.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.mar.2024 12:18:33

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 291 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [ALLROAD] ZAWIESZENIE - Diagnostyka-LOGI, opis, naprawy,
PostNapisane: 07.cze.2018 21:26:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2010 20:34:54
Posty: 73
Auto: Allroad 2,5tdi 2000
Drodzy zawieszeniowcy z Allroadów :-)
Czy ktoś ma rozeznanie sterowników zawieszenia?
Konkretnie czy do C5 2000r. mogę zamiast sterownika z literką G założyć nowszy z literką F?
(Swoją drogą ciekawa logika nadawania literek "G" z 2000 roku a "F" jednak nowszy)
czy jakieś różnice w kalibrowaniu?

_________________
Michał750


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALLROAD] ZAWIESZENIE - Diagnostyka-LOGI, opis, naprawy,
PostNapisane: 09.cze.2018 08:37:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2015 20:02:35
Posty: 87
Auto: Audi a6 c5 allroad
Witaj.. Z tego co kojarzenia to powinno ci podejść z literka F ( nie jestem pewny na 100%) jak i A ( tu jestem pewien na 100% ).. Z literka A wychodziły pierwsze Allroady z tego co kojarzenia , ja w swoim tez miałem właśnie z końcówka A i jak mi wysiadł to zalozylem właśnie z Literka G a mam z 2001r... Z tego wynikało by ze juz miales chyba wymieniany ten sterownik..pozdro

_________________
Kokos


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALLROAD] ZAWIESZENIE - Diagnostyka-LOGI, opis, naprawy,
PostNapisane: 09.cze.2018 20:13:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sty.2017 08:24:19
Posty: 30
Lokalizacja: Połczyn Zdrój
Auto: A6 C 5 Allroad 2004rBAU
Mam teraz nowy oryginalny kompresor, odcięty kabel i wiem żeby go opuścić z "guzika "w razie przekroczenia prędkości na danym poziomie.W czasie normalnej jazdy i obciążeniu auto prawidłowo dopompowuje i opuszcza się,nawet na postoju, więc w dupie z tym kabelkiem.Jak robiłem wcześniej doświadczenia z regenerowanym kompresorem (mam dwie sztuki) to miałem takie anomalia, że zostawiłem samochód przed domem wracam i sam się napompował na maxa. Wymieniłem zawór upustowy w kompresorze na stary ,tzn ten który miałem na 100 % sprawny wcześniej i wszystko wróciło do normy.Nie mogłem go tez opuścić. z guzika(komputer nie pokazywał żadnych błędów).Więc stawiam na zawór upustowy kompresora lub zobacz wtyczkę przy zaworze, może zaśniedziała.Rozdzielacz też wymieniłem ,ale to nic nie pomogło.Mam auto od stycznia i walczyłem z nim do momentu odcięcia durnego kabelka bo nie wiedziałem o co chodzi?Miejsce pasażera w czasie jazdy zajmował komputer do diagnozy,teraz dopiero się zwolniło dla żony.Sterownika z innym oznaczeniem nie montowałem a miałem walnięty jak go kupiłem bo w ogóle nie reagował.Mam sterownik z literką F dałem 400 zł a na OLX był z literką E dużo tańszy 200 zł.Nie powiem Ci czy będzie pasował bo nie wiem(sprawdz to będziemy wszyscy wiedzieli) :D .Po numerze VIN podadzą Ci jaki powinieneś mieć sterownik.Ja swój tak ustaliłem i się zgadzało.Rozdzielacz zaworów raczej się nie psuje dlatego jest tak tani używka 80 zł nowy ok 200.Zresztą podłącz komputer i zobaczysz czy zawory otwierają się.Ja mam delfaja do diagnozy i doskonale czyta sterownik zawieszenia ale adaptacji nie robi .Problem z tymi samochodami jest taki, że jest ich nie wiele i mało mechaników potrafi je naprawić i zdiagnozować odnośnie zawieszenia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALLROAD] ZAWIESZENIE - Diagnostyka-LOGI, opis, naprawy,
PostNapisane: 09.cze.2018 23:04:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2010 20:34:54
Posty: 73
Auto: Allroad 2,5tdi 2000
Dzięki za odpowiedzi
Niewiele wniosły
ale:
założyłem z literka "F" i działa
ALE
Wszelkie kalibracje sprawiają że :
Przód jest o 10mm wyżej od zadanych a tył o 10 mm niżej od zadanych...???!!!
Jakieś pomysły?
Wiem że można to "oszukać" ale nie o to chodzi...

Pzdr

_________________
Michał750


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALLROAD] ZAWIESZENIE - Diagnostyka-LOGI, opis, naprawy,
PostNapisane: 10.cze.2018 06:53:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sty.2017 08:24:19
Posty: 30
Lokalizacja: Połczyn Zdrój
Auto: A6 C 5 Allroad 2004rBAU
No to masz sterownik chyba z 2004 roku.Zresztą na każdym jest data produkcji.Dobrze że sobie poradziłeś z zawieszeniem i że napisałeś że sterownik o innym oznaczeniu też pasuje.Ja robiłem kalibracje trzy razy i za każdym razem jest różnica między przednimi kołami ,odczyt z kompa koło LP123, PP96, LT110, PT114.Może to być spowodowane mocowaniem czujników wysokości do wahacza na jakiś badziewiaste blaszki.W zależności jak jest wygięta, zamocowana to taką pokazuje wysokość.Być może dlaczego jest taka różnica u mnie ,ale mierząc wysokość przy kalibracji od środka piasty do nadkola wprowadziłem 400 mm a po wychodzi 370 mm .Może napiszecie jaką wysokość (do jazdy)mają wasze bryki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALLROAD] ZAWIESZENIE - Diagnostyka-LOGI, opis, naprawy,
PostNapisane: 10.cze.2018 08:53:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2015 20:02:35
Posty: 87
Auto: Audi a6 c5 allroad
Ja mam zmodyfikowane zawieszenie ,z wyrównaniem allroada można sobie poradzić tak jak ja zrobiłem, czyli założyć regulowane łączniki na czujnikach i wtedy ustawiasz sobie jak chcesz każde kolo,ja mam teraz na max skręcone i juz na najniższym poziomie wywala błąd ze jest za nisko,a latam na 2 poziomie.

Obrazek

Obrazek

_________________
Kokos


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALLROAD] ZAWIESZENIE - Diagnostyka-LOGI, opis, naprawy,
PostNapisane: 13.cze.2018 13:24:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sty.2017 08:24:19
Posty: 30
Lokalizacja: Połczyn Zdrój
Auto: A6 C 5 Allroad 2004rBAU
Ooo.Masz wersje ze Stanów z kwadratową rejestracją z tyłu. :d


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALLROAD] ZAWIESZENIE - Diagnostyka-LOGI, opis, naprawy,
PostNapisane: 13.cze.2018 19:14:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2010 20:34:54
Posty: 73
Auto: Allroad 2,5tdi 2000
A gdzie kupiłeś te regulowane łączniki?

_________________
Michał750


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALLROAD] ZAWIESZENIE - Diagnostyka-LOGI, opis, naprawy,
PostNapisane: 13.cze.2018 19:19:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2015 20:02:35
Posty: 87
Auto: Audi a6 c5 allroad
Cytuj:
Ooo.Masz wersje ze Stanów z kwadratową rejestracją z tyłu. :d

Nie to jest wersja Europa,tylko wymienilem sobie blenda na wersje od usa :)

Cytuj:
A gdzie kupiłeś te regulowane łączniki?


Tu masz np.

http://allegro.pl/laczniki-obnizajace-a ... 61377.html

_________________
Kokos


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALLROAD] ZAWIESZENIE - Diagnostyka-LOGI, opis, naprawy,
PostNapisane: 13.cze.2018 19:23:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2010 20:34:54
Posty: 73
Auto: Allroad 2,5tdi 2000
Dzięks

_________________
Michał750


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALLROAD] ZAWIESZENIE - Diagnostyka-LOGI, opis, naprawy,
PostNapisane: 14.cze.2018 08:35:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sty.2017 08:24:19
Posty: 30
Lokalizacja: Połczyn Zdrój
Auto: A6 C 5 Allroad 2004rBAU
Kup sobie przeguby kulowe po 7 zł i sam sobie zrobisz takie łączniki
http://allegro.pl/przegub-kulowy-kulist ... 99685.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALLROAD] ZAWIESZENIE - Diagnostyka-LOGI, opis, naprawy,
PostNapisane: 14.cze.2018 18:34:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2010 20:34:54
Posty: 73
Auto: Allroad 2,5tdi 2000
Dzięki
Faktycznie lekka różnica w cenie :-)
Ciekawe tylko czy przypadkiem nie jest to śruba rzymska (?)
pzdr

_________________
Michał750


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALLROAD] ZAWIESZENIE - Diagnostyka-LOGI, opis, naprawy,
PostNapisane: 14.cze.2018 21:05:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sty.2017 08:24:19
Posty: 30
Lokalizacja: Połczyn Zdrój
Auto: A6 C 5 Allroad 2004rBAU
Możesz kupić przeguby z lewym i prawym gwintem.Więc w komplecie wyjdzie śruba rzymska.Lub cięgło gazu z regulacją
http://allegro.pl/cieglo-gazu-noznego-u ... 51200.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALLROAD] ZAWIESZENIE - Diagnostyka-LOGI, opis, naprawy,
PostNapisane: 15.cze.2018 08:56:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2015 20:02:35
Posty: 87
Auto: Audi a6 c5 allroad
No powiem tobie ,ze to rozwiazaie byłoby lepsze po składać po swojemu bo lepiej żeby był lewy i prawy gwint w tych końcówkach kulowych, bo ja mam te łączniki kupione i one tam maja tylko prawy gwint,nie przemyślane do końca bo trzeba je sobie całkiem ściągnąć z auta żeby je rozkrecic lub skręcić,a gdyby był lewy i prawy gwint to możesz sobie regulować na aucie bez wyciągania na kanale np.

_________________
Kokos


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALLROAD] ZAWIESZENIE - Diagnostyka-LOGI, opis, naprawy,
PostNapisane: 18.cze.2018 10:34:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.cze.2018 12:11:28
Posty: 4
Siemanko. Mechanik się poddał z moim problemem, trudno będę walczył sam. Kupiłem nowy kompresor i układ zaworowy . Po drodze okazało się że jest kilka przewodów przetargach i zaśniedziałych. Kolejne pytanie : jakiego zestawu program i strzęt pod łapka użyć do kalibracji. Machanie nie chce mnie oglądać a z kolesiem z asso nie mogę się dogadać


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALLROAD] ZAWIESZENIE - Diagnostyka-LOGI, opis, naprawy,
PostNapisane: 21.cze.2018 14:36:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sty.2017 08:24:19
Posty: 30
Lokalizacja: Połczyn Zdrój
Auto: A6 C 5 Allroad 2004rBAU
Kalibracje zrobisz VCDS specjalny komp do vw ,audi .Do diagnostyki wystarczy delphi lub inny diagnostyczny.Zresztą po wymianie kompresora czy listwy zaworowej nie musisz robić kalibracji. Mogłeś pisać mam przecież sprawną listwę zaworową oraz kompresor z zaworem upustowym. Zresztą mówiłem abyś sprawdził przewody oraz zawór upustowy.Jak masz sprawny drugi sterownik zawieszenia to podeślij,sprawdzę czy mój jest na 100 sprawny bo mam jak pisałem problem z włączaniem się kompresora przy 50 km/h


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALLROAD] ZAWIESZENIE - Diagnostyka-LOGI, opis, naprawy,
PostNapisane: 21.cze.2018 18:28:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2010 20:34:54
Posty: 73
Auto: Allroad 2,5tdi 2000
Koledzy
Ja tak myślę że skoro już jest się właścicielem Rolady
To jednak warto zaopatrzyć się w VAG-COM i to pełna profi wersja
bez pełnej wersji nie zrobisz kalibracji zawieszenia a to podstawowa bolączka Rolady
naprawy w warsztatach "ogryzą do kosteczki"
pzdr

_________________
Michał750


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALLROAD] ZAWIESZENIE - Diagnostyka-LOGI, opis, naprawy,
PostNapisane: 22.cze.2018 20:30:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sty.2018 20:36:10
Posty: 4
Ę tam robi się vcdms czy jak go tam zwią takim z chomika i najtańszym kablem z Ali lub viakena
A dwa to wymieniłem miech naprawiłem czujnik przód i nie było potrzeby ruszać ustawień.
Moje pytanie :
Ile mogę opuścić auto (oszukać kompa mierze 40 cm do kompa wpisuje 36cm)
Co by czegoś nie uszkodzić.
Marzy mi się takie - 6cm na przeloty autostradowe. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALLROAD] ZAWIESZENIE - Diagnostyka-LOGI, opis, naprawy,
PostNapisane: 22.cze.2018 22:01:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2010 20:34:54
Posty: 73
Auto: Allroad 2,5tdi 2000
Polecam lekturę
SSP243_PL

_________________
Michał750


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALLROAD] ZAWIESZENIE - Diagnostyka-LOGI, opis, naprawy,
PostNapisane: 25.cze.2018 06:28:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sty.2017 08:24:19
Posty: 30
Lokalizacja: Połczyn Zdrój
Auto: A6 C 5 Allroad 2004rBAU
Ja mam 370mm i nic sie nie dzieje.Zresztą jak za nisko go ustawisz to zapali Ci się błąd zawieszenia na chwilę ,że jest za nisko po niżej dopuszczalnego poziomu.Ja tak małem.Wczoraj podniosłem swojego allroad na III poziom, bo jechałem po lesie i potem wpadłem na S-3 jadąc 150 km/k po mimo odciętego przewody prędkości od kompa samochód sam się obnizył do poziomu I, zauważyłem to dopiero jak zatrzymałem się na stacji benzynowej.Czyli wszystko działa jak powinno. :d


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 291 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: