.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.kwi.2024 17:44:30

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 113 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 18.gru.2015 18:59:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Tak - to mniejsze jest na 269
Tak - lewe i prawe są takie same
Napisałem Ci maila

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 18.sty.2016 12:37:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.gru.2012 16:16:26
Posty: 30
Panowie, może mi ktoś powiedzieć (kto zrobił swapa tyłu z A8 D2 na tarcze 269mm w A6 C4 ośka) jak rozwiązał problem podłączenia linek ręcznego please ? Bo w quattro nie ma problemu, linki idą w odpowiednim miejscu i pod odpowiednim kątem do zacisków. W ośce linki są inaczej usytuowane i o ile dobrze się orientuję to są za krótkie i trzeba dokupić linki z quattro i przerobić. Tylko, że może ktoś już coś takiego zmajstrował u siebie i wrzuci mi jakąś fotkę albo opisze co i jak abym miał obraz tego jak to ma wyglądać mniej więcej ?

Z góry dzięki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 26.sty.2016 04:31:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6200
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
do ośki się nie bierze zacisków z D2 tylko S6/C5 albo Passata 4 Motion, tam dźwigienki chodzą tak jak w C4 ale trzeba miejscami zamieniać zaciski i więcej roboty z odpowietrzeniem albo jeszcze zaciski z S3/Cupra ale one mają mniejsze tłoczki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 28.sty.2016 01:17:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2009 11:19:33
Posty: 310
Lokalizacja: Warszawa
hubos21 napisał(a):
do ośki się nie bierze zacisków z D2 tylko S6/C5 albo Passata 4 Motion, tam dźwigienki chodzą tak jak w C4 ale trzeba miejscami zamieniać zaciski i więcej roboty z odpowietrzeniem albo jeszcze zaciski z S3/Cupra ale one mają mniejsze tłoczki

Hubos, takie coś?
http://allegro.pl/s6-c5-a6-v8-zaciski-t ... 91970.html

_________________
JEST: AUDI 100 C4 Avant ABC '94
JEST: AUDI 100 C3 Avant 2.3 B-G '89/'94
BYŁ: AUDI S4 C4 '93 AAN [*]
Obrazek Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 28.sty.2016 03:55:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6200
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
maciejszczesny napisał(a):
hubos21 napisał(a):
do ośki się nie bierze zacisków z D2 tylko S6/C5 albo Passata 4 Motion, tam dźwigienki chodzą tak jak w C4 ale trzeba miejscami zamieniać zaciski i więcej roboty z odpowietrzeniem albo jeszcze zaciski z S3/Cupra ale one mają mniejsze tłoczki

Hubos, takie coś?
http://allegro.pl/s6-c5-a6-v8-zaciski-t ... 91970.html


tak, kupiłem właśnie takie do siebie, jak założysz je odwrotnie to przewód wychodzi od góry więc można odpowietrzyć przewodem ale druga sprawa trzeba przestawić dźwigienkę ręcznego i mocowanie pancerza bo linki nie sięgną, ja już takie coś robiłem bo mam teraz założone alu zaciski z B6 więc wiem jak to zrobić albo może będą pasować dźwigienki z tych moich zacisków, jednak pytanie jest jeszcze jedno czy do ośki 269mm i toczki 43 mm to nie za dużo, jest jeszcze opcja dać 269 i zaciski z tłoczkiem 38mm jak w S3/Cupra i pamiętaj, że tarcza z S6 czy Passata 4 motion ma szerokość 54mm z C4 ma 64mm więc trzeba dystans, chyba, że kupisz tarcze wentylowaną z C4 jak wyżej


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 29.sty.2016 00:08:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2009 11:19:33
Posty: 310
Lokalizacja: Warszawa
[quote="hubos21"][/quote]
dzięki Hubos za stos wiedzy :)

_________________
JEST: AUDI 100 C4 Avant ABC '94
JEST: AUDI 100 C3 Avant 2.3 B-G '89/'94
BYŁ: AUDI S4 C4 '93 AAN [*]
Obrazek Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 17.lut.2016 18:16:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.gru.2012 16:16:26
Posty: 30
hubos21 napisał(a):
maciejszczesny napisał(a):
hubos21 napisał(a):
do ośki się nie bierze zacisków z D2 tylko S6/C5 albo Passata 4 Motion, tam dźwigienki chodzą tak jak w C4 ale trzeba miejscami zamieniać zaciski i więcej roboty z odpowietrzeniem albo jeszcze zaciski z S3/Cupra ale one mają mniejsze tłoczki

Hubos, takie coś?
http://allegro.pl/s6-c5-a6-v8-zaciski-t ... 91970.html


tak, kupiłem właśnie takie do siebie, jak założysz je odwrotnie to przewód wychodzi od góry więc można odpowietrzyć przewodem ale druga sprawa trzeba przestawić dźwigienkę ręcznego i mocowanie pancerza bo linki nie sięgną, ja już takie coś robiłem bo mam teraz założone alu zaciski z B6 więc wiem jak to zrobić albo może będą pasować dźwigienki z tych moich zacisków, jednak pytanie jest jeszcze jedno czy do ośki 269mm i toczki 43 mm to nie za dużo, jest jeszcze opcja dać 269 i zaciski z tłoczkiem 38mm jak w S3/Cupra i pamiętaj, że tarcza z S6 czy Passata 4 motion ma szerokość 54mm z C4 ma 64mm więc trzeba dystans, chyba, że kupisz tarcze wentylowaną z C4 jak wyżej



jak 269mm tarcza za dużo do ośki ? przecież w S6 C4 były tarcze takiego rozmiaru, koledzy zrobili swapa i działa, nikt nic nie mówił, że jest coś nie tak, a co za różnica czy ośka czy quattro w hamowaniu ? samochód ma podobną masę, rozpędza się do danej prędkości i quattro czy ośka wyhamowuje w inny sposób bo nie za bardzo rozumiem ? jak dla mnie to to samo. Chyba, że masz na uwadze różnicę wynikającą z siły hamowania zacisku 38 i 43mm tłoczka.
Problem jeszcze może być w różnicy w rozkładzie siły hamowania przód-tył (jak wyczytałem gdzieś na innych forach) ale to się okaże w praniu.

No i z tego co widzę w sieci to zacisk z S6/C5 też ma 43mm tłoczek więc tylko kwestia podpięcia linki w innym położeniu i niczym innym się nie różni od A8 D2 poza tym Czy się mylę ?
( a cena zacisku S6 C5 250-290zł/szt a za A8 D2 dałem 140 zł za 2 razem z wysyłką)

Druga sprawa u mnie to już i tak za późno bo mam zregenerowane zaciski A8 D2 i czekają na wiosnę/lato. Linki ręcznego pójdą od quattro.

Zastanawiałem się jeszcze co tam można za osłonę tarczy zamontować ? z jakiego modelu aby podpasowało z drobnymi modyfikacjiami ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 24.paź.2016 10:54:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.gru.2012 16:16:26
Posty: 30
Witam,
panowie, czy ktoś może zrobił swapa na 269mm z 43mm tłoczkami do ośki i mógłby sie wypowiedzieć jak to sie zachowuje na drodze ?
Za niedługo planuję tą operacje wykonać ale czytając wypowiedzi kolegów zaczynam mieć jednak wątpliwości co do tego moda w moim przypadku.
Jednak dupa quattro jest cięższa niż ośki.

z góry dzięki za pomoc :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 24.paź.2016 11:08:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6200
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
silnor3ki napisał(a):
Witam,
panowie, czy ktoś może zrobił swapa na 269mm z 43mm tłoczkami do ośki i mógłby sie wypowiedzieć jak to sie zachowuje na drodze ?
Za niedługo planuję tą operacje wykonać ale czytając wypowiedzi kolegów zaczynam mieć jednak wątpliwości co do tego moda w moim przypadku.
Jednak dupa quattro jest cięższa niż ośki.

z góry dzięki za pomoc :)


ja narazie odpuściłem, była okazja to sprzedałem zaciski, jeden użytkownik tego rozwiązania w ośce pisał mi, że auto hamuje lepiej ale tył jest teraz za mocny, czasem przy awaryjnym hamowaniu włącza się ABS na suchej drodze, u siebie na próbę zablokowałem korektor siły hamownia na pełen przepływ to już czuję, że tył hamuje mocniej i jakbym miał wybierać do ośki to wziąłbym wentylowane 269 ale z zaciskami 38mm jest też fajna opcja chociaż droższa a A4/B7 tył lite 288 z zaciskami 41mm tylko tutaj już są większe klocki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 24.paź.2016 16:57:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.gru.2012 16:16:26
Posty: 30
u mnie nie ma korektora z tyłu. O ile się nie mylę to w A6 C4 tego nie ma. Prawdopodobnie założę na próbę bez modyfikacji linek ręcznego i pojeżdżę trochę, zobaczę jak to się sprawuje, jak będzie lipa to wrzucę stare lite i będę szukał zacisków z tłoczkiem 38mm. Tylko fajnie by było jakby ktoś mógł podać od czego pasują takie zaciski (poza S3/Cupra o których już ktoś z kolegów wspomniał wcześniej)

dzięki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 24.paź.2016 17:02:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6200
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
silnor3ki napisał(a):
u mnie nie ma korektora z tyłu. O ile się nie mylę to w A6 C4 tego nie ma. Prawdopodobnie założę na próbę bez modyfikacji linek ręcznego i pojeżdżę trochę, zobaczę jak to się sprawuje, jak będzie lipa to wrzucę stare lite i będę szukał zacisków z tłoczkiem 38mm. Tylko fajnie by było jakby ktoś mógł podać od czego pasują takie zaciski (poza S3/Cupra o których już ktoś z kolegów wspomniał wcześniej)

dzięki.


TTka :D pasuje to powiedziane tak na wyrost, zawsze trzeba coś przerobić, chcesz dać na tył 269 do 288 na przodzie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 24.paź.2016 17:35:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.gru.2012 16:16:26
Posty: 30
Tak 269mm do 288mm na przodzie.
Z tego co ja wiem od kilku użytkowników z którymi rozmawiałem przy 288mm przód i 269mm tył nie mieli żadnych problemów. Z tym, że to użytkownicy quattro, no więc tutaj jest pytanie jak bardzo to może wpłynąć ta różnica w nacisku na tylną oś pomiędzy ośką a quattro w takim połączeniu (288mm + 269mm z tłoczkiem 43mm).

Miałem dać 312mm ale ponoć znikoma poprawa (niektórzy twierdzą, że żadna) w porównaniu do 288mm a masa tarczy + masa jarzma ( + większa masa 17" koła które planuje założyć) w moim przypadku to = zero przyspieszenia :) niestety to moje 1,8 średnio dało by sobie rady z tym wszystkim. Miałem już jarzma pod 312mm i tarcze również, poczytałem sporo i zrezygnowałem, wsadziłem 288mm wentylowaną.

Może ktoś powiedzieć czy przełożenie dźwigienek wraz z mocowaniem linki pomiędzy zaciskami powiedzmy z tego audi TT to modyfikacja bezproblemowa czy trzeba coś dorabiać i rzeźbić ? czy te zaciski podchodzą bez żadnych przeróbek ?
Te zaciski z audi TT to pod taką właśnie tarczę 269mm oryginalnie są montowane ?



dzięki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 31.paź.2016 18:31:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.gru.2012 16:16:26
Posty: 30
Panowie, chciałbym wyjaśnić kilka niedomówień z tym swapem z wykorzystaniem zacisków od A8 D2.
Otóż proszę mi powiedzieć czy ja coś ominąłem w temacie czy nigdzie nie ma mowy, że pod 269mm nie da rady wsadzić 15" ??

Zabrałem się dzisiaj za wymianę łożysk w tylnych kołach bo akurat padły, przy okazji zrobiłem przymiarkę tarczy i zacisku, dwie rzeczy jakie zauważyłem to właśnie niemożliwość założenia felgi 15" a druga to to, że jak dla mnie klocek ori od 245mm nie leży jak powinien na tarczy 269mm. Jak dla mnie jest za blisko rantu tarczy, ale może tak ma być.

Rzućcie okiem na fotki i powiedzcie co może być nie halo, że 15" nie chce wleźć ?
Zacisk A8 D2 jest dość spory ale żeby aż tak, że do tarczy 269mm nie dało rady wcisnąć 15" felgi ?!

Montaż tylko próbny ale wszystko tak założone jak powinno być już na gotowo poskręcane.

Dzięki.
https://zapodaj.net/6cf4509cd54d4.jpg.html
https://zapodaj.net/9129b2d09c276.jpg.html
https://zapodaj.net/aaf53c7487f99.jpg.html
https://zapodaj.net/612f84c4b4e36.jpg.html
https://zapodaj.net/c88ac78e4e733.jpg.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 02.lis.2016 20:54:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Przecież w samym temacie wątku jest mowa o rozmiarze felgi 16"....

Co do zacisków: ja założyłem te alu od A8 i jedyna modyfikacja wymagana to rozwiercenie blach, gdzie opiera się pancerzyk linki ręcznika. Rozwiercać trzeba z 12,5mm na 14 mm (o ile się nie mylę). Nie ma problem z długością linki, nie ma problemu z odpowietrzaniem.

Aha, mam takie zaciski po czyszczeniu i regeneracji do sprzedania.... Jak ktoś, coś, to PW poproszę.

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 02.lis.2016 21:24:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.gru.2012 16:16:26
Posty: 30
No owszem jest w temacie wspomniane, z czego nie wynika wcale że pod 15" nie wchodzą.

W moim przypadku rozmawialiśmy cały czas o ośce a nie o quattro. W ośce linki idą zupełnie inaczej jak w quattro i są za krótkie do alu zacisku od A8 D2 (sprawdzałem to u siebie w aucie i linki są za krótkie).

Z moich obserwacji przy próbach założenia tych zacisków pod tarczę 269mm mogę dodać jeszcze, że klocki ori od A6 C4 nie pasują w 100% pod tą tarcze. Po pierwsze klocki maja inne mocowanie (dłuższe) sprężynki dociskającej je do zacisku przez co powierzchnia styku klocka nie dotyka tak jak powinna zacisku (potwierdzone przez forumowicza, który w tym wątku twierdził, że pasują do tych tarcz i zacisków i wykonał tego swapa )
Da się to rozwiązać frezując 1-2mm to mocowanie sprężynki (widoczne na fotkach wcześniej zamieszczonych) i wtedy klocek jest spasowany do zacisku w 100% ale... jest jeszcze jedna sprawa
Łuk klocka nie jest spasowany w 100% z łukiem tarczy. Krzywizna klocka jest inna niż do tarczy 245mm do tego jeszcze klocek leży za blisko zewnętrznego rantu tarczy (również widać to na fotkach które zamieściłem wcześniej).
Klocek według mnie powinien iść 1-2mm bliżej środka tarczy. No ale może akurat to nie ma aż tak wielkiego znaczenia.

https://zapodaj.net/60b554ab59e97.jpg.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 11.lis.2016 22:56:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.gru.2012 16:16:26
Posty: 30
Koledzy wprowadzacie w błąd i później takie są tego skutki, że tylko człowiek się na koszta naraża :)

Zaciski i jarzma od A8 D2 polift (aluminiowe) są pod tarcze 22mm a nie 20mm. Na dodatek do tego idzie inny klocek niż w A6 C4.
Wiem, bo sprawdziłem, założyłem i pomierzyłem, mam zaciski od A8 D2 przedlift (żeliwne) jak i wcześniej wspomniane alu z A8 D2 polift. Zupełnie inne rozmiarami jarzmo od tego z zacisku alu (chociaż na pierwszy rzut oka podobne). Jarzmo pod tarczę 20mm (A8 D2 przedlift) i klocek od A6 C4 pasuje idealnie i leży idealnie na tarczy (jest odstęp od rantu tarczy prawidłowy). Do takiego jarzma potrzeba 4,5mm dystans pomiędzy jarzmo a mocowanie na belce zawieszenia (a nie tak jak w przypadku jarzma od A8 D2 polift 3mm podkładka tylko (ale to w przypadku posiadania tarczy z innym ET niż ori tarcza wentylowana A6 C4).
Aha, no i żeliwne zaciski A8 D2 przedliftowe wchodzą bez najmniejszego problemu w koło 15"

Jak założę za jakiś czas to powrzucam fotki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 12.lis.2016 05:23:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6200
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
silnor3ki napisał(a):
Koledzy wprowadzacie w błąd i później takie są tego skutki, że tylko człowiek się na koszta naraża :)

Zaciski i jarzma od A8 D2 polift (aluminiowe) są pod tarcze 22mm a nie 20mm. Na dodatek do tego idzie inny klocek niż w A6 C4.
Wiem, bo sprawdziłem, założyłem i pomierzyłem, mam zaciski od A8 D2 przedlift (żeliwne) jak i wcześniej wspomniane alu z A8 D2 polift. Zupełnie inne rozmiarami jarzmo od tego z zacisku alu (chociaż na pierwszy rzut oka podobne). Jarzmo pod tarczę 20mm (A8 D2 przedlift) i klocek od A6 C4 pasuje idealnie i leży idealnie na tarczy (jest odstęp od rantu tarczy prawidłowy). Do takiego jarzma potrzeba 4,5mm dystans pomiędzy jarzmo a mocowanie na belce zawieszenia (a nie tak jak w przypadku jarzma od A8 D2 polift 3mm podkładka tylko (ale to w przypadku posiadania tarczy z innym ET niż ori tarcza wentylowana A6 C4).
Aha, no i żeliwne zaciski A8 D2 przedliftowe wchodzą bez najmniejszego problemu w koło 15"

Jak założę za jakiś czas to powrzucam fotki.


ale czy ktoś pisał, że klocki są te same? żeliwne i alu mają inne klocki nie tylko w przypadku A8, druga sprawa to w czym problem, że zaciski są pod tarcz 22 mm? Od samego początku jest mowa o feldze 16" i tarczach od S6 czyli 20mm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 12.lis.2016 09:14:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.gru.2012 16:16:26
Posty: 30
aha, czyli jak ktoś nie napisał, że są takie same to znaczy że są inne, a jak ktoś nie napisał, że są inne to są takie same :) - ciekawe logika

Wyknawca tego moda w tym wątku sam mi się przyznał, że klocek od A6 C4 nie leżał mu odpowiednio w zacisku i musiał przerabiać klocka lekko. Szkoda tylko, że tego nie ujął w tutorialu do moda.

Jak dla mnie to przy takiej ważnej rzeczy jak hamulce i modowaniu ich to za wiele niedomówień i niejasności.

I po co w ogóle zakładać zaciski alu od innej tarczy nie pasujące pod 15" skoro można założyć żeliwne w 100% pasujące do klocków i do tarczy z A6 C4 ?!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 12.lis.2016 13:44:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6200
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
zawsze masz zacisk, który jest trochae nowszy, nic nie waży i w alu korpuie nie korodują tak mocno ośki samoregulatorów i nie ma problemów z ręcznym


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 12.lis.2016 22:10:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.gru.2012 16:16:26
Posty: 30
Nowszy zacisk alu, na który nie wchodzi 15" felga, czyli lipa.
Ręczny jest identycznie rozwiązany jak w alu zacisku (a nie taki patent jak ori w A6 C4, który notorycznie rdzewieje na ośce przy dźwigni), w zaciskach tego typu rdzewieje ośka od dźwigienki na szerokści 1-2cm od góry samej dźwigienki i przez to puszcza na simmeringu, ten sam problem w alu czy w żeliwnym, jak w żeliwnym wejdzie rdza pod oring to też nie problem bo do wyczyszczenia i w niczym nie przeszkadza bo nie ma szans aby ta rdza doszła do ośki tłoczka (no chyba, że ktoś by jeździł bez tego oringu i zacisk miał ze 30 lat), w alu jak zardzewiej ośka dźwigienki ręcznego to też wilgoć/woda dostaje się do środka więc żadna róznica pomiedzy alu a żeliwnym.

Ośki samoregulatorów (czyli domyślam się, że piszesz o prowadnicach zacisku) jak są posmarowane odpowiednim smarem to przez 20 lat nic im się nie stanie (przy szczelnych gumkach) przerabiałem temat u siebie, po 5 latach od przeczyszczenia i posmarowania są jak w dniu kiedy to zrobiłem, tak samo w tych 17 letnich żeliwnych, które teraz mam ośki są jak nowe, smar odpowiedni był założony i nic im nie jest, ani grama rdzy. Waga rzeczywiście większa, ale samego zacisku tylko bo alu czy żeliwny i tak jarzmo z żeliwa przecież, jakiejś ogromnej różnicy w wadze rzędu 5-10 kg to tam nie ma.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 113 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 65 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: