.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.kwi.2024 00:24:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 81 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [ALL V8] Hamulce - dyskusja
PostNapisane: 19.cze.2014 19:39:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5205
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Wspomagacz do wymiany.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL V8] Hamulce - dyskusja
PostNapisane: 19.cze.2014 20:30:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.cze.2014 18:04:42
Posty: 8
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Audi S6 C4 2.2 turbo quattro
Bardzo dziękuję za szybką odpowiedź.
Poproszę Cię jednak o kolejne podpowiedzi.
Czy lepiej szukać używki ? Czy spróbować zregenerować ten ? Dodam, że prawie wszystko robię przy tym samochodzie sam, nie oddaje do mechaników (no chyba, że klima i potrzebny sprzęt), także z demontażem tego wspomagacza nie powinno być problemu. Pytam też dlatego o regenerację bo pracuje przy częściach sam. i zdobycie tego nowego nie jest realne (a jeżeli to już ktoś by miał to z pewnością sporo kosztuje).
Czytałem na forum, że ktoś wymienił w tym oringi , wypolerował tłoczek i działa.
I jeszcze jedno, rozwiń proszę dlaczego uważasz że to wspomagacz, a nie np. za słabe ciśnienie w "gruszce"?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL V8] Hamulce - dyskusja
PostNapisane: 19.cze.2014 21:00:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5205
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Bo już przerabiałem ten temat w kilku cygarach.
Gruszkę prosto sprawdzić - pompuj po zgaszeniu silnika - jak masz ciśnienia na więcej niż 3 hamowania, to z pewnością nie ona.
Możesz spróbować zregenerować, używka to potencjalne kolejne problemy.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL V8] Hamulce - dyskusja
PostNapisane: 20.cze.2014 19:01:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.cze.2014 18:04:42
Posty: 8
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Audi S6 C4 2.2 turbo quattro
Ciśnienia z gruchy wystarcza na 1 naciśniecie pedału hamulca, potem twardnieje. Biorę się i za gruchę. Mam kontakt z gościem, który regeneruje akumulatory ciśnienia w Citroenach, może uda mu się przerobić moją na gruchę z Citroena. Jeżeli tak to jedno z głowy. Ze wspomagaczem zrobię tak, że postaram się poszukać używki, rozmontuje, dobiorę oringi i zamontuje do siebie. Jak się wszystko uda zrobić - napiszę. Dzięki i
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL V8] Hamulce - dyskusja
PostNapisane: 04.sie.2014 12:21:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.cze.2014 18:04:42
Posty: 8
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Audi S6 C4 2.2 turbo quattro
Kupiłem używany akumulator ciśnienia i wspomagacz z jednego auta przeznaczonego do rozbiórki i "bingo", przełożyłem i hamulce są super. Kontrolka (jak na razie) się nie świeci.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL V8] Hamulce - dyskusja
PostNapisane: 07.sie.2014 22:19:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
Marand napisał(a):
Kupiłem używany akumulator ciśnienia i wspomagacz z jednego auta przeznaczonego do rozbiórki i "bingo", przełożyłem i hamulce są super. Kontrolka (jak na razie) się nie świeci.
Pozdrawiam

Na razie.
Wszystkie te używki mają po +/- 20 lat i są w podobnym stanie.
Odżałuj kilka stówek i zamów nowy akumulator.
Wspomagacz można zregenerować we własnym zakresie. Wydaje mi się, że robił to Papel.

BTW - Kupiłeś w Łodzi używkę ;) ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL V8] Hamulce - dyskusja
PostNapisane: 29.sty.2015 02:56:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.sty.2015 01:21:46
Posty: 3
Czy od S6 C5 i S8 D2 pasują zaciski tak samo jak te od A8 4.2 FL ?.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL V8] Hamulce - dyskusja
PostNapisane: 24.lut.2015 13:47:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sty.2015 12:50:46
Posty: 14
Auto: 100 c4 2.8 quattro
panowie mam nietypowe pytanie czy cale mcpersony z chamulcami od audi 100 c4 2.8 quattro podejda do audi v8 prosze o opinie czy podejda prosze nie dawa opini ze beda za slabe chamulce


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL V8] Hamulce - dyskusja
PostNapisane: 11.mar.2015 13:29:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.kwi.2012 07:44:05
Posty: 10
Chciałbym się Was zapytać czy do A8 2.8 z 2002 roku podejdą zaciski z wersji 2.5 TDI? Mam możliwość dorwać taki zacisk BOSCH http://www.iparts.pl/czesc/zacisk-hamul ... 73698.html za dosyć dobre pieniadze ale nie jestem pewny czy będzie to pasowało.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL V8] Hamulce - dyskusja
PostNapisane: 22.kwi.2016 21:33:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.maja.2013 20:07:59
Posty: 7
Pomysł na: hamulce tył
Jako, że UFO miało przyjemność wylądować w V8 wyłącznie na przedniej osi, a elementy tylnych hamulców są nadal dostępne i stosunkowo tanie to raczej się ich nie rusza, bo nie jest to konieczne. Gdyby jednak ktoś miał ochotę trochę wzmocnić serię to można zrobić to tak:

Co potrzeba:

Zaciski: TRW z jarzmami tył z VW Phaeton V10 TDI. Zacisk ten sam co w audi A6 ale ze standardową linką hamulca ręcznego.
Tarcza: ze względu na wysokość użyłem tarczy z A6 średnicy 330 mm i wysokości 49,4 mm o nr. 24.0122-0223.1 ale można zastosować tez tarczę 335mm z Phaetona. Różnią się wysokością (42,4 mm), więc konieczne było by jeszcze nieznaczne zmodyfikowanie adapterów.
Klocki: GDB 1516
Wężyki elastyczne na obie strony

W pierwszej kolejności jarzmo musiało ulec modyfikacji,
Zdjęcie jarzma gdzieś mi zaginęło więc wrzucam poglądowo zdjęcie przed:

Obrazek

i po modyfikacji:

Obrazek

Jak widać otwory montażowe musiały powędrować w głąb jarzma. Stare uszy z otworami zostały odcięte a płaszczyzna montażowa przedłużona w głąb jarzma. W innym przypadku nie było by możliwości poskładania tego w całość.

Adapter - dla chętnych służę modelem:

Szybki prototyp, o dziwo udało się na nim całość na próbę skręcić:

Obrazek

I na poważnie:

Obrazek

Obrazek

Elementy przed montażem:

Obrazek

Obrazek

Musiałem się rozstać z osłoną tarczy:

Obrazek

Porównanie rozmiarów tarcz 269 vs 330 mm:

Obrazek

Przed:

Obrazek

I po montażu.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Konieczna jest również zmiana położenia linki hamulca ręcznego. Optycznie wygląda, że powinna pasować ale jeszcze nie udało mi się tego sprawdzić.

Odpowiadając na poniższe pytanie:

Jeśli chodzi o hamulce na osi przedniej to ze względu na felgę 17" w aucie znajdują się tarcze 347 mm i nic większego się w tą średnicę nie zmieści. Sposób przeprowadzonych modyfikacji hamulców UFO znajduje się na drugiej stronie tego wątku. Gdybym całość robił jeszcze raz przy obecnej wiedzy, to z przodu znalazły by się najprawdopodobniej 8 tłoczkowe zaciski i tarcza 360 mm z Phaetona, w zestawie z jeszcze rozsądną felgą 18", natomiast z tyłu to już za wiele się chyba nie da wymyślić nie idąc przy tym w jakieś chore pieniądze.


Ostatnio edytowano 24.kwi.2016 21:47:10 przez PrzemeQ83, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL V8] Hamulce - dyskusja
PostNapisane: 22.kwi.2016 23:21:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Powiedz nam najpierw jakie masz teraz średnice tarcz ? 323 przód / 288 tył czy 360 przód 310 tył ?
Chcesz coś mocniejszego czy serię zostawić ?

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL V8] Hamulce - dyskusja
PostNapisane: 17.maja.2016 19:53:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Chłopaki, jaki jest koszt adapterów, które pokazujecie tu w tym wątku. Aktualnie "rozkminiam" ciekawy swap do A6 C4 I też będę potrzebował adapter (prostsze, o stałej grubości)

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL V8] Hamulce - dyskusja
PostNapisane: 30.cze.2016 19:45:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.maja.2013 20:07:59
Posty: 7
W moim przypadku koszt tylnych adapterów wraz z materiałem wg moich rysunków to 100PLN/SZT. Wszystko zależy kto to będzie robił, bo co niektórzy za prostą robotę liczą sobie jak za zboże.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL V8] Hamulce - dyskusja
PostNapisane: 30.cze.2016 23:09:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6200
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
nie lepiej rozwiercić pod śruby M12 tak jak robią w C5, mięsa tam widać sporo, do tego jarzma z C6

cygaro-avant napisał(a):
Chłopaki, jaki jest koszt adapterów, które pokazujecie tu w tym wątku. Aktualnie "rozkminiam" ciekawy swap do A6 C4 I też będę potrzebował adapter (prostsze, o stałej grubości)


co szykujesz to może się prostszy sposób znajdzie? :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL V8] Hamulce - dyskusja
PostNapisane: 19.lip.2016 16:27:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
hubos21 napisał(a):
co szykujesz to może się prostszy sposób znajdzie?

Czterotłoczkowe Brembo z S-Klasy W220 :)
Takie:
http://allegro.pl/mercedes-s-klasa-w220 ... 04441.html

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL V8] Hamulce - dyskusja
PostNapisane: 19.lip.2016 17:00:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
PrzemeQ... kilka porad jeśli mogę :)
BAAAARDZO dokładnie wyczyść piastę - szczota na wiertarkę i dobre 5 minut roboty w okularach. Popraw ręczną. Niby wydaje się, że czysta... ale stary smar miedziany nadal tam jest.
Zwróć uwagę na wewnętrzną część dzwona tarczy. Zimmer maluje tarcze i czasami przez otwory na śruby farba zacieka do wewnątrz tworząc taki odstający pierścień. 3 na 4 tarze wymagały zeskrobania tego bo nie chciały idealnie przylegać do piasty - to ważne, tak mi się wydaje.

Czy możesz zrobić fotkę po dotarciu klocków na tarczy ? Widzę, że zostaje kilka mm od wewnątrz a na zewnątrz jak ?

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL V8] Hamulce - dyskusja
PostNapisane: 19.lip.2016 20:18:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5205
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Panowie, czy możecie doradzić co pasuje na tył na zasadzie plug&play i jest lepsze od standardowych zacisków V8 D11? Moje zaczynają trzymać, a nie chce mi się ich ponownie regenerować. Ktoś kiedyś gdzieś mówił o aluminiowych z jakiegoś Golfa?

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL V8] Hamulce - dyskusja
PostNapisane: 19.lip.2016 22:02:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6200
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
rodzynek napisał(a):
Panowie, czy możecie doradzić co pasuje na tył na zasadzie plug&play i jest lepsze od standardowych zacisków V8 D11? Moje zaczynają trzymać, a nie chce mi się ich ponownie regenerować. Ktoś kiedyś gdzieś mówił o aluminiowych z jakiegoś Golfa?


jak masz wentylowane 269 to zaciski z D2 Fl albo S6/C5 zależy jak tam linki idą


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL V8] Hamulce - dyskusja
PostNapisane: 19.lip.2016 22:14:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Gdybyś był w razie czego w potrzebie zacisków z S6C5 to mam z jarzmami, wężykami itd... kompletne zdjęte z mojej eski. Nic nie kleszczyły.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL V8] Hamulce - dyskusja
PostNapisane: 21.lip.2016 19:07:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
hubos21 napisał(a):
rodzynek napisał(a):
Panowie, czy możecie doradzić co pasuje na tył na zasadzie plug&play i jest lepsze od standardowych zacisków V8 D11? Moje zaczynają trzymać, a nie chce mi się ich ponownie regenerować. Ktoś kiedyś gdzieś mówił o aluminiowych z jakiegoś Golfa?


jak masz wentylowane 269 to zaciski z D2 Fl albo S6/C5 zależy jak tam linki idą


Wojtek, mam komplet takich do sprzedania, z czasów gdy planowaliśmy drugie A6C4 w rodzinie :)

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 81 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: