.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.kwi.2024 17:56:39

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 403 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 21  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2008 15:46:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sty.2007 13:40:50
Posty: 369
Lokalizacja: pomorskie GKW...
kolegi passat b6 silnik 2.0 TDI BMP jest właśnie na etapie reanimacji motorowni, na razie napęd pompy oleju, następnie padnięta turbina, podobno przejechał tylko parę metrów jak zapaliła sie kontrolka ''motor stop'' :/ a jednak turbo dostało, ciekawe jak wyglądają panewki bo jeszcze motor w częściach i nie był odpalany :/

_________________
B7 A4Q BPW 06' manual 2009 =>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2008 23:52:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.paź.2008 22:48:51
Posty: 1
Czy ktos sie moze orientuje czy problem ten dotyczy rowniez A3 2.0 TDI z silnikiem BKD?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2008 08:22:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2008 21:05:58
Posty: 57
Lokalizacja: SRC/SBI
A tak wygląda u mnie zabierak (wałeczek) po przebiegu 156tkm.

Obrazek

Obrazek

Jak widać zużycie jest minimalne..

Mnie nowy zabierak w ASO kosztował 15zł ale żeby go wymienić to roboty było sporo (demontaż rozrządu). Akurat rozrząd też miałem do wymiany mimo że auto było serwisowane w ASO w Niemczech i w książce serwisowej pisze o zmianie rozrządu to jednak tego nie zrobiono jak to miało być... masakra co by było jakbym dalej tak jeździł...

Ktoś wcześniej pisał że materiał beznadziejny i może z czegoś to dorobić albo imbus włożyć.. co do imbusy to by go ukręciło w momencie, a oryginalny zabierak sprawdzałem na wytrzymałość pilnikiem i nawet go nie zarysowałem.

Naprawdę nie wiem dlaczego u kolegi tak szybko się ten zabierak wyrobił...

_________________
Audi A4 B7 Avant 2,0TDI BLB multi7 2005r.
Audi A4 B5 1,6 95r. -> kasacja :/
Obrazek
Posiadam kopie map 2011 i spolszczenie do RNS-E / mapy 2011 i spolszczenie do MMI 2G


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2008 10:33:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Twardość sprawdzana pilnikiem nic nie znaczy trzeba sprawdzić metodą Rockwella albo Vickersa na przyrządzie, porównać obie twardości i wtedy będzie można coś powiedzieć. Albo wykonać to z mocniejszej stali a potem ulepszyć cieplnie.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2008 10:58:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2008 21:05:58
Posty: 57
Lokalizacja: SRC/SBI
KorNoLio napisał(a):
Twardość sprawdzana pilnikiem nic nie znaczy trzeba sprawdzić metodą Rockwella albo Vickersa na przyrządzie, porównać obie twardości i wtedy będzie można coś powiedzieć. Albo wykonać to z mocniejszej stali a potem ulepszyć cieplnie.


owszem można tylko czy się opłaca?! nowy w ASO kosztuje 15-30zł i wystarczy że go wymienisz wraz z rozrządem i śpisz spokojnie. Tylko trzeba o tym wiedzieć i pamiętać.

_________________
Audi A4 B7 Avant 2,0TDI BLB multi7 2005r.
Audi A4 B5 1,6 95r. -> kasacja :/
Obrazek
Posiadam kopie map 2011 i spolszczenie do RNS-E / mapy 2011 i spolszczenie do MMI 2G


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2008 14:55:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
A jeżeli można zrobić twardszy niż ten z ASO :?: Nie trzeba go będzie wymieniać wcale.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2008 15:15:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
niedawno ktos mi sie pochwalil, ze w jakims francuzie tez jest/byl ten patent z napedem pompy (oczywiscie sie wytarl) i z racji tego, ze ten imbus tam byl sprzedawany w komplecie to dorobil i wiecej z tym problemu nie mial
Klasa rozwiazania generalnie jak dla mnie jak "zabieraki" w fiacie 126P

Tak czy siak jezeli rogi tego imbusika sie spracowuja to jak dla mnie nie ma tez watpliwosci, ze i gniazdo dla niego tez bez uszczerbu nie pozostaje (chyba, ze roznica twardosci obu elementow jest naprawde duza) i nowy zuzyje sie szybciej
2.0tdi jest ciagle na tyle nowe, ze patenty garazowe jeszcze nie sa dobrze rozpoznane - moze warto przy wymianie "na drugi imbusik" wcisnac cos w to gniazdo by nie pracowalo (sa specjalne substancje ktorymi uzupelnia sie np wyrobiena w piastach by lozysko kola osadzic itp)

Ja juz wiem, ze vw/audi z 2.0tdi napewno w zyciu miec nie bede
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2008 16:20:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2008 21:05:58
Posty: 57
Lokalizacja: SRC/SBI
KorNoLio napisał(a):
A jeżeli można zrobić twardszy niż ten z ASO :?: Nie trzeba go będzie wymieniać wcale.


KorNoLio jeśli masz czas i możliwości to mogę Ci podesłać ten stary zabierak żebyś go trochę potestował i może byś wymyślił czym go można zastąpić ?!

Pozdro

_________________
Audi A4 B7 Avant 2,0TDI BLB multi7 2005r.
Audi A4 B5 1,6 95r. -> kasacja :/
Obrazek
Posiadam kopie map 2011 i spolszczenie do RNS-E / mapy 2011 i spolszczenie do MMI 2G


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2008 22:12:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
H4mm3R napisał(a):
KorNoLio napisał(a):
A jeżeli można zrobić twardszy niż ten z ASO :?: Nie trzeba go będzie wymieniać wcale.


KorNoLio jeśli masz czas i możliwości to mogę Ci podesłać ten stary zabierak żebyś go trochę potestował i może byś wymyślił czym go można zastąpić ?!

Pozdro


Czas może i bym znalazł, jak to zrobić tez bym wiedział, ale nie mam bardzo na czym, uczyłem się o tym trochę na studiach, jeden ze znajomych ma warsztat i twardościomierz Rockwella do mierzenia twardości, ale za to nie ma czym zrobić imbusika i tak koło się zamyka, trzeba by latać z jednego miejsca w drugie i kombinować :/

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2008 22:33:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2008 13:55:30
Posty: 1324
Lokalizacja: lubelskie
mi możesz podesłać to może coś wykombinuję,

znajomy ma dobry warsztat, wykonują precyzyjne matryce i stemple do pras wysokiego zgniotu, mają wszystko co by było potrzebne (materiał, maszyny do obróbki, piec hartowniczy itp.)

Można by spróbować cosik wykombinować, jakby się udało, byłoby "dla potomnych" :peace:

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
(staram się)
A6 C6 Allroad 3.0TDI Q+TIP 2009r 239KM - jest :) :) :)
A3 8L 1.9TDI 130KM 02r. 5D - jest
Peugeot 307 2.0HDI 90KM 03r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 05r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 03r - jest
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2008 23:35:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2008 21:05:58
Posty: 57
Lokalizacja: SRC/SBI
To zapodaj mi twój adres na PW to Ci to w przyszłym tyg poślę ;)

_________________
Audi A4 B7 Avant 2,0TDI BLB multi7 2005r.
Audi A4 B5 1,6 95r. -> kasacja :/
Obrazek
Posiadam kopie map 2011 i spolszczenie do RNS-E / mapy 2011 i spolszczenie do MMI 2G


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2008 00:42:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Panowie a jak już opracujecie "imbusik" wykonany we właściwej technologii to proponuję opatentować i zaoferować współpracę z Audi Ingolstad w temacie jakość made in AKP ;) Może nauczyliby się w końcu na czym polega ta przewaga dzięki technice i uspokoili w temacie wypuszczania bubli chociaż w tematyce TDI ( bo chyba po za 4.2 TDI w pozostałych coś nie halo ;)) :peace:
pozdr.
ps. Może i to działanie celowe, ale tylko dzięki forum AKP stracili grupkę potencjalnych klientów na 2.0, 2.7 czy 3.0 TDI , przynajmniej tych świadomych, którzy na bierząco śledzą tematykę CCCO v. postęp i technika ;)

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2008 09:03:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2008 21:05:58
Posty: 57
Lokalizacja: SRC/SBI
Paw1972 napisał(a):
ps. Może i to działanie celowe, ale tylko dzięki forum AKP stracili grupkę potencjalnych klientów na 2.0, 2.7 czy 3.0 TDI , przynajmniej tych świadomych, którzy na bierząco śledzą tematykę CCCO v. postęp i technika ;)


Jeśli chodzi o mnie, to dla mnie Audi ma jeszcze inne wartości które cenie. A że akcyza celna zniechęciła mnie do przywozu Audi z silnikiem o większej pojemności to jakoś to przeżyje. Choć ja wychodzę z założenia że jak dbasz, tak masz... i niema reguły że każdy silnik 2.0, 2.7 czy 3.0TDI musi ulec poważnej awarii.

Ogólnie moje Audi mam krótko, zrobiłem nim zaledwie 2tkm. Ale jeśli naprawdę silnik będzie tak awaryjny jak piszą to przesiadam się na 1.8T albo TFSI ;)

Pozdrawiam

_________________
Audi A4 B7 Avant 2,0TDI BLB multi7 2005r.
Audi A4 B5 1,6 95r. -> kasacja :/
Obrazek
Posiadam kopie map 2011 i spolszczenie do RNS-E / mapy 2011 i spolszczenie do MMI 2G


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2008 09:45:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.wrz.2007 20:09:54
Posty: 18
Lokalizacja: Warszawa
H4mm3R napisał(a):
A tak wygląda u mnie zabierak (wałeczek) po przebiegu 156tkm.

Obrazek

Obrazek

Jak widać zużycie jest minimalne..

Czy mógłbyś podać numer cześci tego wałka?

_________________
Audi A6 C6 2005 2.0 TDI 177KM
Opel Omega C kombi 2001 2.2 147KM
Opel Corsa B 1996 1.4 60KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2008 09:54:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2008 21:05:58
Posty: 57
Lokalizacja: SRC/SBI
actom napisał(a):
Czy mógłbyś podać numer cześci tego wałka?


Pewnie że mogę :)

Adres części: 03A18A1
Nr katalogowy: 03G 115 281 D

albo po prostu "zabierak z pompy oleju" i w ASO powinni wiedzieć o co chodzi ;)

Zapodam też schemat pompy oleju silnika BLB gdzie szukać zabieraka(25). Ale ostrzegam że z tym jest więcej roboty niż się wydaje ;)

Obrazek

_________________
Audi A4 B7 Avant 2,0TDI BLB multi7 2005r.
Audi A4 B5 1,6 95r. -> kasacja :/
Obrazek
Posiadam kopie map 2011 i spolszczenie do RNS-E / mapy 2011 i spolszczenie do MMI 2G


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2008 17:55:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2008 13:55:30
Posty: 1324
Lokalizacja: lubelskie
Więc tak:
kolega H4mm3R podesłał mi ten zabierak i znajomy zabrał go do swojego warsztatu "na testy" :D
Żeby się nie rozpisywać, trochę to skompresuję...
Po analizie tematu, doszliśmy do takiego wniosku:

teoretycznie istnieje możliwość wykonania lepszej jakości zabieraka, by nie był tak wadliwy, ALE...

- na małą skalę koszty wykonania byłyby spore (dużo wyższe niż w ASO)

- poza tym, po małej dyskusji doszliśmy do wniosku, iż nawet, gdybyśmy wykonali taki zabierak, to ilu z Was zdecydowałoby się na zakup naszego rezygnując z tego z ASO :peace: ,
ja osobiście zastanawiałbym się czy zakupić produkt teoretycznie lepszy, ale za to droższy z warsztatu "wujka Jasia" ;) , który tak naprawdę nie przeszedł testów wytrzymałościowych w silniku i nie wiadomo jak długo będzie służył i czy nie rozleci się po 1tkm (powtarzam, teoretycznie byłby lepszy :peace: ).

Czy też na czas udać się do ASO, wydać te 15 zł i mieć spokój na następne 100 - 150 tkm

Tak więc doszliśmy do wniosku, że jeśli każdy z Was (po przykrych doświadczeniach kolegów) będzie pamiętał o tym małym szczególe, który bezwzględnie trzeba wymienić na czas, to nie będzie potrzeby aby "wujek Jasio" się nad tym głowił :peace:

Gorąco pozdrawiam i jeśli macie jakieś uwagi to "walcie"
;)

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
(staram się)
A6 C6 Allroad 3.0TDI Q+TIP 2009r 239KM - jest :) :) :)
A3 8L 1.9TDI 130KM 02r. 5D - jest
Peugeot 307 2.0HDI 90KM 03r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 05r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 03r - jest
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2008 20:34:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Jak byś mógł napisać coś więcej na temat jego teoretycznej wyższości.

Jakieś pomiary twardości chociaż jakieś cyferki porównania :?:

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.gru.2008 20:26:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2008 13:55:30
Posty: 1324
Lokalizacja: lubelskie
jak będę u kolegi w warsztacie, to dowiem się dokładnie co i jak i "naskrobię" tu ;)

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
(staram się)
A6 C6 Allroad 3.0TDI Q+TIP 2009r 239KM - jest :) :) :)
A3 8L 1.9TDI 130KM 02r. 5D - jest
Peugeot 307 2.0HDI 90KM 03r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 05r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 03r - jest
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.gru.2008 21:37:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
lucas3512 napisał(a):
jak będę u kolegi w warsztacie, to dowiem się dokładnie co i jak i "naskrobię" tu ;)


Ok będę czekał na info :)

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2008 21:37:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2008 13:55:30
Posty: 1324
Lokalizacja: lubelskie
pomiar twardości:

zabierak - 56 HRC

dla przykładu porównaliśmy z kluczem sześciokątnym 6, klucz ten jednej z lepszych firm kupiony na tzw sztuki, koszt 1szt 25 - 30zł, pomiar twardości:

klucz - 50 HRC :peace:

można by spróbować wykonać taki zabierak z materiału używanego do produkcji wtrysków (jest wytrzymalszy), możliwości jest kilka i jest to wykonalne, jednak NIEWSPÓŁMIERNE, jeśli chodzi o koszt wyprodukowania takiego zabieraka w ilościach jednostkowych :):

nawet jeśli bazowało by się na takim kluczu j.w. i ulepszyło by się go (rozhartowanie, zrobienie gwintu w zabieraku, ponowne hartowanie), to już sam koszt zakupu klucza dwukrotnie przewyższa cenę zabieraka z ASO, nie wliczając w to procesu technologicznego :peace:

reasumując koszta były by nieporównanie wyższe
;)

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
(staram się)
A6 C6 Allroad 3.0TDI Q+TIP 2009r 239KM - jest :) :) :)
A3 8L 1.9TDI 130KM 02r. 5D - jest
Peugeot 307 2.0HDI 90KM 03r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 05r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 03r - jest
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 403 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 21  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 133 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: