.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.maja.2024 03:06:20

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4] cylinderki z przodu nie cofają się
PostNapisane: 25.wrz.2006 08:24:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lis.2005 21:40:27
Posty: 273
Lokalizacja: Szczecin-Goleniów
Jak w temacie, cylinderki z przodu nie cofają się. Co może być przyczyną, hamulce łapią normalnie, klocków nie wymieniałem.

Po 50 km jeżdzie aż kopci się z kół.

Cylinderki ostatnio czyściłem, bo strasznie zasyfiałe były, a po tym właśnie tak się dzieje. Nie wymieniałem gumek na cylinderkach, czy to może być przyczyną, że cylinderki się nie cofają???

_________________
Życie to sztuka wyboru, więc dlaczego Audi??
B4 1,9 TDi `92
Diesel to śmierdziel, zawsze puści pierda


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2006 08:49:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
Czy tłoczki posiadają wżery? Tłoczki powinny mimo wszystko się chować, ja np stosuje dwie "łyżki" do kół do chowania tłoczka (przynajmniej nie trzeba się siłować ). Jeśli mimo wszystko chowac się nie chcą , odkręc przewód hamulcowy i wtedy zobacz. Może pompa cały czas "trzyma" ???

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2006 09:06:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lis.2005 21:40:27
Posty: 273
Lokalizacja: Szczecin-Goleniów
Hmmm, pompy nie brałem pod uwagę, ale faktycznie też może być. Jak ją sprawdzić??

Tłoczki nie mają wżerów, są gładziutkie. Tylko po założeniu gumek uszczelniających ciężko chodzą....po wciśnięciu ich, wyciągnięcie jest dość kłopotliwe.

Czy te gumki uszczelniające mogły to spowodować?? no i jak sprawdzić pompę??

_________________
Życie to sztuka wyboru, więc dlaczego Audi??
B4 1,9 TDi `92
Diesel to śmierdziel, zawsze puści pierda


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2006 09:32:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
Jak odepniesz przewód hamulcowy od zacisku , bedziesz wiedział czy to pompa trzyma czy nie. Poprostu jak tłoczek normalnie się schowa znaczy ,ze miałes wczesniej cały czas zatkany układ hydrauliki . Gumek bym raczej nie posądzal o przyczyny, no chyba ze jest duzy luz pomiedzy gładzią cylinderka zacisku a tłoczkiem(wtedy moze się zakleszczać gumka- ale sie jak narazie z tym nie spotkałem)

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2006 10:47:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lis.2005 21:40:27
Posty: 273
Lokalizacja: Szczecin-Goleniów
teraz tak sobie myślę, a jak dobrać się do pompy, aby nic nie popsuć, bo jak spuściłem płyn hamulcowy to mimo iz zmieniałem kilka tygodni temu, to był strasznie zasyfiały, jakiś piasek, jakaś rdza....

_________________
Życie to sztuka wyboru, więc dlaczego Audi??
B4 1,9 TDi `92
Diesel to śmierdziel, zawsze puści pierda


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2006 11:30:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
W pierwszym kroku sprawdz zaciski czy z nimi wszystko ok. Jak rozbierzesz pompe to być może bedziesz musiał skorzystac z zestawu naprawczego (ale chyba taniej na szrocie pompę kupić)

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2006 13:17:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lis.2005 21:40:27
Posty: 273
Lokalizacja: Szczecin-Goleniów
A powiedz mi jeszcze, bo i tak wygląda na to, że auto na kołki wstawię i rozbiorę wszystko po kolei......czy te śruby prowadzące (mocujące zacisk) się smaruje, czy powinny chodzić na sucho. Bo smarowałem je smarem, a może lepiej by chodziły na sucho...

_________________
Życie to sztuka wyboru, więc dlaczego Audi??
B4 1,9 TDi `92
Diesel to śmierdziel, zawsze puści pierda


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2006 14:10:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
student4ec1 napisał(a):
A powiedz mi jeszcze, bo i tak wygląda na to, że auto na kołki wstawię i rozbiorę wszystko po kolei......czy te śruby prowadzące (mocujące zacisk) się smaruje, czy powinny chodzić na sucho. Bo smarowałem je smarem, a może lepiej by chodziły na sucho...


Smaruje się pastą miedziana ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2006 14:28:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Może klocek się zaciera (trzeba doszlifować), albo koszyk- prowadnica jest zapieczony.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2006 15:33:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lis.2005 21:40:27
Posty: 273
Lokalizacja: Szczecin-Goleniów
baskecik napisał(a):
Może klocek się zaciera (trzeba doszlifować), albo koszyk- prowadnica jest zapieczony.



Koszyk-prowadnica - znaczy te śruby mocujace zacis??
Jeśli tak, to może dlatego je blokuje bo może za dużo nawaliłem tam smaru do łożysk i prowadziły się dość ciasno...sam już nie wiem, ale pompę hamulcową chciałbym wykluczyć.
Płyn hamulcowy był bardzo brudny..

_________________
Życie to sztuka wyboru, więc dlaczego Audi??
B4 1,9 TDi `92
Diesel to śmierdziel, zawsze puści pierda


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2006 16:35:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
student4ec1 napisał(a):
baskecik napisał(a):
Może klocek się zaciera (trzeba doszlifować), albo koszyk- prowadnica jest zapieczony.



Koszyk-prowadnica - znaczy te śruby mocujace zacis??
Jeśli tak, to może dlatego je blokuje bo może za dużo nawaliłem tam smaru do łożysk i prowadziły się dość ciasno...sam już nie wiem, ale pompę hamulcową chciałbym wykluczyć.
Płyn hamulcowy był bardzo brudny..


No sory kolego ale smar do łożysk się raczej nie nadaje.Prawdopodobnie sie wytopił i dladego zaciera się prowadnica.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2006 19:29:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2004 21:02:38
Posty: 368
Lokalizacja: Rzeszów
Sa specjalne smary do hamulców - np. Wurtha.

_________________
A4 1995 1Z, a4 1999 AVG, A4 2004 AVB.... lipa ale nie ma jak audi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2006 19:48:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lis.2005 21:40:27
Posty: 273
Lokalizacja: Szczecin-Goleniów
no ze smarem to przesadziłem.....ponownie wszystko rozebrałem, przeczyściłem, odpowietrzyłem, wg reguł, od najdalszego koła .........
rezultaty......

po odpaleniu i wciśnięciu mocno stopu, pedał stopniowo się zapada...jakby był zapowietrzony układ......a na bank odpowietrzyliśmy wszystko rzetelnie

hamulce słabo łapią....

przód wciąż trzyma, tarczę się grzeją, powoli możliwości mi się kończą...

A jeszcze takie pytanie, bo rozbierając nie zwracałem uwagi na kloci, możliwe, że pomyliłem lewe z prawymi.....teraz dopiero po złożeniu przyszło mi to do głowy

_________________
Życie to sztuka wyboru, więc dlaczego Audi??
B4 1,9 TDi `92
Diesel to śmierdziel, zawsze puści pierda


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2006 19:51:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Strona klocka nie ma znaczenia.
Sprawdź czy nie masz czasem odpowietrznika na pompie hamulcowej.Jesli jest tam też odpowietrz.Płyn mam nadzieje masz nowy??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2006 19:56:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lis.2005 21:40:27
Posty: 273
Lokalizacja: Szczecin-Goleniów
Jasne , zalewałem nowy.
Szukaliśmy odpowietrznika na pompie, ale nie znależliśmy i odpowietrzaliśmy na przewodach przy pompie, podobnie jak przy zaciskach.

_________________
Życie to sztuka wyboru, więc dlaczego Audi??
B4 1,9 TDi `92
Diesel to śmierdziel, zawsze puści pierda


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2006 20:21:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 19:02:43
Posty: 233
Lokalizacja: Łódź
Cześć.

Wersja A.
1. Zorientuj się, który przewód z pompy idzie na przednie hamulce.
2. Przejedź się, aż do nagrzania tarcz.
3. Podnieś szybko jedno koło, albo przód i sprawdź, czy obrócisz koło ręką.
4. Jeśli koło się nie obraca, podnieś maskę i tak jak odpowietrzałeś przy pompie, odkręć trochę nakrętkę (punkt 1), żeby wyciekł płyn i spadło ciśnienie.
5. Sprawdź, czy teraz koło obraca się lekko.
6. Jeśli tak, to blokuje pompa, a nie zaciski przy kołach.

Wersja B.
1. Przejedź się, aż do nagrzania tarcz.
2. Podnieś szybko jedno koło, albo przód i sprawdź, czy obrócisz koło ręką.
3. Jeśli koło się nie obraca, odkręć odpowietrznik przy hamulcu, żeby wyciekł płyn i spadło ciśnienie.
4. Sprawdź, czy teraz koło obraca się lekko.
5. Jeśli tak, to blokuje pompa, a nie zaciski przy kołach.

Wygodniej będzie sprawdzać w dwie osoby.

Pozdrawiam.

_________________
Audi 100 CS quattro 86


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2006 09:22:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lis.2005 21:40:27
Posty: 273
Lokalizacja: Szczecin-Goleniów
ooo suppeer, więc czeka mnie mały teścik :diabel: pomysł niezły

_________________
Życie to sztuka wyboru, więc dlaczego Audi??
B4 1,9 TDi `92
Diesel to śmierdziel, zawsze puści pierda


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2006 20:23:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lis.2005 21:40:27
Posty: 273
Lokalizacja: Szczecin-Goleniów
ojjj dodam jeszcze, że wcześniej zanim nastąpiły te perturbacje wymieniałem cylinderki w tylnim kole :diabel: :diabel:

_________________
Życie to sztuka wyboru, więc dlaczego Audi??
B4 1,9 TDi `92
Diesel to śmierdziel, zawsze puści pierda


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: