.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.mar.2024 11:03:50

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Ciekawostki i przydatne porady techniczne update 24.08.2011
PostNapisane: 10.sty.2007 11:30:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
W ostatnim czasie na pewno wielu z was miało lub ma większe lub
mniejsze problemy z układem kierowniczym zasilanym hydraulicznie.

W linkach poniżej zostaną opisane przyczyny niedomagań oraz ewentualny sposób naprawy przekładni kierowniczych oraz pomp wspomagania.


http://www.hydrosystem.pl/pages.php?pID ... 05cd8e4e5aUsterki

http://www.hydrosystem.pl/pages.php?pID=7 Montaż

http://www.hydrosystem.pl/pages.php?pID=8Demontaż

http://www.automat.pl/vademecum/index.html automatyczne skrzynie biegów

Na życzenie dla potomnych "HOW TO" wymiany termostatu w silniku 2,6/2,8 V6: http://www.bramstal.pl/audi/termostat/

Wymiana termostatu w silniku 1,9 TDi (AHU) http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... highlight=


W miarę możliwości wątek zostanie rozwinięty o kilka innych ciekawych zagadnień.Na chwilę obecną dorzucam stronę poświęconą urzytkowaniu pojazdów z automatycznymi skrzyniami biegów.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wszyscy wiemy jak ważną rolę odgrywa odpowiednie dokręcenie świecy.Często świece dokręcane są na oko, co często przyczynia się do usterek np.zerwanie lub przekręcenie gwintu.
Poniżej znajduje się tabela z momentami dokręcania świec.

Obrazek

Diagnozowanie świec zapłonowych:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sonda lambda

Jakie funkcje spełnia sonda lambda?

W celu poprawy parametrów spalin silników z zapłonem iskrowym skonstruowany został trójdrożny katalizator w połączeniu układem regulacji lambda.


Jak działa ta technika?

Zasada działania jest ogólnie znana: Silniki spalają substancje organiczne, czyli benzynę, emitując do środowiska naturalnego produkty uboczne tego spalania, czyli szkodliwe gazy spalinowe. Aby zatrzymać ten niekorzystny efekt, stosuje się katalizator, urządzenie zamieniające szkodliwe spaliny w neutralne gazy. Aby mogło do takiej zamiany dojść, pomiędzy silnikiem a katalizatorem musi być zamontowana tak zwana sonda lambda, urządzenie, które poprzez elektrody mierzy resztkową zawartość tlenu w spalinach, a następnie zebrane wartości przekazuje do modułu sterowania pracą silnika. Moduł sterujący przetwarza następnie sygnał z sondy i za pośrednictwem komory mieszania dokładnie ustawia skład mieszanki paliwowo-powietrznej.

Obrazek

Sonda lambda

W tym wypadku chodzi o sondę do pomiaru zawartości tlenu zbudowaną z dwutlenku cyrkonu (ZrO2), działającą zgodnie z zasadą wymyśloną przez W. Nernsta (niemiecki fizyko-chemik, 1864-1941). Naukowiec ten odkrył, że potencjał normalny elektrody można określać w zależności od oddziałującego na nią stężenia tlenu.

Przenosząc tę zasadę na sondę lambda oznacza to, że resztkowa zawartość tlenu w spalinach może być mierzona za pomocą umieszczonych na sondzie lambda elektrod.

Obrazek

Sonda umieszczona jest w miejscu przepływu strumienia spalin w taki sposób, aby elektroda zewnętrzna (zewnętrzna warstwa platyny) była otoczona spalinami, a elektroda wewnętrzna miała styczność z powietrzem z otoczenia.
Ponieważ ceramika z dwutlenku cyrkonu posiada właściwość przewodnictwa jonów tlenu od temperatury ok. 300°C, przy różnicy stężeń tlenu pomiędzy elektrodą zewnętrzną a wewnętrzną powstaje napięcie elektryczne o maks. wartości 1 V, które odprowadzane jest przyłączem kablowym.

Obrazek

Powstałe na elektrodzie zewnętrznej stężenie tlenu w dużym stopniu zależy od proporcji paliwa i tlenu w mieszance oraz od reakcji chemicznej na powierzchni elektrod. Dzięki temu stężenie tlenu decyduje w zakresie lambda (l) o przepływie napięcia w sondzie.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Świece żarowe

Trzpieniowe świece żarowe



Spirala żarowa i regulacyjna w końcówce żarowej otoczone są odpornym na wysoką temperaturę stopem metalu lekkiego. Oba elementy wspólnie tworzą część oporową, przy czym spirala żarowa w przedniej części końcówki żarowej jest strefą grzewczą, natomiast spirala regulacyjna przymocowana jest do przewodzącej prąd nasadki stykowej. Między spiralą, a końcówka znajduje się proszek uszczelniający (tlenek magnezu).



Spirala żarowa nie jest bezpośrednio narażona na spalanie i fale uderzeniowe, powstające na skutek gwałtownego rozprężania się mieszanki. Końcówka żarowa stanowi bowiem ochronę przed powstającym na skutek spalania węglem. Nie ma on przez to możliwości odkładania się, dzięki czemu nie ma zagrożenia wystąpienia spięcia.

Obrazek

Budowa samoregulującej się świecy żarowej

Standardowe świece żarowe

Posiadają one spiralę żarową, której opór nie zmienia się przy wzroście temperatury. Cecha charakterystyczna: Świece zużywają zawsze taką samą ilość prądu.


Świece żarowe szybkiego rozruchu

Posiadają one spiralę żarową, której opór zmienia się przy wzroście temperatury. Opór w początkowej fazie rozruchu jest niski, przez co przez spiralę żarową przepływa duża ilość prądu. Temperatura wzrasta szybciej niż w standardowych świecach – przez co skraca się czas żarzenia rozruchowego. Cecha charakterystyczna: Wraz ze wzrostem temperatury wzrasta opór spirali, przez co następuje redukcja przepływającego prądu.


Obrazek

Trzpieniowe świece żarowe QGS

Trzpieniowe świece żarowe QGS rozgrzewają się bardzo szybko. Świece tego typu wymagają specjalnego sterownika QGS. Istnieją dwa różne i nie dające się stosować zamiennie rodzajeświec żarowych szybkiego rozruchu: z jedną spiralą żarową z dwiema spiralami żarowymiTyp pierwszy posiada spiralę żarową o niskim oporze, wytrzymującą bardzo duże wartości przepływu prądu. Typ drugi zawiera zarówno spiralę żarową, jak również regulacyjną. Rozwiązanie takie gwarantuje, że wraz ze wzrostem temperatury wzrastał będzie również opór spirali i z tego względu zostanie podana określona miara regulacji temperatury. Skutek: Świece żarowe tego typu charakteryzują się bardzo krótkimi czasami żarzenia rozruchowego oraz poprawiają zachowanie zimnego silnika w trakcie uruchamiania. Wskazówka bezpieczeństwa: W wypadku zbyt długiego okresu wytwarzania napięcia oraz zbyt wysokiej temperatury, świece żarowe mogą się stopić i pęknąć. Z tego względu sterownik lub przekaźnik musi zmniejszać lub całkowicie odcinać przepływ prądu, jeśli temperatura wzrośnie do ok. 900°C. Samoregulacyjne trzpieniowe świece żarowe

Ten typ świec żarowych, oznaczony symbolem SRM, posiada jedną spiralę żarową i jedną spiralę regulacyjną. Spirala żarowa rozgrzewa się bardzo szybko. Spirala regulacyjna wraz ze wzrostem temperatury zwiększa również opór.

Cecha charakterystyczna:

Z powodu specjalnych właściwości spirali regulacyjnej świeca żarowa tego typu rozgrzewa się bardzo szybko i po osiągnięciu odpowiedniej temperatury automatycznie się reguluje. Taki system podgrzewania nie wymaga praktycznie kontroli z zewnątrz. Zapewnia on doskonałe właściwości żarzenia wstępnego i dogrzewania!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ceramiczne świece żarowe

1. Świece żarowe szybkiego rozruchu

Wzrost temperatury następuje w tym wypadku bardzo gwałtownie – szybciej niż przy trzpieniowych świecach żarowych szybkiego rozruchu. Wytwarzane napięcie regulowane jest precyzyjnie za pomocą specjalnego sterownika lub przekaźnika żarowego.

2. Samoregulacyjne świece żarowe

Podobnie jak w wypadku trzpieniowej świecy żarowej, samoregulacyjny typ ceramicznej świecy żarowej wyposażony jest w spiralę żarową oraz regulującą napięcie spiralę regulacyjną. Ostatnia wymieniona spirala redukuje natężenie prądu wraz ze wzrostem temperatury.

Właściwości:
Szybszy wzrost temperatury i przewodnictwa

Wskazówka:
Ten rodzaj świecy żarowej nie wymaga sterowania z zewnątrz, ponieważ świeca sama reguluje swoje działanie.

Obrazek

Stosunek proporcji napięcia

Typ świecy żarowej........................................................................Czas żarzenia wstępnego
Ceramiczna świeca żarowa Samoregulacyjna................................................ok. 4s do 900°C
Ceramiczna świeca żarowa Świeca żarowa szybkiego rozruchu....................ok. 3s do 900°C


-----------------------------------------------------------------------------------

Wymiana rozrządu w silnikach VAG 1.8 20V, 1.8 - 20V T

Pasek rozrządu i zestawy PowerGrip® 5492XS stosowane są w silnikach: AEB, ADR, AFY, AJL, ANB, ARG, ARK, APT, APU, AVV. W związku z pojawiającymi się różnicami konstrukcyjnymi elementów metalowych współpracujących w układzie, należy zwrócić szczególną uwagę na wygląd montowanych części.

Historia
Początkowo silniki VAG 1,8 20V były wyposażone w pasek OE nr 058109119A/058109119D (5425XS - 152 zęby), rolkę napinającą 058109243B i kompensator termiczny (1) 058109479 (stary system).

Po wystąpieniu kłopotów z wytrzymałością podjęto decyzję o przeprojektowaniu systemu i zastosowaniu paska OE nr 058109119B/058109119C (5492XS - 153 zęby) z kompensatorem hydraulicznym (2) 058109479B i nową rolką napinającą 058109243E (nowy system - rys.1).
Wraz z małą rolką pośrednią, powyższe elementy tworzą zestaw K025492XS stosowany w 95% przypadków.

Nowość
W celu dostarczenia rozwiązania dla pozostałych 5% przypadków i zapewnienia wyższego poziomu usług dla Klientów, podjęto decyzję o rozszerzeniu oferty o nowy zestaw. Zawartość tego zestawu wygląda podobnie jak K025492XS, jednak w rzeczywistości różni się od niego. Elementem różniącym oba zestawy jest rolka napinająca. Dalsze wyjaśnienia przedstawiono poniżej.

Uwaga: Stary system nie jest już dostępny jako oryginalna część zamienna (OE). W przypadku konieczności wymiany paska rozrządu zaleca się wymianę systemu na nowy (rys.1). Aby uniknąć uszkodzenia silnika prosimy upewnić się, że elementy starego i nowego zestawu nie zostały zamienione.

Obrazek


(1) Wykorzystuje element woskowy do kompensacji różnej rozszerzalności cieplnej silnika i paska
(2) Jako płyn amortyzujący wykorzystuje olej


CAMSHT = WAŁEK ROZRZĄDU
TENS (A) = NAPINACZ (A)
HYDR ACT (B) = KOMPENSATOR HYDRAULICZNY (B)
IDLER (C) = ROLKA POŚREDNIA
AUXSHT = WAŁEK NAPĘDOWY URZĄDZEŃ POMOCNICZYCH
CRANSHT = WAŁ KORBOWY


Różnice pomiędzy rolkami napinającymi

Należy zwrócić uwagę, że występuje niewielka, lecz bardzo ważna różnica wizualna pomiędzy dwoma rolkami napinającymi!

Na pierwszy rzut oka rolka napinająca 058109243D (rys. 3) wykorzystywana w zestawie K03/K045492XS i rolka 058109243E (rys. 2) z zestawu K01/K025492XS są identyczne. Różnica pomiędzy nimi to grubość podkładki umieszczonej z tyłu rolki napinającej. Określa ona odległość od silnika.

Obrazek

Wymiana rozrządu A8 4,2 silnik ABZ

http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... lace0.html

Tabela zastosowania oleju wg VAG

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=73450

Temat otwieram i czekam na sugestie dotyczące rozwinięcia tematu o inne zagadnienia.Proszę o podanie tematu jaki ewentuialnie was nurtuje.W miarę możliwości postaram się rozwinąć wątek


Ostatnio edytowano 08.lut.2009 13:52:10 przez ADAM 12, łącznie edytowano 4 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2008 19:56:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.gru.2006 15:47:08
Posty: 931
Lokalizacja: ŻAGAŃ
troszkę więcej o świecach
http://www.data.com.pl/2_serwis/infotech/swiece.html

ja bym zaproponował rozwinięcie tematów np. jak sprawdzić sondę labda czy działa dobrze
-czujnik temperatury płynu (zegary-strzałka na jakiej zasadzie działa "prąd )
-coś o termostacie

i co tam jeszcze było że sie miernikiem sprawdza jaki prąd i wtedy można poznać że dobrze działa .....

_________________
prawko i 126p ( 3 lata extremalnej jazdy ;) i żyję
80 B4 Avant 2.6 Q
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.mar.2008 20:51:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.gru.2003 12:29:34
Posty: 272
Lokalizacja: Kolno,Ryga
te linki hydrosystemu nie działają już..

_________________
Competition 2.0 16V Ke-Motronic
I was made for lovin`you baby, you were made for lovin` me...
...:::audi touch:::...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.mar.2008 22:16:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Jak bezpiecznie odpowietrzać układy z ABS

Powietrze znajdujące się w układzie hamulcowym to potencjalne zagrożenie bezpieczeństwa, prowadzące wprost do tragicznego w skutkach wypadku.
Powietrze może dostać się do układu hamulcowego poprzez opary gotującego się przestarzałego płynu hamulcowego ( z dużą zawartością wody) uszkodzone elementy układu hamulcowego albo poprzez wymianę elementów hydraulicznych. Continental Teves radzi jak wymieniać płyn hamulcowy, na co uważać przy odpowietrzaniu hydrauliki układu hamulcowego w najnowszych rozwiązaniach jak ABS, EBS czy też ESP.

Regularnie wymieniaj płyn
Niezależne badania wykazały że siedem na dziesięć pojazdów w ruchu drogowym ma przestarzały płyn hamulcowy. To oznacza wysoki stopień zagrożenia, gdyż specyfiką płynu hamulcowego jest pobieranie wilgoci z otoczenia w miarę upływu czasu co powoduje obniżenie temperatury wrzenia. Tym samym przy rozgrzaniu elementów układu hamulcowego mogą powstawać opary wewnątrz układu hydraulicznego. To może powodować wpadanie pedału hamulca i w najgorszym przypadku do utraty hamulca. Oprócz tego , płyny hamulcowe wraz z upływem czasu tracą swoje właściwości antykorozyjne. To prowadzi w efekcie do usterek elementów hydrauliki. Dlatego też płyn hamulcowy należy wymieniać w regularnych odstępach czasu.

Dla większości warsztatów wymiana płynu hamulcowego jest sprawą rutynową w ramach przeglądów sezonowych. Fachwiec jeśli chodzi o najnowsze rozwiązania technologiczne systemów bezpieczeństwa musi pamiętać o wielu istotnych detalach, aby w pełni wymienić płyn hamulcowy. To samo dotyczy odpowietrzania układów hamulcowych i wymiany komponentów hydraulicznych.

Opróżnić przed napełnieniem
Niezależnie od tego czy plyn hamulcowy musi być już wymieniony, czy w systemie hydraulicznym właśnie wymieniono niesprawne elementy hydrauliki, zawsze należy odessać gruntownie stary płyn hamulcowy ze zbiorniczka płynu hamulcowego.

Continental Teves oferuje do tego praktyczne i poręczne narzędzia jak butelki odsysające oraz odsysacz. Odessanie płynu ze zbiornika zabezpiecza przed wymieszaniem starego płynu z nowym. Po opróżnieniu zbiorniczka, należy go oczyścić z osadów i zabrudzenia. Tym samym unikniemy wepchnięcia zanieczyszczeń w głąb ukłądu hamulcowego podczas procesu odpowietrzania. Przy silniejszych zabrudzeniach może nawet powstać konieczność demontażu zbiorniczka w celu dokładnego oczyszczenia. Potem należy go ponownie zamontować. Do mycia można zastosować ciepłą wodę, spirytus albo nowy płyn hamulcowy.
UWAGA: nie stosować środków czyszczących na bazie oleju mineralnego.
Następnie napełnić zbiornik z płynem hamulcowym świeżym/nowym płynem hamulcowy i za pomocą odpowiedniego adapteru podłączyć przyrząd do wymiany płynu hamulcowego. Continental Teves ma ofercie szeroki asortyment adapterów dla większości pojazdów poruszających się na drogach.

Wskazówki dot. Wymiany
Po tych przygotowaniach nalezy ustawić ciśnienie zgodnie z zaleceniami producenta. Z reguły na 1 bar. W samochodach z hydraulicznym sprzęgłem i wspólnym zbiorniczkiem na płyn należy przepłukać system hydrauliczny nowym płynem. Zabezpieczy to przed wpadnięciem starego płynu hamulcowego z układu sprzęgłowego do układu hamulcowego i obniżeniem temperatury wrzenia nowego płynu hamulcowego. Aby przepłukać układ sprzęgłowy należy podłączyć butelkę zbierającą na zaworze odpowietrzającym pompy sprzęgła. Po otwarciu zaworu blokującego w przyrządzie do odpowietrzania otwiera się zawór odpowietrzający i płyn hamulcowy powinien wylatywać tak długo, aż będzie czysty i bez pęcherzyków powietrza. Podczas procesu przepłukiwania, należy kilkakrotnie poruszać pedałem sprzęgla aż do całkowitego wciśnięcia.

Następnie przeprowadzamy wymianę płynu hamulcowego przy wszystkich czterech kołach ( a dokładnie przy zaciskach hamulcowych wszystkich 4 kół) Należy oczywiście przestrzegać wskazań producenta pojazdu. Z zasady zaczynamy z przodu po lewej stronie. Następnie wymieniamy płyn przy kole przednim prawym, potem z tyłu po prawej i z tyłu po lewej. Aby wymienić płyn należy połączyć butelkę zbierającą do zaworu odpowietrzającego przy kole a następnie go otworzyć. Przy silnie zardzewiałych i zabrudzonych zaworach, przed otwarciem oczyścić szczotką drucianą i spryskać odrdzewiaczem. Tak można się zabezpieczyć przed urwaniem zaworu. Płyn hamulcowy po otwarciu płyn hamulcowy powinien wylatywać tak długo, aż będzie czysty i bez pęcherzyków powietrza. Ilość płynu zalecana na auto to 1 ltr.

Po wymianie płynu hamulcowego zamyka się zawór blokujący przyrzadu, instalacja jest pozbawiona ciśnienia i usuwa się wąż napełniający. Płyn hamulcowy w zbiorniku należy ustawić na poziomie zaznaczonym jako MAX. Na zakończenie fachowiec podczas jazdy próbnej powinien sprawdzić funkcje i działanie systemu hamulcowego. Należy także zwrócić uwagę aby doszło do regulacji ABS na wszystkich czterech kołach. Jest to konieczne do sprawdzenia działania ABS oraz przepłukania wszystkich zakamarków systemu nowym płynem hamulcowym.

Specjalne procedry przy odpowietrzaniu
Sposób postępowania podczas odpowietrzania jest często uzależniony od rodzaju naprawy oraz od rodzaju systemu hamulcowego. Dlatego ważne jest ustalenie rodzaju systemu hamulcowego zamontowanego w pojeździe. Jeśli były wymieniane elementy hydrauliki, które są za modułem ABS wowczas wymianę płynu hamulcowego przeprowadzamy tak jak powyżej opisano. Jeśli natomiast wymieniono elementy które występują przed modułem ABS wówczas podczas wymiany należy przestrzegać pewnych reguł aby w pełni wypchnąć powietrze z systemu hydraulicznego. Zasadniczo Continental Teves zaleca , we wszystkich systemach przed montazem nowej pompy hamulcowej jej odpowietrzenie i napełnienie płynem przed montazem. Tym samym zabezpiecza się przed wepchnięciem powietrza do modułu hydraulicznego ABS. Moduły hydrauliczne ABS/EBS lub ESP produkowane przez Continental Teves również jako części zamienne są już w fazie produkcji odpowietrzone i napełnione płynem hamulcowym.

Zasady i reguły
W systemach ABS wyprodukowanych przez Continental Teves należy przestrzegać następujących reguł podczas odpowietrzania.
W przypadku ATE ABS MK II najpierw odpowietrzamy oś przednią. Robimy to przy wyłączonym zapłonie. Po podłączeniu przyrządu odpowietrzającego do zbiorniczka z płynem otwiera się zawór blokujący i ustawia ciśnienie na 1bar. Butelkę zbierającą podłączamy do zaworu odpowietrzającego i otwieramy zawór odpowietrzający, wciskamy pedał hamulca, zamykamy zawór odpowietrzający i zwalniamy pedał hamulca. Proces ten powtarzamy tak często aż wylatujący płyn przy zacisku będzie czysty i bez pęcherzyków powietrza. Drugi zacisk osi przedniej odpowietrzamy tak samo.
Przed odpowietrzeniem osi tylnej należy najpierw uruchomić pedał hamulca ok 20 razy przy wyłączonym zapłonie aby zredukować ciśnienie w akumulatorze ciśnienia. Następnie wąż butelki zbierającej nakładamy na zawór odpowietrzający zacisku i otwieramy ten zawór. Następnie wciskamy pedał hamulca i trzymamy i włączamy zapłon. Zawór odpowietrzający pozostawiamy otwarty aż wylatujący płyn przy zacisku będzie czysty i bez pęcherzyków powietrza. Następnie zamykamy zawór odpowietrzający, wciskamy nakładkę przeciw kurzową i zwalniamy pedał hamulca. Po zamknięciu zaworu blokującego przyrządu do odpowietrzania czekamy aż wyłączy się pompa ABS. Potem w identyczny sposób odpowietrzamy drugi zacisk tylni. Na końcu wyłączamy zapłon i demontujemy wąż napełniający ze zbiorniczka z płynem hamulcowym.

Uwaga: Nigdy nie odpowietrzać bez uprzedniego podłączenia butelki zbierającej, poniewaz system jest pod wysokim ciśnieniem 140-180bar (groźba skaleczenia).

Wskazówka: Pompa może pracować max 2 min, potem musi schłodzić się przez 10 min. Przed ponownym uruchomieniem.

Odpowietrzanie systemów ATE ABS, ASR i ESP ( od MK IV do MK 70) powinno przebiegać zgodnie z podanymi niżej procedurami.
Podłączyć przyrząd do odpowietrzania , ustawić ciśnienie na 2 bar i następnie odpowietrzyć przód lewy , przód prawy, potem tył prawy i tył lewy aż wylatujący płyn przy zacisku będzie czysty i bez pęcherzyków powietrza.

Odpowietrzanie po wymianie elementów hydrauliki za modułem ABS.
Jeśli wymieniono moduł ABS/ESP albo dwusekcyjną pompę hamulcową odpowietrzamy w następującej kolejności:
• Pompa hamulcowa ( jeśli jest zawór odpowietrzający przy pompie)
• Moduł ABS( jeśli jest zawór odpowietrzający)
• Koła: przód lewy, przód prawy, tył prawy, tył lewy.

Ciśnienie w przyrządzie do odpowietrzania ustawiamy na 2bar. Podczas wymiany płynu wciskamy i zwalniamy pedał hamulca ( w odstępie co 3 sek) Powtarzamy ten proceder 5- 10 razy. Jeśli do procesu odpowietrzania konieczne jest podłączenie testera diagnostycznego, specjalnie dla MK IV i MK 20, redukujemy ciśnienie na 1 bar.

Ważna wskazówka
Pojazdy z ATE ESP są wyposażone w pompie hamulcowej w specjalne czujniki ciśnienia (1 lub 2 ). Jeśli wymieniana jest taka pompa lub czujniki ciśnienia w pompie wówczas należy specjalnym testerem diagnostycznym przeprowadzić kalibrację czujników ciśnienia.



Tekst dzięki Continental Teves


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2011 12:38:35 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Regeneracja hamulca ręcznego FOTOSTORY by ArtHurO
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=104332

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: