.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 15.maja.2024 07:05:31

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 113 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 01.maja.2014 08:30:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2006 19:11:52
Posty: 1509
Lokalizacja: Warmia
Auto: Audi V8 4.2q
Marianb napisał(a):
Pamiętaj, że jest tam gwint drobnozwojowy, czyli śruby M10x1,5 klasa 10.9. [...]

Mała poprawka. Wyczytałem w ETCE, że ma być gwint M10x1,25.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 01.maja.2014 09:19:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.kwi.2007 20:32:17
Posty: 1158
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: ACOQ NG
Ja kupiłem nowe śruby w ASO, do Audi A3. Potem obciąłem 5mm z każdej i mam równiusieńko jakby z fabryki.
Zdrówka

_________________
była Pantera na A80KP
Kamei


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 19.maja.2014 21:37:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
No to ziuuuuuuu, jedziemy. Dziś projekt został doprowadzony do końca (prawie, o czym na końcu)
Najbardziej sie bałem, że nie odkręcę przewodów gumowych od rurek metalowych, ale spryskanie gwintów dzień wcześniej jakimś cudem CRC (5-56 chyba) uczyniło cuda.
Tu pożegnalna fotka starego zestawu tarcza 245/10+żeliwny zacisk i jego jarzmo
Obrazek

Tu stary zacisk podczas odkręcania
Obrazek

Po zdjęciu tarczy widać było stan osłony przeciwbłotnej. To ta lepsza :D
Obrazek

A tu nowa alu-osłona, w sam raz do alu zacisku i alu felg. Nowy zacisk już także na miejscu
Obrazek

Tu porównanie starego jarzma z nowym, wyciapanym hammeritem:
Obrazek

A tu widoczne jest rozwiązanie problemu odsunięcia jarzma do zwrotnicy, by nic nie obcierało o tarczę. Na każdej ze śrub (M10x1,25-60mm) założone są dwie podładki. Jedna między zwrotnicą i jarzmem i druga między jarzmem i łbem śruby
Obrazek

A tu detal zamocowania jarzma już w aucie, z pięknie lśniącymi podkładkami
Obrazek

NO I EFEKT KOŃCOWY :laola:
Obrazek

I jeszcze jednen widok tego, co w zasadzie powinno być w serii....
Obrazek

Koniec,
kurtyna
kwiaty
oklaski :)

A mały problem polega na tym, że "sika" mi płynem spod podkładki na śrubie drążonej, mocującej przewód hamulcowy do zacisku. Jutro wisienka nad "i" czyli nowa uszczelka, odpowietrzanko i można śmigać.

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 20.maja.2014 07:02:38 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Np ładnie to wyglada teraz powiedz jak hamuje :-)



Tap

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 20.maja.2014 07:04:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12000
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Bardzo ładnie wyszło!

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 20.maja.2014 09:49:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6615
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
No i gitara - gratulacje :)

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 20.maja.2014 10:37:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Nowy zestaw rzeczywiście wygląda ładnie, wreszcie tarcza wystaje nieco poza koronę felgi :D
Ostatnio byłem na przeglądzie i siła hamowania przednich kół to 2,7 kN, zaś stare tylne na nożnym i na "ręczniku" dawały podobnie, około 1,8 kN. Po zmianie spodziewam się około +30-40% zysku
Dalszy rozwój wydażeń jest taki, że nowa miedziana uszczelka jest już na miejscu, sikanie ustało (dzięki Artur za wskazówki na info-linii)
Pozostaje poczekać na Maryję, z którą odpowietrzymy zacisk i można powoli docierać klocki do tarcz.

Ach, coż może być piękniejszego niż mknąć jak strzała autostradą z prędkością 90 km/h i wiedzieć, że da się tego potwora zatrzymać :hahaha:

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 20.maja.2014 21:19:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6207
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
jak masz korektor siły hamowania to polecam go zablokować wtedy jeszcze lepiej tył hamuje


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 20.maja.2014 21:47:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Hmmm....chyba go nie mam.
W cygarze miałem - sprężyną był połączony z zawieszeniem: im mocniej siadł pod obciążeniem, tym mocniej hamował tyłem

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 20.maja.2014 22:09:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6207
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
w 100/C4 AVANT go mam, z lewej strony, jak w A6 go nie ma to tym lepiej

na przodzie masz 288 czy 312?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 21.maja.2014 13:14:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
288 (niestety...)

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 21.maja.2014 14:38:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6207
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
cygaro-avant napisał(a):
288 (niestety...)


tym bardziej ciekawi mnie czy będzie duża różnica


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 21.maja.2014 15:40:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
powiększenie tyłu przodu nie osłabi, więc gorzej pewnie nie będzie....

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 21.maja.2014 17:57:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6207
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
gorzej nie ale czy poprawa będzie adekwatna do kosztów :P u mnie po wrzuceniu serwa i pompy z B6 przód za mocno siada i teraz czuć, że tył hamuje dużo gorzej a z tyłu też mam aluminiowe zaciski ale pod zwykłą 245


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 21.maja.2014 19:42:47 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Ale ty nie masz ABS-u a to on przejmuję rolę korektora.
Wystarczy przycisnąć hamulec do dechy, a reszta stanie się sama ;)

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 21.maja.2014 20:23:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6207
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
emge napisał(a):
Ale ty nie masz ABS-u a to on przejmuję rolę korektora.
Wystarczy przycisnąć hamulec do dechy, a reszta stanie się sama ;)


mam ABS z przodu i z tyłu :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 22.maja.2014 19:17:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Ja w C3 miałem i ABS i korektor.

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 22.maja.2014 20:57:09 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
Dobra robota :peace: , czekam na wrażenia z jazdy po dotarciu klocków.

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 25.maja.2014 20:16:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Na razie wrażenia są jak najbardziej pozytywne. Szczególnie dobrze odbieram skuteczność ręcznika. Przed zmianą hamulców, gdy dotaczałem się do czerwonego światła, ręcznik spowalniał A-szóstkę. A teraz naprawdę hamuje...
Natomiast na dotarcie się klocków do tarcz trzeba chwikę poczekać. Będę meldować o postępach....

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 02.gru.2015 21:24:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Słuchajta, słuchajta!
Na Alle... pojawiły się tarcze 269/20 z grubością (ET) 64, czyli tyle samo na oryginalne 245/10. Oznacza to, że taka tarcza do A6 C4 wejdzie bez żadnego dystansu czy podkładek!
http://allegro.pl/tarcza-ham-tyl-audi-1 ... 29924.html

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 113 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: