.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.kwi.2024 18:22:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A8 D2] większe hamulce z tyłu - swap
PostNapisane: 06.sty.2019 19:09:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Pacjent to A8 D2 2.8q przed liftem. Zdecydowałem się wymienić fabryczne przedliftowe spowalniacze z przodu 312 mm na prawdziwe hamulce... Skompletowałem części na przód: tarcze i zaciski 360 mm od A8 D3 i poliftowe żeliwne zwrotnice od A8 D2 3.3 TDI. Tutaj szlak jest już przetarty i nie ma problemu. Ale mam kłopot z tyłem, proszę o pomoc.
Trochę się obawiam, że jeżeli założę tarcze 280 mm (teraz mam 245 mm :506:), to tył będzie zbyt słaby w stosunku do przodu, więc chcę wstawić coś większego. Jarzma do tylnego zacisku pod tarczę 310 mm nigdzie nie mogę znaleźć - artykuł jest wycofany przez producenta. Pomysł z adapterami odrzucam, głównie ze względu na brak homologowanych adapterów. Wiem, że się da, ale wolałbym nie (dopuszczam ewentualnie podkładkę między piastę a adapter). Dlatego rozważam inne rozwiązanie. W Transporterze T4/T5 występuje z tyłu zestaw z ręcznym na linkę oraz tarczą o średnicy 294 mm i wysokości 44,3 mm (w wersji wentylowanej i niewentylowanej). Zakładam, że tarcze i zaciski kupię nowe. Nie wiem tylko, czy jarzma z T4/T5 podejdą do tylnej zwrotnicy od A8 D2 bez adapterów, głównie chodzi mi o rozstaw śrub mocujących, nie mogę znaleźć tej informacji. Może ktoś ma możliwość podania tego wymiaru lub zmierzenia również innych jarzm? Byłaby to ciekawa alternatywa dla rzeźb z adapterami, myślę że wiele osób mogłoby skorzystać z takiego rozwiązania.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D2] większe hamulce z tyłu - swap
PostNapisane: 06.sty.2019 19:18:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6200
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Jarzma z T5 nie będą pasować, jedyne, które maja taki sam rozstaw to niewentylowane 288mm z A4/B7 lub 300mm z S4/B6/B7, wysokość tarczy musiałbyś sprawdzić bo nie pamiętam ale nie wiem jak tam linki od ręcznego rozwiążesz bo w D2 "chodzą w poprzek'" chyba, że przy tych 245 są normalnie


Ostatnio edytowano 06.sty.2019 19:21:04 przez hubos21, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D2] większe hamulce z tyłu - swap
PostNapisane: 06.sty.2019 19:20:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
A np. cała tylna zwrotnica z D3/Phaetona? Nie mam, żeby zmierzyć, ale wygląda podobnie... Wtedy hamulce na 310 byłyby plug&play na zaciskach z Phaetona. A może niepotrzebnie się obawiam, że 280 mm będzie byt małe?

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D2] większe hamulce z tyłu - swap
PostNapisane: 06.sty.2019 19:21:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6200
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
wordeck napisał(a):
A np. cała tylna zwrotnica z D3/Phaetona? Nie mam, żeby zmierzyć, ale wygląda podobnie... Wtedy hamulce na 310 byłyby plug&play na zaciskach z Phaetona.

Pozdrawiam


Niestety też nie mam nic pod ręką, zwrotnica pewnie ta sama co w D3 bo jarzma psuja zamiennie.

Do C5 zakładają jarzma z C6 tylko trzeba rozwiercić otwory montażowe z 10 na 12mm, nie wiadomo czy w A8 też da się to zrobić


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D2] większe hamulce z tyłu - swap
PostNapisane: 06.sty.2019 20:34:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Mam jarzma z C5, przymierzę jutro. Tylne zaciski z Phaetona pasują do zwrotnicy z D3, bo to jest ta sama zwrotnica. Pytanie tylko, na ile zwrotnica z Phaetona/D3 podejdzie do D2... Jak nic nie wymyślę z jarzmami, to kupię zwrotnice i będę próbował coś wyrzeźbić.

Czy tarcza 330 z zaciskiem tylnym od Phaetona wejdzie w felgę 17''?

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D2] większe hamulce z tyłu - swap
PostNapisane: 06.sty.2019 21:38:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6200
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
wordeck napisał(a):
Mam jarzma z C5, przymierzę jutro. Tylne zaciski z Phaetona pasują do zwrotnicy z D3, bo to jest ta sama zwrotnica. Pytanie tylko, na ile zwrotnica z Phaetona/D3 podejdzie do D2... Jak nic nie wymyślę z jarzmami, to kupię zwrotnice i będę próbował coś wyrzeźbić.

Czy tarcza 330 z zaciskiem tylnym od Phaetona wejdzie w felgę 17''?

Pozdrawiam


Jarzma z C5 będą pasować bo jest ten sam rozstaw i ten sam gwint, w C6 jest gwint M12 i wtedy trzeba uszy rozwiercać.

Niektóre 17tki wchodzą z przodu na 360mm więc z tyłu też muszą ale nie wszystkie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D2] większe hamulce z tyłu - swap
PostNapisane: 06.sty.2019 21:44:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Wygrzebałem w ruskiej Etce jarzma od A4 B7 pod tarcze wentylowane 300x22mm. Wyglądają podobnie jak tez z A6 C6, więc pewnie rozstaw będzie pasował. Teraz pytanie, czy będą pasowały pod zaciski z Phaetona? Na razie biorę to pod uwagę, jako jedną z opcji. Najmniej problematyczne byłoby wstawienie 280 mm na oryginalnych zaciskach, tylko jak to będzie rozmawiało z 360 mm z przodu?

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D2] większe hamulce z tyłu - swap
PostNapisane: 06.sty.2019 21:50:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6200
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
wordeck napisał(a):
Wygrzebałem w ruskiej Etce jarzma od A4 B7 pod tarcze wentylowane 300x22mm. Wyglądają podobnie jak tez z A6 C6, więc pewnie rozstaw będzie pasował. Teraz pytanie, czy będą pasowały pod zaciski z Phaetona? Na razie biorę to pod uwagę, jako jedną z opcji. Najmniej problematyczne byłoby wstawienie 280 mm na oryginalnych zaciskach, tylko jak to będzie rozmawiało z 360 mm z przodu?

Pozdrawiam


To, że pasują to wiadomo, pod zaciski z Phaetona będą pasować tak samo jak pod te z T5, ja myślę, że 280mm to mało, C6 ma z tyły 330mm a z przodu 347mm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D2] większe hamulce z tyłu - swap
PostNapisane: 06.sty.2019 22:50:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sie.2006 21:43:49
Posty: 1443
Lokalizacja: Těšin
Auto: S8 D2 MTM Optikpaket Schwarz
wordeck napisał(a):
Pomysł z adapterami odrzucam, głównie ze względu na brak homologowanych adapterów. Wiem, że się da, ale wolałbym nie

Dlaczego ?

_________________
Sex, drugs and ROTFL & LOL... Black Cars Matters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D2] większe hamulce z tyłu - swap
PostNapisane: 07.sty.2019 01:17:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Głównie ze względu na brak homologacji adaptera. Przy uczciwym przeglądzie, diagnosta nie powinien tego przepuścić. W razie wypadku takie ustrojstwo może być także argumentem dla towarzystwa ubezpieczeniowego, a to właściciel/kierowca będzie musiał udowodnić, że nie miało wpływu na przebieg wypadku. Po co robić sobie kłopot? Lepiej złożyć na oryginalnych częściach (nawet jeżeli innych, niż przewidziane w świadectwie homologacji auta). Nie jestem fanem zbyt restrykcyjnych (i często bzdurnych) przepisów, po prostu wolę mieć spokojną głowę.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D2] większe hamulce z tyłu - swap
PostNapisane: 07.sty.2019 03:13:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lut.2014 15:42:04
Posty: 1654
Auto: BEX+ Quattro
wordeck napisał(a):
Wygrzebałem w ruskiej Etce jarzma od A4 B7 pod tarcze wentylowane 300x22mm. Wyglądają podobnie jak tez z A6 C6, więc pewnie rozstaw będzie pasował.
Pozdrawiam

C6 ma elektryczny ręczny, dlatego na swap 320/288 bierze się heble od 3,0 TDI Q B7. 300x22 jest S4 B6/B7. 365/324 ma RS4 B7.

Zestaw 345/300 od S4 B6/B7 wystarczyłby Ci aż nadto. Po dorobieniu się B6 AVF Q Avant mam zamiar wrzucić zestaw 320/288. Osiągi i masa podobna jak w D2 2,8 Q a wystarczą w zupełności. 320 na przodzie to inny zacisk niż 312 mm.

Na hebel 360 mm musisz mieć co najmniej 18" z właściwym ET.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D2] większe hamulce z tyłu - swap
PostNapisane: 07.sty.2019 03:55:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6200
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
void napisał(a):
wordeck napisał(a):
Wygrzebałem w ruskiej Etce jarzma od A4 B7 pod tarcze wentylowane 300x22mm. Wyglądają podobnie jak tez z A6 C6, więc pewnie rozstaw będzie pasował.
Pozdrawiam

C6 ma elektryczny ręczny, dlatego na swap 320/288 bierze się heble od 3,0 TDI Q B7. 300x22 jest S4 B6/B7. 365/324 ma RS4 B7.



Kto tutaj pisze o zaciskach z C6?

void napisał(a):
Na hebel 360 mm musisz mieć co najmniej 18" z właściwym ET.


Bzdury prawisz Panie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D2] większe hamulce z tyłu - swap
PostNapisane: 07.sty.2019 07:11:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
dlaczego mówi bzdury, mi na 17" i hamulce 330 17stka ledwo ledwo wchodzi. W dodatku ET muszę mieć poniżej 25.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D2] większe hamulce z tyłu - swap
PostNapisane: 07.sty.2019 08:46:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Przyjdą graty, to napiszę czy wchodzi. Lektura Internetów skłania do wiary w opcję "wchodzi" ze względu na budowę przedniego zacisku 2-tłoczkowego z A8 D3 i seryjny rozmiar felg dla kół zimowych w A8 D3. Ale, pożyjemy, zobaczymy. Przyjdą graty, to złożę na zwrotnicy i zobaczymy. Na razie muszę ogarnąć tył, bo jak będę zmieniał, to wszystko od razu.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Ostatnio edytowano 07.sty.2019 11:54:20 przez wordeck, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D2] większe hamulce z tyłu - swap
PostNapisane: 07.sty.2019 09:14:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6200
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Leo napisał(a):
dlaczego mówi bzdury, mi na 17" i hamulce 330 17stka ledwo ledwo wchodzi. W dodatku ET muszę mieć poniżej 25.


Obrazek

Kolega drookash też do S6/C5 wstawiał zaciski z D3 i Avus 17" cali na to wchodził


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D2] większe hamulce z tyłu - swap
PostNapisane: 07.sty.2019 09:16:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
no tak, zacisk mikro....

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D2] większe hamulce z tyłu - swap
PostNapisane: 07.sty.2019 09:25:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6200
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Leo napisał(a):
no tak, zacisk mikro....


Zacisk mikro a dwa, że S6/C5 ma wysokość tarczy 52,5 a a A8 ma 59,7 więc nie trzeba tak walczyć z ET i spokojnie wchodzi przy 40 nawet


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D2] większe hamulce z tyłu - swap
PostNapisane: 07.sty.2019 12:23:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sie.2006 21:43:49
Posty: 1443
Lokalizacja: Těšin
Auto: S8 D2 MTM Optikpaket Schwarz
wordeck napisał(a):
Głównie ze względu na brak homologacji adaptera. Przy uczciwym przeglądzie, diagnosta nie powinien tego przepuścić. W razie wypadku takie ustrojstwo może być także argumentem dla towarzystwa ubezpieczeniowego, a to właściciel/kierowca będzie musiał udowodnić, że nie miało wpływu na przebieg wypadku. Po co robić sobie kłopot? Lepiej złożyć na oryginalnych częściach (nawet jeżeli innych, niż przewidziane w świadectwie homologacji auta). Nie jestem fanem zbyt restrykcyjnych (i często bzdurnych) przepisów, po prostu wolę mieć spokojną głowę.

Pozdrawiam

Adapter jest po to by odsunąć zacisk. Nie ma tam co mieć zbytnio wpływu na pogorszenie w jakikolwiek sposób bezpieczeństwa. Z resztą te co sprzedawał u nas danishow chyba nawet TUV miały.
A te co będziesz montował bez adaptera polecisz potem z nimi do diagnosty żeby Ci papier podbił ? Piszesz o montażu zwrotnicy z VW - na to ktoś Ci potem ma dać zaświadczenie ? Połowa jak nie większość SKP w PL pośle Cie do d... Sytuację masz dokładnie tą samą.

Nie wiem po co takie kombinacje jak masz dwa gotowe i sprawdzone przez wielu projekty na 330 i 335 na tył do D2. Fabryczny odsunięty, albo tylny z Phaetona.

_________________
Sex, drugs and ROTFL & LOL... Black Cars Matters


Ostatnio edytowano 07.sty.2019 12:29:51 przez dice111, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D2] większe hamulce z tyłu - swap
PostNapisane: 07.sty.2019 12:28:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6200
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
dice111 napisał(a):

Nie wiem po co takie kombinacje jak masz dwa gotowe i sprawdzone przez wielu projekty na 330 i 335na tył do D2. Fabryczny odsunięty, albo tylny z Phaetona.


Linki fabryczne do ręcznego da się podpiąć do tych z Phaetona czy też trzeba wymieniać?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D2] większe hamulce z tyłu - swap
PostNapisane: 07.sty.2019 12:31:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sie.2006 21:43:49
Posty: 1443
Lokalizacja: Těšin
Auto: S8 D2 MTM Optikpaket Schwarz
Nie. Jeśli chodzi o fabryczny zacisk i odsunięty to linki dajesz albo z Longa, albo dorabiasz. Ja mam customowe dlatego, że te z Longa robią inny łuk niż fabryczne, a jak Ci dorobią pod wymiar to masz to zachowane jak w oryginale (linki Linex mi robił z metalowymi okuciami, teflonem itp, jak OE). Przy zacisku z VW dajesz custom. Z jarzmami przy VW też można kombinować, albo dasz komplet z Phaetona ale pasują też któreś z C6.

_________________
Sex, drugs and ROTFL & LOL... Black Cars Matters


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: