.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.kwi.2024 21:02:30

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: ATE czy Textar - które wybrać?
PostNapisane: 04.paź.2023 18:27:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sie.2017 17:49:07
Posty: 61
Witam,
prośba do Was o info, który producent tarcz hamulcowych/klocków z tytułu tematu będzie lepszym wyborem pod względem jakości, odporności na zwichrowanie oraz ryzyko kupienia podróby?
Zestaw ma być przeznaczony na przednią oś, średnica tarczy 288mm.
Dzięki za opinie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ATE czy Textar - które wybrać?
PostNapisane: 05.paź.2023 05:58:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10303
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
I te i te szły na pierwszy montaż w wielu markach , a ze wszystko robione jest w chinach tak że

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ATE czy Textar - które wybrać?
PostNapisane: 06.paź.2023 10:07:27 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5204
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Jak wyżej. Obie marki są do siebie podobne. Nie mniej jednak poza tarczami warto pamiętać jakie klocki zakłądać. Albo kompletne zestawy ATE albo Textara. Dlaczego? Otóż każda tarcza ma swoją twardość (czyli skład węgla i metali w różnych proporcjach) i dobranie klocka ma istotne znaczenie do efektywności jak i stopnia zużywania się.

Od siebie polecę Rotingery + klocki Ferodo Premier lub Jurid.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ATE czy Textar - które wybrać?
PostNapisane: 06.paź.2023 11:48:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
MINTEX

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ATE czy Textar - które wybrać?
PostNapisane: 06.paź.2023 17:21:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sie.2017 17:49:07
Posty: 61
Dzięki za opinie.
Celowo zawężyłem wybór do ATE i Textara, gdyż są najczęściej używane jak wnioskuję z deklaracji/opinii i trzymają wysoką jakość (przynajmniej tak było).
Teraz jak zostało wspomniane produkcja w większości jest w Chinach, choć zastanawiam się czy udałoby się wyhaczyć jeszcze taki zestaw z rodowodem niemieckim, bo niby te chińskie też powinny trzymać jakość (normy itd), ale wiadomo jak to jest.
No i ważne w tej kwestii, czy jest możliwość trafić na podróbę w/w producentów?
Ta ostatnia kwestia bardzo mnie ciekawi, gdyż chwilę temu chyba trafiłem właśnie na podróbę z Ferodo (komplet przód).... Jezdziło to pozytywnie około 10kkm po czym przy hamowaniu z większych prędkości120-140km/h występują wibracje czyli tarcze się pokrzywiły.... Dodam, że tarcze z "czułością" docierane przez około 500km oraz wszystko z dużą pieczołowitością/zgodnie ze sztuką zmieniane, więc zły montaż odpada.
Co myślicie w powyższych kwestiach?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ATE czy Textar - które wybrać?
PostNapisane: 06.paź.2023 17:45:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10303
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Z klockami jest tak jak z olejami akumulatorami, i oponami, każdy ma swoją racje jak dupę. Ja na przykład, w zamierzchłych czasach miałem okulara kombi. Musiałem nim jechać w nocy do Poznania na giełdę po części, a o 20-stej przypomniałem sobie że skończyły się klocki. W sklepie osiedlowym z czasów PRL gdzie facet mieszkał nad sklepem kupiłem polskie klocki firmy Tomex (bo innych nie było), dałem chyba ze 30 złotych mówię jakoś zajadę wrócę i wyrzucę...co się okazało, świetne klocki, nie piszczały hamowały uczciwie, nie sypały, tylko trochę śmierdziały jak się rozgrzały. Jeździłem jeszcze z pół roku i sprzedałem je z samochodem.Tak ze nie wszystko złoto co się świeci :D

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ATE czy Textar - które wybrać?
PostNapisane: 07.paź.2023 06:05:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6200
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Ja teraz jak wymieniam same klocki to zakładam Boscha, w A8 na tarczach 347 i klockach Boscha hamulce brzytwa, w C4 mi się dobrze na nich hamowało, łafnie równo tarcze zbierają, nie ma rowków, wżerów, całe komplety to biorę Textara


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ATE czy Textar - które wybrać?
PostNapisane: 08.paź.2023 16:34:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sie.2017 17:49:07
Posty: 61
Z tymi klockami Boscha to przydatne info, bo nigdy nie stosowałem, a tu dajesz taką dobrą opinię, pewnie kiedyś w którymś aucie spróbuję.
A kompletny Bosch (tarcze +klocki) daje radę czy niekoniecznie i do jakiego zestawu jakościowo można go porównać, bo nie jest wiele tańszy np. od Textara, który wiadomo, że to już górna półka o ATE nie wspominajac.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ATE czy Textar - które wybrać?
PostNapisane: 10.paź.2023 09:07:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sie.2006 21:43:49
Posty: 1443
Lokalizacja: Těšin
Auto: S8 D2 MTM Optikpaket Schwarz
Klocki załóż sobie "ceramiczne", raz, że nawet jak źle dotrzesz to nie piszczą, a dwa nie robią syfu na feldze. A czy to Jurid White, Ate Ceramic, czy Textar Epad - jeden pieron. Ja osobiście latam na Textarze.
Co do pogięcia tarcz - wszystko można przegrzać i pogiąć jak to nie ceramika, ale jak szukasz 288 i to jeszcze na przód to wnioskuje, że jakimś potworem nie latasz.

_________________
Sex, drugs and ROTFL & LOL... Black Cars Matters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ATE czy Textar - które wybrać?
PostNapisane: 10.paź.2023 19:07:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sie.2017 17:49:07
Posty: 61
Dzięki za opinię. :)
Temat z ceramicznymi klockami do przemyślenia i rozważenia, a plusy o których wspomniałeś są warte uwagi.
Mają one jakieś minusy oprócz wyższej ceny?
A z tarczami dokładnie tak jak napisałeś mam "normalne" Audi (nie potwora.... :D ) i zero zacięcia sportowego, ot normalna cywilna jazda, ani za wolno ani za szybko stąd nie kombinuję nic z wymianą na większe tarcze, bo te 288mm na przodzie dają radę pod warunkiem, że nie są felerne, a takie mi się trafiły chyba, bo do około 10kkm od wymiany wszystko było w porządku,a pózniej zaczęły się drgania przy hamowaniu z większych prędkości 120-140km/h, przy mniejszych prędkościach jest ok. A problem wydarzył się przy komplecie.... Ferodo, który postrzegałem jako solidne części, no ale coś chyba zmieniło się w jakości w tej firmie chyba,że ja miałem pecha.
No i dlatego rozważam wybór między ATE lub Textar, bo to górna półka jakościowa choć też "tłuczone" w Chinach, więc nie wiem na daną chwilę który zestaw będzie lepszy i co wybiorę, ale na 99% jednego z tych producentów.
Pzdr. ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ATE czy Textar - które wybrać?
PostNapisane: 10.paź.2023 20:26:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sie.2006 21:43:49
Posty: 1443
Lokalizacja: Těšin
Auto: S8 D2 MTM Optikpaket Schwarz
AndrzejK. napisał(a):
Mają one jakieś minusy oprócz wyższej ceny?

Tylko do tarcz wentylowanych.

_________________
Sex, drugs and ROTFL & LOL... Black Cars Matters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ATE czy Textar - które wybrać?
PostNapisane: 11.paź.2023 16:08:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sie.2017 17:49:07
Posty: 61
No to akurat nie problem, tarcze mam wentylowane. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ATE czy Textar - które wybrać?
PostNapisane: 12.paź.2023 16:13:31 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5204
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Ceramiczny klocek ma jedną ważną wadę w przypadku aut cywilnych - zaczyna hamowac dopiero po rozgrzaniu. W pierwszych fazach hebel jest jak beton, dopiero jak klocek z tarczą złapią temp zaczynają hamowac efektywnie.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ATE czy Textar - które wybrać?
PostNapisane: 13.paź.2023 14:17:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sie.2006 21:43:49
Posty: 1443
Lokalizacja: Těšin
Auto: S8 D2 MTM Optikpaket Schwarz
Powiem Ci, że nic takiego nie zauważyłem, co do starej ceramiki to owszem (komplet z tarczą), tak było, ale od paru lat już tego w autach nie czuć nawet z ceramiką.

_________________
Sex, drugs and ROTFL & LOL... Black Cars Matters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ATE czy Textar - które wybrać?
PostNapisane: 19.paź.2023 17:27:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2631
Lokalizacja: EPWA
Kup co jest montowane w fabrykach i po rebusie. Ja kupuję ATE & TRW.
Co do Chin - w trakcie pandemii pracowałem w Niemczech w fabryce czołowego producenta aut. Montowałem do silników rozruszniki z logo producenta i napisem Made in China.

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest A6C6 3.0 CDYC gnojówka, manual + quattro.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ATE czy Textar - które wybrać?
PostNapisane: 20.paź.2023 10:13:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2007 10:22:28
Posty: 780
Lokalizacja: a-chów/b-b
klocki, które dobrze hamują - pylą, zawsze. Zatem biorąc "ceramiczne" na pierwszym planie umieszczasz estetykę, a nie funkcjonalność.

tanie, ogólnodostępne, polecane klocki - ferodo premier, ale też niestety pylące

_________________
mek1 vel przemek530d
S4 - moje pierwsze audi
+ żonowóz astra H 1.6T
+lato:: honda x11 akrapovic był, czeka na następce
było na zimę: A6 C5 2.5tdi Tip ake Q Avant
było: skodzina megapałer fabia 1.2htp
było: e46 330d+ sedan manual 303@705
było: e39 530d T manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ATE czy Textar - które wybrać?
PostNapisane: 05.lis.2023 00:32:53 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2534
Auto: b8q caeb '09
@mek1: aj beg to differ.
Tak się składa, że prywatnym samochodem jeżdżę sporo służbowo (w212 4Matik350 ) i kogokolwiek bym nie woził, jak zdarzy się konieczność hamowania 'ponad dziadkowanie', to pasażer zauważa: "Tej, ale mercedesy to mają zajebiste heble..."
Setup: Jurid white na nacinanych tarczach przód i nawiercanych tył - w seryjnej średnicy.
W A4B8 też nie narzekam - setup ten sam.
A przy myciu - nie musisz spędzać dodatkowych 10 minut na doprowadzenie felg do jakiegotakiego wyglądu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ATE czy Textar - które wybrać?
PostNapisane: 05.lis.2023 21:14:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
QUARO HC i dedykowane klocki. Wysokowęglowa tarcza za niewielkie pieniądze, hamuje bardzo dobrze, nie krzywi się a klocki prawie nie pylą. Miałem wątpliwości, ale kupiłem na przód do A8 D3 i zrobiłem już kilkanaście tys. km. Hamują jak Zimmermanny a kosztują połowę. Na razie nie widzę zużycia, co najwyżej dotarły się jak trzeba.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ATE czy Textar - które wybrać?
PostNapisane: 20.sty.2024 20:12:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lip.2014 08:03:04
Posty: 22
Auto: Były Audi 80, A6, A7, S7, RS7
ATE posiada ponad 100-letnie doświadczenie i skupia się przede wszystkim na produkcji tarcz hamulcowych. Z produktów ATE na pierwszy montaż korzysta wiele kluczowych marek, m.in. Audi, Volkswagen, Seat, BMW. Oczywiście na logotypie VAG.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ATE czy Textar - które wybrać?
PostNapisane: 21.sty.2024 07:48:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6200
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
przedszkolak napisał(a):
ATE posiada ponad 100-letnie doświadczenie i skupia się przede wszystkim na produkcji tarcz hamulcowych. Z produktów ATE na pierwszy montaż korzysta wiele kluczowych marek, m.in. Audi, Volkswagen, Seat, BMW. Oczywiście na logotypie VAG.


ATE skupia się przede wszystkim na produkcji elementów układu hamulcowego, zaciski, pompy hamulcowr, serwa, przewody,. Ostatnio ktoś pisał, że sami tarcz nie produkują tylko mają podwykonawców, w sumie po części może to tłumaczyć tą cene bo czasem są dwa razy droższe. VAG korzysta z wielu różnych marek bo klocki w A6 C6 czy S4 B6 to już widziałem i Textara i Ferodo ze znaczkami AUDI a w nowszych były nawet Jurid. Na niektórych tarczach ori VAG jak się kupuje jest made in Poland.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 61 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: