.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.mar.2024 19:11:29

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 81 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ALL V8] Hamulce - dyskusja
PostNapisane: 10.kwi.2012 21:25:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2006 19:11:52
Posty: 1509
Lokalizacja: Warmia
Auto: Audi V8 4.2q
KORU napisał(a):
[...] tarcze UFO to nie problem.

Ja mam już przygotowany cały zestaw hamulcowy od A8 D2 polift: zaciski+klocki+tarcze. Brzezik, jak się nie da, jak się da. Uparłem się i upchałem jednak tarcze 323x30 od A8, bez większych problemów :) :
Obrazek
Obrazek
Muszę je jeszcze wypiaskować i pomalować.


Ostatnio edytowano 30.maja.2013 22:32:11 przez Marianb, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: kupno V8
PostNapisane: 10.kwi.2012 21:47:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
Marianb napisał(a):
Do Audi V8 się nie dorasta. Wystarczy torba niepotrzebnej gotówki, garaż, trochę zdolności, cierpliwość oraz wyrozumiałość rodziny i tyle :P
KORU napisał(a):
Spokojnie coś trafisz i nie ma sie co napalać. Tylko wersja z silnikiem 4.2 V8 a tarcze UFO to nie problem.

Ja mam już przygotowany cały zestaw hamulcowy od A8 D2 polift: zaciski+klocki+tarcze. Brzezik, jak się nie da, jak się da. Uparłem się i upchałem jednak tarcze 323x30 od A8, bez większych problemów :) :
Obrazek
Obrazek
Muszę je jeszcze wypiaskować i pomalować.

Skąd bierzesz worki gotówki? przydałoby mi się kilka :)
Zrobiłeś dystans pod tarczę, jak ja przy swojej przeróbce, czy inaczej rozwiązałeś problem ET poliftowej tarczy vs piasty?
Zestaw z A8 polift wchodzi pod wszystkie fabrycznie alu-16-stki audikowskie (nowe i stare).

Jak sobie wszystko zamontujesz to zobaczysz różnicę w hamowaniu. V-ka na takim zestawie staje dęba.

Taki mój mały OT . Przyzwyczaiłem się do naprawdę niesamowitej siły hamowania tych 323 (jak na dwie tony auta) i
hamulce 288, które mam teraz w golfie strasznie mnie męczą przy jeździe autostradowej (palą się już po dwóch awaryjnych hamowaniach :)).
Miałem plan zaszaleć i sobie 345 na przód (i 312 na tył) z golfa R20 zapodać, ale idę w 312 mm (tył 286). Mam nadzieję iż będzie ok, a cenowo będzie 3 razy tańsza przeróbka i 2 razy prostsza.
Ważne, żeby coś dłubać i nie zaśniedzieć :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: kupno V8
PostNapisane: 10.kwi.2012 22:10:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2006 19:11:52
Posty: 1509
Lokalizacja: Warmia
Auto: Audi V8 4.2q
zioolko napisał(a):
[...]
Skąd bierzesz worki gotówki? przydałoby mi się kilka :)[...]

Jestem w dość dobrej sytuacji, bo mam znajomych lakierników, mechaników, ślusarzy którzy udostępniają mi swoje warsztaty i praktycznie wszystko robię sam. Jedyny koszt to części.
Zdarza się tak, że w warsztacie stoją tylko moje samochody - Corsa i V8 :D
Obrazek

Zrobiłem dystans pod tarczę. Widać go trochę na pierwszym zdjęciu. Automatycznie centruje felgę. Stosując mój patent montaż kompletnych hamulców od A8 przebiega praktycznie p&p. Trzeba dodatkowo założyć dystanse o odpowiedniej grubości na tył, żeby zachować rozstawy.
Próbowałem robić bez dystansu wg tego schematu :
https://picasaweb.google.com/1058656418 ... oTilS6Plus
Ale nie mogłem spasować z tarczą 323x30. Trzeba byłoby szlifować zaciski, kolumny, toczyć piasty więc odpuściłem.

Jak skończę i zrobię testy, to opiszę dokładniej moje przeróbki :)


Ostatnio edytowano 10.kwi.2012 22:18:19 przez Marianb, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: kupno V8
PostNapisane: 10.kwi.2012 22:17:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
Czyli takie samo rozwiązanie jak u mnie było.
Dałeś na tył dystans 10 mm?
Jak zrobisz opis i fotostory to nie zapomnij, o tantiemach dla mojej osoby, za prawa autorskie do patentu (sprzed 3 lat). :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: kupno V8
PostNapisane: 10.kwi.2012 22:26:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2006 19:11:52
Posty: 1509
Lokalizacja: Warmia
Auto: Audi V8 4.2q
Porobiłem gdzieś rysunki na dystanse, ale nie pamiętam w tej chwili jaką grubość dałem.
Hehe, w pierwszej wersji złożyłem bez dystansów, ale tak jak wspomniałem szlifowałem zaciski i toczyłem piasty. Złożyło się ale uznałem, że za duża rzeźba i później zrobiłem nowe z dystansem. Popsute elementy wykorzystam jako stanowisko montażowe na przyszłość.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: kupno V8
PostNapisane: 11.kwi.2012 06:29:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.kwi.2012 22:05:37
Posty: 64
Lokalizacja: Trzebiel
Auto: a8,s6,t4
JA do siebie do A8 kupiłem w zeszłym roku nowe tarcze i klocki a najechałem maks 5 tyś. MAm już kupione do A8 coś takiego http://imageshack.us/photo/my-images/715/aa2r.jpg/ a te z a8 pewnie wrzuce do V-ki jak już kupie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: kupno V8
PostNapisane: 11.kwi.2012 07:08:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
to 6 tłoczek?
Jeżeli to zacisk z cayenne to cena nowych tarcz jest kosmiczna (takie widełki jak ufo). Ale można go na zwykłej 320 zamontować (ten mniejszy bo są w dwóch wersjach rozmiarowych)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: kupno V8
PostNapisane: 11.kwi.2012 09:20:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.kwi.2012 22:05:37
Posty: 64
Lokalizacja: Trzebiel
Auto: a8,s6,t4
to sa 4 tłoczkowe komplet z adapterem do A8 (kupiłem to z rozebranej A8 razem ze zwrotnicami). Tarcze klocki wszystko jest ok trzeba tylko rozebrac i wizualnie odnowić. Ale to będzie raczej robione po sezonie razem z odnowieniem całego zawieszenia (piaskowanie, malowanie proszkowe).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL V8] Hamulce - dyskusja
PostNapisane: 11.kwi.2012 10:02:27 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Wydzieliłem z tematu o kupnie V8...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL V8] Hamulce - dyskusja
PostNapisane: 12.kwi.2012 19:08:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2009 21:22:10
Posty: 502
Lokalizacja: Loobelskie-LKS
Ja też kompletuję graty...
tarcze z s8 332mm i zaciski polift już są :!:
Obrazek
Obrazek
ps.Pszendzior widzę plan na mody V8 konkret,czyli tak jak w przypadku d2 zero lipy :d
pozdro

_________________
Vorsprung durch Technik
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: kupno V8
PostNapisane: 12.kwi.2012 19:48:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2010 21:32:33
Posty: 491
Lokalizacja: okolice lublina
Pszendza napisał(a):
to sa 4 tłoczkowe komplet z adapterem do A8 (kupiłem to z rozebranej A8 razem ze zwrotnicami). Tarcze klocki wszystko jest ok trzeba tylko rozebrac i wizualnie odnowić. Ale to będzie raczej robione po sezonie razem z odnowieniem całego zawieszenia (piaskowanie, malowanie proszkowe).


czysto orientacyjnie, jaki koszt takiej zabawy :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL V8] Hamulce - dyskusja
PostNapisane: 01.paź.2012 23:04:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2006 19:11:52
Posty: 1509
Lokalizacja: Warmia
Auto: Audi V8 4.2q
Witam po przerwie, może kogoś to zainteresuje :) :
Hamulce już są na samochodzie. Dla przypomnienia: założyłem do AUDI V8 4.2 quattro 93' zestaw przednich hamulców od Audi A8 D2 99-2002.

1. Na początek należało zebrać trochę gratów:
- zaciski przednie nr. 4B0615107B/4B0615108B. Kupiłem używane na allegro. Ważne aby miały sprężynki dociskające klocki. Należy pamiętać, aby koniecznie rozruszać tłoczki przed założeniem. Przegapiłem to, okazało się że wszystkie były zapieczone i musiałem dwa razy rozbierać.
Obrazek
- Tarcze 323x30 nr. 4D0615301A(J):
Obrazek
- Klocki hamulcowe nr. 4D0698151P(R). Przelutowałem od razu przewody czujników zużycia klocków na oryginalne od V8:
Obrazek
- kupiłem w "Metalzbycie" śruby M14x1,5x30 klasy 10.9 do przykręcenia zacisków hamulcowych do kolumny. Potrzeba 4 sztuki.
- nowe przewody hamulcowe. Oryginalne od V8 będę za krótkie. Kupiłem od Renault Laguna 2, bo akurat takie były w sklepie na miejscu. Musiałem przetoczyć ich końcówki ze średnicy Ø15 na Ø14, bo nie przechodziły przez otwory w blaszkach przy zaciskach Audi.

2. Przeróbki:
Oryginalne zaciski hamulcowe w V8 przykręcone są trzema śrubami M12 do kolumny. Zaciski od A8 mocowane są dwiema śrubami M14x1,5x30. Aby je zamocować w V8 trzeba odciąć górne ucho w kolumnie od V8 i rozwiercić dwa pozostałem do średnicy Ø15:
Obrazek
Kolejną sprawą jest przetoczenie piast V8 na średnicę zewnętrzną ok. Ø130mm oraz usunięcie kołnierza, na którym siedziała tarcza UFO. Jak ktoś nie chce wybijać piasty z kolumny i zakładać nowego łożyska, może potraktować piastę szlifierką:
Obrazek
Najważniejszą rzeczą w całej zabawie jest TULEJA DYSTANSOWA pomiędzy piastę, a tarczę hamulcową:
Obrazek
Tuleja ustawia tarczę hamulcową w odpowiednim położeniu między klockami, centruje tarczę oraz felgę. Bez niej nie ma możliwości założenia hamulców od A8 bez ingerencji mechanicznej w zaciski i kolumny. Trzeba byłoby je szlifować.
Będę musiał ją skrócić ok 5mm, bo zrobiłem za długą i nie można założyć dekielków od felg. Widać to na ostatnich zdjęciach.

3. Montaż
- próbny:
Obrazek

- jeżeli wszystko pasuje, to można zakładać. Ja dodatkowo wszystkie elementy piaskowałem i malowałem:
Obrazek Obrazek
Tak to wygląda na samochodzie:
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

Mam jeszcze jakiś kłopot z ABS-em. Trochę świruje, jeszcze nie wiem dlaczego. Ale i tak hamulce są bardziej skuteczne od UFO.

4. Koszta:
Bez piaskowania, malowania, itd. można zamknąć się w kwocie ok 1000-1200 zł. Ja robiłem dodatkowo całe przednie zawieszenie (piaskowanie/malowanie) + przekładnia kierownicza, więc kosztowało mnie to ok 3500-4000 zł :)

Zdjęcia w lepszej rozdzielczości:
https://picasaweb.google.com/1157203436 ... roCzescII#


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL V8] Hamulce - dyskusja
PostNapisane: 06.paź.2012 19:50:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2009 21:22:10
Posty: 502
Lokalizacja: Loobelskie-LKS
Cytuj:
Bez piaskowania, malowania, itd. można zamknąć się w kwocie ok 1000-1200 zł.

Tu bym polemizował...
Jesli zliczę wszystko a czasem coś udało sie zdobyć taniej to i tak jest za mało co by to ogarnąć...
Też mam ogarnięty ten temat tylko kosmetyki mu brakuje...
Tutaj wielkie dziex dla Zioołka który jest guru w tym temacie :!:



Obrazek

_________________
Vorsprung durch Technik
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL V8] Hamulce - dyskusja
PostNapisane: 06.paź.2012 20:18:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2010 08:27:22
Posty: 218
Lokalizacja: WM Gdańsk
Auto: V70 T5
ja w swoim Audi ostatnio wymieniłem hamulce i wszystko robiłem sam. koszt części był ok. 1800zł z tym, że wymieniałem jeszcze niektóre przewody metalowe. jedyne co muszę tylko poprawić to dystanse pod tarcze bo nie mam pierścienia centrującego (źle dogadałem się z bratem jak ma mi to wytoczyć)

_________________
Jedyne słuszne Audi V8 - było
Skoda Octavia L&K 1.9 130KM - dupowóz, a nie samochód, a do tego na gnojówkę - było
Volvo V70 II T5 - bardzo wygodny dupowóz z odpowiednim piecem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL V8] Hamulce - dyskusja
PostNapisane: 06.paź.2012 23:02:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
marcino8 napisał(a):
Cytuj:
Bez piaskowania, malowania, itd. można zamknąć się w kwocie ok 1000-1200 zł.

Tu bym polemizował...
Jesli zliczę wszystko a czasem coś udało sie zdobyć taniej to i tak jest za mało co by to ogarnąć...
Też mam ogarnięty ten temat tylko kosmetyki mu brakuje...
Tutaj wielkie dziex dla Zioołka który jest guru w tym temacie :!:

Dziękuje i kłaniam się nisko.
Piaskowanie i lakierowanie można zawsze zrobić (wcześniej lub później), jest to wizualną kropką nad i przeróbki.
Przy lakierowaniu proszkowym trzeba pamiętać, że do zacisków nie może pójść zwykła farba, tylko odporna termicznie, bo będzie się topić i łuszczyć.

Według mojej subiektywnej oceny V-ka na A8-mkowych hamulcach hamuje dwa razy lepiej niż na ufolach.
Do chwili obecnej nie mogę przyzwyczaić się do hamulców w golfie, które są duuużo słabsze niż w v-ce po przedmiotowej przeróbce (też w końcu będę musiał podziałać w tym temacie)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL V8] Hamulce - dyskusja
PostNapisane: 14.sty.2013 23:02:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.kwi.2012 22:05:37
Posty: 64
Lokalizacja: Trzebiel
Auto: a8,s6,t4
Właśnie zakończyłem przekładkę hamulców w swojej V8
Z racji tego ze miałem komplet ze swojej A8 przed liftem (nowe tarcze, klocki, i stare zaciski) zdecydowałem się na przekładkę na taki zestaw.
Piasta została zeszlifowana jak w innych przypadkach. mocowanie zacisku do zwrotnicy zostało sfrezowane o 1 mm (gdyby tarcza nie była nowa to pewnie nie było by takiej potrzeby), tarcza w miejscu przylegania została stoczona 1 mm (dzięki temu centruje się na piaście), tulejki na śruby mocujące zacisk jak w innych przypadkach, obcięte górne ucho.
Całość działa idealnie, tarcze są wycentrowane na piaście. Najważniejsza zaleta w stosunku do poliftowych (polift i przed lift różnią się odsadzeniem) jest to że nie ma żadnych dystansów pod tarczą. Jak będę rozbierał do piaskowania i malowania to zrobię jakieś foto.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL V8] Hamulce - dyskusja
PostNapisane: 14.sty.2013 23:13:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5203
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Pany, jest prosty sposób na dystanse pod zaciskami z polifta - wystarczy założyć tarcze 321 z S4/6 (zamiast 323 z D2) - odsadzenie tych tarcz wynosi 46,5, zamiast 59,5 (czy jakoś tak) mm jak w D2. Taki wariant wybrałem u siebie.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL V8] Hamulce - dyskusja
PostNapisane: 15.sty.2013 00:06:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2006 19:11:52
Posty: 1509
Lokalizacja: Warmia
Auto: Audi V8 4.2q
Brałem też pod uwagę tę wersje. Nawet zrobiłem jeden taki zestaw, ale później zrezygnowałem ze szlifowania/frezowania/toczenia elementów zawieszenia i hamulców. Wg mnie za dużo roboty, mimo że mam własne w/w maszyny. Zniechęciła mnie mocno ingerencja mechaniczna w zaciski.
Toczyłeś tarcze po przyłączu :galy: :?: Nie mają bicia :?:

Uparłem się na na A8 FL 323x30mm.
Założeniem mojej przeróbki było P&P. Stosujesz dystans i przy kolejnych wymianach tarcz oraz klocków nic cie nie interesuje :) Idziesz do sklepu, kupujesz komplet do Audi A8 i zakładasz heble "dwoma kluczami" bez zbędnych kombinacji, jakby były od tego modelu.
Tulejek nie stosowałem. Rozwierciłem otwory w kolumnie na 15 i skręcałem śrubami M14x1,5x30.

Rodzynek dystans wyniósł tak jak napisałeś jakieś 12mm.

No to mamy trzy sposoby na montaż hamulców od A8 :) :
1. Dystans.
2. Szlifowane/frezowane.
3. Hamulec od S6 C4 (S4 C4 posiada całkiem inny zacisk. Ma mniejszy rozstaw śrub mocujących).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL V8] Hamulce - dyskusja
PostNapisane: 15.sty.2013 00:32:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5203
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Marianb napisał(a):
No to mamy trzy sposoby na montaż hamulców od A8 :) :
1. Dystans.
2. Szlifowane/frezowane.
3. Hamulec od S6 C4 (S4 C4 posiada całkiem inny zacisk. Ma mniejszy rozstaw śrub mocujących).


Nie hamulec od S6, ale tarcze tylko (zaciski z A8).

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL V8] Hamulce - dyskusja
PostNapisane: 19.lut.2013 08:56:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lut.2013 08:39:36
Posty: 4
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: A8 4,2 Quattro
Witam wszystkich forumowiczów, niedawno kupiłem A8 4,2 07r. Dopiero rozpoczynam przygodę z Audi, więc proszę o wyrozumiałość :)

Borykam się z problemem dotyczącym podjęcia decyzji co do zakupu tarczy/klocków itd. Czy ktoś z Was posiada doświadczenie w tych sprawach? Oczywiście czy zarazem może mi pomóc w dokonaniu wyboru?

pozdrawiam,

A


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 81 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: