.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.kwi.2024 09:02:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Żywotność silników 2.0 TDI CR 140/170
PostNapisane: 25.mar.2021 14:25:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
Cześć.

Chciałem zapytać jaka jest żywotność silników wspomnianych w tytule. Nie chodzi mi o konkretne oznaczenie, tylko ogólnie VAGowskie silniki 2.0 TDI z tego okresu. Wiem, ze wszystko zależy od tego jak się dba, ale do jakiego przebiegu jest to temat niemalże "bezdotykowy" (nie wliczając zwykłej eksploatacji).

Z góry dziękuje za odpowiedź.

Pzdr,
Maciek.

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Żywotność silników 2.0 TDI CR 140/170
PostNapisane: 28.mar.2021 12:08:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Szukasz wersji >2010 roku i będziesz Pan zadowolony.
Należy tylko dbać o częsta wymianę filtrów paliwa, czyszczenie komory filtra przy wymianie.
Haldex - zmieniać oliwę co 30 kkm.
Potencjał silnika oceniany na 350 KM.
Fajnie się kręci ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Żywotność silników 2.0 TDI CR 140/170
PostNapisane: 07.kwi.2021 18:48:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
400-500 kkm

Zdarzaja sie łuszczące pompy CR , wtryski padają ....

Generalnie nie jest źle ....

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Żywotność silników 2.0 TDI CR 140/170
PostNapisane: 09.kwi.2021 04:49:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2631
Lokalizacja: EPWA
Czy nie w tych silnikach warto wymienić napęd pompy oleju? Sam zastanawiałem się nad kupnem auta z takim silnikiem.

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest A6C6 3.0 CDYC gnojówka, manual + quattro.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Żywotność silników 2.0 TDI CR 140/170
PostNapisane: 09.kwi.2021 06:23:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
2.0TSI albo 2.0TDI to Korwinowski wybór - między dżumą a cholerą ;)

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Żywotność silników 2.0 TDI CR 140/170
PostNapisane: 10.kwi.2021 13:45:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lut.2014 15:42:04
Posty: 1655
Auto: BEX+ Quattro
adiaudi napisał(a):
Czy nie w tych silnikach warto wymienić napęd pompy oleju? Sam zastanawiałem się nad kupnem auta z takim silnikiem.

Do końca 2009 roku był problem z napędem pompy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Żywotność silników 2.0 TDI CR 140/170
PostNapisane: 10.kwi.2021 14:25:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
adiaudi napisał(a):
Czy nie w tych silnikach warto wymienić napęd pompy oleju? Sam zastanawiałem się nad kupnem auta z takim silnikiem.
Nie wszystkie mialy taki rodzaj napedu , ale w tych , w ktorych wystepowal, warto zweryfikowac....

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Żywotność silników 2.0 TDI CR 140/170
PostNapisane: 11.kwi.2021 12:24:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.maja.2012 13:18:58
Posty: 13
Lokalizacja: Monachium
Auto: Q7 4L
moze troche nie w temacie...

ale

ja mialem 2.0 tdi z tym najbarziej przekletym silnikiem BPW co niby mialo wszystko padac....

pierwsze co zrobilem to swap pompy olejowej, zaslepienie egr + wylaczenie i dpf out.

Po tym zabiegu przejechalem autem 490.000km bez zadnych problemow, oczywiscie serwisowalem sam sobie samochod wymieniajac oleje i filtry dosc czesto i akurat takie mam podejscie do zycia, jezdzilem zawsze na paliwie premium...
Samochod zostal przy przebiegu 120.000km zachipowany.
Wiec niestety nie zgodze sie absolutnie z tym ze te silniki byly nic nie warte.

Na pewno sie zastanawiacie co dalej z samochodem sie dzieje...
Otoz jezdzi ma sie dobrze w rekach kolegi.
W tej chwili ma 570 000km nalatane, oczywisice on tez dba o niego, ostatnio zczytywal wtryski z ciekawosci i maja odchyl +/- 0,50mg, tak ze wartosc jak na ten przebieg jak najbardziej pozytywna.
Jakbym kiedys nie mial pieniazkow a mial kupic ponownie sobie jakies autko to mylse ze na pewno by to bylo wlasnie to czyli audi a4 kombi w wersji s line 2.0 tdi BPW!
Ekonomicznie, zrywne, malo awaryjne...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Żywotność silników 2.0 TDI CR 140/170
PostNapisane: 12.kwi.2021 07:45:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Leo napisał(a):
2.0TSI albo 2.0TDI to Korwinowski wybór - między dżumą a cholerą ;)

Tak, do 2010 roku.
Później dwulitrówki zostały ogarnięte jeśli chodzi o mасло.,

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 138 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: