.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.mar.2024 18:04:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4] - wymiana nagrzewnicy - fotostory
PostNapisane: 12.maja.2012 01:04:42 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
Jakiś czas temu walczyłem u siebie z wymianą nagrzewnicy, jak się później okazało niepotrzebnie, ale to inna bajka...
Wbrew opiniom i filmikom na YouTube wymiana nagrzewnicy nie jest taka straszna, nie trzeba też rozbierać kokpitu. Jeśli masz wolnych kilka godzin i odrobinę chęci bez większych problemów samodzielnie wymienisz nagrzewnicę w A6 C4.

Czas: 2-6h + czas schniecia kleju/uszczelniacza

Potrzebny sprzęt:
- śrubokręt płaski,
- długi śrubokręt krzyżakowy,
- klucz 8,10, 13 (najlepiej nasadkowe),
- imbus (chyba 4),
- nożyk do wycięcia starej nagrzewnicy,
- silikon lub inny płynny klej do zamontowania nowej, miałem jakiś wysokotemperaturowy,
- taśma/gąbka uszczelniająca - użyłem taśmy do uszczelniania okien, nie topiła się we wrzątku,
- nowa nagrzewnica - od 30zł, moja była chyba za ok 50zł.
Więcej nie pamiętam, jak sobie przypomnę - będę uzupełniał opis


0. Nagrzewnica, nr części [jakby ktoś mógł podać to uzupełnię]
Obrazek

Przekrój, nagrzewnica zaznaczona czerwonym kółkiem.
Obrazek

Wyciągnięcie nagrzewnicy można podzielić na 2 etapy:
a) prace w komorze silnika,
b) prace we wnętrzu auta.

1. Zaczynamy od komory silnika. Na pierwszy ogień idzie demontaż osłony podszybia.
Obrazek

2. Teraz kolej na wycieraczki.
Obrazek

Obrazek

3. Odkręcamy 4 śruby mocujące kratkę przy szybie
Obrazek

4. Zdejmujemy plastikową osłonę
Obrazek

Teraz widzimy z czym będziemy się mocować :)
Obrazek

5. Odkręcamy mocowanie nagrzewnicy do karoserii
Obrazek

Obrazek

6. Odkręcamy mechanizm wycieraczek
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Po odkręceniu mechanizmu należy wypiąć zasilanie z napędu wycieraczek
Obrazek

Obrazek

7. Odpinamy kostki i przewody podciśnienia od nagrzewnicy. Na zdjęciach jest jeszcze przykręcony mechanizm wycieraczek, ale lepiej pozbyć się go wcześniej.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Odpinamy przewody układu chłodzenia od nagrzewnicy. Nie ma co się spieszyć, mimo poluzowania obejm węże ciężko schodzą. Zalecana delikatność, mi pomógł WD40.
Obrazek

Obrazek

Bierzemy się za drugą stronę
Obrazek

Obrazek

Z gumowym łącznikiem jest trochę zabawy. Dobrze prysnąć WD40. Uważajcie, aby nie połamać klapy (żółta, na kolejnych zdjęciach). Jeśli nie można zdjąć gumy przejdźcie do demontażu silniczka klapy i jak już będzie "wolna" ustawcię ją w pozycji "zamknięty przepływ powietrza". Wówczas bez problemu da się zdjąć gumowy łącznik. Przy skręcaniu uważajcie, aby nie przeciąć gumy i połamać plastiku skręcając zbyt mocno.
Obrazek

8. Demontaż silniczka klapy. Teoretycznie można go nie rozbierać, ale pozbycie się go ułatwia zdjęcie gumy i zmniejsza ryzyko uszkoczenia przy
wyciąganiu nagrzewnicy. Obudowa z góry ma 2 śrubki.
Obrazek

Silniczek trzyma się na 3 śrubach.
Obrazek

Po wyciągnięciu silniczka widać żółte koło z ząbkami wewnątrz, to uchwyt do sterowania wychyleniem klapy. Trochę się namęczyłem, aby później trafić pokrętłem silniczka w odpowiednie ząbki. Spokojnie, bez pośpiechu, a wszystko będzie pasowało.
Obrazek

9. Czas na bałagan we wnętrzu. Zaczynamy od wyciągnięcia sterownika klimatronika. Ramka trzyma się na 2 "wciskach", podważając delikatnie w miejscu zaznaczonym strzałką powinna wyskoczyć jedna strona. Zalecane użycie cienkiego noża przez szmatkę. Cienki płaski śrubokręt może pozostawić ślady - plastik ramki nie jest zbyt twardy.
Obrazek

Odkręcamy klimatronik i ramkę - 2x imbus, 4x śruba.
Obrazek

Klimatronik z tyłu trzyma się na 4 kablach/kostkach. Wszystkie są na wcisk z blokadą. Nie warto szarpać się na siłę. Wyczuj blokadę, wciśnij i kostka sama wyskoczy.
Obrazek

Jak już mamy klimatronik na wierzchu warto wymienić spalone żarówki - 1.2W w okrągłej oprawce.
Obrazek

10. Pora na gimnastykę. Schematy elementów nawiewu
Obrazek

Obrazek

Odkręcamy osłonę w nogach kierowcy - 4 lub 5 śrub, klucz nasadkowy 8 lub 10. Po odkręceniu wszystkich śrub osłona będzie wisiała na wsuwanych elementach z tyłu.
Obrazek

Wyciągamy czarny element nawiewu na nogi. Z lewej strony jest na wcisk, z prawej na śrubę.
Obrazek

Cały myk polega na tym, że obok elementu, który zdemontowaliśmy przed chwilą są jeszcze plastikowe kolanka. Łączą nagrzewnicę z nawiewem w konsoli środkowej - numer 8 na drugim schemacie. Jeśli je odepniemy to nie trzeba rozbierać całej deski rozdzielczej :) Lewe kolanko zaznaczyłem strzałką.
Obrazek

Odczepiamy nawiew na nogi z prawej strony. Podobnie jak poprzednio - z lewej strony jest śrubka, z prawej mocowanie na wcisk.
Obrazek

Obrazek

Na zdjęciach widać wylot z nagrzewnicy na nogi, prawe kolanko i mocowanie śruby.
Obrazek

Obrazek

Odłączone kolanko od strony kierowcy. na zdjęciu widać także kawałek gumy łączącej nagrzewnicę z kanałem wentylacyjnym - numer 9 na drugim schemacie.
Obrazek

11. Teraz chyba najgorsza i najtrudniejsza robota. Patrząc od strony wyciągniętego klimatronika na obudowie nagrzewnicy są 2 kostki, które trzeba rozłączyć - czerwona i niebieska. Miejsca jest mało i kiepska widoczność. Jak macie grube "łapy" to poproście kogoś z małymi rączkami. ewentualnie bardzo długie płaskie śrubokręty i może się uda. Dla lepszego widoku wyciągnąłem radio, ale nie jest to wymagane.
Obrazek

Obrazek

Nieszczęsne kostki zaznaczyłem strzałkami
Obrazek

12. Teoretycznie mamy wszystko odpięte i pozostaje tylko wyciągnąć nagrzewnicę od strony komory silnika. Sciana "grodziowa" trochę przeszkacza, do tego przewody układu chłodzenia placza się z prawej strony. Nagrzewnica nie jest ciężka, ale mogła się przczepić do gąbki uszczelniającej. Jeśli nie daje się swobodnie poruszać we wszystkie strony sprawdźcie czy wszystko odpięte, może coś ją jeszcze trzyma.
Wyciągamy ciągnąc maksymalnie do scianki i w gorę. Powoli, aby nic nie połamać.

13. Nagrzewnicę mamy już na zewnątrz, pora rozłożyć na części pierwsze.

Schematy
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Na zdjęciu widać kostki, z odpięciem których było tyle zabawy
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Czarna obudowa składa się z 2 części skręconych masą śrubek i zatrzasków. Niektóre śruby schowane są w połowie obudowy i potrzebny jest cienki, długi śrubokręt krzyżakowy.
Obrazek

Obrazek

Odkręcamy sterowanie klapami
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Aby rozłożyć obudowę na 2 części musiałem przeciąć gąbkę wzdłuż połączenia części obudowy, nie chciałem jej zrywać.
Obrazek

Pod silniczkiem klap jest jeden z elementów trzymających obudowę razem, który trzeba odkręcić, aby rozłożyć obudowę
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jest tam wredna podkładka trzymająca klapę
Obrazek

Obrazek

Z drugiej strony jest łatwiej
Obrazek

14. Jeśli wykręciłeś wszystkie śrubki, zdjąłeś spinki i blokady z klap. Teoretycznie nic nie powinno trzymać i można rozłożyć obudowę na 2 części.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

15. Wycięcie nagrzewnicy z obudowy. Teraz musisz przeciąć klej/uszczelniacz trzymający nagrzewnicę. Użyłem nożyka do papieru.
Nagrzewnica jest owinięta piankową uszczelką, aby nie latała w obudowie. Przy nowej nagrzewnicy też była uszczelka, ale wąska i krótka. Analogicznie jak było w starej nową okleiłem jakąś lepszą pianką izolacyjną do okien. Wcześniej polewałem kawałem rządkiem i sprawdzałem czy się nie topi. Jak się nie topi/kurczy to można bez problemu użyć jej jako zamiennika.
Obrazek

16. Montujemy nową nagrzewnicę w obudowie. Zalewamy wloty klejem i składamy cały bajzel do kupy. Przy składaniu nagrzewnicy, zwłaszcza klap, zalecam duża cierpliwość. Łatwo coś połamać, a jak się źle złoży to przekonasz się o tym dopiero jak złożysz wszystko do kupy i klimatronik zacznie wywalać błędy.

17. składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Od teraz mamy ciepło i sucho w aucie.

U mnie auto cały czas jest w ruchu i nie mogło czekać na wyschnięcie kleju, a jazda z dziurą i mega nawiewem na nogi nie wchodziło w grę. Zastosowałem foliowa zaślepkę :)
Obrazek

U siebie nagrzewnicę wymieniłem niepotrzebnie - 2 noce w garażu. Przeciekał zawór sterowany podciśnieniowo na wlocie nagrzewnicy. Zanim zabierzecie się za wymianę nagrzewnicy sprawdźcie czy to nie on jest przyczyną wycieku - numer części 4A0 819 809, ok 150zł w ASO.


Wymianę nagrzewnicy robiłem ponad rok temu i nie wszystkie szczegóły pamiętam. Jeśli ktoś będzie postępował wg mojego opisu i będzie miał coś do dodania niech pisze na PW, chętnie uzupełnię opis o dodatkowe cenne uwagi.

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Ostatnio edytowano 06.cze.2013 10:21:35 przez speco, łącznie edytowano 8 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] - wymiana nagrzewnicy - fotostory
PostNapisane: 12.maja.2012 06:47:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lut.2008 21:58:37
Posty: 183
Lokalizacja: Świdnica
Auto: Audi 100 c4 2.5 TDI AAT
speco Mega manual !!! Czeka mnie wymiana nagrzewnicy i materiał pierwsza klasa !!

_________________
Audi 100 C4 2.5 TDI AVANT `93 AAT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] - wymiana nagrzewnicy - fotostory
PostNapisane: 12.maja.2012 11:01:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.lip.2011 16:35:52
Posty: 78
Skąd masz ten przekrój, możesz podać źródło ? Jakieś foty większe ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] - wymiana nagrzewnicy - fotostory
PostNapisane: 12.maja.2012 12:14:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
various napisał(a):
Skąd masz ten przekrój, możesz podać źródło ? Jakieś foty większe ?




Znając możliwości Speca, to rozciął auto i po zrobieniu zdjęć posklejał całość do kupy.
Dobra robota i ekstra fotki

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] - wymiana nagrzewnicy - fotostory
PostNapisane: 12.maja.2012 12:47:17 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
various napisał(a):
Skąd masz ten przekrój, możesz podać źródło ? Jakieś foty większe ?

Przekrój od wujka Google, tu masz w oryginalnym rozmiarze http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/6d9258102aa3636a.html
Pod opisem podany jest link do albumu zdjęć, tam są w większych rozmiarach. Jak coś to chyba mam gdzieś jeszcze zdjęcia z aparatu w oryginalnym rozmiarze - jeśli potrzebne pisz na PW, wrzucę gdzieś na server.

ArtHurO napisał(a):
Znając możliwości Speca, to rozciął auto i po zrobieniu zdjęć posklejał całość do kupy.

Za dobrze mnie znasz, prawie zgadłeś :) Rozebrałem i wymieniłem sprawną nagrzewnicę, a płyn uciekał przez zawór obok niej.
Teraz już wiem, że po torze w Toruniu trzeba latać z klimą włączoną na max grzanie, a nie wyłączać. Uczę się na błędach, u siebie na lotnisku grzanie miałem na maxa i bardzo rzadko paliła się czerwona kontrolka przy oraniu śniegu z Siwym :)

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] - wymiana nagrzewnicy - fotostory
PostNapisane: 12.maja.2012 22:39:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
ja od siebie dodam ,że warto sprawdzić szczotki na silniku wentylatora (dobrać można w sklepie z częściami do odkurzaczy ), oraz przesmarować silniczek bo prędzej czy póżniej zacznie "świergotać "

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] - wymiana nagrzewnicy - fotostory
PostNapisane: 13.maja.2012 09:07:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6191
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
myślałem, że nic gorszego od zmiany maglownicy to nie ma :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] - wymiana nagrzewnicy - fotostory
PostNapisane: 13.maja.2012 10:06:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.mar.2006 20:21:19
Posty: 740
Lokalizacja: Legnica
Auto: AEL
Pogratulować akcji i całego opisu z niej.

W zimie popiskiwał mi silnik od nagrzewnicy, bałem się że też mnie to czeka ale obyło się bez takiej ostrej akcji.
Sprawę załatwiłem tak: wykręciłem czujnik zamontowany w obudowie silnika, do oleju w spray-u dołożyłem elastyczną (ale nie za bardzo rurkę) trochę gimnastyki i udało się przesmarować łożyska ślizgowe, wentylator śmiga aż miło.

_________________
ALH & VIRUS "To JA !"
AEL & VIRUS "To JA !"
MS XVS 1300


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] - wymiana nagrzewnicy - fotostory
PostNapisane: 06.cze.2013 10:22:50 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
deejayneo napisał(a):
Masz może te fotosy gdzieś bo nie wszystkie są widoczne a czeka mnie wymiana nagrzewnicy i chciał bym lepiej się zapoznać by byc dobrze przygotowanym

Fotosik wywalił część zdjęć. Znalazłem oryginały i wrzuciłem na swój serwer.

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] - wymiana nagrzewnicy - fotostory
PostNapisane: 15.lip.2014 15:08:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.maja.2014 14:08:38
Posty: 4
Lokalizacja: Strzegom
Auto: A6 C4
Witam, odkopuje temat, ale mam problem ze zdjęciem tych gumowych węży z nagrzewnicy. Tylko one mi zostały do odpięcia i już nie mam pomysłu jak się za to zabrać. Może ktoś ma jakiś pomysł jak je zdjąć, bo już rozkładam ręce nad nimi. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] - wymiana nagrzewnicy - fotostory
PostNapisane: 16.lip.2014 22:26:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2009 11:19:33
Posty: 310
Lokalizacja: Warszawa
Spróbuj wsunąć pomiędzy króciec a wąż cienki śrubokręt. W ten sposób odkleisz wąż od rurki i powinien zejść.

_________________
JEST: AUDI 100 C4 Avant ABC '94
JEST: AUDI 100 C3 Avant 2.3 B-G '89/'94
BYŁ: AUDI S4 C4 '93 AAN [*]
Obrazek Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] - wymiana nagrzewnicy - fotostory
PostNapisane: 16.lip.2014 22:29:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.maja.2014 14:08:38
Posty: 4
Lokalizacja: Strzegom
Auto: A6 C4
Zrobiliśmy już tak z kumplem, co prawda króciec się trochę połamał, ale nagrzewnica i tak do wymiany więc nie ma problemu. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] - wymiana nagrzewnicy - fotostory
PostNapisane: 16.lip.2014 23:59:08 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
Spróbuj wcisnąć jakiś cienki drut lub mały śrubokręt, następnie obficie spryskaj WD40. U mnie pomogło.

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] - wymiana nagrzewnicy - fotostory
PostNapisane: 06.sie.2014 17:28:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.mar.2006 20:21:19
Posty: 740
Lokalizacja: Legnica
Auto: AEL
Witam,

przyszła i pora na nagrzewnice w mojej "niuni"
Zaczęło powoli ubywać płynu, po wczorajszej trasie (350km) zauważyłem kilka kropel na wycieraczce - zielony lekko słodkawy płyn.
Sprawdziłem zawór i gródź z góry sucho = uszkodzona nagrzewnica.
U mnie w AEL-u jest dodatkowa nagrzewnica elektryczna i jej przewód masowy jest podpięty na M6 pod czujnikiem poduszek.
Zdemontowałem zatem konsole środkową, jest to kilka śrubek ale daje wyśmienity dostęp do wszystkiego.
Jutro przyjdą części

Edyta,

akcja zakończona powodzeniem, wszystko działa.

_________________
ALH & VIRUS "To JA !"
AEL & VIRUS "To JA !"
MS XVS 1300


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] - wymiana nagrzewnicy - fotostory
PostNapisane: 13.maja.2016 21:11:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.cze.2014 16:54:44
Posty: 5
Nie chciałem nowego tematu zakładać. Może ktoś wie jak zdemontować ten kanał powietrzny co jest w kolanach kierowcy? ten taki białym bandażem opatulony.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] - wymiana nagrzewnicy - fotostory
PostNapisane: 14.maja.2016 00:49:52 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
Chyba chodzi Ci o długie elementy oznaczone numerem 10 na schemacie. Wg schematu na środku mocowane są śrubami z łbem sześciokątnym M5x12 - nr 30 na schemacie.

Obrazek

Szukając schematu kanałów, powietrza trafiłem na schemat dmuchawy. Może komuś się przyda.

Obrazek

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] - wymiana nagrzewnicy - fotostory
PostNapisane: 20.lip.2016 09:54:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.mar.2006 20:21:19
Posty: 740
Lokalizacja: Legnica
Auto: AEL
Jeśli wlewa się płyn wymień nagrzewnicę - jest dziurawa
Zwór masz na zdjęciu 7, 8 - pod gruszą sterowaną białym wężykiem

_________________
ALH & VIRUS "To JA !"
AEL & VIRUS "To JA !"
MS XVS 1300


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] - wymiana nagrzewnicy - fotostory
PostNapisane: 19.sie.2016 09:02:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.cze.2009 19:31:11
Posty: 1
Witam Wszystkich,
teraz czas na mnie. Wczoraj właśnie wyłał mi płyn pod nogami i ze wstępnych oględzin leje przy rurkach od gumowych węży przy nagrzewnicy.
Mam bez klimatronika, więc "mięsiwa" mam trochę mniej w komorze.

Mam pytanie o montaż nagrzewnicy.
1. Jakiego kleju do połączeń użyć?

Speco - czy gdzieś mogę znaleźć opisy tych schamatów, które udostępniłeś?

Podziękował i dam znać jak poszło :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] - wymiana nagrzewnicy - fotostory
PostNapisane: 24.sie.2016 19:54:54 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
O ile pamiętam używałem kleju do kominów. Szukaj czegoś odpornego na wyższe temperatury. Niektóre zestawy zamienników nagrzewnicy mają klej/żywicę w zestawie.

Opisów schematów poszukaj w etce on-line http://ifinterface.com/page/page3.php?langid=1, po lewej stronie wybierz opcję "CarProg2".

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] - wymiana nagrzewnicy - fotostory
PostNapisane: 20.lis.2018 22:28:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lis.2018 22:09:42
Posty: 3
speco napisał(a):
Chyba chodzi Ci o długie elementy oznaczone numerem 10 na schemacie. Wg schematu na środku mocowane są śrubami z łbem sześciokątnym M5x12 - nr 30 na schemacie.

Obrazek

Szukając schematu kanałów, powietrza trafiłem na schemat dmuchawy. Może komuś się przyda.

Obrazek


Do tej śruby można się dostać od wnętrze samochodu po zdemontowaniu kratek nawiewu, czy od silnika po wyjęciu dmuchawy?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: