.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.kwi.2024 15:27:26

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: B3 Coupe 7A, twardy hamulec
PostNapisane: 02.lis.2020 14:37:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2005 13:44:57
Posty: 2383
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Auto: 8QB31.8T Coupe 7A automatic
Cześć, mam twardy hamulec podczas jazdy, jeszcze pierwsze hamowanie nieco pedał wpada, ale już każde następne jest po prostu twardy...auto hamuje, koła się nie grzeją...
żeby nie było, że nie szukałem, co prawda większość, jeśli nie wszystkie tematy dotyczą C3, ale zasada pewnie ta sama w coupe..
Wiem, że za właściwą pracę hamulców odpowiada dwusekcyjna pompa, akumulator ciśnienia, servo hydrauliczne...

W którymś poście jest napisane jak sprawdzić servo, na zgaszonym silniku odkręciłem baryłkę i nie ciekło.. zatem sprawne..
Wspomaganie działa prawidłowo, zatem pompę też mogę wykluczyć...
Płyn od wspomagania jest już dość mocno leciwy, możliwe, że jeszcze fabryczny, kolor bardziej czarny niż zielony...
Pozostaje sama grucha, czyli ten akumulator ciśnienia do wymiany i płyn świeży...
Ma ktoś nr tej gruchy.?? i jaka ilość płynu wchodzi w cały układ..?? gdzie najlepiej odkręcić, żeby cały spłynął..??
Może to to.. :?: https://allegro.pl/oferta/akumulator-ci ... 01e4454e68

_________________
wino, kobiety, śpiew.....
C5 FL AFN 160KM 370NM of spanky Coupe 7A automatic
R5 - rules,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: B3 Coupe 7A, twardy hamulec
PostNapisane: 02.lis.2020 14:48:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
twardy pedał to albo pompa hamulcowa albo pompa płynu pędzona paskiem.
Grucha nie ma wpływu na działanie hamulca podczas pracującego silnika.
Jak dla mnie to masz standardowo - przepuszcza pomiędzy sekcjami na wspomagaczu w grodzi. Niejeden to przerobił, bo masz tam to samo co w S2. Ja koniec końców zmieniłem serwo na podciśnieniowe, za to DeS dalej walczy ;)

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: B3 Coupe 7A, twardy hamulec
PostNapisane: 02.lis.2020 14:50:46 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5204
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Jak wyżej. Każdy kto ma dwusekcję walczy z tym samym. Wywal to ustrojstwo i wstaw jak "panbuczek" przykazał, podciśnieniowe serwo + wspomaganie z pomą elektryczną.

W obu swoich 20V walczyłem, z tym dziadostwem :/

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: B3 Coupe 7A, twardy hamulec
PostNapisane: 02.lis.2020 14:52:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2005 13:44:57
Posty: 2383
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Auto: 8QB31.8T Coupe 7A automatic
Kurcze, zależy mi na utrzymaniu auta w oryginale, zatem nie chciałbym zakładać normalnego serva...
Po zgaszeniu auta pedał też jest twardy...
Pisząc pompa hamulcowa, masz na myśli pompę czy to ustrojstwo za pompą czyli servo hydr.. :?: :?:
To nieszczęsne servo hydr ktoś reanimował wymieniając oringi, ale boję się je rozkręcać, bo mogę już nie złożyć.. :zly:

_________________
wino, kobiety, śpiew.....
C5 FL AFN 160KM 370NM of spanky Coupe 7A automatic
R5 - rules,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: B3 Coupe 7A, twardy hamulec
PostNapisane: 02.lis.2020 15:01:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
No to powodzenia.
Serwo hydrauliczne w grodzi, to mam na myśli. Wspomagacz hamulca jest na końcu tego serwa. Pompa jest pędzona paskiem. Dwusekcyjna.
Tak samo dwusekcyjny jest wspomagacz hamulcowy.
Nie ma już niestety części dostępnych, jeśli chodzi o samo serwo hydrauliczne, w necie są DIY naprawy, ale to nigdy do końca nie działa jak powinno.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: B3 Coupe 7A, twardy hamulec
PostNapisane: 02.lis.2020 15:02:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Jeśli po zgaszeniu auta jest też twardo, to spróbuj w jakiś sposób zmierzyć, ile ciśnienia na serwo daje pompa. Powinna dawać od 100 do 120 bar.
Lecz tak mi się wydaje, że pompa będzie ok a ciśnienie spieprza przez nieszczelne serwo.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: B3 Coupe 7A, twardy hamulec
PostNapisane: 02.lis.2020 15:15:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2005 13:44:57
Posty: 2383
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Auto: 8QB31.8T Coupe 7A automatic
A to pompa może dawać dwa różne ciśnienia..?? wspomaganie działa ok.. na hamulce za mało..??

_________________
wino, kobiety, śpiew.....
C5 FL AFN 160KM 370NM of spanky Coupe 7A automatic
R5 - rules,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: B3 Coupe 7A, twardy hamulec
PostNapisane: 02.lis.2020 15:20:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Napisałem, że w przypadku serwa hydraulicznego, pompa jest DWUSEKCYJNA. Jedna sekcja daje na wspomaganie hampli, a druga sekcja daje na wspomaganie kiery.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: B3 Coupe 7A, twardy hamulec
PostNapisane: 02.lis.2020 15:32:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2005 13:44:57
Posty: 2383
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Auto: 8QB31.8T Coupe 7A automatic
Tyle wiem.. ;)
Tyle, że nie spodziewałem się, że jedna sekcja może dawać właściwie, druga sekcja nie...

_________________
wino, kobiety, śpiew.....
C5 FL AFN 160KM 370NM of spanky Coupe 7A automatic
R5 - rules,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: B3 Coupe 7A, twardy hamulec
PostNapisane: 02.lis.2020 16:10:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
a czemu nie, to są osobne tłoczki , osobne cylinderki, może się jedna zużyć, a druga dawać jeszcze dobre ciśnienie.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: B3 Coupe 7A, twardy hamulec
PostNapisane: 02.lis.2020 16:23:24 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5204
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Pompa dwusekcyjna działa poniekąd niezależnie na heble i wspomaganie. Nie mniej jednak jeśli jedna strona się przyciera to druga też może niedomagać. Ale jeśli są przecieki i spadki ciśnienia to może to być tylko na jednej ale tez i na dwóch sekcjach. Kiedyś reanimacją tych pomp zajmował się Nagengast w Gdańsku. Ale jak to teraz wygląda to nie powiem.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: B3 Coupe 7A, twardy hamulec
PostNapisane: 03.lis.2020 12:37:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6615
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Sekcje są niezależne od siebie. Jedna może pompować, druga może być wręcz wyłączona. Nawet mam na półce taką pompę, której chodzi tylko połowa.

Zgodnie z tym co pisał Adam, obstawiam, że puszczają uszczelniacze w siłowniku (wspomagaczy) siły hamowania. Płyn przepływa przez niego nie pchając wałka.

Ja swój naprawiam już drugi raz. Za pierwszym razem chyba ktoś dał niewłaściwe uszczelniacze, bo puściły po paru latach. Teraz czekam na montaż naprawianego w innym warsztacie.

Wbrew temu co piszą w internetach te siłowniki są rozbieralne i naprawialne. Problem może leżeć w wytarciu się powierzchni albo doborze właściwych oringów.

Czy warto, niech sobie każdy przekalkuluje w swoim sumieniu motoryzacyjnym :): :okulary:

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: B3 Coupe 7A, twardy hamulec
PostNapisane: 05.lis.2020 11:07:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2005 13:44:57
Posty: 2383
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Auto: 8QB31.8T Coupe 7A automatic
Nie poddaje się...
Odkręciłem wąż przy gruszce, nie kapnęła nawet kropla płynu..
Pokręciłem rozrusznikiem, nic...
Odkręciłem wąż przy pompie, widać płyn ale nie cieknie... pokręciłem rozrusznikiem, powinien siknąć płyn z pompy a poszło kilka kropel..
Czyżby sekcja pompy już była wyłączona..??

_________________
wino, kobiety, śpiew.....
C5 FL AFN 160KM 370NM of spanky Coupe 7A automatic
R5 - rules,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: B3 Coupe 7A, twardy hamulec
PostNapisane: 05.lis.2020 11:08:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
może tłoczek w pompie stoi.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: B3 Coupe 7A, twardy hamulec
PostNapisane: 05.lis.2020 11:23:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6615
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Jeśli chcesz, to mam używaną, sprawną pompę. Oddam drogo :mikolaj:

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: B3 Coupe 7A, twardy hamulec
PostNapisane: 05.lis.2020 11:25:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2005 13:44:57
Posty: 2383
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Auto: 8QB31.8T Coupe 7A automatic
Czyli tak czy siak pompa śmieć..??
Napisz cenę Desiu..

_________________
wino, kobiety, śpiew.....
C5 FL AFN 160KM 370NM of spanky Coupe 7A automatic
R5 - rules,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: B3 Coupe 7A, twardy hamulec
PostNapisane: 05.lis.2020 11:34:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10303
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Szukaj używki, te pompy były we wszystkich starych pięciocylindrówkach,i później w V8, tylko kółko trzeba zmienić.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: B3 Coupe 7A, twardy hamulec
PostNapisane: 05.lis.2020 11:43:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6615
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
mały v8 napisał(a):
Szukaj używki, te pompy były we wszystkich starych pięciocylindrówkach,i później w V8, tylko kółko trzeba zmienić.


To tylko część prawdy :) występowały co najmniej dwa rodzaje pompy - duża i mała, odpowiednio do modeli. Pompa z cygara nie będzie pasować do b3/b4 :)

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: B3 Coupe 7A, twardy hamulec
PostNapisane: 05.lis.2020 16:26:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2005 13:44:57
Posty: 2383
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Auto: 8QB31.8T Coupe 7A automatic
Des ma rację... pompa ZF-a są mniejsze/krótsze od pomp ATE...moja jest ZF...
Stan na dziś jest taki...
Rozebrałem to dzieło szatana, zawiozłem do kolegi, który jest mi winny przysługę i twierdzi, że zarówno pompę jak i to servo jest w stanie zregenerować...
Wierzę, że Des przytrzyma mi w razie czego swoją pompę a u kolegi mam zapasowe servo z S4 C4...
Mam nadzieję, że po złożeniu wszystkiego na nowych oringach, to wspomaganie hamulców i kierownicy będzie pięknie hulać.. ;) ;)
Gruchy nie ruszam póki co...

_________________
wino, kobiety, śpiew.....
C5 FL AFN 160KM 370NM of spanky Coupe 7A automatic
R5 - rules,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: B3 Coupe 7A, twardy hamulec
PostNapisane: 05.lis.2020 20:41:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6615
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Uprzedając.

Aluminiowe serwo z S4 nie podejdzie do B3. Obudowa ma inny kształt i nie przechodzi przez gródź. No chyba, że chcesz ją piłować ;)

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 61 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: