.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.kwi.2024 21:39:14

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2009 22:10:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
uszy do góry.
nie działa podciśnienie - N18 [EGR], N75 [T] i N239 [kg] połączone w jeden układ.
schemat bardzo poglądowy:
Obrazek


pełen schemat podciśnienia dla 2.5TDI '99 z opisem: http://rapidshare.com/files/217861419/p ... B.pdf.html .

charakter błędów wskazuje na to, iż może występować problem z połączeniem prądowym zaworów [dlatego nie wywala 00575]. szukaj w tym kierunku [łącznie z bezpiecznikami], choć nie jest możliwe, by mechanik nie podłączył żadnego z zaworów podciśnienia [o ile w ogóle je rozłączał]. jeżeli jednak mechanik rozłączał podciśnienie, to należy je rozłączyć i podłączyć na nowo zgodnie ze schematem z ETKA'i.

jak mniemam, jest jedna przyczyna, która prądowo wyeliminowała całe podciśnienie i jest ona bardzo błaha.



00741 to błąd czujnika położenia pedału hamulca. nie jest związany z powyższym i na razie o nim nie myśl.




[+]
odłącz akumulator, dokładnie wyczyść wszystkie połączenia [aku/klemy] i podłącz.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2009 23:06:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 14:40:44
Posty: 22
Lokalizacja: Kraków
Wodzu dzięki za reakcję i słowa otuchy :)
tak też myślałem, że na raz wywalone 3x Nxx i jeszcze bez 0575 w komplecie to raczej problem natury z deka innej niż mechaniczna padaczka zaworów czy też turba.
jutro zawalczę :D
pzdr

_________________
A4 '99 AFB avant tiptronic - wszystko to, czego oczekuję od auta:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2009 16:52:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 14:40:44
Posty: 22
Lokalizacja: Kraków
witam ponownie.
przeczyściłem wtyczki, odpiąłem aku, przewody podciśnienia wyglądają ok, raczej nie ma rozszczelnień na łączeniach...
rezultatów nie ma - błędy te same, auto nie jeździ. Meszrum pisałeś o bezpiecznikach, który to mógłby być???
Masz jeszcze jakieś propozycje, gdzie mam szukać od strony elektrycznej problemu??
dzięki pzdr

_________________
A4 '99 AFB avant tiptronic - wszystko to, czego oczekuję od auta:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2009 17:04:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
czy zawory dostają prąd?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2009 17:20:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 14:40:44
Posty: 22
Lokalizacja: Kraków
głupie pytanie - jak to sprawdzić, rozumiem że multimetr pod wtyczki przy włączonym silniku, tak?? i jakie wartości, jesli już - tzn opór czy napięcie mierzyć??

_________________
A4 '99 AFB avant tiptronic - wszystko to, czego oczekuję od auta:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2009 18:11:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
nie znam się na prądzie w ogóle, nie mniej jednak [z pamięci] N75 sterowane jest "-" a "+" jest jedynie włączany w chwili, gdy N75 ma działać.

zatem miernik powinno podłączyć się pod masę i plus N75 [wtyczka].
wówczas powinno być napięcie widoczne [bądź jego brak].



powyższe robiłem kiedyś w jakimś starym paździerzu 1.9TDI. nie wiem, czy będzie mieć zastosowanie do nowoczesnego 2.5TDI.
jeżeli bredzę, to koledzy na pewno mnie poprawią.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2009 21:47:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 14:40:44
Posty: 22
Lokalizacja: Kraków
witam, zmierzyłem napięcia:
przyznam, że nie wiem który zawór to który, więc opisowo:
pojedyńczy przy filtrze paliwa: ~5,95V (jak rozumiem to N75)
teraz dwa przy zbiorniku cieczy chłodzącej,
lewy patrząc naprzeciw auta(czyli od strony pasażera: 0,27V
prawy(od str kierowcy): 6,48V

mierzone przy włączonym silniku, na wtyczkach
co jakiś czas miga też kontrolka świec żarowych(ta żółta) jeśli to coś zmienia

o o tym myśleć???
pzdr

_________________
A4 '99 AFB avant tiptronic - wszystko to, czego oczekuję od auta:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2009 17:56:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 14:40:44
Posty: 22
Lokalizacja: Kraków
hej,
podjąłby się ktoś komentarza nt tych napięć??
rozmawiałem z podobno bystrym mechanikiem, który stwierdził że trzeba szukac rozszczelnienia któregoś z przewodów...
nie wiem co robić - wg mnie żadnych rozszczelnień nie ma...:/
odpowiada za działanie tego układu jakiś bezpiecznik???
skąd idzie elektryka do wtyczek??
pzdr,
Łukasz

_________________
A4 '99 AFB avant tiptronic - wszystko to, czego oczekuję od auta:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2009 22:38:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
mogę jedynie potwierdzić to, co już wiesz - problem nie wynika z rozsczelnienia [byłyby nieco inne walory błędów], a z zasilania.

sprawdź [wymień] następujące bezpieczniki:
- 29 [20A];
- 32 [20A];
- 34 [15A].


co do powyższych napięć, to powinny być zbieżne z napięciem aku.
nie mam B5, zatem nie wiem, czy przewody od N75, N18 i N239 idą do ECU, czy też nie - musisz to sprawdzić.

nie wiem też, czy w puszce ECU w B5 2.5TDI jest bezpiecznik od tegoż ECU. jeżeli jest, to należy go sprawdzić.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2009 09:39:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 14:40:44
Posty: 22
Lokalizacja: Kraków
dzięki za odzew Meszrum ;)
walczę dalej, zrobię to co mówisz plus porównam z kolegi AFB '97 w D2 - technicznie podciśnienie jest zapewne takie samo a i elektryka co najmniej podobna...
zobaczymy..
pzdr

_________________
A4 '99 AFB avant tiptronic - wszystko to, czego oczekuję od auta:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2009 13:52:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 11:11:00
Posty: 189
Lokalizacja: Nowogród
Wymieniałem sobie odmę i nie miałem aż takich problemów, jak opisane tutaj. Oczywiście trzeba było trochę pokręcić rozrusznikiem. lcslooney czy paliwo tryska Ci z VP44, czy już z przewodów wysokiego ciśnienia? Ja robiłem tak: Przewody wys. ciśnienia dokręcone na max do VP44, a poluzowane na wtryskiwaczach. Jak skończyło wydostawać się powietrze nad wtryskiwaczami i wyciekało już tylko paliwo dokręciłem do wtrysków przewody wys. ciśnienia. W ten sposób pozbyłem się powietrza z przewodów wys. ciśnienia. Jeszcze tylko chwila kręcenia i AFB kichnął, prychnął, raz jednym cylindrem raz drugim, a potem już miarowo mruczał.
Co do wielkości napięcia na N75 i N18. Napięcie steruje wielkość otwarcia tych zaworów, co przekłada się na pełne, lub nie, wysterowanie kierownic turbiny podciśnieniem - N75, czyli nie koniecznie i nie zawsze będzie tam ok 14V. 14 V to zapewne pełne otwarcie zaworów. Życzę Ci powodzenia. :) Ja jestem tylko amatorem. Na forum jest wielu fachowców tak jak kol.meszrum - na pewno Ci pomogą. :-)

_________________
A6 2,5 TDI V6 AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2009 16:14:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 14:40:44
Posty: 22
Lokalizacja: Kraków
Heniekwit, dzieki za posta, z pompą nie ma aktualnie problemu, pozostał problem ELEKTRYCZNY w układzie podciśnienia,
Meszrum,
miałeś duzo racji -
1.napięcia w zdrowym AFB z D2 na wtyczkach wszystkie ~13.5V
2.kuca elektryka tzn dogrzebałem się z kumplem w ECU do bezpiecznika płytkowego takiego jak te w skrzynce z bezpiecznikami (ten duży typ), 15A który był spalony
i tu uwaga, po wymianie błędy zniknęły, zawory zaczęły działać, wróciło sterowanie turbo, wszystko na N, po ruszeniu bezpiecznik się zjarał w sekundzie, wymiana na następny - dokładnie to samo.
co robić, jakieś pomysły macie???
aż się prosi o dobrego elektronika/elektryka tylko gdzie taki jest w Krakowie...
czy mógł paść jakiś przekaźnik, czy to efekt zwarcia/przebicia??
co ciekawe, na zjaranym bezpieczniku napięcia są, tylko niewłasciwe (5,9; 0,27 i 6 V)
bezradność, brak koncepcji.... :|


p.s. ma ktoś schematy elektryczne do tego układu i ECU?
do elektromechanika-partacza az strach jechać, jak zjara ECU to koniec będzie, jeszcze powie że to moja usterka...
zastanawia mnie przekaźnik czarny, obok tego bezpiecznika w puszce ECU, opisany nr 219, co to jest, za co odpowiada?

_________________
A4 '99 AFB avant tiptronic - wszystko to, czego oczekuję od auta:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2009 00:09:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
tak, masz ewidentnie zwarcie.
90% drogi jest już za Tobą - wiesz, który bezpiecznik wywala, teraz tylko należy sprawdzić co powoduje zwarcie. przyciśnij mechanika i zapytaj co robił podczas próby odpowietrzenia - być może spowodował stan rodzący zwarcie, skoro zaraz po odpowietrzeniu pojawił się ten problem.


przekaźnik 219 to główny przekaźnik o nr 443 951 253 AA. w przypadku jego awarii brak jest prądu praktycznie w całym samochodzie.
ale czy może powodować zwarcie? może podmień od kolegi z D2 - jest dokładnie ten sam - [jeżeli nie znajdziesz go w pobliżu ECU, to może być w okolicy bezpieczników].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2009 00:51:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 14:40:44
Posty: 22
Lokalizacja: Kraków
Meszrumie,
jak zwykle się nie mylisz - tzn ten przekaźnik ma u mnie własnie taki nr 443 951 253 AA (zrobiłem zdjęcie komórką :P ) i kolega z D2 jak sam twierdzi ma go gdzieś grubo zakopanego - tzn nie w tak dogodnym miejscu jak w B5...
przychodzi na myśl pytanie co zrobił fachowiec od odpowietrzenia pompy lub też ja (podczas samej wymiany odmy) że nastąpiło takie zjawisko (jak sam piszesz - z wysokim prawdopodobieństwem - zwarcie) - ciężko mi uwierzyć, aby było to po stronie "wewnętrznej" bezpiecznika tzn od strony ECU a nie "zewnętrznej" - zaworów Nxx...
równie ciężko mi uwierzyć, że PRZYPADKOWO dokładnie w chwili pierwszego mocniejszego przycisnięcia gazu tj 2-3 km od serwisu (który w sobotę zamykaja o 14 a ja opuściłem 13.55 :( i nie miałem po co wracać) zastała mnie po raz pierwszy sytuacja padniętego podcisnienia. Najciekawsze jest to, że po wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu równy tydzień jeździłem bez problemów, cisnąc auto niejednokrotnie, przy okazji wymieniajac filtr powietrza - następnej niedzieli problem pojawił się po raz drugi, tym razem na stałe :(
Oczywiście "elektromechanicy" ze "stołecznego miasta Krakowa" dają dupy tzn nikt nie chce tego nawet oglądać-widać chyba wymiana alternatora to max zaawansowania (i łatwej kasy):(
jeszcze raz dzięki Meszrum za wsparcie - powalczę dalej, bardzo jestem ciekaw, co zrodziło taki problem...
pzdr

_________________
A4 '99 AFB avant tiptronic - wszystko to, czego oczekuję od auta:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2009 01:52:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
sprawdź ponadto styki od ECU - wymontuj je [ECU], przeczyść delikatnie styki [np. niewielką ilością alkoholu izpopropylowego] i zamontuj.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [AFB] pad N239,N75,N18 na raz! wcześniej odpowietrzenie
PostNapisane: 13.gru.2016 16:57:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.gru.2016 16:54:57
Posty: 3
Witam a znalazłeś gdzie miał zwarcie w instalacji ? Ja mam to samo i cały czas wywala bezpiecznik może to być wina pompy ABS ? Że czujnik ma zwarcie ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [AFB] pad N239,N75,N18 na raz! wcześniej odpowietrzenie
PostNapisane: 14.gru.2016 21:22:20 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
Odłącz abs bezpiecznikiem i zobacz co się bedzie działo.

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [AFB] pad N239,N75,N18 na raz! wcześniej odpowietrzenie
PostNapisane: 30.maja.2020 19:47:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.maja.2020 18:57:18
Posty: 4
Witam. A4 b6 1.9 tdi avf 130 km
Po wymianie rozrzadu brak podcisnienia na zaworkach n75 n18i n239. Przed zaworkami jest podcisnienie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [AFB] pad N239,N75,N18 na raz! wcześniej odpowietrzenie
PostNapisane: 30.maja.2020 19:48:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.maja.2020 18:57:18
Posty: 4
Witam. A4 b6 1.9 tdi avf 130 km
Po wymianie rozrzadu brak podcisnienia na zaworkach n75 n18i n239. Przed zaworkami jest podcisnienie.
Napiecia sa na zaworkach. Jak omine wezykami n18 i n239 to na n75 jest podcisnienie ale bardzo słabe


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: