.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.kwi.2024 06:45:37

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B5 1.8] Brak wspomagania kierownicy na wolnych obrotach
PostNapisane: 23.wrz.2019 18:58:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lis.2018 20:26:50
Posty: 7
Cześć. Temat dotyczy Audi A4 B5, 1.8, 125km, benzyna, 1995r. Problemem jest brak wspomagania kierownicy na wolnych obrotach. Przy ponad 1700 obrotach wspomaganie wraca.

Dwa tygodnie temu przy rutynowej kontroli płynów zauważyłem znaczny brak płynu do wspomagania, sytuacja się powtórzyła po kilku dniach po dolaniu płynu do max. Po wizycie u mechanika okazało się, że maglownica jest nieszczelna i jest ona do wymiany lub regeneracji. Oprócz samego wycieku płynu, wspomaganie działało na prawdę dobrze i nie słychać było żadnych stuków. Zdecydowałem się na regeneracje. Po odbiorze samochodu wspomaganie działało na takim samym poziomie, może trochę nieznacznie gorzej niż przedtem a płyn od tamtej pory nie wyciekał i jeździłem samochodem bez żadnych problemów. Aż do dzisiaj.

Po odpaleniu samochodu i próbie skrętu zauważyłem, że nie mogę bez użycia dużej siły ruszyć kierownicą, sytuacja się poprawia dopiero po prze gazowaniu samochodu do ponad 1700 obrotów. Wtedy wspomaganie powraca i można jechać. Natomiast podczas próby skręcania w zakrętach 90 stopni przy jeździe na wolnych obrotach bez prze gazowania skręt jest prawie niemożliwy do wykonania.

Do czasu wymiany maglownicy w zbiorniczku i jak i w układzie znajdował się zielony, mineralny płyn febi, odpowiadający oryginalnemu płynowi, natomiast dzisiaj przy oględzinach płynu zauważyłem, że jest on czerwony.

Jak uważacie co może być problemem i czy regeneracja maglownicy oraz zmiana płynu na czerwony, syntetyczny płyn mogła spowodować tą usterkę?

Z góry dziękuję za odpowiedź.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.8] Brak wspomagania kierownicy na wolnych obrot
PostNapisane: 23.wrz.2019 21:26:20 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5204
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Pompa wspomagania osiągnęła swój kres życia. Zmiana mineralnego na syntetyk tylko na chwilę poprawiła jej wydajność aby w końcu całkiem paść. Zapewne płytki w pompie są już wytarte i jakbyś sprawdził płyn który zlaliście to były tam opiłki. Zaczął bym od tego a potem ewnetualnie magiel (nie zawsze regeneracja jest skuteczna)

Czy masz u siebie servotronic?

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.8] Brak wspomagania kierownicy na wolnych obrot
PostNapisane: 25.wrz.2019 11:04:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lis.2018 20:26:50
Posty: 7
No tak, tylko, że tak jak wspominałem po zmianie z zielonego płynu na czerwony wspomaganie chodziło minimalnie gorzej.

Przejadę się do mechanika i poproszę aby sprawdził co jest nie tak i ewentualnie może na początku niech wymieni płyn na ten co był poprzednio, bo może przy wymianie magla wlali mi z beczki jakiś chłam.

Powiem szczerze, że nie wiem czy mam u siebie Servotronic. Żaden mechanik mi nigdy nie wspominał o czymś takim więc chyba nie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.8] Brak wspomagania kierownicy na wolnych obrot
PostNapisane: 25.wrz.2019 11:15:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
co Cię podkusiło, żeby zmienić z zielonego na czerwony płyn ?

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.8] Brak wspomagania kierownicy na wolnych obrot
PostNapisane: 25.wrz.2019 13:07:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lis.2018 20:26:50
Posty: 7
Mechanik przy regeneracji i wymianie wlał czerwony płyn, bez kontaktu ze mną. Myślałem, że skoro na zbiorniczku jest napisane, że trzeba lać mineralny i przy spuszczaniu zauważy, że jest zielony to wleje taki sam i nie muszę go pouczać jaki płyn ma lać. A tu klops.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.8] Brak wspomagania kierownicy na wolnych obrot
PostNapisane: 25.wrz.2019 13:13:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
czym prędzej wymieniaj płyn i pompę, i módl się żeby magiel przeżył.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.8] Brak wspomagania kierownicy na wolnych obrot
PostNapisane: 25.wrz.2019 13:44:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lis.2018 20:26:50
Posty: 7
Dodatkowo zauważyłem dzisiaj jak odpaliłem samochód po raz pierwszy, że dopóki nie odjadę kawałek i stoję w początkowym miejscu to wspomaganie działa okej, niezależnie od tego czy samochód chodzi na wolnych obrotach czy na wysokich, nawet po wyłączeniu się ssania, kiedy obroty spadają poniżej 1000 to wspomaganie działa. Ale jak już przejadę się kawałek i stanę w miejscu to nie ma szans żebym przekręcił kierownicą.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.8] Brak wspomagania kierownicy na wolnych obrot
PostNapisane: 29.wrz.2019 17:21:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2006 07:57:29
Posty: 1453
Lokalizacja: Szczecin
Kornelo napisał(a):
Mechanik przy regeneracji i wymianie wlał czerwony płyn, bez kontaktu ze mną. Myślałem, że skoro na zbiorniczku jest napisane, że trzeba lać mineralny i przy spuszczaniu zauważy, że jest zielony to wleje taki sam i nie muszę go pouczać jaki płyn ma lać. A tu klops.



To jedź do mechanika , i powiedz mu , że Ci spierniczył wszystko co masz po kolei - pompa , magiel , zalewając ten czerwony płyn , i niech wymienia zużyte podzespoły , i płyny na swój koszt . Innej opcji nie ma , naprawa tego może i kosztować nawet ze dwa tysiące złotych . Jak debil nie widział informacji co ma wlać , to niech płaci ze swojej kieszeni . Może nie jest jeszcze za późno to weź od niego paragon - fakturę za usługę , plus wyszczególnienie użytych płynów eksploatacyjnych jako podkładkę , i tyle w temacie .
Bo jak znam życie to zaraz zacznie stosować typową spychologię , w stylu " gwarancja do bramy , i się nie znamy "
Kiedy odbyła się ta naprawa ??

_________________
Audi 80 b3 1.8 było .... pożyczyli , i nie oddali ehhh...
Audi 80 b3 2.0 16v było ... rozwalili , i nie naprawili ... odkupione , i naprawione :D
Audi a6 C5 2.4 v6 Quattro .....jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.8] Brak wspomagania kierownicy na wolnych obrot
PostNapisane: 03.paź.2019 18:47:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lis.2018 20:26:50
Posty: 7
Problemem była pompa wspomagania. Jak to się stało, że padła nie wiem w dalszym ciągu. Mechanik od magla to temat na osobny wątek. Po okresie gwarancyjnym wystawię mu odpowiednią opinię.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.8] Brak wspomagania kierownicy na wolnych obrot
PostNapisane: 05.paź.2019 15:00:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.lis.2018 22:03:56
Posty: 77
Lokalizacja: Śrem/ Wlkp.
Auto: A4 B5 Avant
Nie jestem mechanikiem, a jedynie amatorem, ale przy okazji zapytam:

czy kolor na pewno zawsze ma znaczenie?

Pytanie motywuję tym, że swego czasu, kupując do wymiany płyn do wspomagania, sprzedawca w sklepie zdecydowanie odradzał mi kupowanie płynu z uwagi na kolor, tłumacząc, że obecnie nie musi to być cecha wiążąca, a jedynie liczy się dobór płynu pod informację podaną o rodzaju płynu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.8] Brak wspomagania kierownicy na wolnych obrot
PostNapisane: 31.paź.2019 22:37:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.lip.2018 19:30:23
Posty: 13
Auto: A4 B5 - V6 - APS
Do naszych audi sa 2 wyjścia:
albo orginał z ASO (w skodzie taniej ;-) ) albo citroenowski LHM+
https://www.google.com/search?biw=1680& ... bcyFuLoe8Q

boń cię panie boże przed febim (robi się rzadki jak woda)

Jezeli nie wiesz co było lane albo wymieniałeś to kup 2 razy więcej i przepłucz układ (robi sie to bardzo prosto) potrzeba długiego węża i pustą butelkę ;-)

_________________
ogień i dym - wszystko co przed nami, to nieprzyjaciel


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 77 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: