.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.kwi.2024 06:41:57

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 81 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [ALL V8] Hamulce - dyskusja
PostNapisane: 21.lip.2016 20:08:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5205
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Marcin, spóźniłeś się z ofertą :)
A podasz mi maila - wyślę zdjęcia moich przednich hamulców.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL V8] Hamulce - dyskusja
PostNapisane: 11.sie.2016 14:52:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2016 10:27:58
Posty: 29
rodzynek napisał(a):
Kupiłem ATE za ok. 500 zł za dwie tarcze (320/30 mm, et 46,5 mm, S4/6)

Hej, rodzynek wybrałem Twoją opcję na hamulce w V8, mam tarcze od s4 b5 320/30 46,5, do tego obciąłem trzecie ucho w zwrotnicy aby wpasować poliftowe zaciski, obecnie piasty czekają na stoczenie oraz dorobienie tulejek do zacisków na śrubę 12. Czy taki zestaw nie potrzebuje dystansu pod tarczę oraz innych dystansów?
Pozdrówki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL V8] Hamulce - dyskusja
PostNapisane: 11.sie.2016 20:14:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5205
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Potrzebny jest jakiś pierścień centrujący do tarczy hamulcowej - bez niego jest luz ok. 2-3 mm (nie pamiętam już). I kolejna modyfikacja - dystans pod felgę, bo w tej konfiguracji zacisk idzie mocno na zewnątrz. Ja dystanse i tak miałem, więc to mnie nie bolało.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL V8] Hamulce - dyskusja
PostNapisane: 12.sie.2016 08:05:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2016 10:27:58
Posty: 29
rodzynek napisał(a):
Potrzebny jest jakiś pierścień centrujący do tarczy hamulcowej - bez niego jest luz ok. 2-3 mm (nie pamiętam już). I kolejna modyfikacja - dystans pod felgę, bo w tej konfiguracji zacisk idzie mocno na zewnątrz. Ja dystanse i tak miałem, więc to mnie nie bolało.

Eeee chyba pierścienia centrującego nie trzeba, przymierzałem tarczę do piasty i siedzi elegancko na oryginalnym pierscieniu. Właśnie co do dystansu pod felgę to masz rację, będzie potrzebny chyba dystans, planuję narazie założyć bolero 17 et45 8j, bez dystansów raczej nie wejdą;/ A jak rozwiązałeś sprawę śrub do mocowania jarzma do zwrotnicy? wierciłeś na 15 czy tulejki w zacisk?
Dzięki za respondsy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL V8] Hamulce - dyskusja
PostNapisane: 12.sie.2016 21:17:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5205
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Śruby mam dotoczone (słownik w androidzie zmienił mi to słowo na "foto żonę" :D). Nie pamiętam już, ale chyba ori śruba została stoczona na odcinku gwintowanym na M12 (w zacisku została ori średnica).
Tarcze, które ja kupiłem mają większą średnicę osadzenia od tej na piaście.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL V8] Hamulce - dyskusja
PostNapisane: 14.sie.2016 17:43:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.maja.2013 20:07:59
Posty: 7
Przepraszam za zwłokę ale nie często tu zaglądam.

hubos21 napisał(a):
nie lepiej rozwiercić pod śruby M12 tak jak robią w C5, mięsa tam widać sporo, do tego jarzma z C6


Zaciski wraz z jarzmami pochodzą z vw phaetona. Były niedrogie , wyglądały jak nowe i do tego miały linkowy ręczny. Niestety nie wiem wszystkiego, a z tego co udało mi się sprawdzić w A6 C6 ręczny jest elektryczny. Zwrotnicę dało by się rozwiercić ale rozstaw środków otworów w V8 to jeśli mnie pamięć nie myli 90mm. Nie wiem jak jest w A6 , jeśli też 90mm to można by się pokusić o jakieś przymiarki lub dokładniejsze pomiary. Oryginalny zacisk z jarzmem przyłożony do zwrotnicy wyglądał tak:

Obrazek

Do tego dochodzi jeszcze płaszczyzna tarczy, która musi się zgodzić. Można to zrobić prościej zostawiając standardowy zacisk i montując bardzo prosty adapter w postaci płaskownika z czterema otworami w tym dwoma gwintowanymi. Średnica tłoczków oryginalnegoo Girlinga oraz zacisku TRW jest taka sama, spora różnica jest natomiast w samych klockach. Te dedykowane pod tą tarczę z A6 / Phaeton są znacznie większe. Moje zaciski nie nadawały się już raczej do niczego więc wolałem je wymienić. Na montaż adaptera z zachowaniem oryginalnego zacisku pozwalają tarcze o mniejszej wysokości zostawiając przestrzeń na ewentualny adapter (330mm - 10mm / 335mm - 17mm) .

Standard 269mm:

Obrazek

A6 330mm:

Obrazek

Phaeton 335mm:

Obrazek

Ostatnio udało mi się znaleźć nawet krótki filmik na yt obrazujący taką modyfikację:

https://www.youtube.com/watch?v=Sz4qYzA7ijE

Myślę, że łatwo będzie zobaczyć optycznie różnice w wielkości klocków, o której pisałem wcześniej

drookash napisał(a):
PrzemeQ... kilka porad jeśli mogę :)
BAAAARDZO dokładnie wyczyść piastę - szczota na wiertarkę i dobre 5 minut roboty w okularach. Popraw ręczną. Niby wydaje się, że czysta... ale stary smar miedziany nadal tam jest.
Zwróć uwagę na wewnętrzną część dzwona tarczy. Zimmer maluje tarcze i czasami przez otwory na śruby farba zacieka do wewnątrz tworząc taki odstający pierścień. 3 na 4 tarze wymagały zeskrobania tego bo nie chciały idealnie przylegać do piasty - to ważne, tak mi się wydaje.

Czy możesz zrobić fotkę po dotarciu klocków na tarczy ? Widzę, że zostaje kilka mm od wewnątrz a na zewnątrz jak ?


Faktycznie mogłem się nieco dołożyć do piast ale wszystko w miarę posiadało, a hamulce nie mają bicia. Linka ręcznego jak dotąd nie podpięta, póki co parking załatwia sprawę - V8 to raczej zabawka weekendowa a ja cierpię na niedobór wolnego czasu. Zdjęcie dotartej tarczy niestety zrobione przez felgę - mam nadzieję, że spełni oczekiwania:

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL V8] Hamulce - dyskusja
PostNapisane: 16.sie.2016 09:54:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2016 10:27:58
Posty: 29
rodzynek napisał(a):
Śruby mam dotoczone (słownik w androidzie zmienił mi to słowo na "foto żonę" :D). Nie pamiętam już, ale chyba ori śruba została stoczona na odcinku gwintowanym na M12 (w zacisku została ori średnica).
Tarcze, które ja kupiłem mają większą średnicę osadzenia od tej na piaście.

Dokładnie, problem jest z pierścieniem centrującym tarczę hamulcową na pieście. Jest zbyt płytki i tarcza nie scentruje się na nim. Zobaczymy co wymyśli pan tokarz. Cel jest aby "wydłużyć" pierścień tak aby sięgnął otworu tarczy hamulcowej i scentrował ją. Reszta pójdzie już gładko, planuję rozwiercić gwinty w zwrotnicy na 14, tak aby założyć oryginalne śruby od A8, a do tego pod jarzmo zacisku dorobić taki płaskownik wzmacniający, który połączy oba otwory zwrotnicy od spodu, zobaczymy co z tego wyjdzie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL V8] Hamulce - dyskusja
PostNapisane: 13.sty.2018 21:05:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.kwi.2014 23:35:32
Posty: 7
Auto: V8 D11 4.2
Cześć,

Czy ktoś z szanownych forumowiczów może udostępnić jeszcze raz rysunek potrzebny do wykonanie tej tulei pod tarczę według pomysłu Marianb jak niżej?

Aktualnie mam założone tarcze 320mm i dystans pomiędzy tarczą a felgą ale nie jest to rozwiązanie idealne - ciężko to wszystko wycentrować i całkowicie wyeliminować bicie/drgania etc.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL V8] Hamulce - dyskusja
PostNapisane: 13.sty.2018 21:45:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6200
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Ile ten dystans ma? Te tarcze 320 z jakiego są auta?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL V8] Hamulce - dyskusja
PostNapisane: 14.sty.2018 11:14:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.kwi.2014 23:35:32
Posty: 7
Auto: V8 D11 4.2
hubos21 Tarcza pochodzi z S4 B5. Dokładne parametry to 320mm x30mm wysokość 46,5. Aktualnie mam dystans ok 15mm. Największy problem to jednak potrzeba użycie dodatkowej tulei która centruje tarcze na piaście (widoczna na moim zdjęciu poniżej). Bez niej to w ogóle jest kilka mm luzu.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL V8] Hamulce - dyskusja
PostNapisane: 01.mar.2019 16:59:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lut.2019 11:42:13
Posty: 8
Lokalizacja: 3city
Auto: Audi V8
Witam, koledzy mam prośbę a szczególnie głównie do @Marianb chyba że ktoś jeszcze posiada i podzieli się rysunkiem/wymiarami dystansu pomiędzy piaste a tarcze pod zaciski dwutloczkowe od A8
Z góry dziękuję


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL V8] Hamulce - dyskusja
PostNapisane: 01.mar.2019 23:11:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lut.2019 11:42:13
Posty: 8
Lokalizacja: 3city
Auto: Audi V8
GringoPL napisał(a):
Cześć,

Czy ktoś z szanownych forumowiczów może udostępnić jeszcze raz rysunek potrzebny do wykonanie tej tulei pod tarczę według pomysłu Marianb jak niżej?

Aktualnie mam założone tarcze 320mm i dystans pomiędzy tarczą a felgą ale nie jest to rozwiązanie idealne - ciężko to wszystko wycentrować i całkowicie wyeliminować bicie/drgania etc.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL V8] Hamulce - dyskusja
PostNapisane: 02.mar.2019 13:41:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2006 19:11:52
Posty: 1509
Lokalizacja: Warmia
Auto: Audi V8 4.2q
Mam rysunek. Podaj mi na Priv swojego maila to Ci prześlę. Jak nie będziesz mógł napisać PW to daj znać w tym temacie. Bo nowi użytkownicy, mogą mieć zablokowane PW.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL V8] Hamulce - dyskusja
PostNapisane: 02.mar.2019 19:54:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lut.2019 11:42:13
Posty: 8
Lokalizacja: 3city
Auto: Audi V8
No właśnie niestety ale mam zablokowane PW, natomiast mój adres taki sam jak login @wp.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL V8] Hamulce - dyskusja
PostNapisane: 07.mar.2019 07:43:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lut.2019 11:42:13
Posty: 8
Lokalizacja: 3city
Auto: Audi V8
@Marianb kolego proszę o rysunek tego dystansu :) niestety ale nie mogę wysyłać wiadomości prywatnych.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL V8] Hamulce - dyskusja
PostNapisane: 07.mar.2019 15:15:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2006 19:11:52
Posty: 1509
Lokalizacja: Warmia
Auto: Audi V8 4.2q
Jutro rano Ci prześlę, bo zostawiłem laptopa w pracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL V8] Hamulce - dyskusja
PostNapisane: 07.mar.2019 17:30:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lut.2019 11:42:13
Posty: 8
Lokalizacja: 3city
Auto: Audi V8
Super, czekam i z góry dziękuję :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL V8] Hamulce - dyskusja
PostNapisane: 08.mar.2019 13:14:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2006 19:11:52
Posty: 1509
Lokalizacja: Warmia
Auto: Audi V8 4.2q
Wysłałem maila.
W stopce masz kontakt telefoniczny do mnie. Jak będziesz miał pytania, to dzwoń. Jak nie odbieram napisz SMS, oddzwonię.

Tak jak pisałem, jestem w stanie zaprojektować i wykonać dystanse oraz inne elementy typu adaptery, cambery, łapy, itp.
Zajmuję się głównie obróbką skrawaniem stali, ale i wszystkiego co się da obrobić: cięcie, gięcie, spawanie drutem/elektrodą/laserem, toczenie, frezowanie CNC, szlifowanie, cięcie wodą/plazmą, inżynieria zwrotna RE (skanowanie 3D), malowanie KTL oraz proszkowo, itd.

:036:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL V8] Hamulce - dyskusja
PostNapisane: 09.mar.2019 15:44:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2006 18:04:52
Posty: 1571
Lokalizacja: Wałbrzych
Marianb napisał(a):
Wysłałem maila.
W stopce masz kontakt telefoniczny do mnie. Jak będziesz miał pytania, to dzwoń. Jak nie odbieram napisz SMS, oddzwonię.

Tak jak pisałem, jestem w stanie zaprojektować i wykonać dystanse oraz inne elementy typu adaptery, cambery, łapy, itp.
Zajmuję się głównie obróbką skrawaniem stali, ale i wszystkiego co się da obrobić: cięcie, gięcie, spawanie drutem/elektrodą/laserem, toczenie, frezowanie CNC, szlifowanie, cięcie wodą/plazmą, inżynieria zwrotna RE (skanowanie 3D), malowanie KTL oraz proszkowo, itd.

:036:

A może robiłeś już dystanse 4x108 z przejściem na 4x100?

_________________
Były:
C4 A6 ACE 94' AVANT
C4 A6 AEL 94' AVANT
C5 A6 AFN 98' AVANT
B6 A4 AWX 01' AVANT
8P A3 BKC 04'
2x S6 C4 AEC 95'
B3 AVB 89' QUATTRO :)
COUPE NG/LPG 92'
B5 A4 ABC/LPG 97' QUATTRO
COUPE ALH 92' QUATTRO
A8 D2 AAT 01' QUATTRO

C5 A6 ASG 01'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL V8] Hamulce - dyskusja
PostNapisane: 12.mar.2019 12:49:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2006 19:11:52
Posty: 1509
Lokalizacja: Warmia
Auto: Audi V8 4.2q
Nie robiłem, ale jest to do zrobienia. Kwestia ustalenia materiału, grubości dystansu i podania średnicy podziałowej z piasty.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 81 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: