.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.mar.2024 15:18:56

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [a6 2,5 q 1999] tiptronik i błąd 17114
PostNapisane: 03.lut.2009 18:46:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2007 23:02:29
Posty: 97
Lokalizacja: LUBAŃ
Witam wszystkich, mam problem po wyjęciu skrzyni i 2 tygodniowym postoju auta z odpiętym akumulatorem mam problem ze skrzynią podczas jazdy załącza się 1 i 2 bieg a gdy załącza 3 to jest szarpnięcie i powrót do 2 i pojawia się błąd 17114, skrzynia była naprawiana nie przez polecane warsztaty bo mam dość daleko tylko w domowym zaciszu, stan oleju prawidłowy. Posługując się materiałem z tej strony http://sleev.neostrada.pl/akp/Tiptronic/tabele_e18.pdf sprawdziłem wszystkie wartości na postoju bo nie miałem z kim sprawdzić podczas jazdy. Zastanawia mnie grupa wskazań 125 pole 2 u mnie jest abs0 czy nie powinno tutaj być abs1 ? oraz grupa 013 pole 3 pokazuje mi 0 proszę o podpowiedź czy te wskazania mogą być przyczyną nie przełączania dalej skrzyni ?

_________________
AUDI A6 2,5 TDI 99" QUATRO-kombi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2009 19:11:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.kwi.2008 16:32:36
Posty: 180
17114 - Kontrola biegów / przełożenia skrzyni, błędny współczynnik przełożenia. Komputer sterujący skrzyni biegów poprzez kontrolę biegów sprawdza współczynnik przełożenia przez porównanie liczby obrotów wyjściowych silnika i wyjściowych skrzyni biegów.
Usterka ta zostaje wyświetlona w chwili pojawienia się, niedopuszczalnego
współczynnika przełożenia. Podczas sprawdzania stałej liczby obrotów przy hamowaniu, liczba obrotów wejściowychskrzyni biegów przekładniku /sprzęgle/ przy załączonym biegu musi w bezruchu być bliska 0.
Jeśli tak nie jest, usterka ta także zostaje wyświetlona.
(odczytać blok wartości mierzonych 001).

Co może być tego przyczyną.
1 - Nieprawidłowy poziom płynu ATF. /nie sądzę/.
2 - Zanieczyszczony płyn ATF. /odpada/.
3 - Hamulec C obraca się z poślizgiem [ jest uszkodzony lub zawór
elektromagnetyczny jest zanieczyszczony / uszkodzony]. /to może być/.
4 - Uszkodzony czujnik liczby obrotów wejściowych skrzyni biegów (G182). /raczej nie, wykazałoby błąd samego czujnika/.
5 - Uszkodzony czujnik liczby obrotów wyjściowych skrzyni biegów (G195). /podobnie jak wyżej/.
6 - Nieprawidłowy lub źle zakodowany komputer sterujący automatycznej
skrzyni biegów (J217). /raczej nie/.
7 - Uszkodzone sprzęgło hydrokinetyczne. /jeżeli nie było regenerowane, to tak/.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2009 19:15:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2007 23:02:29
Posty: 97
Lokalizacja: LUBAŃ
Jak można sprawdzić punkt 3 bez rozbierania ponownie skrzyni ?

_________________
AUDI A6 2,5 TDI 99" QUATRO-kombi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2009 19:45:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.kwi.2008 16:32:36
Posty: 180
A co z punktem 7 ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2009 19:52:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2007 23:02:29
Posty: 97
Lokalizacja: LUBAŃ
regenerowane w samko w warszawie

_________________
AUDI A6 2,5 TDI 99" QUATRO-kombi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2009 22:01:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.kwi.2008 16:32:36
Posty: 180
Od lat korzystam z usług Samko, i nie zgłaszałem reklamacji na regenerowane przez nich sprzęgła. Tak że sprzęgło odpada, jest dobre. Jak sprawdzić zapięcie kosza C ? Należy spuścić olej, odkręcić filtr oleju i zdemontować płytę sterującą. Spężonym powietrzem /ok. 4-5 atm./ sprawdzić zapięcie kosza. Do, której "tulejki" gumowej podać ciśnienie napiszę jutro, ponieważ muszę sprawdzić i upewnić się w warsztacie /obecnie mam dwie w naprawie/. Szkoda że nie zrobiłeś tego przy naprawie przed zamontowaniem płyty, jak skrzynka była na "stole".


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2009 18:13:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.kwi.2008 16:32:36
Posty: 180
Kilka dni byłem nie obecny, ale miałem z jedną ze skrzyń identyczny problem co u Ciebie. Z pierwszego biegu na drugi ładnie, z drugiego na trzeci szarpnięcie, tryb awaryjny i błąd 17114. Wiedziałem że na elementach wykonawczych nie mogłem popełnić błędu więc skupiłem się na płycie. Całkowity demontaż na czynniki pierwsze, mycie w benzynie ekstrakcyjnej, wydmuchanie sprężonym powietrzem i złożenie wszystkiego /nie żałując oleju/ pomogło. Opisałem chyba dość szczegółowo, abyś mógł zrobić to samo. W moim profilu jest e-mail, skontaktuj się ze mną a wyślę Ci szczegółową dokumentację płyty sterującej, bez niej nie podejmuj się demontażu płyty.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2009 10:25:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2007 23:02:29
Posty: 97
Lokalizacja: LUBAŃ
Witam Wiesława i resztę obserwójących ten temat, z braku czasu dopiero wczoraj zabrałem się ponownie za rozbieranie skrzyni. I chyba znalazłem problem. W koszu forwart jest tłok i sprężyna, która jest zabezpieczona dwoma półksiężycami. Poprzednio podczas demontażu musiałem je troche zdeformować i niezbyt dobrze trzymały sprężynę. Podpowiedz czy to mogło być przyczyną moich problemów z włączaniem kolejnych biegów ? Czy szukać czegoś innego, ale przejrzałem resztę i wygląda, że nic więcej nie jest nie tak złożone. Mam pytanie orientujesz się czy takie zabezpieczenie jest do dostania ? Pozdrawiam

_________________
AUDI A6 2,5 TDI 99" QUATRO-kombi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2009 20:28:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.kwi.2008 16:32:36
Posty: 180
W koszu forwart jest tłok i sprężyna, która jest zabezpieczona dwoma półksiężycami. Poprzednio podczas demontażu musiałem je troche zdeformować i niezbyt dobrze trzymały sprężynę. Podpowiedz czy to mogło być przyczyną moich problemów z włączaniem kolejnych biegów ?

Forward - prowadzić, pracuje na biegach do przodu. Gdyby był niesprawny, miałbyś problemy z jazdą do przodu.

Mam pytanie orientujesz się czy takie zabezpieczenie jest do dostania ?

Raczej będą problemy z takimi drobnostkami. Wyślij na mojego e-maila swój adres, a wyślę Ci te zabezpieczenie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.mar.2009 22:44:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2007 23:02:29
Posty: 97
Lokalizacja: LUBAŃ
Wracam do tematu bo jestem znowu szczęśliwym posiadaczem jeżdżącego audi :D . Wiesław dziękuję za zaangażowanie i pomoc merytoryczną po trzecim wyjęciu skrzyni i dokładnym rozebraniu i złożeniu wszystko zaczeło działać tak jak należy. Jeszcze raz dziękuję

_________________
AUDI A6 2,5 TDI 99" QUATRO-kombi


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: