.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.mar.2024 14:00:12

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2008 19:10:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 22:39:04
Posty: 122
Lokalizacja: Wadowice/Kraków
Stamlej napisał(a):
Jak zwykle fachowo i do rzeczy. Chylę czoła!



Potwierdzam :!: ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2008 19:11:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Wordeck - przyślij widokówkę (plizz) :) :peace:

Makaon :
Dla AAT z 1997 roku nie znalazłem żadnych specjalnych wskazówek. Odpowietrzasz w kolejności "jak stara dobra szkoła mówi" :-) :
- prawy tył
- lewy tył
- prawy przód
- lewy przód
Słowem - od najdalszego do najbliższego zacisku (w odniesieniu do pomy hamulcowej i całkiem tak samo jak np. w "maluchu" :diabel: ).

W starszych modelach oraz quattro - "mądre" książki znacznie komplikują "sprawę" ale Ciebie to nie dotyczy ... .

Kosmo : :) :peace:
Miło Cię widzieć :) :!:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2008 19:23:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3297
Lokalizacja: Poznań i okolice
Piotruś napisał(a):
Wordeck - przyślij widokówkę (plizz) :) :peace:


Masz to u mnie, jak tylko śnieg opadnie i znajdę jakąś pocztę :peace:
:smokingdevil:

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2008 16:38:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Dzięki Piotrze :peace:
Masz u mnie kolejną puszeczkę... coli :): Chyba tego się już nazbierało tyle że do bagażnika nie zmieści się transport! :):

Płynu jeszcze przez przynajmniej rok nie będę zmieniał bo od wiosny mam świeży ale na 100% porady przydadzą się i nie będę musiał jechać na "maszynkę ciśnieniową"

Pozdr!! :diabel:

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2009 22:35:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
Pozwolę sobie podpiąć do tematu - jak powinna wyglądać procedura wymiany płynu hamulcowego w mojej A4 B6?

A4 B6 2.5 tdi, manual, 09/2004 r., ABS z ESP

Jaki płyn wybrać?

Płyn był wymieniany jeszcze w DE w grudniu 2006 (czyli jakieś 50 tys. km temu) więc nadszedł już jego czas (?)

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Moja A4 B6 2.5 V6 TDi Quattro BDH:
http://public.fotki.com/and777rew/
http://www.a4-klub.pl/smf/audi_a4_b6/b6 ... 376.0.html

quattrocat
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2009 13:37:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2006 13:34:01
Posty: 300
Lokalizacja: Słupsk- Irlandia
Piotruś napisał:
Cytuj:
Co do wężyka - to jak najbardziej - płyn znajdujący się w układzie sterowania sprzęgła również należy wymienić "za jednym razem". Robi się to identycznie jak z hamulcami (pompujesz - trzymasz - druga osoba popuszcza odpowietrznik na siłowniku przy skrzyni biegów. Czynność powtarzasz tak długo, aż zacznie wylatywać (z odpowietrznika) płyn czysty jak łza.
Różnica w odniesieniu do hamulców polega na tym, że po każdorazowym popuszczeniu odpowietrznika (na siłowniku) będziesz musiał ręcznie (lub stopą) pociągnąć pedał sprzęgła do pozycji wyjściowej (bo zostanie "w podłodze").


A czy dojście do tego odpowietrznika na siłowniku jest w miarę przyzwoite?
I z której strony skrzyni mam go szukać?
Pozdrawiam....

_________________
2001 Allroad 2.5 Tdi 180 AKE 134tys. mil - było
2007 A6 Avant 2.0 Tdi 140 BRE 112tys. mil - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2009 15:57:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Ława napisał(a):
A czy dojście do tego odpowietrznika na siłowniku jest w miarę przyzwoite?
I z której strony skrzyni mam go szukać?


"Dość przyzwoite" to adekwatne określenie. Odpowietrznik znajduje się "na dupce" siłownika sprzęgła - oczywiście na górnej części obudowy skrzyni biegów.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2009 01:23:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2006 13:34:01
Posty: 300
Lokalizacja: Słupsk- Irlandia
Dzięki Piotrze.
Jutro rano się zabieram za robotę...
Pozdrowienia... :peace:

_________________
2001 Allroad 2.5 Tdi 180 AKE 134tys. mil - było
2007 A6 Avant 2.0 Tdi 140 BRE 112tys. mil - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2009 17:22:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.maja.2008 22:30:08
Posty: 33
Lokalizacja: Poznań
Auto: A4 B7 3.0TDI BKN
Poczytałem tu i na przykład na A4-klub.pl
http://www.a4-klub.pl/smf/all_wymiana_p ... 565.0.html
i po tej małej lekturze prosiłbym o kilka punktów jak to zrobić w A4 B7 Q manual.

Czy zapowietrzony układ wspomagania sprzęgła będzie powodował nie pełne wysprzęglanie - jazdę na pół sprzęgle w trakcie zmiany biegów ?

I czy stosowanie DOT 5.1 lub lepiej jest przerostem formy nad treścią w cywilnym aucie - czy może są jakieś korzyści inne niż dobre samopoczucie, że mam kolejnego lepszego "motula" czy innego gada zalanego ;) ?

_________________
pozdrawiam
Pepin (B7 BKN)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lip.2010 12:58:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.maja.2008 13:39:03
Posty: 64
Lokalizacja: Okolice Poznania
Odgrzebuję nieco wątek, ponieważ mam problem z moimi hamulcami.

Regenerowałem tylne zaciski i samochód chwilę stał z odkręconymi tylnymi wężykami - prawdopodobnie zapowietrzyła się pompa abs.

objaw teraz jest taki, że hamulce na "2 razy " są lepsze. Sprawdzając na stacji diagnostycznej widać, że przód hamuje ładnie, tył natomiast tak sobie, "na 2 raz" lepiej.

próbowałem metody opisanej w tym wątku, posiadam też system abs 5.3 - ale chyba jest to troszkę inny, bo 5.3 EDS...

Może dlatego też kod podany przez Piotrusia u mnie nie działa. Poniżej wkleję screeny na jakie problemy napotkałem,
dodam też że sposób podany na stronie adako - też nie działa.

Może ktoś podpowie jak odpowietrzyć pompę abs w moim samochodzie?

Obrazek
Obrazek

_________________
A6 C5 2,8 Q + Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: