.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 18.kwi.2024 11:44:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: a6 c5 2.4 benzyna Q samoczynne skręcanie się kierownicy
PostNapisane: 19.sty.2019 17:25:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2006 07:57:29
Posty: 1453
Lokalizacja: Szczecin
Chłopaki taki problem :

Kupiłem tę swoją a6 jakoś w 2013 , . .zbieżność była przestawiona , . .pojechałem na geometrie .. ustawili i było ok . Mogłem spokojnie puścić kierownicę , .. i auto jechało prosto - opony były jeszcze stare założone , .. w zawieszeniu nic nie dłubałem , . .a już coś tam tłukło w nim całkiem , całkiem ... ale pomimo tego auto jechało prosto , .. nie ściągało no miód i orzeszki . Wrzuciłem nowe opony z felgami 17 cali , .. i dalej jeździło wszystko prosto , bez problemu .. no dosłownie bajka. Z biegiem czasu zabrałem się za remont bo stuki z zawiechy stały się bardzo głośne , .. i to gruby ... bo wszystko zostało rozebrane w drobny mak , .. zawiecha tył , i przód . Na przód poszły nowe banany swag , .. na górę delphi . Prawie we wszystkich starych wahaczach, w ich sworzniach były luzy - ale to nie przeszkadzało , by auto jeździło prosto .

I ok , . .wszystko poskładane , .. auto spuszczone na poluzowanych śrubach , .. i dopiero poskręcałem zawieszenie tył , i przód . Pojechałem na geometrie , . chłopaki wszystko poustawiali , i wracam na chatę . Z początku na to nie zwróciłem uwagi , .. ale teraz jadąc na wprost trzymając kierownicę auto jedzie prosto , .. jak puszczę kierownicę ta samoczynnie delikatnie skręca się w prawo , .. i auto zbacza z drogi . Próbowałem to na kilku rodzajach nawierzchni , .. i jest lipa . Nawet na idealnie prostej nawierzchni kierownica samoczynnie ucieka na prawo ... i kibel jak cholera . W czym jest problem , .. opony odpadają , bo wcześniej nie było problemu z nimi , ... zawiecha nowa , .. więc tutaj tez odpada podejrzenia .. ale , .. co wyczytałem , .. i jakie połączyłem fakty .
Tutaj na forum wyczytałem takie temat :

viewtopic.php?f=&t=76573

i tak .. raczej te proponowane usterki odpadają , .. ale je sprawdzę jeszcze raz dla pewności . I teraz ważny przełom :

Szczególną moją uwagę zwrócił przypadek , . .gdy jedno koło z przodu może być delikatnie cofnięte względem drugiego przedniego . i tak : z dwoma dolnymi tylnymi banami miałem problem z demontażem - pojechałem do mechanika , . .a ten bez ceregieli dość mocno młotkiem zmasakrował ucho zwrotnicy - ta się rozprężyła i banan wyszedł - i teraz pytanie , czy przy takiej operacji ta strona ławy mogła by się przesunąć w tył . Tak samo , jak rozbierałem tył .... to wiadomo , że wszystkiego nie poskręcam , tak ja było na początku - chodzi mi o poszczególne odległość piasty przedniej , a piasty tylnej . Bo w myśl tego co napisali , . . pomimo dobrze ustawionych kątów wyprzedzenia sworznia zwrotnicy - pochyłu , jeżeli odległość pomiędzy piastą tył , a przód będzie inna niż po drugiej stronie , to właśnie wtedy będzie dochodziło do takiego zjawiska , tutaj nawet 2-3 mm doprowadzają właśnie do takiego stanu.
I teraz zakładam , że u mnie to właśnie się jakoś poprzestawiało . Prawdopodobnie przy wymianie przednich dolnych bananów tylnych , .. gdy lawa została popuszczona coś takiego mogło się przestawić .
Jak to teraz dobrze po ustawiać , ... mam wykresy z ustawień z geometrii , ale nigdzie nie zauważyłem by występował taki parametr jak odległości między piasta tył , a piasta przód - i porównanie tych odległości między prawą , a lewą stroną - albo coś źle patrzę . Z maglownicą też wcześniej nie miałem problemu , ... z oponami także , .. nie mam już pomysłów jak to ugryźć .
Za jakąś dłuższą chwilę wrzucę wykresy z geometrii .

_________________
Audi 80 b3 1.8 było .... pożyczyli , i nie oddali ehhh...
Audi 80 b3 2.0 16v było ... rozwalili , i nie naprawili ... odkupione , i naprawione :D
Audi a6 C5 2.4 v6 Quattro .....jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a6 c5 2.4 benzyna Q samoczynne skręcanie się kierownicy
PostNapisane: 22.sty.2019 15:38:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10296
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Na początek sprawdź ciśnienie w oponach, a potem jedź tam co ustawiali geometrie , powiedz że ściąga i mają poprawić. Z tego co pamiętam w C5 jest śruba w maglownicy którą się blokuje położenie "0" przy ustawianiu geometrii, od tego się zaczyna.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a6 c5 2.4 benzyna Q samoczynne skręcanie się kierownicy
PostNapisane: 23.sty.2019 00:35:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2006 07:57:29
Posty: 1453
Lokalizacja: Szczecin
mały v8 napisał(a):
Na początek sprawdź ciśnienie w oponach, a potem jedź tam co ustawiali geometrie , powiedz że ściąga i mają poprawić. Z tego co pamiętam w C5 jest śruba w maglownicy którą się blokuje położenie "0" przy ustawianiu geometrii, od tego się zaczyna.




Ciśnienie sprawdzone , i jest ok . O tej śrubie słyszałem, ... tyle , ... , że nią kasuje się tylko luz na maglownicy , jak dość mocno stuka , muszę o tym poczytać na necie w takim razie . Dziwi mnie tylko sam fakt , że na starszym wyrobionym zawieszeniu auto jechało prosto , a na nowym zawiasie już lekko znosi . byłem już na poprawce , i nie ma co poprawiać , wyszło wszystko jak z fabryki .

_________________
Audi 80 b3 1.8 było .... pożyczyli , i nie oddali ehhh...
Audi 80 b3 2.0 16v było ... rozwalili , i nie naprawili ... odkupione , i naprawione :D
Audi a6 C5 2.4 v6 Quattro .....jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a6 c5 2.4 benzyna Q samoczynne skręcanie się kierownicy
PostNapisane: 23.sty.2019 09:38:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10296
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Luki147 napisał(a):


O tej śrubie słyszałem, ... tyle , ... , że nią kasuje się tylko luz na maglownicy [/quote]

Nie o to chodzi. Zapytaj Dorożkarza on Ci wytłumaczy dokładnie, bo się z tym szarpał. Tam jest taki kieł który blokuje maglownicę idealnie w położeniu "0", szczególnie ważne jest to przy servotroniku.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a6 c5 2.4 benzyna Q samoczynne skręcanie się kierownicy
PostNapisane: 23.sty.2019 18:19:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2006 07:57:29
Posty: 1453
Lokalizacja: Szczecin
mały v8 napisał(a):
Luki147 napisał(a):


O tej śrubie słyszałem, ... tyle , ... , że nią kasuje się tylko luz na maglownicy


Nie o to chodzi. Zapytaj Dorożkarza on Ci wytłumaczy dokładnie, bo się z tym szarpał. Tam jest taki kieł który blokuje maglownicę idealnie w położeniu "0", szczególnie ważne jest to przy servotroniku.[/quote]


hmmm , no muszę przyznać że chyba trafiłeś na rozwiązanie zagadki , .. ale i mnie jakoś zaskoczyłeś . Nie wiedziałem , nie sądziłem że taki kiełek blokujący przekładnie w pozycji "0" się znajduje , .. ale zaś z drugiej strony myślałem o takim punkcie , .. który by wskazywał na maglu zerowe położenie kierownicy - jej wypoziomowanie, że jak wjeżdżasz na prostą drogę , i ustawiasz kierownicę na wprost , to powinno się wyczuć na przekładni takie delikatne "klik" wtedy wiesz , że magiel jest , wskoczył na ząbek na listwie zębatej w pozycji"0" i delikatnie ten kiełek - zapadka przytrzymuje magiel w tej pozycji , i auto powinno jechać prosto - tak czysto teoretycznie
To teraz mam następne pytanie :
zakładam w takim razie , że fabryczne ustawienie geometrii to zgranie poziomego położenia kierownicy , naby , z listwą zębatą na maglu - i na listwie zębatej jest jeden ząbek , który jest ząbkiem "0" - w niego wpada ten kiełek o którym mowa , i przy tak ustawionej listwie zębatej kręcą końcówkami , i ustawiają parametry . I to by miało ręce i nogi , .. w takim przypadku .
I teraz drugie pytanie - czy ten kiełek który wpada w "0" ząbek na listwie zębatej jest tam umieszczony na stałe , i on sobie przeskakuje po listwie , i blokuje się tylko gdy wjedziemy na prostą i trafi na ten jeden zerowy ząbek na listwie - coś w stylu jakiejś hmm "grzechotki" - zapadki , .. że wpada i wyskakuje ,
czy może jest to zwykły kiełek - narzędzie serwisowe, które wkłada się w magiel tylko , i wyłącznie na czas ustawiania geometrii , i służy tylko do chwilowego zgrania podzespołów układu kierowniczego na czas regulacji??

Hmm Drookash , .. oświeciłbyś nas tutaj swoją wiedzą w tej materii ??

_________________
Audi 80 b3 1.8 było .... pożyczyli , i nie oddali ehhh...
Audi 80 b3 2.0 16v było ... rozwalili , i nie naprawili ... odkupione , i naprawione :D
Audi a6 C5 2.4 v6 Quattro .....jest


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: