.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.kwi.2024 18:08:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 81 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [ALL V8] Hamulce - dyskusja
PostNapisane: 20.lut.2013 19:14:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
@rodzynek - jaki jest orientacyjny koszt tarcz 321 do S4 B6? Jeżeli kosztują tyle co D2 FL to twoje rozwiązanie jest idealne.
Cena Boscha 323 za komplet to +/- 200 zł.
@ab-klimtech - załóż nowy wątek. Post umieściłeś w wątku dot. hamulców do ponad 20 letnich wozideł (V8 D11, a nie A8 D3).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL V8] Hamulce - dyskusja
PostNapisane: 20.lut.2013 20:05:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5205
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Kupiłem ATE za ok. 500 zł za dwie tarcze (320/30 mm, et 46,5 mm, S4/6)

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL V8] Hamulce - dyskusja
PostNapisane: 31.mar.2013 12:45:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lut.2013 20:49:50
Posty: 4
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek witam, przesyłam kilka zdjęć, z przeróbki mojej V8. Tarcze 323 mm zaciski Lucas z A8 po liftowej.Wymagało to wiele pracy: doprowadzenie zacisków, regeneracja, zakup klocków tarczy oczywiście ale najważniejsza tuleja pod tarczą, u mnie wyszła na 12 mm,bo sfrezowane kolumny, żeby zaciski siadły idealnie. Obtoczenie piast. Ja miałem dystanse po 20 mm wiec zrobione to w nast sposób:{Piasta. tuleja 12 mm. tarcza, krążek 200 mm z 10 otworami 5 na przykręcenie felgi, a pięć na przykręcenie tarczy i tulei przez krążek, więc po odkręceniu kola nie odkreca sie tarcza czy tuleja myślę że rozwiązanie najlepsze z powyższych tutaj opisanycho Oczywiście krążek wyfrezowane ma otwory na śruby do jego przykręcenia wiec płaszcz sruby jest jakby utopionu ok pół mm w krążku, reszta główki śrub chowie się w feldze. Krążek wykonany z bardzo dobrej jakości materiału tj twardośći, nie pamiętam dokladnie symbolu ale specjalnie zamawiałem.Jest teraz na allegro dla chcących jeszcze jakichs zdjęć. Pozdrawiam.Dokładnych wymiarów nie da sie tu podać, trzeba na swich kolumnach, piastach dokonywac pomiarów, jedyne to co moge napisac ze u mnie grubość tulei to 12 mm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL V8] Hamulce - dyskusja
PostNapisane: 23.sie.2013 21:57:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lut.2013 20:49:50
Posty: 4
Mała poprawka :"krążek 20 mm":):)a nie 200mm:P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL V8] Hamulce - dyskusja
PostNapisane: 23.lis.2013 13:52:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2013 13:44:35
Posty: 7
Witam wszystkich ! Mam pytanie odnośnie zacisków poliftowych audi a8. Czy one powinny posiadać gwint ? Chcę przełożyć hamulce z audi a8 polift i nie wiem jeszcze jak to będzie wyglądało... Czy po ucięciu "ucha" muszę przerwiercic oryginalne otwory do srednicy m14x1,5 w zwrotnicy ? a co z zaciskiem ? Proszę o pomoc


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL V8] Hamulce - dyskusja
PostNapisane: 23.lis.2013 17:25:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2006 19:11:52
Posty: 1509
Lokalizacja: Warmia
Auto: Audi V8 4.2q
Tak, zaciski od A8 mają otwór z gwintem M14x1,5 :
Obrazek
W zwrotnicy otwory rozwiercasz przelotowo na fi 15 +0,5. Jeżeli zastosujesz tarcze od A8, to musisz mieć dystans pod tarczę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL V8] Hamulce - dyskusja
PostNapisane: 23.lis.2013 20:37:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2013 13:44:35
Posty: 7
Dzięki wielkie za odpowiedź !!! A jak wydobyć piastę ??? --Chcę również wymienić łożyska . Jakiej długości powinny być przewody hamulcowe ? Słyszałem ze pasują idealnie od vw passat b5 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL V8] Hamulce - dyskusja
PostNapisane: 23.lis.2013 22:38:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2006 19:11:52
Posty: 1509
Lokalizacja: Warmia
Auto: Audi V8 4.2q
Jak dasz radę, to starą piastę możesz nawet wybić młotkiem. Nową musisz wcisnąć na prasie. Każdy normalny warsztat posiada małą praskę :)
Nie wiem jakie przewody pasują. Pojechałem do sklepu i kupiłem "na oko" dłuższe od oryginałów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL V8] Hamulce - dyskusja
PostNapisane: 25.lis.2013 17:50:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2013 13:44:35
Posty: 7
Witam ! Czy ktoś mógłby podać dokładne wymiary tulei dystansowej ??? Sporządziłem taki schemat Obrazek, ale brakuje wymiaru oznaczonego czerwona strzałką :) . Czy da się dorobić dystans według tego schematu ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL V8] Hamulce - dyskusja
PostNapisane: 25.lis.2013 17:50:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2013 13:44:35
Posty: 7
http://pokazywarka.pl/kzw8y3/#zdjecie9381340


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL V8] Hamulce - dyskusja
PostNapisane: 25.lis.2013 18:53:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5205
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
57

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL V8] Hamulce - dyskusja
PostNapisane: 28.lis.2013 10:48:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2013 13:44:35
Posty: 7
Witam ponownie ! Po Dorobieniu dystansów pojawi się kolejny problem : jak najlepiej przymocować piastę do dystansu i dystans do tarczy ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL V8] Hamulce - dyskusja
PostNapisane: 28.lis.2013 19:29:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lut.2013 20:49:50
Posty: 4
Mogę zaproponować moje rozwiązanie, ale jak kto woli:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL V8] Hamulce - dyskusja
PostNapisane: 28.lis.2013 20:06:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2013 13:44:35
Posty: 7
Czyli jakie rozwiązanie proponujesz Frutti ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL V8] Hamulce - dyskusja
PostNapisane: 28.lis.2013 22:59:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
masterp napisał(a):
Czyli jakie rozwiązanie proponujesz Frutti ?

Dystans musi być od spodu odwzorowaniem wypustu piasty.
Jak zrobiłeś zwykły dystans obwarzanek bez wystającego kołnierza to dupa zbita.

Na stronie pierwszej zobacz jak ma wyglądać dystans (by marianb) możesz również poszukać w wyszukiwarce jak wyglądały moje dystanse.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL V8] Hamulce - dyskusja
PostNapisane: 28.lis.2013 23:23:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2006 19:11:52
Posty: 1509
Lokalizacja: Warmia
Auto: Audi V8 4.2q
Tak jak napisał ziollko, otwór wewnętrzny musi mieć od strony piasty podtoczenie, żeby zmieścił się kołnierz piasty:
Obrazek
Aby zamocować dystans, wystarczy wywiercić w nim otwór przelotowy pod dowolną śrubę wpuszczaną, np. M6. W piaście zrobić otwór gwintowany i skręcić wszystko do kupy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL V8] Hamulce - dyskusja
PostNapisane: 08.gru.2013 16:11:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lis.2010 18:26:38
Posty: 340
Lokalizacja: Lublin
masterp napisał(a):
http://pokazywarka.pl/kzw8y3/#zdjecie9381340



Oznaczenie R14x1.5 w jednym z 5 otworów mocujących miało chyba oznaczać gwint ( gwinty oznaczamy M14x1.5) ale mniejsza o to, chciałem tylko poradzić żebyś nie robił tych otworów gwintowanych bo będzie dupa z projektu, gwint masz w piaście. Powodzenia.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL V8] Hamulce - dyskusja
PostNapisane: 10.cze.2014 22:11:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.maja.2013 20:07:59
Posty: 7
Witam wszystkich forumowiczów. W związku z szybkimi przygotowaniami Fałki do ślubu i pochopnym zakupem felg czy też całych kół u mnie temat hamulców z A8 nie przeszedł, mimo iż przygotowaliśmy taki zestaw na bardzo szybko. Problem pojawił się z mocno wystającym zaciskiem i przy zastosowaniu tarczy z S4 oraz płaskiej felgi z Et 30 kółka przy zastosowaniu dystansów wylądowałyby gdzieś poza nadwoziem. Szkoda, że dowiedziałem się o tym dopiero jak zepsułem kolumnę tydzień przed imprezą. Lans miał być :P a tu pozostał Ronal i zdobywanie kolumny w trybie ekspres. Od gorących ślubnych chwil minęło już niemal pół roku, a że kółka szkoda było sprzedawać to pojawił się pomysł na pożenienie hamulców z Audi A6 C6 S-line z V8. Co w zestawie: zacisk jedno-tłoczkowy ATE + tarcza 347mm + przewody gumowe VW T4. Sposób przygotowania zestawu zbliżony jest do tego co trzeba zrobić w przypadku konwersji na A8, lecz po kolei:

Ze względu na to że zacisk musiał zostać nieco przesunięty względem oryginalnego mocowania to jedno ucho kolumny musiało zniknąć. W tym jednak przypadku jest to ucho dolne. Oryginalne gwinty w kolumnie M12x1,5 pozostały. 3 brakujący otwór został odwiercony i nagwintowany w trochę innym miejscu, dodatkowo kolumna w miejscu nowego otworu została nieco zeszlifowana tak by otrzymać płaszczyznę z pozostałymi otworami kolumny. Zacisk montowany jest do adaptera 2 śrubami M14x1,5.

Obrazek

Piasta tak samo jak w przypadku tarczy z A8 musiała zmienić średnicę, ze względu na to iż łożyska mam sprawne w ruch poszła kątówka. Czas przygotowania jakieś 5 minut na stronę a efekt wystarczający. Kolejny element zestawu to adapter. W pierwszej fazie wykonaliśmy prototyp z blachy 2mm, następnie wymiarowanie i wycinanie palnikiem z blachy 15mm. Rysunek techniczny adaptera udostępnie dla zainteresowanych.

Prototyp adaptera:

Obrazek

Pierwszy montaż przy użyciu prototypu:

Obrazek

Po wypaleniu adapterów okazało się, że zacisk przesunięty jest względem osi tarczy o jakieś 2mm. Aby nie frezować jarzma zacisków i pozostawić możliwość montażu innych hamulców podchodzących P&P do A6 zfrezowaliśmy sam adapter.

Finalny adapter:

Obrazek

A teraz czas na fotki z finalnego montażu:

Zaciski + adaptery:

Obrazek

Kolumny:

Obrazek

Zdjęcia z montażu na aucie:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Może komuś się przyda możliwość budowy takiego układu hamulcowego jeżeli nie będzie miał tak jak i ja innego wyjścia. Całość póki co jest na dotarciu ale różnica w sile hamowania jest wyraźnie odczuwalna. Na przepuszczającej pompie na rolkach przód prawie zamknął skalę.

Wie może ktoś czy do V8 da się upchać inną pompę hamulcową np. z A8, czy jest do niej jakiś zestaw naprawczy, który ewentualnie można skompletować z kilku, czy jednak jestem skazany na wydatek 800zł? Będę wdzięczny za info.


Ostatnio edytowano 07.wrz.2014 17:11:40 przez PrzemeQ83, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL V8] Hamulce - dyskusja
PostNapisane: 17.cze.2014 21:47:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lis.2010 18:26:38
Posty: 340
Lokalizacja: Lublin
Nieźle to wykombinowałeś, ja to bym chyba jeszcze ten adapter pospawał do zwrotnicy ;)

A zdjęcia dodaje się tak jak robiłeś tylko musisz wkleić odpowiedni kod z przeznaczeniem na fora internetowe popróbuj a dasz radę ;)
no i zakładaj temat V8 i chwal się sztuką.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL V8] Hamulce - dyskusja
PostNapisane: 19.cze.2014 19:28:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.cze.2014 18:04:42
Posty: 8
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Audi S6 C4 2.2 turbo quattro
Witam
Jestem nowy, dlatego na wstępie proszę o wyrozumiałość, jeżeli post jest nie prawidłowo umieszczony itd.
Czytam o hamulcach w V8 i ma ona chyba też podobny układ hamulcowy jak moje auto.
Posiadam Audi S6 C4 2.2 turbo AAN z hydraulicznym wspomaganiem hamulca. Właśnie ze wspomaganiem mam problem, konkretnie z kontrolką ciśnienia. Kupiłem auto 6 lat temu, od początku mojego użytkowania było tak, że po rozgrzaniu się auto, a więc i płynu od wspomagania zapalała się kontrolka od wspomagania. Hamulce działały "normalnie". Z czasem, jednak postanowiłem podejść do tematu i wymieniałem (nie raz) płyn od wspomagania oczywiście z ASO (zielony G0002), jednak to nie pomagało. Zakupiłem używany akumulator ciśnienia (tzw.gruchę, bombę). Po wymianie (po raz kolejny z płynem) kontrolka zapala się tylko po naciśnięciu na pedał hamulca, a hamulce działają normalnie z wyjątkiem gwałtownego i mocnego hamowania - wtedy pedał pulsuje a hamowanie jest opóźnione.
Proszę o podpowiedź osób, które borykały się już z problemem hydraulicznego hamowania.
Czy to wina "gruchy", czy też wspomagacza przy pompie hamulcowej?
Wykluczam raczej pompę ponieważ jest cicha.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 81 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: