.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.mar.2024 22:21:33

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: (80 B2) przekaźnik/pompa paliwa
PostNapisane: 01.paź.2022 18:39:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2006 18:04:52
Posty: 1571
Lokalizacja: Wałbrzych
Cześć
Pojawił mi się problem z B2
Auto raz zapala, raz nie (nie słychac wtedy przekaźnika/pompy).
Jeśli zapali, to i tak po 2-3min gaśnie i już nie chce odpalić.
Podpowiedzcie proszę, który z przekaźników odpowiada za sterowanie pompą w k-jecie
https://naforum.zapodaj.net/e7ed06d320bb.jpg.html

Czy jest coś sensownego na allegro z pomp paliwa do 1.8 na wtrysku mechanicznym?
Obecnie mam nową magneti Marelli, ale jeśli już odpali to strasznie głośno pracuje.

_________________
Były:
C4 A6 ACE 94' AVANT
C4 A6 AEL 94' AVANT
C5 A6 AFN 98' AVANT
B6 A4 AWX 01' AVANT
8P A3 BKC 04'
2x S6 C4 AEC 95'
B3 AVB 89' QUATTRO :)
COUPE NG/LPG 92'
B5 A4 ABC/LPG 97' QUATTRO
COUPE ALH 92' QUATTRO
A8 D2 AAT 01' QUATTRO

C5 A6 ASG 01'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (80 B2) przekaźnik/pompa paliwa
PostNapisane: 01.paź.2022 19:17:27 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5192
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Szukaj przekaźnika 208 lub zamiennik 373. Odpowiada za wysterowanie pompy paliwa (40-60A 12V z 5 nóżkami)

Co do pomp paliwa to co prawda do NG ale najsensowniejsza to właśnie MM. Bo potem dopiero Hella za około 1k i Pierburg za ponad 1200.

Ważne abyś zobaczył czy masz miec 4 barową czy 6,5 bo były dwa warianty do mechaników. Przypuszczam, że jak masz K-jeta to już 4 barowa starczy.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (80 B2) przekaźnik/pompa paliwa
PostNapisane: 04.paź.2022 10:38:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2006 18:04:52
Posty: 1571
Lokalizacja: Wałbrzych
bloku napisał(a):
Szukaj przekaźnika 208 lub zamiennik 373. Odpowiada za wysterowanie pompy paliwa (40-60A 12V z 5 nóżkami)

Co do pomp paliwa to co prawda do NG ale najsensowniejsza to właśnie MM. Bo potem dopiero Hella za około 1k i Pierburg za ponad 1200.

Ważne abyś zobaczył czy masz miec 4 barową czy 6,5 bo były dwa warianty do mechaników. Przypuszczam, że jak masz K-jeta to już 4 barowa starczy.


Jak zwykle Wielkie Dzięki Bloku
Przejrzałem wczoraj raz jeszcze bezpieczniki i przekaźniki. Na 5 nogach mam taki i wygląda też całkiem świeżo. Niestety ani jego ani pompy nie słychać. Dziś sprawdzę jeszcze raz czy podaje wahę na rozdzielacz
https://naforum.zapodaj.net/58fec02e2267.jpg.html]Obrazek[/url]

Czy pompa bez przekaźnika powinna chodzić cały czas czy wcale? :):

_________________
Były:
C4 A6 ACE 94' AVANT
C4 A6 AEL 94' AVANT
C5 A6 AFN 98' AVANT
B6 A4 AWX 01' AVANT
8P A3 BKC 04'
2x S6 C4 AEC 95'
B3 AVB 89' QUATTRO :)
COUPE NG/LPG 92'
B5 A4 ABC/LPG 97' QUATTRO
COUPE ALH 92' QUATTRO
A8 D2 AAT 01' QUATTRO

C5 A6 ASG 01'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (80 B2) przekaźnik/pompa paliwa
PostNapisane: 04.paź.2022 19:04:47 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5192
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Bez przekaźnika nie będzie w ogóle się odzywać. Spróbuj ją na krótko podpiać pod 12V - wyeliminujesz ją albo też trafisz w sendo.

U mnie był np taki chochlik po instalacji LPG - dodatkowy przekaźnik na pompę i mimo wywalenia to nadal byłą cisza. Od pompy w kierunku skrzynki bezpieczników i znalazł się mały przekaźnik. Może u Ciebie też ktoś coś po drodze podłączył.

Kolejna sprawa to ten przekaźnik nie wygląda na najwyższych lotów.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (80 B2) przekaźnik/pompa paliwa
PostNapisane: 04.paź.2022 21:47:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2006 18:04:52
Posty: 1571
Lokalizacja: Wałbrzych
Byłem dziś u elektryka z tym przekaźnikiem, ale to w środku grubsza technologia siedzi łącznie z jakimś scalakiem i na krótko nie szło sprawdzić.
Myślałem też o podmianie z AAD, a tam taki sam, tylko że inny :D .
Wiem że jednak cyka, ale pompa nie podaje (zdjąłem przewód do rozdzielacza). Spróbuję na krótko w wolnej chwili.
Gaz też kiedyś w tym był, ale do pewnego czasu chodziło to w miarę poprawnie, po za tym że wyła pompa i w czasie jazdy odcinało go już przy 4k RPM.

_________________
Były:
C4 A6 ACE 94' AVANT
C4 A6 AEL 94' AVANT
C5 A6 AFN 98' AVANT
B6 A4 AWX 01' AVANT
8P A3 BKC 04'
2x S6 C4 AEC 95'
B3 AVB 89' QUATTRO :)
COUPE NG/LPG 92'
B5 A4 ABC/LPG 97' QUATTRO
COUPE ALH 92' QUATTRO
A8 D2 AAT 01' QUATTRO

C5 A6 ASG 01'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (80 B2) przekaźnik/pompa paliwa
PostNapisane: 05.paź.2022 05:11:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.lip.2011 16:33:43
Posty: 309
Lokalizacja: Piła
Auto: 90
Nie wiem czy to pomoże ale miałem taki przypadek że pompa nie pracowała a napięcie na pompe dochodziło więc wymieniłem pompe na nową i dalej nie pracowała choć jak robiłem pomiar napięcia to było 12V. Okazało się że pod obciążeniem napięcie spadało do 0V ponieważ zaśniedziało gniazdo przekaźnika, choć nie było tego widać.

_________________
Audi 90 2.2 10VT Quattro jest
Audi A6 C5 2.4 Quattro jest
Opel Omega Bfl 2.6 było
Mazda 323f BG 1.6 było
Audi 80 1.8 Comfort edition było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (80 B2) przekaźnik/pompa paliwa
PostNapisane: 05.paź.2022 10:07:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2006 18:04:52
Posty: 1571
Lokalizacja: Wałbrzych
Dzięki
No przekaźnik niby cyka po zapłonie jak wczoraj sprawdzałem
Jak napięcie na pompę multimetrem sprawdzałem w sobotę, to dawał 10,3V na ok 1 sekundę i w ten dzień jeszcze odpaliła.
Od tamtej pory pompa milczy.
Iskrę dla pewności sprawdziłem rano, jest.

_________________
Były:
C4 A6 ACE 94' AVANT
C4 A6 AEL 94' AVANT
C5 A6 AFN 98' AVANT
B6 A4 AWX 01' AVANT
8P A3 BKC 04'
2x S6 C4 AEC 95'
B3 AVB 89' QUATTRO :)
COUPE NG/LPG 92'
B5 A4 ABC/LPG 97' QUATTRO
COUPE ALH 92' QUATTRO
A8 D2 AAT 01' QUATTRO

C5 A6 ASG 01'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (80 B2) przekaźnik/pompa paliwa
PostNapisane: 05.paź.2022 18:30:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2006 18:04:52
Posty: 1571
Lokalizacja: Wałbrzych
Dziś po robocie podniosłem ją żeby zabrać się za demontaż pompy, a że zapłon był włączony, odezwała się bla# w trakcie :okulary:
Zrzuciłem siedzisko kanapy, aby dostać się do wiązki. Plus idzie w wiązkę, a minus zamocowany śrubką do podłogi. Dokręciłem ją dla pewności i teraz jest tak:

https://youtu.be/YefNYG8Xsj8

Ps. pompkę słychać nawet na filmie

_________________
Były:
C4 A6 ACE 94' AVANT
C4 A6 AEL 94' AVANT
C5 A6 AFN 98' AVANT
B6 A4 AWX 01' AVANT
8P A3 BKC 04'
2x S6 C4 AEC 95'
B3 AVB 89' QUATTRO :)
COUPE NG/LPG 92'
B5 A4 ABC/LPG 97' QUATTRO
COUPE ALH 92' QUATTRO
A8 D2 AAT 01' QUATTRO

C5 A6 ASG 01'


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: