.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.kwi.2024 08:56:39

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 113 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 02.gru.2015 22:35:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6200
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
ciekawa ta tarcza bo oprocz eSek nie bylo wentylowanych na tyle, przynajmniej Etka nic nie podaje


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 03.gru.2015 09:06:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Ciekawa, ciekawa - dlatego ją linkuję! Może producent czyta to forum i zrobił tarczę uszytą na miarę pod swap :)
A tak poważnie: po tylu latach od wycofania z produkcji, wszystko się może zdarzyć. Ja w cygarze'90 z tylu założyłem tarcze lite, ale nacinane i wiercone, bo....takie miałem blisko :)

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 03.gru.2015 10:23:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6200
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
cygaro-avant napisał(a):
Ciekawa, ciekawa - dlatego ją linkuję! Może producent czyta to forum i zrobił tarczę uszytą na miarę pod swap :)
A tak poważnie: po tylu latach od wycofania z produkcji, wszystko się może zdarzyć. Ja w cygarze'90 z tylu założyłem tarcze lite, ale nacinane i wiercone, bo....takie miałem blisko :)
tema
temat 312 udalo sie ogarnac?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 03.gru.2015 11:00:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
hubos21 napisał(a):
temat 312 udalo sie ogarnac?

nie ma pośpiechu.....

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 03.gru.2015 14:39:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6200
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
ciekawe jakby się zachowywał tył jakby dać 300x22 mam dobry patent tylko przy 312 z będzie pewnie kiepsko, na forum C4 ktoś pisał ostatnio, że mimo 312 na przodzie czasem mu tył blokuje przy 269


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 03.gru.2015 19:43:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Przód tu nie ma nic do rzeczy - jeśli tył nie jest obciążony, to przy małym nacisku opony na nawierzchnię łatwiej o poślg opony po asfalcie niż klocków po tarczy...

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 03.gru.2015 19:55:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6200
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
chyba nie do końca, we wszystkich C4 wychodziły te same hamulce na tyle ale zobacz na A4/B6/B7 i tam masz na tyle 245, 255, 288 i 300mm a co mamy na tyle zależy od tego jakie tarcze są z przodu żeby balans był OK a tył jest tak samo obciążony bo masą różnią się mim


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 03.gru.2015 22:06:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Ale siła hamowania zależy także od ciśnienia płynu dochodzącego do zacisku - tu mogą być różnice

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 04.gru.2015 18:54:31 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
cygaro-avant napisał(a):
Słuchajta, słuchajta!
Na Alle... pojawiły się tarcze 269/20 z grubością (ET) 64, czyli tyle samo na oryginalne 245/10. Oznacza to, że taka tarcza do A6 C4 wejdzie bez żadnego dystansu czy podkładek!
http://allegro.pl/tarcza-ham-tyl-audi-1 ... 29924.html


Przecież to standardowe tarcze od s-ki. Myślę że byłyby dobrym rozwiązaniem do standardowego przodu.
Ja mam wrażenie ze przy ostrym używaniu hamulca tył nie daje rady. Pełna tarcza nie odprowadza tak szybko ciepła jak wentylowana. Inna sytuacja ze przy niedociazonym tyle przy nagłym hamowaniu czuć ze tego tylu brakuje. W ekstremalnych sytuacjach wspomagałem się zaciągając ręczny na 2 ząbki. Auto wtedy staje dęba. Nie próbować na zakretach.
Może użytkownicy s4/s6/c4 wypowiedzą się jak działa ten tył. Mając w pamięci, że tam z przodu jest już mocniejszy w serii.

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 04.gru.2015 19:00:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6200
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Kliku napisał(a):
cygaro-avant napisał(a):
Słuchajta, słuchajta!
Na Alle... pojawiły się tarcze 269/20 z grubością (ET) 64, czyli tyle samo na oryginalne 245/10. Oznacza to, że taka tarcza do A6 C4 wejdzie bez żadnego dystansu czy podkładek!
http://allegro.pl/tarcza-ham-tyl-audi-1 ... 29924.html


Przecież to standardowe tarcze od s-ki.


no właśnie nie, ta tarcza ma wysokość 64mm, od eski ma nie całe 60mm i trzeba dawać podkładki pod jarzmo a zwrotnicę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 05.gru.2015 17:01:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
hubos21 napisał(a):
ciekawa ta tarcza bo oprocz eSek nie bylo wentylowanych na tyle, przynajmniej Etka nic nie podaje

Jak to nie?
- a ur-Quattro?
- a 200 20V quattro?
- a V8 4,2?
- a A8?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Ostatnio edytowano 05.gru.2015 17:37:49 przez cygaro-avant, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 05.gru.2015 17:05:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6200
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
cygaro-avant napisał(a):
hubos21 napisał(a):
ciekawa ta tarcza bo oprocz eSek nie bylo wentylowanych na tyle, przynajmniej Etka nic nie podaje

Jak to nie?
- a ur-Quattro?
- a 200 20V quattro?
- a V8 4,2?
- a A8?


ale piszemy w temacie C4, jak wpiszesz nr tej tarczy TRW to na stronach z częściami pokazuje 2.0 16V quattro i 2.6 quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 06.gru.2015 12:43:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.mar.2015 20:45:38
Posty: 55
Auto: Audi 5000 C2
czy dobrze rozumiem że tarcza zalinkowaną wyżej:
http://allegro.pl/tarcza-ham-tyl-audi-100-91-269x19-9-i5672929924.html

z jarzmem i zaciskiem z A8q D2 polift
siada P&P do A6q C4?

czy jest różnica w jarzmie między S6 C4 a A8q D2 polift?
bo akurat posiadam już z S6, więc bym musiał tylko zacisk i tarczę dokupić

_________________
Moje miłości:
Audi A6 C4 AEL'96 quattro Eco Power by "To_JA_!"
Audi 5000 C2 '82 na FB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 06.gru.2015 12:57:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.kwi.2007 20:32:17
Posty: 1158
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: ACOQ NG
Polift miał chyba tarczę 280, przez jarzma.

_________________
była Pantera na A80KP
Kamei


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 06.gru.2015 13:42:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6200
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
tarcza 280 była w poliftach ale nie każdych, na pewno miały ją S8 i można trawić w 3.3 TDi, jarzmo S6/C4, A8/D2 przed liftem jak i po pasuje


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 11.gru.2015 15:32:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6200
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Tyle razy się do ETKI zagląda i czasem się coś przeoczy, faktycznie fabrycznie przy 100/C4 jest ta tarcza 269 z szerokością 64mm do Avanta , nr ori 4A0615601B


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 13.gru.2015 09:50:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.mar.2007 13:47:43
Posty: 478
Lokalizacja: Wrocław
Auto: S4 C4 V8
Kliku napisał(a):
Może użytkownicy s4/s6/c4 wypowiedzą się jak działa ten tył. Mając w pamięci, że tam z przodu jest już mocniejszy w serii.


Otóż, porównam A6 C4 2.6 quattro z S4 C4 V8 :
- różnica jaką odczuwam pomiędzy autami jest taka, że ze względu na specyfikę zawieszenia nie buja do przodu tak bardzo w esce nadwoziem podczas hamowania, w a6 amory to sachs a w esce koni. sprężyny fabryczne.

- skuteczność hamowania i odczucia zalezą również bardzo od ogumienia:

w a6 po zakupie były jakieś chińczyki, efekt hamowania? hamulec na maksa w podłogę, abs daje z siebie co może jakieś popiskiwania z pod opon i uczucie ślizgania się opony po drodze - po zmianie na CONTINENTAL Conti Premium Contact - hamulec chwila i stoimy. tak wyglądało to na letnich oponach. teraz zimówki auto soi na sava'ch które spisują się o niebo lepiej niż te chińczyki które były pierwsze. Dodam ze a6 jeździ na szesnastkach. kwestia tarcz i klocków w a6 nie wiem jakie tarcze bo ich nie zmieniałem klocki to febi

w esce lato to 255/40 R17 Dunlop Sp Sport 9000 hamowanie na relaxie teraz na zimę mam 205/55 16 Continental Conti Winter Contact i też odczucia hamowania nie wzbudzają negatywnych wrażeń, tarcze przód trw i klocki febi tył tarcza trw i klocek trw. Mam już zakupione manele na prawie całe nowe hamulce tarczy przód i tył Zimmermann ( tarcze gładkie bez nacinania i nawiercania) klocki przód ate tył trw, plus nowe przewody elastyczne i nowy płyn - o efektach napiszę jak zamontuję.

- co by dało założenie wentylowanych tarcz 269x22mm w a6? jeśli by zmienić zawias na sztywniejszy to efektywność hamowania wzrośnie, bo samo założenie większych hebli i zostawienie seryjnego zawieszenia nie przyniesie aż takiej dużej różnicy

- ostania kwestia do sposób wspomagania hamowania w obu autach: hydrauliczny i zwykłe serwo, które jak dla mnie dają różne odczucia hamowania


pozdrawiam i życzę wszystkim krótkiej drogi hamowania :)

_________________
Dużo jeżdżę po naszych drogach jak widzę wariatów co jeżdżą po 230km/h to mnie złość dopada ledwo co ich wyprzedzam
http://www.youtube.com/watch?v=7AeGXNv_3s0&feature=related


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 16.gru.2015 20:56:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
kontestator napisał(a):
- co by dało założenie wentylowanych tarcz 269x22mm w a6? jeśli by zmienić zawias na sztywniejszy to efektywność hamowania wzrośnie, bo samo założenie większych hebli i zostawienie seryjnego zawieszenia nie przyniesie aż takiej dużej różnicy
:)


Tu się nie zgodzę - przy hamowaniu z małych prędkości większy tył to szybsze hamowanie bez nurkowania przodu. Przy większych prędkościach - jeśli tył jest lekki (szczególnie w limuzynie) może być problem z poślizgiem zablokowanych kół.
Jeśli tył będzie sztywniejszy, skuteczność tylnego hamulca SPADNIE, bo podczas hamowania tył jest odciążany, a na sztywnym zawiasie nacisk kół będzie bardziej malał.

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 17.gru.2015 23:46:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.gru.2012 16:16:26
Posty: 30
Panowie mam mały problem i poszukuję pomocy :)
Chcę zrobić swap tyłu tak jak w temacie opisane - A6 C4 ośka, na tarczy S6C4 269mm/20mm, zacisk z A8 D2 lift.
Graty już mam. Zabrałem się za rozbieranie i czyszczenie. Co się okazało w międzyczasie niestety jedno jarzmo jest inne od drugiego :/ Zakupiłem każdy z zacisków wraz z jarzmami od innych sprzedawców. Zaciski są identyczne (odpowiednio na prawą i lewą stronę oczywiście) ale same jarzma są różne :(
Nie mam pojęcia dlaczego ale jakoś muszę dojść do tego które jarzmo jest właściwe a problem w tym, że nie zakładam tego teraz na samochód i nie mam jak poprzymierzać aby wywnioskować które jarzmo jest właściwe do tarczy 269mm. Może ktoś będzie w stanie po zdjęciach i wymiarach mi podpowiedzieć ?

Jarzma wymiarowo są identyczne wszędzie (mierzyłem w każdym możliwym miejscu ) poza ich wysokością czyli wnioskuję, że każde jest na tarczę o innej średnicy bo przypuszczam, że raczej niemożliwe jest aby na jednej osi po dwóch stronach byly inne jarzma :)
Różnicę w wymiarze widać na fotkach i jest to około 5mm.
Będę musiał poszukać i dokupić odpowiednie jarzmo tylko chciałbym się najpierw dowiedzieć które jest tym właściwym do swapu :)


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Z góry dzięki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 18.gru.2015 00:07:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.gru.2012 16:16:26
Posty: 30
hubos21 napisał(a):
tarcza 280 była w poliftach ale nie każdych, na pewno miały ją S8 i można trawić w 3.3 TDi, jarzmo S6/C4, A8/D2 przed liftem jak i po pasuje



Teraz doczytałem info od "hubos"a - czyli po powyższym domyślam się, że trafiła mi się wersja jarzma na jednym zacisku z tarczy 280mm a na drugim z tarczy 269mm ? czyli to mniejsze jarzmo na fotkach będzie tym jarzmem odpowiednim do swapu do A6 C4 pod tarczę 269mm ? Może ktoś potwierdzić proszę :)
No i ostatnie pytanie - skoro mam dokupić jedno jarzmo to się wolę upewnić, czy na prawą i lewą stronę są identyczne ?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 113 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 68 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: