w pompie oleju. Wiadomo wiąże się z tym zdjęcie misy itp. Po jakimś czasie ok. miesiąca spostrzegłem rzucanie silnikiem(delikatne) mechanik powiedział ze to wtrysk nie domaga. Dziś sprawdzam olej, a na bagnecie opiłek metalu. Co jest grane? Wie ktoś coś? proszę o pomoc


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.0 TDI] Pad napedu pompy oleju... UWAGA!!
PostNapisane: 19.gru.2013 21:48:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2013 13:00:42
Posty: 19
DawidTG napisał(a):
To jak jest z tymi wałkami? Posiadam niunie z 2007r (modelowo 2008 ale to chyba nic nie zmienia?). 2.0 TDI, 140KM, oznaczenie BRE. Czy warto isc w podmiane osprzetu i pompy oleju? Czy jest tak jak napisano na blogu - nie ma wałków wyrównoważających i wyciera sie zębatka?

masz wałki wyrównoważające ale nie masz zębatki-masz koło zębate które się nie wyciera...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.0 TDI] Pad napedu pompy oleju... UWAGA!!
PostNapisane: 20.gru.2013 15:33:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.gru.2013 16:03:01
Posty: 3
Maniek37 napisał(a):
DawidTG napisał(a):
To jak jest z tymi wałkami? Posiadam niunie z 2007r (modelowo 2008 ale to chyba nic nie zmienia?). 2.0 TDI, 140KM, oznaczenie BRE. Czy warto isc w podmiane osprzetu i pompy oleju? Czy jest tak jak napisano na blogu - nie ma wałków wyrównoważających i wyciera sie zębatka?

masz wałki wyrównoważające ale nie masz zębatki-masz koło zębate które się nie wyciera...

Dzieki za informacje kolego ;) Czyli swap na pompe z 1.9 jak najbardziej wskazany? Wiesz kto zrobi to dobrze na slasku?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.0 TDI] Pad napedu pompy oleju... UWAGA!!
PostNapisane: 20.gru.2013 23:16:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2013 13:00:42
Posty: 19
co Ty chłopie chcesz swapować??masz moduł na kołach zębatych więc napraw swój moduł i nie wywalaj wałków...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.0 TDI] Pad napedu pompy oleju... UWAGA!!
PostNapisane: 27.lut.2014 11:07:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2014 15:10:12
Posty: 2
Chciałem odświeżyć troszkę temat otóż borykałem się po zakupie audi a6 c6 2005 rok 2.0 tdi silnik BLB czy przypadłość napędu pompy olejowej na łańcuszku mnie dotyczy. Z mechanikiem z czystej ciekawości rozkręciliśmy wczoraj miskę olejową i ku mojemu zdziwieniu pompa jest na trybach błąd po części właściciel w Niemczech poprawił. Stan imbusika (zabieraka) w stanie leciutko przycięte ranty ale bardzo delikatnie.Mechanik stwierdził że jak rozkręcona miska kupiłem w serwisie VW w Koninie imbusik + zabezpieczenie cena 23 zł.W serwisie przy okazji zapytałem czy mogą sprawdzić czy ta pompa była wymieniana przez serwis i okazało się że tak 2010.09 - przebieg 205 000 km. Numer pompy : 03L103537 V135. Aktualnie auto ma 230 000 km.
Myślę że jeśli ktoś ma problem z swoją pompą na łańcuszku warto zmienić ją na taką jak jest u mnie z ciekawości na alledrogo znalazłem takie pompy w cenach od 850-1300 zł. W szybkim podjęciu decyzji polecam takie rozwiązanie sprawy. Fakt faktem nie jest to pompa bez wad lecz jeśli wykańczają się przy przebiegu 200 000 km a ta co mam ma zaledwie 25 000 km przebiegu bez sens kompletny zakładanie jakiś ideałów ze względu na to że miska olejowa nie pasuje pompa bez wad od nowszego typu auta jest ciut wyższa i dochodzi dodatkowy koszt miski olejowej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.0 TDI] Pad napedu pompy oleju... UWAGA!!
PostNapisane: 31.mar.2014 07:31:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2013 20:40:26
Posty: 10
w 1.8t benzyna tez to jest?:D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.0 TDI] Pad napedu pompy oleju... UWAGA!!
PostNapisane: 31.mar.2014 15:53:58 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
Nie.

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 403 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 121 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: